abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89587196
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:43 schreef Marrije het volgende:
Ik heb niet de hele aflevering gezien, wel bijna. Maar bij het 6e zintuig is een van deze zaken ook aan de orde geweest en zei Peter van der Hurk dat de moordenaar een zwarte pickup had en nog wat dingen werden daar over de dader gezegd. Dat kwam niet terug in deze aflevering he? Gemiste kans.

Die aflevering van het 6e zintuig kun je ook terug kijken, en dan bij tabblad Plaats delict voorjaar 2009, laatste aflevering.
Niet meer dan terecht lijkt me. Ik heb trouwens dezelfde Peter al eens een reading zien doen, en met een zogenaamde dode zien praten. Terwijl de persoon nog gewoon springlevend was (hij ging behoorlijk de mist in). Op internet zijn ook talloze filmpjes waar die helemaal de mist in gaat. Het is heel knap wat die doet, (cold reading & hot reading) maar het blijft natuurlijk trucage.

http://www.sceptica.nl/20(...)r-hurk-geanalyseerd/

[ Bericht 3% gewijzigd door Johan_Haas_ op 06-12-2010 15:19:12 ]
pi_89588567
Ik open alvast even een nieuw deeltje.
pi_89594839
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar wat vonden jullie van die Parnassia-medewerker op de fiets? Die fietst rond half 6 's avonds in het donker, in koud en guur weer langs een sloot op het Parnassia-terrein, waar iemand dingen in de sloot wil gooien, en vervolgens waadt ie zelf door die sloot heen. En die malloot op die fiets, slaat niet eens alarm, rijdt gewoon door!

Nog zo'n grap: de bewaking die ging kijken of ze moeder en zoon die maar niet kwamen opdagen bij de crisis-opvang, konden vinden. Horen ze een ijzingwekkende gil in het stikkedonker. Maar er op af gaan? Nee... naar binnen voor de koffie.

Wat een debielen. Dit vind ik echt erg. |:(
Ja echt enorm raar!!Als je een ijzingwekkend gil hoort dan ga je toch kijken en niet eerst koffie drinken.en die medewerker die gewoon door is gefietst toen hij iemand in de sloot zag??Wat is dat voor debiel?Zoiezo als je iemand ziet die in de sloot staat in het donker in de kou dan bel je toch de politie of vraag je wat er aan der hand is?En dat werkt dan in een psychiatrisch kliniek.Ik hoop dat het de schoonmaker was van de kliniek en niet een arts ofzo :X
  maandag 6 december 2010 @ 18:53:10 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89597087
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:48 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Ja echt enorm raar!!Als je een ijzingwekkend gil hoort dan ga je toch kijken en niet eerst koffie drinken.en die medewerker die gewoon door is gefietst toen hij iemand in de sloot zag??Wat is dat voor debiel?Zoiezo als je iemand ziet die in de sloot staat in het donker in de kou dan bel je toch de politie of vraag je wat er aan der hand is?En dat werkt dan in een psychiatrisch kliniek.Ik hoop dat het de schoonmaker was van de kliniek en niet een arts ofzo :X
Precies!

Nou, nu het duidelijk is hoe serieus die gebeurtenissen waren hoop ik dat die Parnassia-medewerker en die beveiliging-josti's daar goed van wakker liggen!
pi_89598381
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies!

Nou, nu het duidelijk is hoe serieus die gebeurtenissen waren hoop ik dat die Parnassia-medewerker en die beveiliging-josti's daar goed van wakker liggen!
Juist.Ik zou in ieder geval een enorm schuldgevoel hebben en het zou ontzettend aan me knagen dat ik misschien moorden had kunnen voorkomen.Ik kan het echt gewoon niet begrijpen.En ik wist ook echt niet dat zelfs als iemand misschien een moord heeft begaan nog recht heeft op privacy.ZE hadden toestemming om de dossiers te laten lezen maar toch zijn ze nog in hoger beroep gegaan.Vreemde instelling die parnassia :? Misschien maakt die eikel nu wel ergens anders nog meer slachtoffers :N
  maandag 6 december 2010 @ 19:41:09 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89599370
Op zich klinkt het mij ook vreemd in de oren, dat ze na zo'n gil niet even gaan kijken. Aan de andere kant: we hebben het wel over het terrein van Parnassia. Daar hoor je vast wel vaker zo'n gil. En 9 van de 10 keer zal er niks aan de hand zijn en dan wordt de beveiliging een beetje laks? Hartstikke fout natuurlijk, want daar zijn ze voor, maar toch, juist omdat het voor hun werk is zal het wel een gevalletje 'één pot nat' geweest zijn?
pi_89599916
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:41 schreef Marrije het volgende:
Op zich klinkt het mij ook vreemd in de oren, dat ze na zo'n gil niet even gaan kijken. Aan de andere kant: we hebben het wel over het terrein van Parnassia. Daar hoor je vast wel vaker zo'n gil. En 9 van de 10 keer zal er niks aan de hand zijn en dan wordt de beveiliging een beetje laks? Hartstikke fout natuurlijk, want daar zijn ze voor, maar toch, juist omdat het voor hun werk is zal het wel een gevalletje 'één pot nat' geweest zijn?
Ja, maar buiten dat. Ik ken dat terrein best wel goed, heb er in de buurt stage gelopen. En dat terrein is echt werkelijk voor IEDEREEN toegangkelijk. Ik vind dat zo vreemd! Evenals die kinderboerderij wat er zit.....
Zonder wrijving geen glans
  maandag 6 december 2010 @ 20:12:17 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_89601053
Ik denk dat het die R is of die Marco.

Mark in ieder geval zeker niet. Hij had wel eens een psychose gehad, maar had verder nooit agressie vertoond of iets wat erbij in de buurt kwam.
  maandag 6 december 2010 @ 21:10:13 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89605164
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:12 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat het die R is of die Marco.

Mark in ieder geval zeker niet. Hij had wel eens een psychose gehad, maar had verder nooit agressie vertoond of iets wat erbij in de buurt kwam.
Maar dat rare verhaal ook, dat zijn schoenafdruk op die buitentafel stond, dan denk je toch ook: wat is daar nou gebeurd?

Waar ik nog aan dacht: die vriendin van die Mark vertelde dat hij de gewoonte had om sneller te lopen dan zijn moeder. Hij liep altijd een stuk vooruit. Dat kan die avond dus ook zo gegaan zijn. Moordenaar ligt al op de loer (wil moorden), ziet die vrouw alleen lopen en valt haar aan. Zij slaakt die enge gil, Mark loopt terug om het voor zijn moeder op te nemen en krijgt de volle laag.

Want die drie moorden hebben één ding gemeen: alledrie op vrouwen, alledrie in ondiep water beland, alledrie dezelfde verwondingen. Volgens mij is die Mark ook slachtoffer geworden omdat hij niet ver van zijn moeder liep.

Klinkt dit wat?
  maandag 6 december 2010 @ 21:21:13 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89606180
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja, maar buiten dat. Ik ken dat terrein best wel goed, heb er in de buurt stage gelopen. En dat terrein is echt werkelijk voor IEDEREEN toegangkelijk. Ik vind dat zo vreemd! Evenals die kinderboerderij wat er zit.....
die kinderboerderij hoort daar al helemaal niet
pi_89625396
Wat een Freakshow daar, niet normaal! En dan te bedenken dat die Sicko die dit op zijn geweten heeft waarschijnlijk gewoon vrij rond loopt ergens in NL.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:47:46 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_89635069
Uh ja, waarschijnlijk in den haag
pi_89644376
Weet je wat ik ook niet begrijp?Wat doet een Crèche daar in godsnaam :?
pi_89644997
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:35 schreef Eleentje86 het volgende:
Weet je wat ik ook niet begrijp?Wat doet een Crèche daar in godsnaam :?
Ja, voor kinderen van de patiënten daar natuurlijk.
pi_89650498
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, voor kinderen van de patiënten daar natuurlijk.
Toch een zeer aparte en gevaarlijke plek.Als ik daar zelf patient zou zijn zou ik me kind in ieder geval niet daar op een creche doen...
pi_89651004
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:19 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Toch een zeer aparte en gevaarlijke plek.Als ik daar zelf patient zou zijn zou ik me kind in ieder geval niet daar op een creche doen...
Wellicht dat die dames daar ietsjepietsje anders in elkaar steken dan jij.

Ik vind het trouwens wel een enge gedachte dat die creep nog steeds rondloopt. En net zoals in de uitzending werd gezegd, moordenaar had het gemunt op zwakke vrouwtjes en die zoon was waarschijnlijk een stuk voor zijn moeder uitgelopen, en de dader had hem in eerste instantie niet gezien.
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:55:12 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89652609
Dat is ook een enge gedachte. Vooral omdat ie daar niet meer zit, maar verhuisd is. Dus opletten kun je ook al niet.

Er zijn volgens De Vries 21 tips binnengekomen naar aanleiding van de uitzending, en nog een enkele bij hen op de redactie. Hopelijk zit er iets bruikbaars bij.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:14:16 #43
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_89653841
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:21 schreef Eleentje86 het volgende:
Ik kan het echt gewoon niet begrijpen.En ik wist ook echt niet dat zelfs als iemand misschien een moord heeft begaan nog recht heeft op privacy.
Wat een onzin zeg, dus als jij van moord verdacht wordt dan zou je het heel normaal vinden dat je grondrechten worden geschonden en de politie over je medische gegevens en wat al niet meer kan beschikken alleen omdat je verdachte bent???
Does your conscience bother you?
Tell the truth.
pi_89653882
Trouwens ze zijn daar zo goed dat patienten op een gesloten afdeling het voor elkaar kunnen krijgen om pillen mee naar binnen te smokkelen en zelfmoord te plegen.En dat is echt gebeurd.

Het is zeker eng dat die gek nog vrij rond loopt.Iik hoop ook idd dat de zaak opgelost gaat worden
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:16:04 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_89653957
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:14 schreef TanteBeth het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, dus als jij van moord verdacht wordt dan zou je het heel normaal vinden dat je grondrechten worden geschonden en de politie over je medische gegevens en wat al niet meer kan beschikken alleen omdat je verdachte bent???
Wat leuk, Beth heeft ook weer gekeken :7 Dat zijn de échte fans he :D
pi_89654010
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
LOL! _O-
pi_89654063
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:14 schreef TanteBeth het volgende:

[..]

Ik zou dat normaal vinden ja.Als ik ook al heb geroepen dat ik iemand iets aan zal gaan doen.Dan had ik maar niet zulke uitspraken moeten doen ;)
pi_89654283
En was die pipo niet al een bekende van de politie?Of was dat die andere?
  woensdag 8 december 2010 @ 14:04:28 #49
269577 TanteBeth
Alabamian Skank
pi_89675278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Tuurlijk en het was best nog een aardige aflevering ook, vreemde zaak en het zou mooi zijn als er door die tips een beetje duidelijkheid in komt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:18 schreef Eleentje86 het volgende:
Ik zou dat normaal vinden ja. Als ik ook al heb geroepen dat ik iemand iets aan zal gaan doen.Dan had ik maar niet zulke uitspraken moeten doen ;)
Gelukkig hecht men doorgaans wat meer aan het belang van het medisch beroepsgeheim dan jij.
Als er een conflict van belangen dreigt (beroepsgeheim vs opsporing/veiligheid) dan lijkt het mij de juiste weg om de rechter die belangen per geval te laten afwegen en dat is hier dan ook gebeurd.

Hier is een link uit een ander topik waar eea in detail wordt uitgelegd over het niet afstaan van patienten gegevens door Parnassia, het werpt een heel andere blik op die zaak dan Peter en de politie Haaglanden willen doen voorkomen.

http://www.psy.nl/index.p(...)ttnews[tt_news]=1559
Does your conscience bother you?
Tell the truth.
pi_89698406
Hmm daar wordt het idd weer heel anders uitgelegd.Tjah ik weet het niet.Hoop in ieder geval wel dat de zaak snel opgelost gaat worden want het idee dat die gek rondloopt is eng(al lopen er nog veeeeeeeel meer gekken rond helaas)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')