PHP wordt relatief weinig gebruikt bij grote sites, die zijn vaak Java of .Net gebaseerd.quote:Op zondag 5 december 2010 15:21 schreef ChevyVanDude het volgende:
kan jij een moderne site noemen die geen php gebruikt?
Idd. Als wij iets voor een klant bouwen kost dat 1000E per dagquote:Op maandag 6 december 2010 10:55 schreef Scorpie het volgende:
400 euro voor een 'standaardwebsite' duur vinden is trouwens behoorlijk pauper.
Behalve dan natuurlijk Facebook, Wikipedia, Digg en elke site die gebruik maakt van Drupal, Joomla of Wordpress.quote:Op maandag 6 december 2010 10:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
PHP wordt relatief weinig gebruikt bij grote sites, die zijn vaak Java of .Net gebaseerd.
Je vergeet de <table> lay-outquote:Op maandag 6 december 2010 11:11 schreef -Datdus- het volgende:
INB4 <center> en
Welkom
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dit is mijn site etc..
Je noemt een paar grote, en dat is prima, maar ik heb het meer over wat ik zie in grote projecten waarbij from scratch grote geintegreerde systemen gebouwd worden. Dat is iedere keer Java of .Net.quote:Op maandag 6 december 2010 11:02 schreef Tijn het volgende:
Behalve dan natuurlijk Facebook, Wikipedia, Digg en elke site die gebruik maakt van Drupal, Joomla of Wordpress.
Ik denk dat dat meer zegt over het wereldje waar jij in zit dan over het gebruik in het algemeen. Sommige bedrijven gebruiken exclusief Java/.net, sommigen exclusief opensource software. Logisch dat je vaker met Java/.net in aanraking komt als het bedrijf waar je werkt en de klanten daar voornamelijk mee werken.quote:Op maandag 6 december 2010 11:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je noemt een paar grote, en dat is prima, maar ik heb het meer over wat ik zie in grote projecten waarbij from scratch grote geintegreerde systemen gebouwd worden. Dat is iedere keer Java of .Net.
In bepaalde segmenten hebben bepaalde technologieën hun plekje veroverd. Bij de meeste consultancy-achtige IT-bedrijven zal het inderdaad veel .NET en Java zijn wat de klok slaat, maar ik zou niet onderschatten hoe groot PHP is en hoeveel nieuwe (grote) projecten er nog in gebouwd worden.quote:Op maandag 6 december 2010 11:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je noemt een paar grote, en dat is prima, maar ik heb het meer over wat ik zie in grote projecten waarbij from scratch grote geintegreerde systemen gebouwd worden. Dat is iedere keer Java of .Net.
Oh, PHP is alles behalve dood hoor, maar het is vooral in ons segment geen speler. We hebben 1 klant die kleinere sites bouwt op basis van PHP. De rest (zijn meestal van die multi-million overheidsprojecten) zijn over het algemeen zo'n 60% java en 40% .Net. Komt ook omdat vaak Siebel (want dat is 'goedkoper'quote:Op maandag 6 december 2010 11:34 schreef Tijn het volgende:
In bepaalde segmenten hebben bepaalde technologieën hun plekje veroverd. Bij de meeste consultancy-achtige IT-bedrijven zal het inderdaad veel .NET en Java zijn wat de klok slaat, maar ik zou niet onderschatten hoe groot PHP is en hoeveel nieuwe (grote) projecten er nog in gebouwd worden.
Het sleutelwoord hier is "ons segment".quote:Op maandag 6 december 2010 11:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Oh, PHP is alles behalve dood hoor, maar het is vooral in ons segment geen speler.
Ja, dus? Wij doen veel projecten met zowel overheid als de private sector. Daar zie je erg weinig met PHP gedaan worden. Dat zeg ik al de hele tijd. Dus? We zitten in meerdere markten (EA, eCom, ID) en daar wordt vrijwel niks met PHP gedaan. Grappig trouwens dat je Facebook aandraagt, want alleen de frontend is puur LAMP + Memcached. De backend is custom werk in C++ en jaja, Java. Waarom? Omdat een puur PHP oplossing te traag was. Hyves heeft precies hetzelfde probleem gehad op hun piek. Hun PHP architectuur schaalde slecht.quote:
Dat is de enige oplossing voor mensen die wel een site wensen, maar er eigenlijk amper tot geen geld voor willen uitgeven en denken met de logica van "Ach, een achtergrondplaatje, logo, wat tekst en een tabelletje en dan is het klaar", maar ondertussen wel de ene na de andere functie wensen en niet door hebben wat daar allemaal voor nodig is.quote:Op maandag 6 december 2010 11:44 schreef Welbergje het volgende:
Gewoon op zoek gaan naar een studentje met te veel vrije tijd. Daar zijn er hier volgens mij genoeg van te vinden. Schuif hem een paar tientjes in handen en klaar is kees.
Dat zeg je niet de hele tijd, je begon met "grote websites gebruiken geen PHP". En dat is natuurlijk gewoon niet waar, dat weet je zelf ook wel. Je post dit op een grote website die draait op PHP.quote:Op maandag 6 december 2010 11:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dus? Wij doen veel projecten met zowel overheid als de private sector. Daar zie je erg weinig met PHP gedaan worden. Dat zeg ik al de hele tijd. Dus?
Ik dacht dat fok! op Chrome draaide.quote:Op maandag 6 december 2010 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeg je niet de hele tijd, je begon met "grote websites gebruiken geen PHP". En dat is natuurlijk gewoon niet waar, dat weet je zelf ook wel. Je post dit op een grote website die draait op PHP.
quote:Op maandag 6 december 2010 12:08 schreef Tijn het volgende:
Dat zeg je niet de hele tijd, je begon met "grote websites gebruiken geen PHP". En dat is natuurlijk gewoon niet waar, dat weet je zelf ook wel. Je post dit op een grote website die draait op PHP.
Natuurlijk is quotes verhaspelen heel erg handig als je je gelijk wil halen, maar erg constructief is het niet.quote:PHP wordt relatief weinig gebruikt bij grote sites, die zijn vaak Java of .Net gebaseerd.
als hij zon waailap is, komt hij er toch niet uitquote:Op maandag 6 december 2010 13:44 schreef DragonFire het volgende:
Lekker ook gewoon een design jatten van een ander.
Maakt ook niet uit dat hun er geld in hebben gestoken om een mooie layout te krijgen, nee je jat het gewoon. Top, zo kom je er wel!
het komt wel goed met jouquote:Op zondag 5 december 2010 23:31 schreef NewKidsTurbo het volgende:
[..]
TNX
I'll keep that in mind next time
[..]
Zucht... voor de DERDE keer, zie je de manager van Alvert Heijn ook vakken vullen
Zie je Bill Gates ook aan de helpdesk mensen helpen?
Zie je de directeur van Schiphol ook vliegen?
Heel wat trollen op het forum die geen posts lezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |