Als dev zul je alleen de geld verdienen met werk wat je doet, als iOS dev zul je ook geld blijven krijgen voor dingen die je al gedaan hebt, als je hier echt actief mee bent loopt het aardig op.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:39 schreef Catch22- het volgende:
Ja dat snap ik, maar om er echt veel mee te verdienen. Als goede dev kan je sowieso wel errug goed verdienen, dus om nu veel meer met games te verdienen lijkt me niet makkelijk.
Er zijn natuurlijk ook veel iOS devs die overdag naar hun "gewone" baan moeten. maar doordat de koek als geheel zo groot is, is een kruimel ook al veel.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:05 schreef Catch22- het volgende:
Dat moet ik dan maar van je aannemen.
Zelf zou ik denk ik iOS erbij doen (ik ben zelf geen game-dev maar dat moge duidelijk zijn), en alleen al puur door de schaalgrote. En inderdaad Apple is te strikt met het toelatingsbeleid.quote:Op vrijdag 10 december 2010 01:31 schreef Elledan het volgende:
Ontwikkeling voor iOS betekent natuurlijk hopen dat jouw app geaccepteerd wordt, wat een volkomen willekeurig proces lijkt te zijnErg slecht voor de ROI als je app geweigerd wordt.
Mijn game studio publiceert via Steam, wat ons veel meer vrijheid geeft. Slechts de meest vunzige spellen worden daarvan geweigerd.
50 Euro voor het eruit trekken van een tand? Wat duurquote:Op donderdag 9 december 2010 22:19 schreef Faux. het volgende:
400 dollar voor een paar HTML-pagina's? Wat duur
De algemene tendens lijkt te zijn dat slechts een zeer klein percentage van iOS apps daadwerkelijk een succes wordt, de rest haalt de ontwikkelingskosten er nauwelijks uit. Misschien dat Android apps iets winstgevender is, moet ik nog echt naar kijkenquote:Zelf zou ik denk ik iOS erbij doen (ik ben zelf geen game-dev maar dat moge duidelijk zijn), en alleen al puur door de schaalgrote. En inderdaad Apple is te strikt met het toelatingsbeleid.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef Elledan het volgende:
Is ook een stuk goedkoper om mee te beginnen, Apple eist dat je geld betaald voor het voorrecht om voor iOS te ontwikkelen
quote:To access iOS SDK 4 and additional technical resources and information, log in with the Apple ID and password you used to register as an Apple Developer, or register for free today.
In de SDK zit een emulator. En er werd gezegd dat ontwikkeling starten veel geld kost, hetgeen dus bullshit is. Pas als je een app wilt submitten kost het $99,- Nou poehpoeh.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:17 schreef Sander het volgende:
[..]
Zonder emulator of App Store access kan je d'r bijster weinig mee tho
John Carmack denkt van niet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef Elledan het volgende:
[..]
Misschien dat Android apps iets winstgevender is, moet ik nog echt naar kijken
Die 75 euro bedoel je?quote:Is ook een stuk goedkoper om mee te beginnen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |