Al die Ponsens lijken op elkaar.quote:Op maandag 6 december 2010 17:32 schreef Rectum het volgende:
[..]
Je moeder is een troll. Dit is een oprechte reeks over onze voorliefde voor volksmuziek.
OT:
De commercie is nu echt toegeslagen bij Clipstudio:
Verschil moet er wezen Gronkel....quote:Op maandag 6 december 2010 16:25 schreef Gronkel het volgende:
[..]
Onze Twentse vrinden vinden dat filmpje niet zo geweldig. En we willen hen toch wel te vriend houden?
oke ik zit hier aan de koffie nu okequote:Op maandag 6 december 2010 18:10 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Verschil moet er wezen Gronkel....
![]()
Lig er vast aan in welk deel van NL je woont...
Het is niet mijn soort humor...![]()
En ik ben d'r niet pissig om of zo hoor...
Ik vind 't alleen zielig...![]()
Wij weten dat 't een grote grap is, een geintje...
Maar als je zo'n fimpje van je zelf op internet vindt, zonder de achtergrond, de grap hiervan te kennen/in te zien... kan ik begrijpen dat je niet meer lekker slaapt 's nachts....
![]()
Maar ik veroordeel niemand... Iedereen moet lekker z'n eigen ding doen...![]()
Maar ik heb van Roel Driesvink beter werk gezien...
![]()
Met die "Kiddy Kiddy kiss me"-video van Petro heb ik finaal in een deuk gelegen...![]()
Iemand 'te kakken' zetten mét een vette knipoog... dát is leuk !
![]()
Hahaha....okay !quote:Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Gronkel het volgende:
[..]
oke ik zit hier aan de koffie nu oke
quote:Op maandag 6 december 2010 18:22 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Hahaha....okay !![]()
Ik ook !
Zand over het héle onderwerp... iedereen in zn waarde.
Ik heb warme banketstaaf bij mn koffie...
Ook een stukje ?
Verhip !quote:Op maandag 6 december 2010 18:28 schreef Lysdexie het volgende:
Trouwens, heb nog een linkje van een geniale CD online staan. Met o.a. deze topper:
Wie interesse heeft in de cd met 45 nummers, geef maar een PMetje.
Echte Volksmusik (2009)
[ afbeelding ]
Geen idee, mijn pa luistert dit altijd.quote:Op maandag 6 december 2010 18:30 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Verhip !
Is Rectumdaar geen groot fan van ?!
Dan zit jou pa ook op FOK! en noemt 'ie zichzelf Rectum !!!quote:Op maandag 6 december 2010 18:31 schreef Lysdexie het volgende:
[..]
Geen idee, mijn pa luistert dit altijd.
Mwoahquote:Op maandag 6 december 2010 16:25 schreef Gronkel het volgende:
[..]
Onze Twentse vrinden vinden dat filmpje niet zo geweldig. En we willen hen toch wel te vriend houden?
quote:
Godverdomme , wat een prachtnummer , daar gaat Petro het nog wel moeilijk mee krijgen in de verzoekparade.quote:Op maandag 6 december 2010 20:20 schreef Rectum het volgende:
Nieuwe van Wout.Prachtig winterclipje weer.
Érg mooi nummer...quote:Op maandag 6 december 2010 20:20 schreef Rectum het volgende:
Nieuwe van Wout.Prachtig winterclipje weer.
Als TV-Oranje de Heidstra-Tapes (van Petro's kershit) binnen heeft, gaan we een promotie-offensief starten.quote:Op maandag 6 december 2010 22:02 schreef LeaderRoel het volgende:
Plannen om Petro naar de top te helpen? Iemand?
wauw idd mooie onderkinquote:Op maandag 6 december 2010 16:36 schreef Gronkel het volgende:
[..]
Het is de verkiezing van beste winter/kerst hit, niet de verkiezing van de mooiste onderkin.
[ afbeelding ]
ok, dan post ik hier nog snel even!quote:Op maandag 6 december 2010 16:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat levert je een topicban op, bij deze aangevraagd !
niemand weet het... (behalve misschien hij/zij/het zelf)quote:Op maandag 6 december 2010 22:07 schreef Gforce304 het volgende:
alles wta k wil zeggen WIE IS MARC BENZ
quote:Op maandag 6 december 2010 22:07 schreef Gforce304 het volgende:
quote:Hoi!
Ik ben Marc Benz, ik ben 43 en woon in Nederland.
Cultuurbarbaarquote:Op maandag 6 december 2010 22:07 schreef Gforce304 het volgende:
oh is het zo iemandquote:Op maandag 6 december 2010 22:10 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Cultuurbarbaar![]()
Anders lees je de OP ff.
Geloof me , het zal niet lang meer duren of de toppers bestaan binnenkort uit , Geer , Goor , Jeroen , ene , Marc en Benz.
En de hele Arena gaat plat op Sabrina![]()
"Heidstra" zou ze persoonlijk naar Steenwijk brengen omdat de post weer dreigt te staken...quote:Op maandag 6 december 2010 22:05 schreef Gronkel het volgende:
[..]
Als TV-Oranje de Heidstra-Tapes (van Petro's kershit) binnen heeft, gaan we een promotie-offensief starten.
Een ruwe parel.quote:
Ja !!! Jou moest ik net hebben !!!quote:
Of ik het kan, dat is aan de luisteraarquote:Op maandag 6 december 2010 22:25 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Ja !!! Jou moest ik net hebben !!!
Kun jij echt trance-versies maken van een nummer ?!
Wat moeten we dan allemaal aanleveren ?!
Wat dacht je d'r van om mee te werken aan een carnavalskraker ???
![]()
![]()
Een lekkere house-versie voor carnaval !!!quote:Op maandag 6 december 2010 23:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Of ik het kan, dat is aan de luisteraarIk heb er jaren niets mee gedaan wegens studie en werk, en ben pas sinds kort weer apparatuur en software aan het kopen. Meestal maak ik elektronische muziek, maar ook wel house. Ik wil altijd een poging wagen! Misschien een leuk kerstvakantie-project?
Het enige wat echt nodig is is een geluidsbestand met de vocalen, liefst met zo WEINIG mogelijk effecten, galm, compressie, EQ. Daarnaast is het ook wel prettig om ook nog een keer de vocalen te hebben met daarbij wat begeleiding (kan bijvoorbeeld wat akkoorden op de piano zijn). Dan heb je beter een idee waar de schrijver van het lied heen wil zodat je een getrouwe herinterpretatie kan maken.
Of je voor carnaval echte diepe trance nodig hebt weet ik niet, maar gewoon een houseknallertje moet ook wel lukken. Het zou mooi zijn om een club versie te maken waar je wat mee kan, en dan misschien toch nog een mooie epic trance versie voor de leuk erbij
Je hebt gewoon de kans om mee te werken aan een remix van de grote Petro... Ik ben jaloers.quote:Op maandag 6 december 2010 23:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Of ik het kan, dat is aan de luisteraarIk heb er jaren niets mee gedaan wegens studie en werk, en ben pas sinds kort weer apparatuur en software aan het kopen. Meestal maak ik elektronische muziek, maar ook wel house. Ik wil altijd een poging wagen! Misschien een leuk kerstvakantie-project?
Het enige wat echt nodig is is een geluidsbestand met de vocalen, liefst met zo WEINIG mogelijk effecten, galm, compressie, EQ. Liefst twee keer apart ingezongen zodat je de beste stukjes kan pakken. Daarnaast is het ook wel prettig om ook nog een keer de hele tekst te hebben met daarbij wat begeleiding (kan bijvoorbeeld wat akkoorden op de piano zijn, hoeft niet perfect). Dan heb je beter een idee waar de schrijver van het lied heen wil zodat je een getrouwe herinterpretatie kan maken.
Of je voor carnaval echte diepe trance nodig hebt weet ik niet, maar gewoon een houseknallertje moet ook wel lukken. Het zou mooi zijn om een club versie te maken waar je wat mee kan, en dan misschien toch nog een mooie epic trance versie voor de leuk erbij
Tuurlijk gaan we d'r hélemaal voor om de kersthit (en Petro) in de hoogste regionen te krijgen...quote:Op maandag 6 december 2010 23:23 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik zou zeggen, eerst moet Petro's Kersthit zoveel mogelijk views op YouTube krijgen. Minstens 10.000 ofzo, plaats en kijk het filmpje zoveel mogelijk! Ik heb hem al op mijn hyve staan!
Doen ze in Almelo ook al aan carnaval?quote:Op maandag 6 december 2010 23:28 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan we d'r hélemaal voor om de kersthit (en Petro) in de hoogste regionen te krijgen...
![]()
Maar carnaval is ook alweer in februari... dus daar moet je alvast voorbereidingen voor treffen...
Niet zo heftig als "onder de rivieren", maar Petro heeft optredens door het hele land !quote:Op maandag 6 december 2010 23:29 schreef Gronkel het volgende:
[..]
Doen ze in Almelo ook al aan carnaval?
Deal!quote:Op maandag 6 december 2010 23:21 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Een lekkere house-versie voor carnaval !!!
Kewl !!!
Ik dacht dat je de orkestband ook wel nodig had, voor een melodie-lijn op de achtergrond...en dan dat 'gestamp' (noem ik 't maar even oneerbiedig) komt er overheen...
Een house-knaller zou zoooooo kewl zijn !!! Heb je Petro zien dansen in die ene clip, met Marcel Veldman ?! Kan ik lekker op jumpen en hakkuuuuuh !!! Hahaha...
Hebben we een deal voor dit grappige experiment ?
;o)
Ik weet trouwens niet of we 't redden vóór de kerst een melodie én een tekst te hebben...
Maar we hebben nog tot februari, toch ?!
Hoe kan ik je bereiken, indien nodig ?!
(IK zal dit natuurlijk eerst even met 'de baas' moeten overleggen...)
Ik zal 't morgen even aan 'de grote baas' vertellen, want die had er wel oren naar...quote:Op maandag 6 december 2010 23:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Deal!
Hmm! Ik weet niet of het echt een succes wordt om puur een orkestband te hergebruiken voor een houseversie, dat heb ik in ieder geval nog nooit gedaan en veel van die 'dansversies' van volksmuziek waarbij er puur een beat onder zit vind ik zelf niet zo goed uit de verf komen, wat mij betreft kan je het beeld beter opnieuw opbouwen met gepaste geluiden, maar ik ben een redelijk mens en we kunnen alles proberenAls je de begeleiding ook als losse bestanden kan aanbieden (bijv. alleen de drums, alleen de bas etc.) is dat het meest nuttig. Maar ik weet niet of die in z'n geheel uit een keyboard komen
Het hoeft niet per se in de kerstvakantie hoor, maar hoe eerder hoe beter. In werkweken kan ik er hooguit 1 dag per week aan besteden, en ik kan op voorhand niet zeggen hoe makkelijk het gaat. De neuzen moeten wel één kant op staan en omdat ik in dit genre geen ervaring heb zou het best wel eens kunnen dat je 3 of 4 versies verder bent voordat iedereen tevreden is. Dan is het masteren nog iets waar ik misschien een hulplijntje voor nodig heb. Wanneer is carnaval?
Goede vraag wat betreft de BPM. Voor een dansvloerknaller zou ik gaan zitten tussen de 130 en 140BPM. Om wat voorbeelden te noemen. Jeroen Stevens "Pak me dan" zit rond 150BPM, Starkoo gebruikt 150-160BPM. Ik vind het nummer van Stevens te gejaagd, maar dat komt vooral door het drukke orkestband-achtige arrangement. Starkoo brengt 'rust' terug doordat het meer echt een house-geluid is. Maar wil je echt hossen dan mag het best wat langzamer. Wat meer gepast is hangt ook erg van het lied af, hoe het tempo daarvan is...
O ja, inzingen met gebruik van een clicktrack/metronoom/keyboard-begeleiding op de koptelefoon heeft trouwens de grote voorkeur, zodat het tempo over de hele opname gelijkmatig blijft.
Stuur maar PM als er concrete ideeën zijn
Ik denk dat we er wel uitkomen.quote:Op maandag 6 december 2010 23:50 schreef MeissieMeissie het volgende:
[..]
Ik zal 't morgen even aan 'de grote baas' vertellen, want die had er wel oren naar...
![]()
![]()
![]()
Ik weet alleen niet of we aan al je wensen kunnen voldoen m.b.t. de instrumenten die je allemaal opnoemt, omdat Petro voornamelijk met orkestbanden werkt...
Maar 'nee' hebben we, 'ja' kunnen we krijgen...
![]()
Het is 't proberen waard, toch ?!
![]()
![]()
![]()
Ik zal opzoek naar een orkestbandje met een 'popu'-deuntje en die even inkrimpen tot 'ie 150 bpm is...
Dan even een songtekstje uit de mouw schudden...
Hahaha...
Dit is zoooooooooooooo leuk !!!
![]()
![]()
Petro is gék op "housen"!quote:Op maandag 6 december 2010 23:52 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat we er wel uitkomen.
Wij hebben namelijk bewijsmateriaal dat Zanger Petro wel degelijk een goede clubstamper kan waarderen, mét of zonder orkestband!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |