abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89543814
Mijn vriend en ik moeten beiden een glutenvrij dieet volgen.

Omdat glutenvrije producten erg duur zijn, proberen we veel zelf te maken. Dat gaat goed, maar wat nog niet zo erg lukt is glutenvrije paneermeel. Hiervoor zijn we op zoek naar een (liefst electrische) koffiemolen. Nieuw kopen zit er voor ons niet in, dus we zijn op zoek naar een alternatief.

Heeft er iemand wellicht nog een koffiemolen liggen die niet wordt gebruikt? We hebben eigenlijk maar twee 'eisen': voor het eerste gebruik moet de machine goed schoongemaakt kunnen worden. Hij mag dus niet van hout zijn en er mag geen roest aan zitten.

We wonen in Apeldoorn (Gelderland). Je kunt hier in dit topic reageren of via PM een berichtje sturen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen ^O^

Alvast bedankt!
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 11:44:01 #2
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_89544876
Ik zal eens zoeken, maar ik dacht dat er bij ons nog zo eentje staat.

De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_89546284
voor glutenvrije-paneermeel gebruikt een kennis van me glutenvrije-beschuit(zelf gebakken).
hiervan 2 pakken en dit langs elkaar wrijven. dan heb je paneermeel.
pi_89547100
Ik heb hier een mixer met bijbehorend 'haksel potje'... Alle andere accessoires heb ik wel niet meer. Maar ik denk dat je dit wel kan gebruiken. Ik kan dit eventueel 19 december tot bij jullie laten geraken!

[ Bericht 0% gewijzigd door paraDOTbe op 05-12-2010 13:09:47 ]
pi_89551167
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:44 schreef Strega het volgende:
Ik zal eens zoeken, maar ik dacht dat er bij ons nog zo eentje staat.

[ afbeelding ]
Ik wacht graag je reactie af, of je deze kunt vinden en hoe de staat er van is. :Y

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:35 schreef loecje het volgende:
voor glutenvrije-paneermeel gebruikt een kennis van me glutenvrije-beschuit(zelf gebakken).
hiervan 2 pakken en dit langs elkaar wrijven. dan heb je paneermeel.
Dat is idd ook een tip en wellicht kunnen we hier eens naar kijken of wij met de middelen die we hebben het zelf op die manier kunnen maken, gezien onze oven niet (meer) naar behoren werkt.
Mocht je het recept hebben hoe een beschuit te maken zijn we daar wel benieuwd naar, dan kan ik kijken of we met de middelen die we hebben er wat mee kunnen. :)

We hebben al noodgedwongen een broodbakmachine gekocht om zelf het brood te bakken. En het brood wat mislukt vriezen we wel in, want dat herbruiken we dan voor paneermeel maken.
Nu proberen we het te roosteren zover dat gaat en dan in een theedoek en sla er maar op los met een deegroller. Vaak moet het dan nog een paar keer geroosterd worden, zodra de buitenlaag eraf geslagen is met deegroller.

Als je dan zelf bijv. snitzel wil maken dan ben je lang bezig. En nu de kerst eraan komt, zullen we qua voorwerk (lees het krijgen van paneermeel) al lang bezig zijn. :X

quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:02 schreef paraDOTbe het volgende:
Ik heb hier een mixer met bijbehorend 'haksel potje'... Alle andere accessoires heb ik wel niet meer. Maar ik denk dat je dit wel kan gebruiken. Ik kan dit eventueel 19 december tot bij jullie laten geraken!
Thanx voor het meedenken, maar we hebben al een mixer met toebehoren zeg maar en daarmee krijgen wij het geroosterd brood niet fijn. Ik vind het in ieder geval super aanbod :*
Er komt idd iemand de 19de spelletjes ophalen hier om het bij jouw te brengen :)
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 15:41:05 #6
72518 Strega
pi_89552530
[quote]1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:58 schreef 19butterfly82 het volgende:

[..]

Ik wacht graag je reactie af, of je deze kunt vinden en hoe de staat er van is. :Y

Ja hoor, ik heb hel al gevonden, hij is elektrisch, merk Bodum.
Binnenwerk is rvs.Roest niet. Er zijn alleen koffiebonen mee gemalen.
Hij werkt als een tierelier. Wij hadden hem net een tijdje en toen hebben we ons espresso apparaat vervangen door eentje met bonenmaler ingebouwd.
De Bodum verzameld hier stof, dus als hem wilt hebben, pm maar je adres.
Ik zal nog even een foto van het binnenwerk plaatsen. c_/
Bullie is thuis
  zondag 5 december 2010 @ 15:49:54 #7
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_89552765
Binnenwerk:
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_89567144
Even een vraagje. Strega en Pagan zijn dezelfde personen?
Of is Pagan iemand anders en laat ook de binnenkant zien van het apparaat?

ff ervan uitgaan dat het om dezelfde personen gaat, de binnenkant is van rvs, dus kan niet roesten. Ik zie nu allemaal restjes. Neem aan dat dat poeder van de koffiebonen is? Dat is natuurlijk zo schoongemaakt.
Wat dan nog belangrijk is, zijn het alleen koffiebonen geweest, geen graankoffie ofzo i.v.m. gluten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 december 2010 @ 22:07:27 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89567201
Strega en Pagan zijn man en vrouw ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89567443
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef DJMO het volgende:
Strega en Pagan zijn man en vrouw ;)
zo'n vermoeden had ik al wel, maar kan beter ff navragen. Lees altijd wel veel op het forum en zo nu en dan reageer ik. Dus ken niet alle fokkers zeg maar :@
  maandag 6 december 2010 @ 12:29:41 #11
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_89582474
Strega en ik zijn idd. ^)

Ik heb hem van een oud-collega overgenomen, wij hebben hem, net als die oud -collega alleen voor koffie gebruikt.

Als wij hem nieuw hadden gekocht kon ik je voor 100% garanderen dat er alleen koffie mee is gemalen, maar omdat wij heb gebruikt hebben gekocht kan ik dat niet.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_89588249
Ik stuur even een PM :)
pi_89592920
Voel me net een kind zo blij ben ik en natuurlijk mijn vriend ook. :) :@
Via pm zijn gegevens uitgewisseld en komt er een koffiemolen onze kant op *O*

Strega & Pagan jullie zijn schatten :*
Dank jullie wel!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door 19butterfly82 op 06-12-2010 17:01:37 (slordige typfout) ]
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 17:05:05 #14
72518 Strega
pi_89593110
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:00 schreef 19butterfly82 het volgende:
Voel me net een kind zo blij ben ik en natuurlijk mijn vriend ook. :) :@
Via pm zijn gegevens uitgewisseld en komt er een koffiemolen onze kant op *O*

Strega & Pagan jullie zijn schatten :*
Dank jullie wel!!!
Kleine moeite, veel plezier er mee.
Glutenvrij is toch al zo moeilijk :*
Bullie is thuis
pi_89677930
Heb vandaag een pakketje ontvangen en we zijn helemaal blij. Zie onderstaande foto

Toen we het pakketje uit gingen pakken zag mijn vriend nog wat ingepakt zitten. Ik zeg oh dat zal wel bij de koffiemolen horen, maar is apart ingepakt. En tot onze verbazing een kaarsje. En een lief kaartje erbij :* *O*

Strega en Pagan namens ons allebei super bedankt. :*

ps. Zou een modje mijn OP titel aan willen passen naar [Afgerond], ik zie net dat ik dit niet meer kan doen

[ Bericht 6% gewijzigd door 19butterfly82 op 08-12-2010 15:09:11 (ps. toegevoegd) ]
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2010 @ 17:30:17 #16
72518 Strega
pi_89684600
Veel plezier ermee. :*
Bullie is thuis
pi_89701475
TT change op verzoek. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')