abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:59:28 #76
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_90828643
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:55 schreef Uncle het volgende:
Wat ze trouwens met de flitsers hebben gedaan is de nieuwe (sb-700) uitbrengen toen de oude (600) out of stock waren. Nu is de nieuwere duurder, maar heb je ook geen keuze om de goedkopere te nemen wnat die is praktsich nergens meer verkrijgbaar.

Je zou jezelf dus ook in de vingers kunnen snijden als je lang wacht en ze de 800 uitbrengen als alle 700 op zijn en voor een hogere prijs... (hoewel bodies wel iets minder snel lopen dan flitsers)
Dit is wat mijn leraar katori ook zei... :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_90828757
dan zal het wel zo zijn :P

Maar goed, twijfelen is nooit erg, vind ik vaak ook een betere instelling dan de impulsieve mensen. Maar in het digitale tijdperk is je apparaat bij wijze van spreken al verouderd voordat je in de winkel over de drempel naar buiten stapt met je nieuwe aanschaf... dus wachten op iets beters dan kun je eeuwig blijven wachten ;)

(mijn d300s was na een half jaar ook achterhaald door de d7000)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:20:28 #78
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_90835553
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:02 schreef Uncle het volgende:
dan zal het wel zo zijn :P

Maar goed, twijfelen is nooit erg, vind ik vaak ook een betere instelling dan de impulsieve mensen. Maar in het digitale tijdperk is je apparaat bij wijze van spreken al verouderd voordat je in de winkel over de drempel naar buiten stapt met je nieuwe aanschaf... dus wachten op iets beters dan kun je eeuwig blijven wachten ;)

(mijn d300s was na een half jaar ook achterhaald door de d7000)
Whehe... ja... alhoewel de D700 nu al meer dan 2 jaar uit is...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_90860688
Een 'D800' zou zomaar nog een (half) jaar kunnen duren. Vraag jezelf af of dat het wachten waard is, bovendien kostte de D700 iets van 2600 bij introductie, dus verwacht voor een opvolger ook zoiets.

En vergis je niet, wat concertfotografie betreft owned de D700 nog steeds compleet de D7000. De D700 heeft betere ruisprestaties op hoge iso (scheelt ongeveer een stop), en er zit meer detail/kleur/microcontrast in. Dat laatste is een beetje lastig uit te leggen, maar hou het erop dat het ruisfilter algoritme van de D7000 bijvoorbeeld nogal wat details doet vervagen, en nog wat grappen.

Nadeel van de FX sensor van de D700 kan zijn dat je duurder glas nodig hebt, en het glas wat je hebt kan sterker gaan vignetten. Verder kan de DOF onwerkbaar dun worden bij hele grote diafragma's, dus het wil niet altijd zeggen dat je automatisch ruisvoordeel hebt. Als je qua sluitertijd op de grens zit en je je diafragma moet knijpen voor een grotere DOF moet je dat weer compenseren met het omhoog gooien van de iso. (=weg voordeel). In de praktijk komt dat erg weinig voor.

Verder is de AF unit van de D700 ook beter met o.a. 51 punten. Ze noemen de D700 overigens niet voor niets een 'baby D3', omdat het dezelfde sensortechniek en processor is, wel met 1 processor minder (D3 heeft 2 cores aan boord), en de AF unit is identiek aan die in de D300(s).
Wat dat betreft is strikt genomen de D7000 ook nog steeds meer consumer georienteerd tov. de 'pro' D300s. Op bepaalde punten is de D7000 wel beter dan de D300s, maar een echte D300s opvolger gaat er zeker nog wel aan komen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:35:22 #80
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_90874288
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:51 schreef Ener-G het volgende:
Een 'D800' zou zomaar nog een (half) jaar kunnen duren. Vraag jezelf af of dat het wachten waard is, bovendien kostte de D700 iets van 2600 bij introductie, dus verwacht voor een opvolger ook zoiets.

En vergis je niet, wat concertfotografie betreft owned de D700 nog steeds compleet de D7000. De D700 heeft betere ruisprestaties op hoge iso (scheelt ongeveer een stop), en er zit meer detail/kleur/microcontrast in. Dat laatste is een beetje lastig uit te leggen, maar hou het erop dat het ruisfilter algoritme van de D7000 bijvoorbeeld nogal wat details doet vervagen, en nog wat grappen.

Nadeel van de FX sensor van de D700 kan zijn dat je duurder glas nodig hebt, en het glas wat je hebt kan sterker gaan vignetten. Verder kan de DOF onwerkbaar dun worden bij hele grote diafragma's, dus het wil niet altijd zeggen dat je automatisch ruisvoordeel hebt. Als je qua sluitertijd op de grens zit en je je diafragma moet knijpen voor een grotere DOF moet je dat weer compenseren met het omhoog gooien van de iso. (=weg voordeel). In de praktijk komt dat erg weinig voor.

Verder is de AF unit van de D700 ook beter met o.a. 51 punten. Ze noemen de D700 overigens niet voor niets een 'baby D3', omdat het dezelfde sensortechniek en processor is, wel met 1 processor minder (D3 heeft 2 cores aan boord), en de AF unit is identiek aan die in de D300(s).
Wat dat betreft is strikt genomen de D7000 ook nog steeds meer consumer georienteerd tov. de 'pro' D300s. Op bepaalde punten is de D7000 wel beter dan de D300s, maar een echte D300s opvolger gaat er zeker nog wel aan komen.
Thanks ^O^ Even overleggen met mijn pa. 3 FF-objectieven die ik nu gebruik zijn van hem, en hij ziet ze straks dan zelden terug als ik met die D700 ga sjouwen.

Keek zonet weer even op cameratools.nl en daar was die alweer een paar tientjes in prijs gestegen :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:20:02 #81
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_90981726
...de knoop is door. Morgen mag ik m ophalen :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_91073855
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe camera aanschaffen :) Ik heb een budget rond de 200-250 euro. Ik ben dus echt een beginner fotograaf, heb hiervoor alleen maar wegwerp dingetjes en mijn mobiel gebruikt... maar ik wil iets beters om modellen (vooral fashion foto's) te fotograferen, maar daarnaast ook wat macro en landschapjes :)

Ik zit te twijfelen tussen de Panasonic Lumix FZ38, Nikon Coolpix P100 en misschien een tweedehands Canon EOS 400. Maar ik ben bang dat ik een slechte tweedehands koop die het niet meer doet en ik heb ook bijna geen garantie meer dan en op marktplaats bieden mensen soms al meer dan 300 euro. De Lumix is iets goedkoper dan de Coolpix en de foto's die eruit komen zijn ongeveer gelijk vind ik. Kan iemand mij helpen :)?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:28:19 #83
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_91124981
quote:
Op zondag 9 januari 2011 17:45 schreef Nezhi het volgende:
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe camera aanschaffen :) Ik heb een budget rond de 200-250 euro. Ik ben dus echt een beginner fotograaf, heb hiervoor alleen maar wegwerp dingetjes en mijn mobiel gebruikt... maar ik wil iets beters om modellen (vooral fashion foto's) te fotograferen, maar daarnaast ook wat macro en landschapjes :)

Ik zit te twijfelen tussen de Panasonic Lumix FZ38, Nikon Coolpix P100 en misschien een tweedehands Canon EOS 400. Maar ik ben bang dat ik een slechte tweedehands koop die het niet meer doet en ik heb ook bijna geen garantie meer dan en op marktplaats bieden mensen soms al meer dan 300 euro. De Lumix is iets goedkoper dan de Coolpix en de foto's die eruit komen zijn ongeveer gelijk vind ik. Kan iemand mij helpen :)?
Macro's en landschap moet prima lukken met een Lumix, maar ik ben bang dat je voor modellenwerk toch een uitgebreidere nodig hebt. In ieder geval een aansluiting voor een goede flitser of trigger zou handig zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door Doodkapje op 10-01-2011 20:24:45 ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  FOK!fotograaf maandag 10 januari 2011 @ 19:46:30 #84
145146 Andyy
pi_91129153
400D zou ik niet nemen, aangezien je voor fashion, landschap en macro allemaal verschillende lenzen nodig hebt (als je het goed wilt doen dan) en consumenten lens kost al minstens 300 euro
pi_91133996
Okee, dankjewel. Als ik modeling lampen opstel, zou dat dan een goede vervanging zijn voor een flitser? En wat is er mis met de flitsers op de Lumix en de Coolpix P100, behalve dat er geen andere op kan? Ik hoef niet echt foto's in het donker te schieten, ik hou meer van buitenfoto's :) Ik neig nu wat meer naar de Coolpix door deze site: http://snapsort.com/compa(...)sonic_Lumix_DMC-FZ38

Gewicht en grootte maken mij niet zoveel uit :)

En de Canon valt af :)
Nog drie maandjes en dan kan ik de camera kopen!
  maandag 10 januari 2011 @ 22:02:15 #86
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_91137166
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:13 schreef Nezhi het volgende:
Okee, dankjewel. Als ik modeling lampen opstel, zou dat dan een goede vervanging zijn voor een flitser? En wat is er mis met de flitsers op de Lumix en de Coolpix P100, behalve dat er geen andere op kan? Ik hoef niet echt foto's in het donker te schieten, ik hou meer van buitenfoto's :) Ik neig nu wat meer naar de Coolpix door deze site: http://snapsort.com/compa(...)sonic_Lumix_DMC-FZ38

Gewicht en grootte maken mij niet zoveel uit :)

En de Canon valt af :)
Nog drie maandjes en dan kan ik de camera kopen!
Modeling lampen kan prima... een beetje creatief met bouwlampen van de gamma, wat gouden reflectoren etc. kunnen al wonderen doen :)

Flitsers aan boord van de camera zijn over het algemeen redelijk kil en zwak en je hebt niet echt controle over je licht. Je hebt maar één keus en dat is je model van voren te belichten. Wat als je de belichting nou uit de andere hoek wilt hebben?

En als je buiten foto's maakt van je model, dan heb je geen flitsers nodig... overdag. Wat je eventueel nog kan doen is een reflectiescherm kopen (Falcon Eyes á 30,- EUR) om je model nog een beetje te 'verven' met licht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doodkapje op 11-01-2011 11:59:50 ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_91142123
Ik ga voor de Nikon Coolpix P100! En het flitsprobleempje los ik wel op met wat lampjes :D
Heel erg bedankt :)
  maandag 10 januari 2011 @ 23:26:42 #88
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_91142752
Nikon <3 :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_91143383
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef Doodkapje het volgende:
En als je buiten foto's maakt van je model, dan heb je geen flitsers nodig... overdag.
Waarom niet? Inflitsen kan overdag ook prima...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:59:26 #90
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_91155922
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:39 schreef Omniej het volgende:

[..]

Waarom niet? Inflitsen kan overdag ook prima...
Nodig is het niet altijd om fashion-foto's te maken. Maar je kunt het zo gek maken als je wil natuurlijk... tot aan 2 of 3-stops ND-filters met 2 softbox-flitsers aan een draagbare voeding. Het is maar wat je er voor over hebt...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  FOK!fotograaf dinsdag 18 januari 2011 @ 11:24:39 #91
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_91506603
Budget: ergens tussen de 500 en 1200 euro
Formaat: D-SLR Body
Doel: sportfotografie, landschap, portret, wat niet eigenlijk
Huidige camera: Canon 1000D
Welke camera's twijfel je over: Canon 40/50D, Canon 60D, Canon 7D
Bijzonderheden:

Ik loop tegen de max van mijn huidige camera aan, vooral bij minder licht. Ik heb er al lichtsterke lenzen op zitten (18-50 f2.8 van sigma), en ik kom nog steeds een beetje licht te kort. Daarbij ben ik niet echt te spreken van de ruis die al vanaf ISO 800 storend op komt zetten en bij 1600 de hele foto verprutst. Dus ik wil een nieuwe camera die daar vooral heel erg goed in is. Een snelle burstrate zou ook fijn zijn voor de sportfoto's.

Filmen zou ook leuk zijn, maar als ik voor de tweedehands 40/50D kies hou ik genoeg geld over om daar apart een compactcamera voor te halen.

Nouja, ik kan niet kiezen. De 7D lijkt me ideaal, maar ik vraag me af of ik zo'n dure camera wel nodig heb. Of de 60D niet ook aan mijn wensen zou voldoen. En hij is wel erg groot/zwaar.

De 60D is leuk met zo'n draaibaar schermpje maar ik doe niet aan live view dus daar heb ik niets aan. Nadeel is dat de body wat meer plastic is dan die van de 7D. Voordeel is weer dat ik al snelle SD kaartjes heb en bij de 7D zou ik dat ook allemaal opnieuw moeten kopen. Maar blijf ik met de 60D niet zitten met het gevoel dat ik een net-niet camera gekocht heb, en voor 350 extra alsnog een 7D kan halen?

Ik laat de 550D buiten beschouwing, omdat ik dat gevoelsmatig teveel een instapcamera vind. Of ie ook daadwerkelijk minder goed is weet ik eerlijk gezegd niet, maar hij trekt me niet.

Ik heb nog geen van allen vastgehouden, maar misschien zijn er hier mensen met ervaring met een van deze camera's en kunnen ze mij vertellen of het voldoet aan wat ik hoop te vinden in een nieuwe camera? Tot waar zijn de ISO's goed bruikbaar? (ik heb al wel reviews gelezen enzo, maar hoor het liever van mensen die ze zelf in gebruik hebben)
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:35:22 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_91567463
cross-post van GoT

Mijn oog is gevallen op een DSLR camera. Alleen heb ik nog wel specifieke twijfel over de lenzen die ik erbij wil hebben. De camera gaat voornamelijk op vakantie gebruikt worden.

Huidige situatie:
Foto's maak ik met een Canon Powershot S3IS met 12x zoom. Verder hebben we ook altijd een videocamera bij ons. Echter hebben we besloten om de videocamera in de toekomst thuis te laten en evt. filmpjes te schieten met de fotocamera.

1.Wat is je beschikbare budget?
Rond de 1000 euro inclusief lenzen en accessoires

2.Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Nee

3.Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Voornamelijk vakantie, en dat kunnen landschappen zijn maar ook dieren van veraf etc.

4.Moet de camera kunnen filmen (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Ja, is wel belangrijk dat dat mogelijk is

5.Wil je graag Live View op de camera en zo ja, is AF dan absolute noodzaak?
Hoeft niet persé, maak nu al meestal foto's door te kijken door de zoeker

6.Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Wordt ook door mijn vriendin gebruikt, dus sowieso niet te groot/zwaar

7.Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)
Dit is voor mij de lastigste. Aan de ene kant zit ik erg te denken aan de kitlens van 18-55 en dan een zoomlens van 55-250. Dit met name vanwege het bereik wat je hebt en je ook flink kunt zoomen. Aan de andere kant zit ik te denken aan de 18-135 mm lens, alleen kom ik dan bereik te kort en weet ik niet welke lens ik nog meer zou moeten nemen. Zit eventueel ook nog te denken aan een goede groothoeklens voor mooie landschapsfoto's
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2011 @ 17:14:42 #93
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_91569317
Wat mis je aan je huidige camera? Hoe groot/zwaar is nog acceptabel? Welke DSLR overweeg je op het moment? Meeste spiegelreflexcamera's zijn groot en lomp, tenzij je naar de Olympus Pen ed gaat kijken. En wbt lens: is lichtsterk belangrijk? Op welke brandpuntafstand schiet je nu meestal?
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:18:01 #94
247356 infp2009
More cowbell!
pi_91569486
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:14 schreef Chemiu het volgende:
Meeste spiegelreflexcamera's zijn groot en lomp, tenzij je naar de Olympus Pen ed gaat kijken.
Dat komt omdat dat GEEEN SPIEGELREFLEXCAMERA is :P Voor de dingen die je wilt wellicht wel een goede optie, micro four thirds...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2011 @ 17:21:21 #95
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_91569622
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:18 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Dat komt omdat dat GEEEN SPIEGELREFLEXCAMERA is :P Voor de dingen die je wilt wellicht wel een goede optie, micro four thirds...
Ik weet dat die geen spiegel heeft. Maar wisselbare lenzen en voor zover ik weet alle voordelen van spiegelreflex, dus voor Blik zal het gelijk zijn aan de optie spiegelreflexen. Vond het teveel gedoe om het hele verhaal met uitleg te typen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:37:52 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_91570422
Chemiu.

Ik zit nu voornamelijk te denken aan de Eos 550D. Dat is nog acceptabel qua grootte/zwaarte. Ik zit hieraan te denken o.a. vanwege de film-opties en uitgebreide opties. Verreweg de meeste foto's worden buiten geschoten en zijn vakantiekiekjes

Olympus Pen lijkt me helemaal niks.
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2011 @ 17:47:36 #97
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_91570783
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:37 schreef Blik het volgende:
Chemiu.

Ik zit nu voornamelijk te denken aan de Eos 550D. Dat is nog acceptabel qua grootte/zwaarte. Ik zit hieraan te denken o.a. vanwege de film-opties en uitgebreide opties. Verreweg de meeste foto's worden buiten geschoten en zijn vakantiekiekjes

Olympus Pen lijkt me helemaal niks.
Waarom wil je een spiegelreflex als je hem alleen voor vakantiekiekjes wil gebruiken? Is een compact met HD-filmfunctie en veel zoom (een travelzoom oid) dan geen praktischere optie omdat die minder weegt ed? Persoonlijk overweeg ik weer een compact te kopen omdat de spiegelreflex teveel gesleep was in de vakantie.

Edit: en dan bedoel ik, wat heeft een spiegelreflex wat een compact niet heeft en jij wel nodig denkt te hebben.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:51:05 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_91570905
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:47 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Waarom wil je een spiegelreflex als je hem alleen voor vakantiekiekjes wil gebruiken? Is een compact met HD-filmfunctie en veel zoom (een travelzoom oid) dan geen praktischere optie omdat die minder weegt ed? Persoonlijk overweeg ik weer een compact te kopen omdat de spiegelreflex teveel gesleep was in de vakantie.

Edit: en dan bedoel ik, wat heeft een spiegelreflex wat een compact niet heeft en jij wel nodig denkt te hebben.
Dat stadium van overwegen ben ik allang voorbij. Ik begrijp dat het meer gesleep is dan bij een travelzoom camera, maar dat neem ik voor lief.

Er worden ook niet alleen vakantiefoto's mee gemaakt, maar wel voornamelijk. Over het algemeen heb ik het dan over verre reizen naar Azie, Afrika etc. Ik wil dan graag mooie scherpere foto's maken dan met mijn huidige camera kan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Blik op 19-01-2011 17:57:37 ]
pi_91571941
En wat het filmen betreft; je realiseert je ook dat het filmen met een spiegelreflex over het algemeen wat meer handigheid vereist (lees: onhandiger is) dan filmen met de eerste beste compact? :)

De 550D is in ieder geval een prettige camera en laat nog wat ruimte in je budget over voor een leuk lensje. Hoogstwaarschijnlijk zal 18mm ook wel groothoek genoeg zijn voor de vakantiekiekjes; veel meer groothoek valt bovendien buiten je budget als je er ook nog een wat meer standaard 'walkaround'-lens bij wilt hebben.

Als je bereid bent van lenzen te wisselen is de 18-55 IS + 55-250 IS een mooie combi. Ben je wat minder bereid dan kun je inderdaad de 18-135 overwegen, eventueel nog met de 55-250 erbij. De 550D + 18-135 kit is 809 euro, en de 55-250 kost 188 euro. Hou je toch maar mooi 3 euro over. ;)
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:50:27 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_91573315
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:20 schreef Omniej het volgende:
En wat het filmen betreft; je realiseert je ook dat het filmen met een spiegelreflex over het algemeen wat meer handigheid vereist (lees: onhandiger is) dan filmen met de eerste beste compact? :)

De 550D is in ieder geval een prettige camera en laat nog wat ruimte in je budget over voor een leuk lensje. Hoogstwaarschijnlijk zal 18mm ook wel groothoek genoeg zijn voor de vakantiekiekjes; veel meer groothoek valt bovendien buiten je budget als je er ook nog een wat meer standaard 'walkaround'-lens bij wilt hebben.

Als je bereid bent van lenzen te wisselen is de 18-55 IS + 55-250 IS een mooie combi. Ben je wat minder bereid dan kun je inderdaad de 18-135 overwegen, eventueel nog met de 55-250 erbij. De 550D + 18-135 kit is 809 euro, en de 55-250 kost 188 euro. Hou je toch maar mooi 3 euro over. ;)
Kan ik alleen geen accessoires meer kopen ;)

Bedankt in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')