abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89591285
Er zijn genoeg domotica toepassingen tegenwoordig. Ik hoorde pas van iemand die een electronisch slot heeft en zijn kinderen uiteraard een eigen sleutel. Als één van de kinderen thuiskomt krijgt hij een sms op zijn telefoon welk kind thuis is. Dan kan hij naar huis bellen hoe het op school was etc.

Leuke dingen zijn dat en er is genoeg over te vinden;
I got soul, but I'm not a soldier
pi_89668266
Bij deze ook hier maar de update plaatsen. Het is een PM die naar iemand verstuurd is :P maar omschrijft wel alles tot nu toe:

Update:
Gister bij mijn nieuwe woning geweest voor het opmeten van alle ruimtes, en bekeken hoe ik de indeling wil gaan hebben.

Heb gister op bedrijf mijn 8" touchscreen binnengekregen, en krijg vandaag mijn eerste bestelling van X10 en mijn eerste logitech squeezebox.

Vanavond ga ik met de eerste gegevens die ik gister heb verzameld de eerste sketch maken van hoe ik het een en ander wil gaan oplossen.

Ook ga ik natuurlijk wat kleine testjes doen met X10 .

Heb maandag avond al een server geinstalleerd waar HomeSeer op zal komen te staan (tot ik mooier pakket vind.) en waar ik Squeezebox server op heb draaien met touchscreen interface.
pi_98936446
iemand een idee hoe het zit met dit project ,
ik wil namelijk dit ook gaan doen in mijn nieuwbouw woning
pi_98941957
Inderdaad, asl je zoekt op Domotica, vind je ontiegelijk veel info.

Zelf hebben we op kantoor detectors die het licht inschakelen zodra je binnen komt, is iedereen weg, dan gat het licht weer uit. Wel zo energievriendelijk. Verder bestaan er toch al 10-tallen timers op de buitenlampen, CV-thermostaat etc...

Zo'n klik-aan-klik uit systeem heb ik thuis zodat alle sfeerlampen gelijk aan/uit gezet kunnen worden of in gedeeltes, werkt prettig
En de gorijnen open-dicht doen...beetje beweging 's morgens is nooit weg...soort ochtendgymnastiek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98965161
Hallo,

Heb dit topic idd niet meer bijgewerkt. Zal hier morgen even tijd aan besteden. Ben in ieder geval bijna op het eind met het project.

En is prima gelukt!
pi_99017466
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:56 schreef fokexpert het volgende:
Hallo,

Heb dit topic idd niet meer bijgewerkt. Zal hier morgen even tijd aan besteden. Ben in ieder geval bijna op het eind met het project.

En is prima gelukt!
Ben benieuwd :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_99019004
quote:
Hallo,

En is prima gelukt!
hey wat goed dat het allemaal gelukt is.
ben inderdaad benieuwd wat het geworden is het welk systeem je allemaal hebt toegepast
pi_99023113
Als je een huis wilt zien waar letterlijk de duvel en zijn ouwemoer aan de PC hangt, moet je hier eens kijken: http://www.bwired.nl/
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99066603
quote:
Hallo,

En is prima gelukt!
Ook ik ben erg benieuwd wat je allemaal gebruik hebt aan spullen....
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 19:33:43 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99078248
quote:
Hallo,

En is prima gelukt!
Ben als elektricien natuurlijk wel nieuwsgierig *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:20:45 #36
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99091636
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als je een huis wilt zien waar letterlijk de duvel en zijn ouwemoer aan de PC hangt, moet je hier eens kijken: http://www.bwired.nl/
Bestaat die mensen nog steeds?! :D

Daar heb ik jarennnnn geleden wel eens naar gekeken en me verbaasd hoe weinig waarde die mensen hechten aan privacy :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_100219369
quote:
Hallo,

En is prima gelukt!
hey had je al iets op papier van je project ?

ben benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')