Om dan maar even vanuit de rol van slachtoffer te spreken, dit is absoluut niet 'relaxed', en zou mij juist heel sterk het gevoel geven dat iemand totaal geen begrip heeft voor mijn gevoelens. Dit is heel naar om te zeggen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:05 schreef Morphs het volgende:
"waarom denk je dat ik het fijn zou vinden als ik je tot dingen zou dwingen die je niet wil?"
[...]
"het spijt me dat we fijne sex hadden en dat je een orgasme had"
Met 'relaxed' bedoel ik de toon en sfeer van het gesprek. Dit is op een forum heel moeilijk uit te leggen maar als ik wil zal een gesprek altijd constructief verlopen. En op die manier kun je ook bovenstaande opmerking wel maken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:29 schreef Dipkip het volgende:
Om dan maar even vanuit de rol van slachtoffer te spreken, dit is absoluut niet 'relaxed', en zou mij juist heel sterk het gevoel geven dat iemand totaal geen begrip heeft voor mijn gevoelens. Dit is heel naar om te zeggen.
Tja ik denk dus dat in hoeverre een gesprek constructief verloopt ook afhangt van degene tegen wie je dit zegt. En je kunt iemand niet dwingen iets in te zien, als zij dit niet wil inzien bevestig je met zulke bijtende opmerkingen alleen maar wat een klootzak je bent (in haar ogen).quote:Op woensdag 8 december 2010 14:00 schreef Morphs het volgende:
Met 'relaxed' bedoel ik de toon en sfeer van het gesprek. Dit is op een forum heel moeilijk uit te leggen maar als ik wil zal een gesprek altijd constructief verlopen. En op die manier kun je ook bovenstaande opmerking wel maken.
En ja, het lijkt een wat bijtende opmerking. Met zo'n opmerking koppel je haar verwijt aan hetgeen er werkelijk gebeurd is. De opmerking 'bijt' omdat het niet klopt. En dat probeer je haar op die manier in te laten zien (als het anders niet lukt).
Dat heb ik onlangs ook met haar ervaren. Het gesprek was constructief van opzet maar haar reactie nadien des te duidelijker; ze verweet me dat ik niet wilde luisteren en aan het draaien was. Kwestie van tijdelijk in twee verschillende waarheden zitten en dan vererger je alleen maar de situatie.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja ik denk dus dat in hoeverre een gesprek constructief verloopt ook afhangt van degene tegen wie je dit zegt. En je kunt iemand niet dwingen iets in te zien, als zij dit niet wil inzien bevestig je met zulke bijtende opmerkingen alleen maar wat een klootzak je bent (in haar ogen).
Er zijn vrouwen die verkracht worden als een fantasie hebben, dat wil niet zeggen dat ze de seks niet lekker vinden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Er zijn verhalen van vrouwen die klaarkomen terwijl ze verkracht worden en dus echt geen plezier hebben in de seks. Dus dat zou betekenen dat het soms wel te forceren valt, of bij sommige vrouwen, toch?
Tussen fantasie en werkelijkheid zit een groot verschil. Ik neem aan dat die vrouwen niet verkracht willen worden door een willekeurig persoon maar door een persoon waar zij zich seksueel aangetrokken toe voellenquote:Op woensdag 8 december 2010 15:07 schreef Loodje het volgende:
[..]
Er zijn vrouwen die verkracht worden als een fantasie hebben, dat wil niet zeggen dat ze de seks niet lekker vinden.
Het gebeurd niet vaak, maar in dit geval ben ik het met Dipkip eensquote:Op zondag 5 december 2010 13:44 schreef Dipkip het volgende:
Je moet haar emoties wel serieus nemen ja, maar ik zou niet meegaan in haar woordgebruik over dwingen en dergelijke. Dan loop je de kans dat het steeds groter wordt in haar hoofd totdat jij uiteindelijk een soort dader wordt. Je kunt beter met haar bespreken hoe het bij klaarkomen hoort dat je een gevoel krijgt niet meer te kunnen stoppen, dat je het niet kunt tegenhouden, en dat je je kunt voorstellen dat dat voor haar een nare associatie is. Dat het voor haar heel dubbel is: een orgasme is natuurlijk lekker maar tegelijk is het controleverlies, en controleverlies (met name in seksuele context) kan verschrikkelijk voelen voor slachtoffers van misbruik. Door er zo over te praten erken je haar gevoel zonder haar woorden te bevestigen, en zet je jezelf niet als boeman neer.
Ik kan mijn orgasme prima tegenhouden. Maar per vrouw verschilt het. En misschien voelde ze zich zo op haar gemak bij je dat ze haar verdediging liet zakken.quote:Op zondag 5 december 2010 13:25 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is zo-wie-zo een vreemde discussie die ik met haar heb en natuurlijk vind ik haar verwijt ook krom. Maar als je je realiseert waarom ze daarmee komt wil ik het wel serieus nemen.
Wat ik wil bereiken is een antwoord op de vraag. Ik ging er altijd vanuit dat als een vrouw niet wilde komen dat dat dan ook niet gebeurde. Dat vrouwen dat kennelijk makkelijker kunnen tegenhouden dan. Ik ben ook maar man moet je denken en kan dus niet zomaar even denken dat het bij vrouwen wel hetzelfde als bij mannen zal zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |