abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89526003
Mijn vriendin en ik liggen in de clinch over haar laatste orgasme. Ze heeft een jeugd met incest achter de rug en daarom ligt het nogal gevoelig bij haar. Wat is het punt: ze zegt anderhalf dag later dat ik haar 'geforceerd/gedwongen' heb terwijl ze tijdens het sex'en alles zo lekker vond dat ze voor 't eerst van haar leven een vet orgasme had. 'k Denk dat ze achteraf geschrokken is en ff niet wist hoe ze d'r om mee moest gaan en mij maar de schuld gaf.

Maar stel dat; kun je als vrouw zo-wie-zo wel 'gedwongen' tot een heftig orgasme komen?

grtz
Wanderingwhy
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  zaterdag 4 december 2010 @ 19:11:22 #2
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_89526311
Als ze jouw aan een paal vastknuppen, en 2 heerlijke blonde goudfazanten, jou beginnen te verwennen. weet ik zeker dat het bij jou ook wel aan het bliksemen komt.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_89530907
Er zijn verhalen van vrouwen die klaarkomen terwijl ze verkracht worden en dus echt geen plezier hebben in de seks. Dus dat zou betekenen dat het soms wel te forceren valt, of bij sommige vrouwen, toch?
pi_89534624
Hey Strawberry,

Ok, da's zo'n beetje wat ik me afvroeg. Precies;die verhalen, maar of dat nou een broodje aap verhaal is of echt, dat probeer ik hier 'n beetje uit te vogelen.

Uiteraard was de hele situatie waarom ik het vraag er niet naar en hebben we mooie/lekkere sex gehad wat ze zelf ook graag wou. Ik denk dat 't iets psychologisch is bij haar gezien haar verleden maar voorlopig is 't een beetje heftig onderwerp voor 'r. Maar ik probeer voor mezelf wel te begrijpen, al is het maar om herhaling te voorkomen :-)

Grtz
Wanderingwhy
Strek je eens uit !
pi_89545137
Ja hoor, dat kan. Maar wat was er aan de hand dan, begon zij nee en stop te roepen en ging jij door?
pi_89546227
Hey Dipkip,

Ze riep helemaal geen nee maar vond het heerlijk all the way en 'n vet orgasme op 't eind. Ze heeft wel een incestverleden en wat ik begrijp van haar was 't het eerste orgasme in haar leven. Denk dat ze het van zichzelf achteraf niet kan accepteren dat ze 'ervan genoten' heeft. Dat ze achteraf met dat verwijt twee dagen later is gekomen.
Maar dat was m'n vraag niet ;-), vraag me gewoon af of je als vrouw in zo'n situatie een orgasme zou kunnen krijgen als je dat echt niet zou willen?

Grtz
Wanderingwhy
Strek je eens uit !
pi_89546290
Ja dat kan dus, maar ik vind het in jouw geval niet terecht om daarvan te spreken. Je hebt je vriendin niet gedwongen, dus ik vind het een vreemd topic zo. Wat wil je er mee bereiken?
pi_89547897
Het is zo-wie-zo een vreemde discussie die ik met haar heb en natuurlijk vind ik haar verwijt ook krom. Maar als je je realiseert waarom ze daarmee komt wil ik het wel serieus nemen.

Wat ik wil bereiken is een antwoord op de vraag. Ik ging er altijd vanuit dat als een vrouw niet wilde komen dat dat dan ook niet gebeurde. Dat vrouwen dat kennelijk makkelijker kunnen tegenhouden dan. Ik ben ook maar man moet je denken en kan dus niet zomaar even denken dat het bij vrouwen wel hetzelfde als bij mannen zal zijn.
Strek je eens uit !
pi_89548512
Je moet haar emoties wel serieus nemen ja, maar ik zou niet meegaan in haar woordgebruik over dwingen en dergelijke. Dan loop je de kans dat het steeds groter wordt in haar hoofd totdat jij uiteindelijk een soort dader wordt. Je kunt beter met haar bespreken hoe het bij klaarkomen hoort dat je een gevoel krijgt niet meer te kunnen stoppen, dat je het niet kunt tegenhouden, en dat je je kunt voorstellen dat dat voor haar een nare associatie is. Dat het voor haar heel dubbel is: een orgasme is natuurlijk lekker maar tegelijk is het controleverlies, en controleverlies (met name in seksuele context) kan verschrikkelijk voelen voor slachtoffers van misbruik. Door er zo over te praten erken je haar gevoel zonder haar woorden te bevestigen, en zet je jezelf niet als boeman neer.
pi_89549249
Dat is wat ik al steeds tegen haar gezegd heb. Dat - of je nu man of vrouw bent - een orgasme altijd iets van controleverlies is. Het is ook het grootste verwijt van haar naar mij; dat ik haar 'geforceerd' had en haar d'r controle had ontnomen :-(.
Heb net een mail van 'r gekregen dat ze ff pauze wil tussen ons. Heftig maar als ze dat wil dan is het niet anders. (Ik had 'r na de mail direct gebeld maar ze drukte me weg).

Het zal idd groter geworden zijn in haar hoofd. Natuurlijk heb ik haar verwijt ontkent. Niet meer dan logisch als dat niet gebeurd is. Aan haar mail te zien grijpt het haar dieper aan dan ik dacht. Ik moet het maar ff laten bezinken dit alles. Ben behoorlijk verrast.
Strek je eens uit !
pi_89653320
Het gaat niet om het wel of niet forceren van een orgasme. Dat weet je zelf inmiddels ook. Ze kwam klaar en dat triggerde allemaal nare herinneringen aan haar verleden. Het lijkt erop dat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de negatieve (schuld)gevoelens die daarbij naar boven kwamen. Dat is niet eerlijk tegenover jou.

In plaats van jezelf te verdedigen dat je niets forceerde, raad ik je aan om haar heel relaxed vragen te stellen: "denk je dat ik je wilde kwetsen tijdens de sex?", "waarom denk je dat ik het fijn zou vinden als ik je tot dingen zou dwingen die je niet wil?". Stel de vragen niet op een verwijtende toon, maar op een enigszins bezorgde toon, aangezien dit jou verrast.

Probeer van haar de reactie te krijgen dat ze weet dat je het niet slecht bedoelde. Zodra ze dat toegeeft ben je alweer een stuk verder.

Als ze echter onredelijk is en op een relatiebreuk afstevent, dan kun je weinig anders doen dan zeggen "het spijt me dat we fijne sex hadden en dat je een orgasme had. Ik snap dat dat diepe gevoelens naar boven heeft gebracht uit je verleden maar weet dat ik je niet zou willen kwetsen, zoals anderen wel hebben gedaan..".
pi_89658519
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:05 schreef Morphs het volgende:
"waarom denk je dat ik het fijn zou vinden als ik je tot dingen zou dwingen die je niet wil?"
[...]
"het spijt me dat we fijne sex hadden en dat je een orgasme had"
Om dan maar even vanuit de rol van slachtoffer te spreken, dit is absoluut niet 'relaxed', en zou mij juist heel sterk het gevoel geven dat iemand totaal geen begrip heeft voor mijn gevoelens. Dit is heel naar om te zeggen.
  woensdag 8 december 2010 @ 09:58:37 #13
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_89666360
Hoe je met haar moet praten kan ik je geen advies mee geven, echter zou ik als ik jouw was wel dit serieus aanpakken en zeker proberen dit goed te bespreken. Al is het niet om je relatie te redden maar om duidelijkheid bij beide partijen te schaffen met wat zich heeft voorgedaan.

Dergelijke trauma's kunnen deze situatie zo groot opblazen in haar hoofd dat jij dadelijk het varken en de verkrachter bent. En dat wil je niet.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_89666618
Jeetje, bizarre situatie. Jij denkt goed bezig te zijn en haar lekker te verwennen, krijg je dit opeens op je dak. Ik snap wel dat seks voor haar iets moeilijks is, maar toch, het is wel erg onterecht wat jij nu te horen krijgt! Sterkte ermee... ik hoop voor haar dat ze er in de toekomst wel van kan genieten.
pi_89668830
@Lon3: Het is al opgeblazen in haar hoofd. In de psychologie noemen ze dit een "trigger". Ze heeft tot een bepaalde hoogte er blijkbaar prima mee kunnen leven maar door haar allereerste orgasme is het dekseltje met kracht van het putje afgeblazen als het ware. Kunnen controleren op dat gebied was voor haar van groot belang en tja, jezelf kunnen controleren tijdens een orgasme? Forget it!
Ze zal het voor zichzelf niet hebben kunnen plaatsen. Zij haar controle verliezen op een stuk wat voor haar van cruciaal belang was? Nee nee, daar kan ze zichzelf niet mee verenigen en daarom zal ze het bij mij hebben neergelegd. (let wel; het is mijn gedachte en niet meer dan dat)

@Dipkip: Precies zoals ik het ook zie. Maar snap dat ik geen hulpverlener ben maar haar (ex-)vriend. Waar ik volstrekt helder in wil blijven naar haar is dat alles wat me onterecht verweten wordt ook keihard afgewezen wordt. 1x 'toegeven' om een soort van lieve vrede te bereiken gaat nog veel meer ellende veroorzaken. Wat me opviel is wel dat zodra ik verzocht om inhoudelijk te worden ze dat niet wou. Dat zegt me dat het alleen gevoel is en geen ratio. Daar heb ik uiteraard alle begrip voor.
Begrip zal de enige sleutel zijn die in deze situatie kan gaan werken en het slot wat er nu op zit open zal kunnen krijgen.

Wat de zaak op dit moment laat escaleren is dat ze op geen enkele manier contact met me wilt. Er is dus geen gesprek mogelijk. Voor mij voelt het alsof haar 'zwarte verleden' (haat) over me heen gekieperd is.
In dit soort situaties zal ze mogelijk ook alleen maar willen zeggen wat ze wilt denken en wilt voelen. Niet wat ze daadwerkelijk denkt en niet wat ze daadwerkelijk voelt. De druk moet er eerst af. Het vuil moet uit het putje. Pas dan kan ze weer zien en voelen wat we samen echt hadden/hebben,

Dat er veel zit is me wel duidelijk. Ruim een week geleden heb ik haar een laatste lieve mail gestuurd. Voor nu is het mijn strijd niet. Het is haar strijd en ik kan er pas weer voor haar zijn als ze daar zelf ruimte voor wil gaan geven. Forceren werkt alleen maar averechts. Ik kan daar niets in beinvloeden hoe graag ik het ook zou willen...
Strek je eens uit !
pi_89670890
Ik denk dat ze wel weet dat jij niet fout zit hoor. Maar dat is te erg voor haar om nu te accepteren, want dat zegt iets over haarzelf. Zij heeft waarschijnlijk al een tijd geleefd met het idee dat ze wat haar overkomen is redelijk verwerkt had en nu ineens zit ze weer compleet in de slachtoffersituatie. Het is heel moeilijk te accepteren dat dat komt doordat ze het blijkbaar nog niet goed verwerkt had, daarom heeft ze nu 'verzonnen' dat het door jou komt.

Verkrachting is heel moeilijk te verwerken en uit persoonlijke ervaring kan ik ook zeggen dat er best veel druk op je gezet kan worden om het vooral maar snel te doen. Als jij jaren later er nog last van hebt wordt het al snel dat je blijkbaar labiel bent ofzo want het is al zo lang geleden. De buitenwereld doet vaak alsof er twee manieren zijn: er snel overheen raken en er sterker uitkomen of er lang last van houden en daarmee word je dan dus als zwak gezien. Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik heb gedacht dat het nu echt klaar was en dan toch weer door een filmscene of iets wat in bed gebeurde of weet ik wat volkomen over de zeik raken. Dat is onderdeel van het acceptatieproces, dat je leert inzien dat je er misschien wel nooit helemaal klaar mee zult zijn. Dat je niet meer jezelf voorhoudt 'nu is het opgelost' maar dat je inziet dat de vooruitgang er in zit dat je steeds korter en minder heftig reageert op die triggers die jij noemt.

Het is gewoon ontzettend moeilijk om te accepteren dat je beschadigd bent als mens. Zeker als er in je omgeving mensen zijn die op je inpraten dat je sterk moet zijn, dat je toch wel weet dat andere mannen anders zijn, dat het lang geleden is, enzovoort. Het is een ego-ding, om het de schuld van anderen te maken en niet in te zien dat het probleem bij jezelf ligt. Ze beschermt haar zelfbeeld op dit moment ten koste van jou. Pas als ze zich veilig genoeg voelt zal ze eerlijker naar de situatie kunnen kijken. Op dit moment kun je haar het beste met rust laten want ook lief bedoelde mails enzo, zijn op dit moment een bevestiging voor haar denkbeeld. Serieus, doe een hele tijd helemaal niets.
pi_89673032
@Dipkip; eigenlijk had ik je een rechtstreekse mail willen sturen maar ik zit pas kort op fok dus ik weet niet of dat uberhaupt wel kan?

Ik merk dat je laatste reactie me behoorlijk raakt (in de positieve zin). Inhoudelijker worden op een openbaar forum zie ik niet zitten maar je schiet precies in de roos.

Jouw woorden "......ook lief bedoelde mails enzo, zijn op dit moment een bevestiging voor haar denkbeeld. Serieus, doe een hele tijd helemaal niets."
Dat is m.i. ook het beste en het is dan maar even alle liefde en gevoel voor haar inslikken en er juist op het moment dat je er eigenlijk dubbel en dwars voor haar wil zijn niet kunnen zijn omdat zij er nu even niets mee kan. Dat is het stuk - hoe egoistisch - waar mijn gevoel en verstand elkaar in de weg zitten.
Tja, het is bijna een stuk van Shakespeare....zucht.
Strek je eens uit !
pi_89673773
Je kunt op dit forum elkaar prive berichten sturen, dan ga je naar een post van diegene en rechtsboven klik je dan op het envelopje (verschijnt als je de muis daar houdt). Dat is ook hoe je kunt quoten en bij je eigen posts kunt editten. Sommige mensen hebben ook hun email adres in hun profiel staan (klikken op hun naam) maar ik niet.
pi_89675131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:29 schreef Dipkip het volgende:
Om dan maar even vanuit de rol van slachtoffer te spreken, dit is absoluut niet 'relaxed', en zou mij juist heel sterk het gevoel geven dat iemand totaal geen begrip heeft voor mijn gevoelens. Dit is heel naar om te zeggen.
Met 'relaxed' bedoel ik de toon en sfeer van het gesprek. Dit is op een forum heel moeilijk uit te leggen maar als ik wil zal een gesprek altijd constructief verlopen. En op die manier kun je ook bovenstaande opmerking wel maken.

En ja, het lijkt een wat bijtende opmerking. Met zo'n opmerking koppel je haar verwijt aan hetgeen er werkelijk gebeurd is. De opmerking 'bijt' omdat het niet klopt. En dat probeer je haar op die manier in te laten zien (als het anders niet lukt).

Respect voor Wanderingwhy dat hij zo kalm over het onderwerp weet te posten. Als ze kiest om daarvoor de relatie uit te maken dan zal ze in de toekomst vaker dergelijke situaties meemaken en andere gasten tot badguys maken. Totdat ze inziet waar ze mee bezig is. Vervelend is het zeker om aan de kant geschoven te worden terwijl je precies ziet wat er met haar aan de hand is... daarom veel succes!
pi_89676643
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:00 schreef Morphs het volgende:
Met 'relaxed' bedoel ik de toon en sfeer van het gesprek. Dit is op een forum heel moeilijk uit te leggen maar als ik wil zal een gesprek altijd constructief verlopen. En op die manier kun je ook bovenstaande opmerking wel maken.

En ja, het lijkt een wat bijtende opmerking. Met zo'n opmerking koppel je haar verwijt aan hetgeen er werkelijk gebeurd is. De opmerking 'bijt' omdat het niet klopt. En dat probeer je haar op die manier in te laten zien (als het anders niet lukt).
Tja ik denk dus dat in hoeverre een gesprek constructief verloopt ook afhangt van degene tegen wie je dit zegt. En je kunt iemand niet dwingen iets in te zien, als zij dit niet wil inzien bevestig je met zulke bijtende opmerkingen alleen maar wat een klootzak je bent (in haar ogen).
pi_89677289
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Tja ik denk dus dat in hoeverre een gesprek constructief verloopt ook afhangt van degene tegen wie je dit zegt. En je kunt iemand niet dwingen iets in te zien, als zij dit niet wil inzien bevestig je met zulke bijtende opmerkingen alleen maar wat een klootzak je bent (in haar ogen).
Dat heb ik onlangs ook met haar ervaren. Het gesprek was constructief van opzet maar haar reactie nadien des te duidelijker; ze verweet me dat ik niet wilde luisteren en aan het draaien was. Kwestie van tijdelijk in twee verschillende waarheden zitten en dan vererger je alleen maar de situatie.
Strek je eens uit !
  woensdag 8 december 2010 @ 15:07:03 #22
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_89677921
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Er zijn verhalen van vrouwen die klaarkomen terwijl ze verkracht worden en dus echt geen plezier hebben in de seks. Dus dat zou betekenen dat het soms wel te forceren valt, of bij sommige vrouwen, toch?
Er zijn vrouwen die verkracht worden als een fantasie hebben, dat wil niet zeggen dat ze de seks niet lekker vinden.
Be dance |Be real| Be You
  woensdag 8 december 2010 @ 15:09:52 #23
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_89678039
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:07 schreef Loodje het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen die verkracht worden als een fantasie hebben, dat wil niet zeggen dat ze de seks niet lekker vinden.
Tussen fantasie en werkelijkheid zit een groot verschil. Ik neem aan dat die vrouwen niet verkracht willen worden door een willekeurig persoon maar door een persoon waar zij zich seksueel aangetrokken toe voellen
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_89678201
@Loodje en Lon3; ik zou het graag ff on-topic willen blijven houden conform de laatste posts.

Dank voor jullie begrip.
Strek je eens uit !
pi_89710762
ik denk dat lichamelijk en geestelijk los van elkaar zit. Zoals hierboven werd beschreven is incest vaak geestelijk veel erger dan lichamelijk, omdat de angst van het weer gebeuren aanwezig is en iemand dus met angst en beven zit te wachten tot diegene weer " langs komt ". Die angst elke dag mee dragen is killing.
Daarnaast zie je vaak dat mensen met een incest verleden op sex gebied en soms ook op andere gebieden de touwtjes in handen willen houden om ze hun grens zo te beschermen. Daar zijn ze in beschadigd, iemand die iets deed wat ze niet willen. Het gedwongen kan een deel van haar zijn gaan uitmaken maar dat is voer voor een psyg. Ik vind het wel een mooi punt dat ze zich bij jou zo veilig voelt dat ze uberhaupt een orgasme kan krijgen. Jou daar de schuld van geven is een beetje raar...
hi there good people
pi_89713286
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:44 schreef Dipkip het volgende:
Je moet haar emoties wel serieus nemen ja, maar ik zou niet meegaan in haar woordgebruik over dwingen en dergelijke. Dan loop je de kans dat het steeds groter wordt in haar hoofd totdat jij uiteindelijk een soort dader wordt. Je kunt beter met haar bespreken hoe het bij klaarkomen hoort dat je een gevoel krijgt niet meer te kunnen stoppen, dat je het niet kunt tegenhouden, en dat je je kunt voorstellen dat dat voor haar een nare associatie is. Dat het voor haar heel dubbel is: een orgasme is natuurlijk lekker maar tegelijk is het controleverlies, en controleverlies (met name in seksuele context) kan verschrikkelijk voelen voor slachtoffers van misbruik. Door er zo over te praten erken je haar gevoel zonder haar woorden te bevestigen, en zet je jezelf niet als boeman neer.
Het gebeurd niet vaak, maar in dit geval ben ik het met Dipkip eens
pi_89713342
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:25 schreef Wanderingwhy het volgende:
Het is zo-wie-zo een vreemde discussie die ik met haar heb en natuurlijk vind ik haar verwijt ook krom. Maar als je je realiseert waarom ze daarmee komt wil ik het wel serieus nemen.

Wat ik wil bereiken is een antwoord op de vraag. Ik ging er altijd vanuit dat als een vrouw niet wilde komen dat dat dan ook niet gebeurde. Dat vrouwen dat kennelijk makkelijker kunnen tegenhouden dan. Ik ben ook maar man moet je denken en kan dus niet zomaar even denken dat het bij vrouwen wel hetzelfde als bij mannen zal zijn.
Ik kan mijn orgasme prima tegenhouden. Maar per vrouw verschilt het. En misschien voelde ze zich zo op haar gemak bij je dat ze haar verdediging liet zakken.
  donderdag 9 december 2010 @ 12:19:25 #28
327886 DukeNukem_
I've got balls of steel
pi_89713907
Soberso!
Hmm, don't have time to play with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')