Ik denk dat ze wel weet dat jij niet fout zit hoor. Maar dat is te erg voor haar om nu te accepteren, want dat zegt iets over haarzelf. Zij heeft waarschijnlijk al een tijd geleefd met het idee dat ze wat haar overkomen is redelijk verwerkt had en nu ineens zit ze weer compleet in de slachtoffersituatie. Het is heel moeilijk te accepteren dat dat komt doordat ze het blijkbaar nog niet goed verwerkt had, daarom heeft ze nu 'verzonnen' dat het door jou komt.
Verkrachting is heel moeilijk te verwerken en uit persoonlijke ervaring kan ik ook zeggen dat er best veel druk op je gezet kan worden om het vooral maar snel te doen. Als jij jaren later er nog last van hebt wordt het al snel dat je blijkbaar labiel bent ofzo want het is al zo lang geleden. De buitenwereld doet vaak alsof er twee manieren zijn: er snel overheen raken en er sterker uitkomen of er lang last van houden en daarmee word je dan dus als zwak gezien. Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik heb gedacht dat het nu echt klaar was en dan toch weer door een filmscene of iets wat in bed gebeurde of weet ik wat volkomen over de zeik raken. Dat is onderdeel van het acceptatieproces, dat je leert inzien dat je er misschien wel nooit helemaal klaar mee zult zijn. Dat je niet meer jezelf voorhoudt 'nu is het opgelost' maar dat je inziet dat de vooruitgang er in zit dat je steeds korter en minder heftig reageert op die triggers die jij noemt.
Het is gewoon ontzettend moeilijk om te accepteren dat je beschadigd bent als mens. Zeker als er in je omgeving mensen zijn die op je inpraten dat je sterk moet zijn, dat je toch wel weet dat andere mannen anders zijn, dat het lang geleden is, enzovoort. Het is een ego-ding, om het de schuld van anderen te maken en niet in te zien dat het probleem bij jezelf ligt. Ze beschermt haar zelfbeeld op dit moment ten koste van jou. Pas als ze zich veilig genoeg voelt zal ze eerlijker naar de situatie kunnen kijken. Op dit moment kun je haar het beste met rust laten want ook lief bedoelde mails enzo, zijn op dit moment een bevestiging voor haar denkbeeld. Serieus, doe een hele tijd helemaal niets.