Onderzoeksjournalistiek is leuk!quote:Op maandag 6 december 2010 14:27 schreef capricia het volgende:
Steeds meer mensen hebben het erover dat twitter wikileaks censureert.
Zie ook dit bericht.
omgquote:Op maandag 6 december 2010 13:54 schreef Sloggi het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)Leaks_weghalen_.html
Tsja. Het vergaren en verspreiden van nieuws behoort blijkbaar niet tot het takenpakket van een publieke omroep.
Zou best wel eens Siemens kunnen zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
http://213.251.145.96/cable/1988/01/88BAGHDAD28.html
Deze was wel interessanter geweest als de naam van het Duitse bedrijf dat via een chineese dochter een testkamer voor raketten heeft verkocht aan Iran er in stond, maar dat is er uit ge xxxxx ed
en is dat deze testkamer?
http://www.welt.de/debatt(...)S.Debatte.Kommentare
BRONquote:The Library of Congress confirmed on Friday that it had blocked access from all Library computers to the Wikileaks web site in order to prevent unauthorized downloading of classified records such as those in the large cache of diplomatic cables that Wikileaks began to publish on November 28.
Bronquote:De Zwitserse Postbank heeft de bankrekening van de Australische WikiLeaksbaas Julian Assange geblokkeerd omdat hij onjuiste gegevens zou hebben verstrekt.
Assange, die is ondergedoken door doodsbedreigingen, zou zich momenteel in Groot-Brittannië bevinden en heeft volgens PostFinance een onjuiste woonplaats opgegeven toen hij zijn bankrekening opende. Hij zou het Zwitserse Genève hebben opgegeven.
Assange staat onder grote internationale druk vanwege de grote hoeveelheid geheime documenten die zijn klokkenluiderswebsite WikiLeaks onthult. Zo zijn er Amerikaanse politici die willen dat Assange voor hoogverraad wordt vervolgd of afgeschoten. Interpol heeft een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd.
quote:
Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat die "internetbom" ontploft.quote:
quote:In the area of quantum communication, HFNL was conducting research in quantum teleportation and free space quantum cryptography that scientists hope will result in “totally secure” communications.
Quantum teleportation heeft weinig te maken met "sci-fi" teleportatie, het gaat over het overbrengen van quantuminformatie. En dit soort onderzoek wordt hier ook gedaan, in Delft bijv.quote:Op maandag 6 december 2010 17:11 schreef capricia het volgende:
China doet onderzoek naar teleportatie:
De laatste zin in the cable geeft aan dat ze het al gelukt is met een "single-particle" en dat ze nu met meerdere deeltjes bezig zijn.quote:Op maandag 6 december 2010 17:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Quantum teleportation heeft weinig te maken met "sci-fi" teleportatie, het gaat over het overbrengen van quantuminformatie. En dit soort onderzoek wordt hier ook gedaan, in Delft bijv.
Ja, dat is goed gedocumenteerd. Volgens mij zijn ze nu in USA al bij iets van 7 deeltjes of zo.quote:Op maandag 6 december 2010 17:16 schreef capricia het volgende:
De laatste zin in the cable geeft aan dat ze het al gelukt is met een "single-particle" en dat ze nu met meerdere deeltjes bezig zijn.
Maar zoals gezegd, een niet onderschepbaar communicatiemiddel is ook goud waard. Geen gezeur meer met encryptie.quote:Op maandag 6 december 2010 17:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, dat is goed gedocumenteerd. Volgens mij zijn ze nu in USA al bij iets van 7 deeltjes of zo.Het meest fascinerende is nog de lange afstand waarover het werkt. Maar er is niemand die denkt dat we straks appels ermee kunnen transporteren hoor...
Kun je nagaan dat we dit allemaal lezen in documenten die kennelijk niet zo bijzonder goed versleuteld waren...quote:Op maandag 6 december 2010 17:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, dat is goed gedocumenteerd. Volgens mij zijn ze nu in USA al bij iets van 7 deeltjes of zo.Het meest fascinerende is nog de lange afstand waarover het werkt. Maar er is niemand die denkt dat we straks appels ermee kunnen transporteren hoor...
`quote:Op maandag 6 december 2010 17:14 schreef eleusis het volgende:
Quantum teleportation heeft weinig te maken met "sci-fi" teleportatie, het gaat over het overbrengen van quantuminformatie. En dit soort onderzoek wordt hier ook gedaan, in Delft bijv.
http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/218464quote:US embassy cables: Anti-Palestinian chants mar Jordanian soccer match
Summary:
Hooliganism at a July 2009 game between Palestinian Al-Wahdat fans and Jordanian Al-Faysali fans saw Faisali fans chanting slogans against Palestinian-origin Queen Rania. Slogans at the fixture are a popular barometer of tensions between East Bankers and Palestinians. Some Faisali fans threw bottles at Wahdat players and their fans. The match was cancelled. Key passage highlighted in yellow.
Van ander soort cables snap ik nog wel waarom ze die naar buiten brengen, maar deze lijst? Ik bedoel, die is juist verborgen omdat je anders mogelijk aanslagen krijgt op die locaties.quote:Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gewoon omdat het kan. Laat ze alle stukken maar zo snel mogelijk op straat gooien, zal een hele zooi shit in staan..
Kijk, nu wordt het interessant.quote:Op maandag 6 december 2010 17:11 schreef capricia het volgende:
China doet onderzoek naar teleportatie:
[..]
die lijst is allang publiekelijk bekend he...quote:Op maandag 6 december 2010 17:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Van ander soort cables snap ik nog wel waarom ze die naar buiten brengen, maar deze lijst? Ik bedoel, die is juist verborgen omdat je anders mogelijk aanslagen krijgt op die locaties.
Ze hebben daar ook echt niet de overheid mee, alleen de mensen die daar wonen/werken enz.
Nee dat is het argument. Terroristen kunnen zelf ook bedenken wat ze moeten bombarderen. Het is dus niet echt nuttig om zo'n lijst geheim te houden, dat is meer uit routine. Maar je kan hier wel makkelijk burgers mee bang maken want TERRORISTEN HEBBEN NU EEN LIJST DOELEN!!!! en daarom moet Assange dood.quote:Op maandag 6 december 2010 17:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Van ander soort cables snap ik nog wel waarom ze die naar buiten brengen, maar deze lijst? Ik bedoel, die is juist verborgen omdat je anders mogelijk aanslagen krijgt op die locaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |