Je hebt geen respect voor je moeder. Als ze de titel niet wil zeggen moet je dat accepteren. Je hebt haar zelf boos gemaakt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:34 schreef FruitenCo het volgende:
Pas bij de 3e keer kreeg ik de titel van het boek te horen, mijn moeder leek helemaal over de zeik maar dat liet ze niet merken. Dit zinloos gedoe komt zo vaak voor dat mijn moeder geen antwoord geeft op de vraag, maar boos wordt ik niet wel erger ik mij een klein beetje.
Hij ergert zich aan haar...quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:49 schreef brunette82 het volgende:
Als jij je irriteert aan haar, ligt toch echt het probleem bij jou
Ik dacht 't, jij zegt 'tquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hij ergert zich aan haar...Het irriteert hem dat ze geen antwoord geeft...
Het ging niet alleen om het boekquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt geen respect voor je moeder. Als ze de titel niet wil zeggen moet je dat accepteren. Je hebt haar zelf boos gemaakt.
Dat is alleen maar jouw mening. Als ze de titel niet zegt betekend dat "Loop nou gewoon met me mee dan zie je het vanzelf en dan kom je erachter dat je het boek helemaal niet interessant vindt en dat je vraag dus nutteloos was. "quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:54 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om het boekdit gebeurd wel 2 keer per week om verschillende dingen. Ze kan/wil gewoon niet normaal antwoord geven
Je schept nu een verkeerd beeld van me, ik vraag het alleen maar omdat ik het graag wil weten en me interesseer in het gene wat ze wil.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen maar jouw mening. Als ze de titel niet zegt betekend dat "Loop nou gewoon met me mee dan zie je het vanzelf en dan kom je erachter dat je het boek helemaal niet interessant vindt en dat je vraag dus nutteloos was. "
En dan ga jij haar treiteren met ADHD-achtig onzeker gedram gewoon omdat je je zielige zin niet krijgt en weigert na te denken over haar gedrag.
Egoïst.
weet zij dat dan wel? het klinkt alsof jullie allemaal een beetje vastzitten in een ergernisloop. heb je wel eens het volgende geprobeerd:quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:06 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Je schept nu een verkeerd beeld van me, ik vraag het alleen maar omdat ik het graag wil weten en me interesseer in het gene wat ze wil.
Sjezus wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:49 schreef brunette82 het volgende:
Als jij je irriteert aan haar, ligt toch echt het probleem bij jou
quote:
Ah, dan kan jij mooi de positie van de moeder verklaren, aangezien jij kennelijk dezelfde aandoening hebt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik zie ook niet zo wat er verkeerd is aan het 'bijna klaar' klaar antwoord.
moet daar nou echt het aantal maanden, weken en uren bij vermeld worden?
...
ik kan je wel vertellen dat als mijn zoon mij toespreekt en ter verantwoording roept zoals jij nu doet, zoonlief toch echt wel een snifje een probleem heeft aangezien ik een flinke pesthekel aan het hier gedemonstreerde superieure en minachtende toontje hebquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:14 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ah, dan kan jij mooi de positie van de moeder verklaren, aangezien jij kennelijk dezelfde aandoening hebt.
Zie je nou echt niet dat in het geval van een studie "bijna klaar" een kwestie van weken, maanden of misschien wel meer dan een jaar kan zijn? Het is dus geen antwoord op de vraag "hoe lang duurt de studie nog?".
Buitengewoon irritant trouwens, als mensen structureel geen antwoord geven op doodsimpele vragen. En nog vervelender als degene die geen antwoord geeft uit onbegrip nog boos wordt ook. Hoe moeilijk is het om een vraag te beantwoorden? Hoe zinloos is het om boos te worden op je omgeving als je in je eigen wereldje voor je uit prevelt, in plaats van gewoon antwoord te geven als iemand je iets vraagt?
Is het een vrouwending, dat jij hetzelfde niet ziet als de moeder van TS?
Als ik je zoon was, was jij bejaard. Het is op elke leeftijd rete-irritant als mensen geen antwoord geven op doodgewone vragen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:40 schreef simmu het volgende:
[..]
ik kan je wel vertellen dat als mijn zoon mij toespreekt en ter verantwoording roept zoals jij nu doet, zoonlief toch echt wel een snifje een probleem heeft aangezien ik een flinke pesthekel aan het hier gedemonstreerde superieure en minachtende toontje heb
zoonlief kan dan ws te horen krijgen dattie maar elders moet gaan spelen met zijn principiele geouwehoer. whatever, zoalng je mij er niet mee lastigvalt
le-zen. als mijn man mij toespreekt zoals jij doet, dan kan die inderdaad elders gaan spelen ja.quote:Op maandag 6 december 2010 11:58 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Als ik je zoon was, was jij bejaard. Het is op elke leeftijd rete-irritant als mensen geen antwoord geven op doodgewone vragen.
En wat zeg je dan tegen de vader, jouw man, die gezien de OP met exact hetzelfde probleem worstelt? Stuur je die ook uit spelen?
Maar waarom doe je dan als een dom kind? Waarom wordt je kwaad op je omgeving als je zelf doodsimpele vragen niet beantwoord?quote:Op maandag 6 december 2010 12:07 schreef simmu het volgende:
[..]
le-zen. als mijn man mij toespreekt zoals jij doet, dan kan die inderdaad elders gaan spelen ja.
staat tegenover dat noch mijn man, noch mijn kinderen tegen mij spreken alsof ik een dom kind ben.
nee joh! ik leef me heul niet in in die op, dat is niet mijn manier van doen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dan als een dom kind? Waarom wordt je kwaad op je omgeving als je zelf doodsimpele vragen niet beantwoord?
(We leven ons in in de OP, toch?)
Grappige is, je lijkt precies hetzelfde te reageren als die moeder in de OP, en je lijkt mijn vraag of dat iets typisch vrouwelijk is van een paar posts terug, wel errug te bevestigen.
Er stond letterlijk in de OP dat TS dat al uitgebreid geprobeerd heeft die aanpak, lieve schat:quote:Op maandag 6 december 2010 12:35 schreef simmu het volgende:
[..]
nee joh! ik leef me heul niet in in die op, dat is niet mijn manier van doen.
een paar posts terug adviseerde ik ts dan ook om de vraag wat eenduidiger te stellen. dus niet "goh mam, wat voor boek dan?" maar "goh mam, wat is de titel dan en wie heeft het geschreven?". want je kan op je kop gaan staan, boos worden of je ergeren, maar je kan een ander toch niet veranderen. ik stoor me alleen wel een beetje aan de minachtende toon die ts (en ook jij) vertoont. wat ik al zei: als mijn kind (Of man) zo tegen mij zou spreken wordt ik wel boos.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:34 schreef FruitenCo het volgende:
Deze middag gingen we dus winkelen om kerst inkopen te doen, dit was erg gezellig. Mijn moeder moest een boek hebben en zei dat we nog even naar een boekhandel moesten, ik was nieuwsgierig wat voor boek en vroeg haar welk boek het was.
Ik vroeg mijn moeder: "wat voor boek had je in gedachten?" Moeder: "dat boek wat je daar en daar waarschijnlijk kan kopen" Ik: "Nee, wat is de titel van het boek dat je wil kopen?" Moeder: "dat boek bij die en die winkel tegen over de Blokker"
....[knip]
Wanneer ik iemand wil attenderen op zijn of haar fouten dan moet je dat op een vriendelijke wijze doen, dit werkt het best. Ik zei dus vriendelijk: "Mama, je geeft weer geen antwoord op de vraag, als je niet weet hoe lang het nog duurt dan moet je gewoon zeggen dat je het niet weet"
...
[knip]
dan moet ts dat als eerste vragen he en niet eerst zelf vragen wat voor boek dan. nu doe je het zelf ookquote:Op maandag 6 december 2010 12:42 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Er stond letterlijk in de OP dat TS dat al uitgebreid geprobeerd heeft die aanpak, lieve schat:
[..]
Jezus, wat zijn sommige vrouwen toch goed in alles rucksichtlos terugkaatsen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:46 schreef simmu het volgende:
[..]
dan moet ts dat als eerste vragen he en niet eerst zelf vragen wat voor boek dan. nu doe je het zelf ook![]()
...
uit je eigen post en de op:quote:Op maandag 6 december 2010 12:51 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jezus, wat zijn sommige vrouwen toch goed in alles rucksichtlos terugkaatsen.
Hij vroeg als eerste WELK boek ze wilde, en dat is een eenduidige simpele vraag, en iets anders dan vragen wat voor boek ze wil hebben, wat je er nu verdraaienderwijs van maakt.
Over LE-ZEN gesproken zeg!
er staat: "wat voor boek". een thriller? een reisboek? fantasy, keukenromannetje?quote:Ik vroeg mijn moeder: "wat voor boek had je in gedachten?" Moeder: "dat boek wat je daar en daar waarschijnlijk kan kopen" Ik: "Nee, wat is de titel van het boek dat je wil kopen?" Moeder: "dat boek bij die en die winkel tegen over de Blokker"
maar daar geeft de moeder in kwestie toch evenmin antwoord op?quote:Op maandag 6 december 2010 12:53 schreef simmu het volgende:
er staat: "wat voor boek". een thriller? een reisboek? fantasy, keukenromannetje?
nope. dat is ook irritant. ik zeg toch ook nergens dat het niet irritant isquote:Op maandag 6 december 2010 12:56 schreef trui het volgende:
[..]
maar daar geeft de moeder in kwestie toch evenmin antwoord op?
Ik doe het vaak expres. Van die ongeduldige debielen die niet gewoon ff 4 seconden af kunnen wachten wat er gebeurd.quote:Op maandag 6 december 2010 12:58 schreef simmu het volgende:
[..]
nope. dat is ook irritant. ik zeg toch ook nergens dat het niet irritant is![]()
Dat is de vraag inderdaad.quote:Op maandag 6 december 2010 12:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dan als een dom kind? Waarom wordt je kwaad op je omgeving als je zelf doodsimpele vragen niet beantwoord?
van die bouquetreeksdingenquote:
Nou ik ken ook mannen die dit trekje hebben...quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
Niets aan de hand, dit is vrouwen eigen...
Ik zou het omdraaien... eerst achterhalen waarom zijn moeder zo onzeker is (als dat het geval is) en tot die tijd accepteren dat ze vage antwoorden geeft en vooral niet aandringen (wordt ze waarschijnlijk alleen onzekerder van).quote:Op maandag 6 december 2010 13:07 schreef Gert het volgende:
(..)
Als TS weet dat dit de oorzaak is, is het misschien wat minder moeilijk om aan te blijven dringen op óf het juiste antwoord óf de bekentenis dat ze het niet weet. Een stapje verder dat hij dan evt kan nemen, is: hoe komt het dat zijn moeder zo onzeker is.
wat een onzin. Bijna klaar = bijna klaar. Gezeik om niks. En dit topic moet uit OUD en had beter gestaan in haar lieve dagboek.quote:Op maandag 6 december 2010 11:58 schreef drijfhout het volgende:
Het is op elke leeftijd rete-irritant als mensen geen antwoord geven op doodgewone vragen.
Ik noem geen volgorde. Mijn punt is dat gedrag makkelijker te accepteren en evt te sturen is als je de achterliggende oorzaak weet.quote:Op maandag 6 december 2010 13:37 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik zou het omdraaien... eerst achterhalen waarom zijn moeder zo onzeker is (als dat het geval is) en tot die tijd accepteren dat ze vage antwoorden geeft en vooral niet aandringen (wordt ze waarschijnlijk alleen onzekerder van).
vrek, dat zou idd ook nog best wel eens heel goed kunnen! ts, dan moet je juist extra lief zijn. die overgang is voor een boel vrouwen echt ellendigquote:Op maandag 6 december 2010 15:54 schreef Javi het volgende:
klinkt een beetje als overgang, lees er maar eens over misschien zie je nog meer symtomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |