abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89491372
Deze middag gingen we dus winkelen om kerst inkopen te doen, dit was erg gezellig. Mijn moeder moest een boek hebben en zei dat we nog even naar een boekhandel moesten, ik was nieuwsgierig wat voor boek en vroeg haar welk boek het was.

Ik vroeg mijn moeder: "wat voor boek had je in gedachten?" Moeder: "dat boek wat je daar en daar waarschijnlijk kan kopen" Ik: "Nee, wat is de titel van het boek dat je wil kopen?" Moeder: "dat boek bij die en die winkel tegen over de Blokker"

Pas bij de 3e keer kreeg ik de titel van het boek te horen, mijn moeder leek helemaal over de zeik maar dat liet ze niet merken. Dit zinloos gedoe komt zo vaak voor dat mijn moeder geen antwoord geeft op de vraag, maar boos wordt ik niet wel erger ik mij een klein beetje.

Eenmaal thuis gekomen gingen we samen een hapje eten aan tafel, het gesprek ging over een vriendin van mijn neef, zij studeerd rechten. Mijn vader vroeg mijn moeder hoe lang de studie nog zou gaan duren met als antwoord "Ze is bijna klaar" Mijn vader nogmaals op vriendelijke wijze "ik bedoel: Hoe lang moet ze nog?" Moeder: "Ze is bijna klaar".

Wanneer ik iemand wil attenderen op zijn of haar fouten dan moet je dat op een vriendelijke wijze doen, dit werkt het best. Ik zei dus vriendelijk: "Mama, je geeft weer geen antwoord op de vraag, als je niet weet hoe lang het nog duurt dan moet je gewoon zeggen dat je het niet weet :) "

Mijn vader en ik zeggen dit zo af en toe tegen haar dat ze gewoon even beter moet antwoorden, ze lijkt hier vervolgens niet tegen te kunnen. Mijn vader en moeder hebben geregeld ruzie om dit klote gedoe, de laatste paar keer lijkt het steeds erger te worden... Mijn moeder staat nu zelf huilend ruzie te maken met mijn vader.

Mijn moeder wijst mij ook zo vaak op fouten, maar ik geef geen fuck en verbeter me zelf als iets niet goed is en dan is het over... Maar mijn moeder raakt helemaal over stuur. Ik heb zelfs het idee dat mijn ouders ooit nog eens gaan scheiden na dit kinderachtige gedoe, zover komt het nog eens een keer naar mijn mening.

Het is verdorie steeds raak wanneer ik mijn moeder haar een keer op haar fouten wijs, elke keer staan ze ruzie te maken omdat haar een keer op iets aansprak. Ik heb meerdere malen op avonden mijn excuses aangeboden wanneer het rustiger was geworden in huis, excuus aanbieden wordt niet door moeder geaccepteerd.

Mijn moeder en vader zijn echt niet dom, maar ze maken ruzie om elk klein ding. Ik zie het al gebeuren dat ze uit elkaar gaan na bijna 20 jaar huwelijk door mij.

Wat te doen? Ondanks dat ik toch gelijk heb elke keer komen er steeds van deze ruzies :( Ik hou zowel van mijn moeder als vader en vind het doodzonde als hun relatie op deze manier naar de knoppen wordt geholpen.

Ik heb soms meerdere malen bijna overwogen om gewoon een paar dagen weg te blijven omdat ik het gevoel heb dat ik alleen maar onrust zaai.

Ik kan wel tegen een stootje, maar dit ligt mij echt heel erg dwars.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:46:21 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89491978
Niets aan de hand, dit is vrouwen eigen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:46:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89491999
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:34 schreef FruitenCo het volgende:

Pas bij de 3e keer kreeg ik de titel van het boek te horen, mijn moeder leek helemaal over de zeik maar dat liet ze niet merken. Dit zinloos gedoe komt zo vaak voor dat mijn moeder geen antwoord geeft op de vraag, maar boos wordt ik niet wel erger ik mij een klein beetje.

Je hebt geen respect voor je moeder. Als ze de titel niet wil zeggen moet je dat accepteren. Je hebt haar zelf boos gemaakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89492145
Als jij je irriteert aan haar, ligt toch echt het probleem bij jou
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:50:46 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89492218
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:49 schreef brunette82 het volgende:
Hij ergert zich aan haar... O-) Het irriteert hem dat ze geen antwoord geeft... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89492252
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Hij ergert zich aan haar... O-) Het irriteert hem dat ze geen antwoord geeft... :P
Ik dacht 't, jij zegt 't ;)
pi_89492412
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt geen respect voor je moeder. Als ze de titel niet wil zeggen moet je dat accepteren. Je hebt haar zelf boos gemaakt.
Het ging niet alleen om het boek ;) dit gebeurd wel 2 keer per week om verschillende dingen. Ze kan/wil gewoon niet normaal antwoord geven, door verkeerd te antwoorden word het alleen slechter ... zeg gewoon dat je het niet weet! Iedereen heeft er dan vrede mee, altijd dat gelul er om heen :r en ze weet zelf ook dat ik met "ik weet het niet" ook vrede heb.
Geen suiker toegevoegd
pi_89492514

[ Bericht 100% gewijzigd door FruitenCo op 03-12-2010 20:56:07 ]
Geen suiker toegevoegd
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 20:56:26 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_89492562
Ik heb er ook zo 1, leg het naast je neer, gaat nooit meer over. Misschien als ze oud en seniel is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:57:44 #10
326932 LemonHaze
Houdt van planten
pi_89492663
wel kut man dat ze zo vaag reageerd, maar als ze zich niet wilt verbeteren dan is er geen oplossing voor toch? misschien moet jij is gaan huilen, waar je moeder bij zit, en dan vertellen dat het om je moeder haar gedrag gaat..

misschien dat ze zich dan schuldig voelt, en zich wel gaat aanpassen en normaal antwoord
Bladibladiblaaa
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:59:12 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89492750
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:54 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Het ging niet alleen om het boek ;) dit gebeurd wel 2 keer per week om verschillende dingen. Ze kan/wil gewoon niet normaal antwoord geven
Dat is alleen maar jouw mening. Als ze de titel niet zegt betekend dat "Loop nou gewoon met me mee dan zie je het vanzelf en dan kom je erachter dat je het boek helemaal niet interessant vindt en dat je vraag dus nutteloos was. "

En dan ga jij haar treiteren met ADHD-achtig onzeker gedram gewoon omdat je je zielige zin niet krijgt en weigert na te denken over haar gedrag.

Egoïst.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89493216
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen maar jouw mening. Als ze de titel niet zegt betekend dat "Loop nou gewoon met me mee dan zie je het vanzelf en dan kom je erachter dat je het boek helemaal niet interessant vindt en dat je vraag dus nutteloos was. "

En dan ga jij haar treiteren met ADHD-achtig onzeker gedram gewoon omdat je je zielige zin niet krijgt en weigert na te denken over haar gedrag.

Egoïst.
Je schept nu een verkeerd beeld van me, ik vraag het alleen maar omdat ik het graag wil weten en me interesseer in het gene wat ze wil.

Ik ben niet zo kansloos om dingen te vragen wat me niet interesseert, en ik zit echt niet verlegen als ik mijn zin niet krijg.
Geen suiker toegevoegd
pi_89494373
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:06 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Je schept nu een verkeerd beeld van me, ik vraag het alleen maar omdat ik het graag wil weten en me interesseer in het gene wat ze wil.
weet zij dat dan wel? het klinkt alsof jullie allemaal een beetje vastzitten in een ergernisloop. heb je wel eens het volgende geprobeerd:

ts: ma, welk boek wil je kopen dan
ma: vaag antwoord, in de bruna ligt het dus daar wil ik naartoe
ts: goh ma. had je er iets over gelezen ofzo? dat je precies dat boek wilt. waar gaat het over?

nja, zoiets.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:27:56 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89494509
fruitenco, lekker op kamers gaan en laat ze 't maar mooi uitzoeken met z'n tweetjes. sommige mensen zijn niet meer zo veranderbaar, en jouw moeder klinkt als een van hen.
in de haak.
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:56:41 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89496403
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 20:49 schreef brunette82 het volgende:
Sjezus wat een onzin zeg.
pi_89497252
overgang?
I got soul, but I'm not a soldier
  zaterdag 4 december 2010 @ 00:53:38 #17
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_89505579
Tijd om het huis uit te gaan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 4 december 2010 @ 06:47:22 #18
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89508690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:53 schreef Grijs het volgende:
Tijd om het huis uit te gaan.
:Y Dat dus.

En als je echt graag antwoord wilt hebben op je vragen, probeer dan je vrager anders te stellen. Bijvoorbeeld "wat is de naam van dat boek". En "hoeveel maanden moet ze nog"?
  zaterdag 4 december 2010 @ 11:11:16 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89510752
Je ouders gaan niet scheiden omdat jij je moeder verbetert. Als ze zouden gaan scheiden ligt daar veel meer aan ten grondslag en jij zult daar vast geen rol in spelen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar uit huis gaan lost vast veel op. Overigens vind ik het antwoord "Ze is bijna klaar" als het gaat over een studie wel een prima antwoord. Het is waarschijnlijk nu nog echt niet te zeggen wanneer de werkelijke afstudeerdatum is. Een klein beetje flexibiliteit aan de kant van jou en je vader mag dus ook wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2010 @ 11:14:25 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89510792
ik zie ook niet zo wat er verkeerd is aan het 'bijna klaar' klaar antwoord.
moet daar nou echt het aantal maanden, weken en uren bij vermeld worden?

en als het je thuis niet meer bevalt, is het gewoon tijd om aan je stutten te trekken.
vind ik sowieso als je de 20 gepasseerd bent.

bovendien vraag ik me af wat dit topic in oud doet. het is toch meer een r&p verhaal met af en toe het woordje moeder en vader
  zaterdag 4 december 2010 @ 11:18:22 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89510873
Ik weet wel een nieuwe topic-titel: 'Moeder wordt boos als ik(we) zit(ten) te zeiken over futiliteiten.'
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2010 @ 11:21:27 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89510934
welnee. een beetje moeder is wel wat gewend op afzeikgebied.
die staat daar mijlenver boven.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:14:28 #23
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_89512458
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:14 schreef lady-wrb het volgende:
ik zie ook niet zo wat er verkeerd is aan het 'bijna klaar' klaar antwoord.
moet daar nou echt het aantal maanden, weken en uren bij vermeld worden?

...
Ah, dan kan jij mooi de positie van de moeder verklaren, aangezien jij kennelijk dezelfde aandoening hebt.

Zie je nou echt niet dat in het geval van een studie "bijna klaar" een kwestie van weken, maanden of misschien wel meer dan een jaar kan zijn? Het is dus geen antwoord op de vraag "hoe lang duurt de studie nog?".

Buitengewoon irritant trouwens, als mensen structureel geen antwoord geven op doodsimpele vragen. En nog vervelender als degene die geen antwoord geeft uit onbegrip nog boos wordt ook. Hoe moeilijk is het om een vraag te beantwoorden? Hoe zinloos is het om boos te worden op je omgeving als je in je eigen wereldje voor je uit prevelt, in plaats van gewoon antwoord te geven als iemand je iets vraagt?

Is het een vrouwending, dat jij hetzelfde niet ziet als de moeder van TS?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_89513172
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:14 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ah, dan kan jij mooi de positie van de moeder verklaren, aangezien jij kennelijk dezelfde aandoening hebt.

Zie je nou echt niet dat in het geval van een studie "bijna klaar" een kwestie van weken, maanden of misschien wel meer dan een jaar kan zijn? Het is dus geen antwoord op de vraag "hoe lang duurt de studie nog?".

Buitengewoon irritant trouwens, als mensen structureel geen antwoord geven op doodsimpele vragen. En nog vervelender als degene die geen antwoord geeft uit onbegrip nog boos wordt ook. Hoe moeilijk is het om een vraag te beantwoorden? Hoe zinloos is het om boos te worden op je omgeving als je in je eigen wereldje voor je uit prevelt, in plaats van gewoon antwoord te geven als iemand je iets vraagt?

Is het een vrouwending, dat jij hetzelfde niet ziet als de moeder van TS?
ik kan je wel vertellen dat als mijn zoon mij toespreekt en ter verantwoording roept zoals jij nu doet, zoonlief toch echt wel een snifje een probleem heeft aangezien ik een flinke pesthekel aan het hier gedemonstreerde superieure en minachtende toontje heb :)

zoonlief kan dan ws te horen krijgen dattie maar elders moet gaan spelen met zijn principiele geouwehoer. whatever, zoalng je mij er niet mee lastigvalt :O
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 6 december 2010 @ 11:58:42 #25
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_89581417
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:40 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan je wel vertellen dat als mijn zoon mij toespreekt en ter verantwoording roept zoals jij nu doet, zoonlief toch echt wel een snifje een probleem heeft aangezien ik een flinke pesthekel aan het hier gedemonstreerde superieure en minachtende toontje heb :)

zoonlief kan dan ws te horen krijgen dattie maar elders moet gaan spelen met zijn principiele geouwehoer. whatever, zoalng je mij er niet mee lastigvalt :O
Als ik je zoon was, was jij bejaard. Het is op elke leeftijd rete-irritant als mensen geen antwoord geven op doodgewone vragen.

En wat zeg je dan tegen de vader, jouw man, die gezien de OP met exact hetzelfde probleem worstelt? Stuur je die ook uit spelen?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')