quote:First they ignore you, then they laugh at you, then they fear you, then you win. Bitcoin has moved from ignored to laughed at. Next: feared.
Wat is een "redelijk" bedrag?quote:Op maandag 25 april 2011 16:37 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga binnenkort een redelijk bedrag aan bitcoins kopen op Mt Gox, zijn er nog meer mensen geïnteresseerd om mee te doen?.
Dat was ik, direct toen je je adres er in zette heb ik het gestuurdquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:27 schreef GuitarJJ het volgende:
Hmz.. Ik heb 0.25 BTC van een onbekend iemand gekregen, met 284 bevestigingen. Kan je achterhalen van wie dat is?
Oh, het zal wel van bitcoins zelf zijn. Ik heb namelijk een 2e ontvangadres met als titel "Your Address" gekregen.
Aah okequote:Op dinsdag 26 april 2011 23:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat was ik, direct toen je je adres er in zette heb ik het gestuurd.
Op een gegeven moment zul je jouw bitcoins moeten omwisselen naar euro's, omdat de kapper en Albert Heijn alleen euro's accepteren. Op dat moment wordt je omzet/winst zichtbaar voor de belastingdienst.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:31 schreef luckyb1rd het volgende:
Maar het is met bitcoin ook mogelijk om geen belasting te hoeven betalen als je een winkel/webshop hebt wanneer je bitcoins accepteerd als valuta. De belastingdienst erkend dit niet als een geldige valuta voor hun is het evenveel waard als schelpen. Dus kan je als winkelier producten geprijst in bitcoins 50% goedkoper aanbieden aan de consumenten omdat je geen winstbekasting en btw hoeft af te dragen aan de fiscus.
Je hebt niet echt een afzenderadres volgens mij. Voor elke soort betaling maak ik een ander adres aan, ik heb dus een FOK!adres, een donatieadres en voor alle soorten betalingen maak ik een ander adres. Het feit dat ik er een betaling op ontvang betekent dat het van iemand komt die het adres weet. Als dat maar één iemand kan zijn weet je precies wie het was.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Aah okeIk zal het wel weer terugsturen.
Waarom staat jou adres eigenlijk niet bij afzender?
Je zal ook moeten inkopen, daarvoor moet je de bitcoins omzetten naar euro's. Op zich zou je dat dekkend kunnen maken en dan:quote:Op woensdag 27 april 2011 10:31 schreef luckyb1rd het volgende:
Maar het is met bitcoin ook mogelijk om geen belasting te hoeven betalen als je een winkel/webshop hebt wanneer je bitcoins accepteerd als valuta. De belastingdienst erkend dit niet als een geldige valuta voor hun is het evenveel waard als schelpen. Dus kan je als winkelier producten geprijst in bitcoins 50% goedkoper aanbieden aan de consumenten omdat je geen winstbekasting en btw hoeft af te dragen aan de fiscus.
Er zijn idd genoeg manieren om digitaal bitcoubs in te zetten naar echt geld zonder dat de fiscus er achter komt.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:56 schreef Physics het volgende:
[..]
Je zal ook moeten inkopen, daarvoor moet je de bitcoins omzetten naar euro's. Op zich zou je dat dekkend kunnen maken en dan:
2) de rest van de winst via een exchanger naar een numbered bank account gekoppeld aan een anonymous credit card sluizen.
Echter kan je daarmee natuurlijk geen geregistreerde goederen kopen........
Ja precies, er zit al echt een hele beurs omheen gebouwdquote:Op woensdag 27 april 2011 14:58 schreef GuitarJJ het volgende:
Kan je het nou ook als een soort beurs zien?
Stel je koopt vandaag een aantal bitcoins voor 1.80 per stuk. Als de koers volgende week op 2.00 staat, kan je er dan een koerswinst uit halen als je ze weer kan verkopen?
Heb eergisteren maar eens 20 dollar naar MtGox overgemaakt. Zal wel even duren voordat hij op m'n account staat.
Een beurs?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:58 schreef GuitarJJ het volgende:
Kan je het nou ook als een soort beurs zien?
Stel je koopt vandaag een aantal bitcoins voor 1.80 per stuk. Als de koers volgende week op 2.00 staat, kan je er dan een koerswinst uit halen als je ze weer kan verkopen?
Heb eergisteren maar eens 20 dollar naar MtGox overgemaakt. Zal wel even duren voordat hij op m'n account staat.
Deze redenering klopt niet. Iets dat geen valuta, is daarmee natuurlijk niet waardeloos. De bitcoins vertegenwoordigen een bepaalde waarde (de laatste wisselkoers is een goede indicator daarvan) en die zul je als bedrijf op je balans moeten zetten. Daarmee komt het tevens als winst binnen op de verlies- en winstrekening van dat jaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:31 schreef luckyb1rd het volgende:
Maar het is met bitcoin ook mogelijk om geen belasting te hoeven betalen als je een winkel/webshop hebt wanneer je bitcoins accepteerd als valuta. De belastingdienst erkend dit niet als een geldige valuta voor hun is het evenveel waard als schelpen.
stel ik ruil iets tegen een fiets hoe zet ik dat als waarde dan op mn jaarekening?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:29 schreef jaco het volgende:
[..]
Deze redenering klopt niet. Iets dat geen valuta, is daarmee natuurlijk niet waardeloos. De bitcoins vertegenwoordigen een bepaalde waarde (de laatste wisselkoers is een goede indicator daarvan) en die zul je als bedrijf op je balans moeten zetten. Daarmee komt het tevens als winst binnen op de verlies- en winstrekening van dat jaar.
Als je een website maakt voor iemand en je accepteert betaling in schelpen, boekenbonnen, bitcoins of een partij tuinkabouters dan geldt dit wel degelijk als omzet. Dat de fiscus de bitcoins niet kan zien of niet snapt hoe het werkt, doet daar niets aan af. Je zult er een redelijke waardering aan moeten geven en het in je boekhouding moeten verwerken.
Als je dat nalaat, dan ontduik je de belastingplicht, maar dat kan ook op allerlei manieren met euro's. Dat is niet iets nieuws aan het bitcoin systeem.
Je haalt de fiets dan van de balans voor het bedrag dat nog niet is afgeschreven, bijvoorbeeld 100 euro. Vervolgens maak je een waardebepaling van hetgeen je terug krijgt in de ruil. In het geval van een tweedehands laptop is dat lastig, maar je zult dit toch naar redelijkheid moeten doen. In dit voorbeeld is de laptop vermoedelijk ook zo'n 100 euro waard en zet je die dus voor 100 euro op de balans. Er is geen winst/verlies gemaakt, dus fiscaal heeft dit geen consequenties.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:48 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
stel ik ruil iets tegen een fiets hoe zet ik dat als waarde dan op mn jaarekening?
Je wallet.dat is je identificatiequote:Op donderdag 28 april 2011 11:54 schreef picodealion het volgende:
Ok, net even een beetje gelezen in Bitcoin geinstalleerd, maar hoe weet hij dat ik het ben? Als ik het straks thuis nog een keer installeer staat dat toch volledig los van wat ik op deze pc doe?
Dit bestand moet je ook backuppen (tip)^O^.quote:Windows XP:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Bitcoin
Windows Vista:
C:\Users\username\AppData\Roaming\Bitcoin
Linux:
~/.bitcoin
Ik zou dat gewoon apart houdenquote:Op donderdag 28 april 2011 11:58 schreef picodealion het volgende:
Ah, maar ik kan dus niet met 1 wallet zowel thuis als op mijn werk farmen? Niet dat het me daar om te doen is, maar dan kan ik dit sowieso beter vanuit huis gebuiken.
USD in your account 322.7. Staat er net opquote:Op donderdag 28 april 2011 15:43 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff.. Wat duurt het lang voordat mijn 20 dollar bij MtGox is bijgeschreven
Heb 4 dagen geleden geld overgemaakt. Nog niks te zienquote:Op donderdag 28 april 2011 15:49 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
USD in your account 322.7. Staat er net op.
Ik heb er nu snel 160 gekocht voor $2.64.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:42 schreef GuitarJJ het volgende:
Prijs ligt al op 2.40! Paar dagen geleden kon je ze nog voor 1.60 kopen!
En weer verkocht voor minderquote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb er nu snel 160 gekocht voor $2.64.
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6652.0quote:Bitcoin Technical Lead To Present at CIA
Here is what Gavin, the tech lead for Bitcoin, says…
I want to get this out in the open because it is the kind of thing that will generate conspiracy theories: I’m going to give a presentation about Bitcoin at CIA headquarters in June at an emerging technologies conference for the US intelligence community.
I accepted the invitation to speak because the fact that I was invited means Bitcoin is already on their radar, and I think it might be a good chance to talk about why I think Bitcoin will make the world a better place. I think the goals of this project are to create a better currency, create a more competitive and efficient international payment system, and give people more direct control over their finances. And I don’t think any of those goals are incompatible with the goals of government.
I’m only very slightly worried that talking about bitcoin at the CIA will increase the chances they’ll try to do something we don’t want them to do. I think accepting their invitation and being open about exactly what bitcoin is will make it less likely they’ll see it as a threat.
PS: Full disclosure: I’ll be paid a one-time fee of $3,000 to cover expenses and pay me for my time. I don’t want any “Gavin is on the CIA’s payroll” rumors to get started, either…
As always, comments and questions and discussion welcome. I’d really rather not hear any conspiracy theories about how they’ll secretly implant a mind-control chip in my head while I’m there, though….
Het alternatief is echter om je wallet ergens te laten hosten. Dit heeft als risico dat de hoster je data kwijt raakt, zoals klanten van de Amazon clouddienst vorige week overkwam. Dan is je geld dus weg.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat het niet volledig online is wel een zwakte btw.
Computer stuk bitcoins weg voor 90% van de mensen (Er vanuit gaande dat 90% van een totale randebielen zijn wanneer het gaat over computerkunde en dus ook back-uppen).
Ze worden zwaar ge-DDOS't vanuit Rusland. Momenteel zijn ze aan het verhuizen naar een beter netwerk.quote:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6931.0quote:installing new server, stuff will be back shortly~
Nee, door boombladerenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog een veel beter idee, laten we goud vervangen door tulpebollen!!!! Einzzz1111!!!!!!
Paypal heeft coinpal ook geblokkeerd. Ze voelen concurrentie ofzoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Eindelijk mijn 20 USD bijgeschreven bij MtGox. Bitcoinmorpheus mailde dat PayPal moeilijk doet en zijn account heeft geblokkeerd/bevroren.
Oh, Morpheus is nu dus inderdaad gestopt met z'n PayPalservices.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Paypal heeft coinpal ook geblokkeerd. Ze voelen concurrentie ofzo.
Ik heb je aardig gematst zegmaarquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Prijs loopt weer mooi op. Vanochtend al op 5 dollar per BTC.
Maar het werkt welquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:11 schreef Leonidas82 het volgende:
klinkt allemaal te mooi om waar te zijn
Gaat lastig wordenquote:En ohja, mocht dit systeem wel een breder publiek treffen, dan zullen de banken en overheden alles uit de kast om het te ondermijnen, lees, kapot maken. Of in het ergste geval: verbieden.
Heb je daar ook nog argumenten voor? Of puur onderbuikgevoel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:11 schreef Leonidas82 het volgende:
klinkt allemaal te mooi om waar te zijn
En ohja, mocht dit systeem wel een breder publiek treffen, dan zullen de banken en overheden alles uit de kast om het te ondermijnen, lees, kapot maken. Of in het ergste geval: verbieden.
Netjes! Met die overige BTC's kun je uiteindelijk mooi wat cashen!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:45 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb er gisteren 30 verkocht voor $8.44. Mijn investering is er uit en ik heb er nog ongeveer 40 over (BTC).
Dat klopt.Verwacht er alleen niet rijk van te worden. Het zijn lastige berekeningenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:24 schreef McNulty het volgende:
Als ik het goed begrijp kan je bitcoins verdienen door je computer berekeningen te laten maken?
Zal toch niet.
Jij moet echt niet gaan beleggen vriendquote:Op maandag 16 mei 2011 20:26 schreef PiRANiA het volgende:
Prijzen gaan weer een beetje omlaag. $7.75 nu. Als je wilt kopen lijkt mij nu de tijd.
Voorlopig gaat het goedquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij moet echt niet gaan beleggen vriend
Uitleg: http://cryptome.org/0004/bitcoin-lottery.htmquote:Op maandag 16 mei 2011 21:24 schreef McNulty het volgende:
Als ik het goed begrijp kan je bitcoins verdienen door je computer berekeningen te laten maken?
Zal toch niet.
Hehehe, ik ging het je hoorquote:
http://goo.gl/nU0wjquote:Bitcoin miners busted? Police confuse bitcoin power usage for pot farm
One of the issues, other than if governments will try to outlaw bitcoin, is the high amount of electricity needed to create a single bitcoin. It might cost more to generate a bitcoin than the actual value a bitcoin is currently traded at. High electricity bills can lead to marijuana busts. And it is this unusual power consumption needed that caught my attention since it appears as a bitcoin miner has been mistaken as a person running a marijuana growing operation.
Blogger Mike Esspe captured an IRC chat that supports the rumor floating around that at least one bitcoin miner has been arrested.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:20 schreef Sitethief het volgende:
Als ik BitCoin op een tweede computer installeer, dan is dat een andere wallet toch?
Ik heb dat niet uitgezocht maar volgens mij is je argument (zeker deels) valide. Hier staat een stuk meer er over:quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:22 schreef SpiceWorm het volgende:
Major flaw in het systeem (verder fantastisch).
Stel dat het systeem grootschalig gebruikt gaat worden, dan gaat er dagelijks een veelvoud van die 150k usd door per dag. Dus zeg 100M usd. Dan is er in het gehele systeem maximaal 21M om dat te representeren. Stel dat het groeit tot 200M usd, dan is de waarde van zo'n bitcoin dus verdubbeld.
Hierdoor is het té interessant om een bitcoin te bezitten en heb voor morgen te bewaren, morgen is hij namelijk meer waard. Dat heeft deflatie en werkt verstarrend in een economie.
Daarom is er bij 'echt' geld een centrale bank welke de groei van de hoeveelheid geld die in omloop is in de pas probeert te laten lopen met de werkelijke productie.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de bedenker (die gekke Japanner) zo geniaal is om het systeem uit te werken, maar dit over het hoofd ziet.
Idd had ik ook net gevonden. Wat ze er zelf over zeggen: het is niet echt deflatie, maar de effecten zijn vergelijkbaar:quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb dat niet uitgezocht maar volgens mij is je argument (zeker deels) valide. Hier staat een stuk meer er over:
https://en.bitcoin.it/wiki/Deflationary_spiral
Oftwel: als je denkt dat Bitcoin gaat groeien moet je nu een paar euro investeren.quote:Everything is the opposite to the fiat fractional reserve banking system (because Bitcoin isn't a debt but an asset). Bitcoins only deflate in value when the Bitcoin Economy is growing.
Because the Deflationary spiral is a real problem in the traditional monetary system, doesn't necessarily mean that it will also be a problem in the Bitcoin economy.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:24 schreef Sitethief het volgende:
Why I’m Putting All My Savings Into Bitcoin
quote:This can be hard to grasp. If you had changed 2,500 euros into bitcoin last spring, they would be worth more than two point five million euros today.
Yup. Theoretische waarde van dik 2 miljoen dollar. Die hij natuurlijk niet kan cashen want dan flikkert die hele coin meteen terug naar 0.0001 centquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |