abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89621549
Ik ben gister voor het eerst sinds de sneeuwval weer echt buiten geweest. Het valt niet mee om een nieuwe balans te vinden met zo'n grote buik. Veters strikken gaat inmiddels ook niet zo eenvoudig meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:34:42 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89621901
Zonder handschoenen in de ijskou op de fiets, met een iets te dunne jas. Zolang de rit geen uren duurt, is er echt weinig fijners. Maar ik keek wat om me heen daarnet en zag dat ik warempel de enige was.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89621935
Nou, ik zal nog 'ns een discussieonderwerp aandragen... }:|
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:39:23 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89621958
Ik vind het groen er wat verwassen uitzien, k_man. Maar het kleurt aardig bij je schoenen, sommigen (in zekere kringen) zullen hun wenkbrauwen optrekken bij zoveel frivoliteit, dat is altijd prima.
pi_89622055
Ik dacht even dat Mainport op de cover van Vrij Nederland stond, maar het was slechts Julian Assange.
pi_89622330
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 08:34 schreef Ringo het volgende:
Zonder handschoenen in de ijskou op de fiets, met een iets te dunne jas. Zolang de rit geen uren duurt, is er echt weinig fijners. Maar ik keek wat om me heen daarnet en zag dat ik warempel de enige was.
Ik fiets ook zonder handschoenen. Zo wen je een beetje aan de kou en kan je er beter tegen.
Aldus.
pi_89622380
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 december 2010 07:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Flauw.
Dat is het. Het is een mooi uitgangspunt maar ik kan niet zoveel mee. Maar zulke grondbeginselen en de mensheid (they) gaan niet samen.
Aldus.
pi_89622462
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:12 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb niets tegen groene sokken maar deze combi werkt niet.
</Tim Gunn>
Aldus.
pi_89624442
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 december 2010 07:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Flauw.
Geeft niet. Die drie zaken zouden een stuk beter gewaarborgd zijn zonder of met een veel kleinere overheid. Het zijn overheden die oorlogen voeren. Genoeg voorbeelden dat het juist de overheid is die voor voedselcrises zorgt. Ik vrees de dag dat Den Haag op een mooie novemberdag eens geen problemen in het onderwijs of in de zorg te veroorzaken heeft en zich op het Sinterklaasfeest richt: zwarte pieten zijn racisme!
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:01:44 #218
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89626745
De kippendief heeft zich laten vangen.

quote:
Doe quamen tes sconinx hove
Alle die diere, groet ende cleene,
Sonder vos Reynaert alleene.
Hi hadde te hove so vele mesdaen
Dat hire niet dorste gaen.
Die hem besculdich kent, ontsiet!
Also was Reynaerde ghesciet
Ende hier omme scuwedi sconinx hof
Daer hi in hadde crancken lof.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:11:08 #219
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89627056
Afgelopen zaterdag na het sinterklaasfeest bij mijn broer, die boven op een duin onder de vuurtoren woont, zagen we een vos toen we terugliepen naar de auto.

Dat was zo indrukwekkend dat ik er een liedje over heb gemaakt.

pi_89627063
Verstandig van hem. Ik zou die rare sekszaak ook zo spoedig mogelijk de wereld uit willen hebben.
pi_89627365
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:10 schreef Z het volgende:

[..]

Dat is het. Het is een mooi uitgangspunt maar ik kan niet zoveel mee. Maar zulke grondbeginselen en de mensheid (they) gaan niet samen.
Onzin.

En ik vond het vooral flauw dat je een poging van beeer om een serieuze onderbouwing te geven daarmee afdeed.
pi_89627579
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:11 schreef Frollo het volgende:
Afgelopen zaterdag na het sinterklaasfeest bij mijn broer, die boven op een duin onder de vuurtoren woont, zagen we een vos toen we terugliepen naar de auto.

Dat was zo indrukwekkend dat ik er een liedje over heb gemaakt.

Ik had het laatst bij Sloterdijk, zonder de sneeuw dan. Daar zitten ook veel konijntjes dus ik snap die vos wel.
Aldus.
pi_89628497
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onzin.

En ik vond het vooral flauw dat je een poging van beeer om een serieuze onderbouwing te geven daarmee afdeed.
Dat was niet sjiek inderdaad. Ik zie gewoon dat soort (mooie) idealen niet een betere wereld opleveren dan nu. Op papier misschien wel maar bij de uitvoering zie ik alleen maar problemen. Ik krijg het idee dat er te veel van de mensen zelf verwacht wordt, wat ik niet reëel acht.

Je hebt ooit geloof ik het voorbeeld gegeven dat in een libertarisch systeem iedereen verantwoordelijk is voor het stuk straat die voor zijn huis ligt. Dan denk ik alleen maar, dat kan toch niets worden?
Aldus.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:11:51 #224
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_89629224
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:51 schreef Z het volgende:
Je hebt ooit geloof ik het voorbeeld gegeven dat in een libertarisch systeem iedereen verantwoordelijk is voor het stuk straat die voor zijn huis ligt. Dan denk ik alleen maar, dat kan toch niets worden?
Natuurlijk kan dat helemaal niets worden. Het is een hopeloos naïef idee dat iedereen in staat is zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen. Negentig procent van de mensen kan dat helemaal niet. Niet omdat we dat niet meer gewend zijn, maar door een gebrek aan intelligentie of simpelweg uit pure kwaadaardigheid.
pi_89629256
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:51 schreef Z het volgende:

Ik zie nu het tegenovergestelde gebeuren: mensen betalen zoveel belasting dat ze vinden dat de overheid zorg moet dragen voor infrastructurele zaken. Sneeuwruimen voor de eigen voordeur is al te veel gevraagd. En ik kan het ze niet kwalijk nemen.

Er zijn bovendien particuliere tussenoplossingen mogelijk, denk bijvoorbeeld aan zoiets als een vereniging van eigenaren*. Ik zag pas in Huizenjacht een rij woningen waarbij het straatje van de bewoners zelf was. Zag er keurig uit! Sterker nog, zag er vele malen keuriger uit dan de straten hier in Oost.

*Nu is dat volgens mij een wettelijke verplichting en dus geen heel goed voorbeeld, maar zoiets zou ook prima particulier initiatief kunnen zijn.
pi_89629363
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef broer het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat helemaal niets worden. Het is een hopeloos naïef idee dat iedereen in staat is zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen. Negentig procent van de mensen kan dat helemaal niet. Niet omdat we dat niet meer gewend zijn, maar door een gebrek aan intelligentie of simpelweg uit pure kwaadaardigheid.
Ja zeg, nu ga jij flauw doen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:21:14 #227
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_89629515
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, oké, beetje wel. Maar ik vind wel dat je -- ook met de voorbeelden die je nu geeft -- te veel uitgaat van beschaafde, intelligente mensen die de gevolgen van hun acties (ook op de langere termijn) goed kunnen overzien. Als de wereld alleen maar uit dat soort mensen bestond, zou ik het helemaal met je eens zijn.
pi_89629767
Sterker nog: het fundament van ons systeem is dat een ieder verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn eigen daden. Daar wordt hoogstens in bepaalde gevallen een uitzondering op gemaakt, bijvoorbeeld als iemand zijn huis jarenlang laat onderpoepen door een dertigtal katten of als een moeder onthoofd wordt omdat ze voor demoon wordt aangezien.

Je kunt moeilijk betogen dat het onterecht is om uit te gaan van de handelingsbekwame, beschaafde mens en vervolgens wel eigenhuisbezit, autorijden en het ouderschap toe te staan. Het voorbeeld van de stoep is wel zo ontzettend triviaal als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het ouderschap...

Iedereen wil vrijheid voor zichzelf maar niet voor de ander.
pi_89634588
Hmm ja, ik heb een tijd terug inderdaad eens gevraagd hoe het in het libertarisme geregeld was met de verkeersregels. Het idee bleek toen - volgens C_x - te zijn dat elke wegeigenaar zijn eigen regels opstelt, handhaaft en eventueel sancties oplegt aan overtreders.

Als dat echt een serieus antwoord was, is dat hele systeem van een verbijsterende naïeviteit. Als het met het verkeer al zo knullig en onrealistisch wordt opgelost, hoe moet dat dan met de echt essentiële zaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2010 15:35:52 ]
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:57:53 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89635490
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:14:14 #231
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_89636181
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt moeilijk betogen dat het onterecht is om uit te gaan van de handelingsbekwame, beschaafde mens en vervolgens wel eigenhuisbezit, autorijden en het ouderschap toe te staan.
Nou, ik zou het inderdaad bijzonder toejuichen als sommige mensen het ouderschap, het eigenhuisbezit of het autorijden werd verboden. Juist vanwege hun handelingsonbekwaamheid. Maar dan misgun ik iemand de vrijheid die ik zelf wel graag houd, precies zoals je zegt.
quote:
Ook dat gaat uit van beschaafde, sociale mensen. Anders lukt zoiets niet.
pi_89636854
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:14 schreef broer het volgende:
Ook dat gaat uit van beschaafde, sociale mensen. Anders lukt zoiets niet.
Jij bent zeker zo'n intelligent, beschaafd, sociaal mens
pi_89636984
quote:
Ik ken het concept en de ervaringen ermee zijn nogal uiteenlopend, begreep ik. Bovendien is dit iets dat wellicht wel kan werken in de centra van de bebouwde kom, maar niet voor doorgaande wegen. Daarbij is me niet duidelijk wat dit nou te maken heeft met het libertarische idee dat elke wegeigenaar naar eigen inzicht handhaaft op zijn eigen weg.
pi_89639756
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:16 schreef Claudia_x het volgende:

Als mensen het niet met je eens zijn is dat niet 'flauwdoen' Claudia!
Ik ben het met broer en Z eens, leuk getheoretiseer, maar volstrekt onhaalbaar in de praktijk. De meeste mensen zijn nu eenmaal niet in staat om verder te denken dan hun neus lang is. Zij hebben baat bij een sterke leider die bepaalt wat goed voor ze is!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_89639806
Gewaagd die groene sokken overigens K_man!
Ik neem aan dat ze wel op de juiste wijze bij je overhemd kleuren?
pi_89640405
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:44 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben het met broer en Z eens, leuk getheoretiseer, maar volstrekt onhaalbaar in de praktijk.
Ik vond de poging van George Washington e.a. anders aardig gelukt. Nogal dom om te denken dat het huidige systeem is wat er altijd zal zijn. Maar van iemand die in rechten zit verwacht ik ook niet gelijk dat die een samenleving met minder regels wil
pi_89641196
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:44 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Als mensen het niet met je eens zijn is dat niet 'flauwdoen' Claudia!
Ik leg nota bene uit waarom het flauw is. Daar zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_89643176
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:03 schreef beeer het volgende:

Ik vond de poging van George Washington e.a. anders aardig gelukt. Nogal dom om te denken dat het huidige systeem is wat er altijd zal zijn. Maar van iemand die in rechten zit verwacht ik ook niet gelijk dat die een samenleving met minder regels wil
Dat was een andere samenleving, met mensen die geen gelijke rechten hadden.
Verder denk ik dat het niet zoveel uitmaakt of je nu wel of niet veel regels hebt, in het Verenigd Koninkrijk heb je bijvoorbeeld veel minder (op schrift gestelde) regels en wetten dan hier, maar daar is onherroepelijk een systeem van rechtersrecht ontstaan.
Ik zou het heel plezierig vinden als ik voor een klein fiscaal vraagje niet tientallen regels en wetten door zou hoeven spitten. Die vaak ook nog eens zijn verzonnen door mensen die geen kaas van het recht hebben gegeten.
pi_89647217
Dat was een heel aardige aflevering van DWDD. Ik sluit me aan bij kamp 'Assange is een held'.
pi_89647513
Als er gekozen moet worden tussen boef of held dan zeker held.
Aldus.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:35:08 #241
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_89647797
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef beeer het volgende:
Jij bent zeker zo'n intelligent, beschaafd, sociaal mens
Niet jijbakken, beeer.
pi_89648119
Ik begin ook steeds grotere sympathie te krijgen voor Alexander Klöpping.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:55:07 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89648914
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was een heel aardige aflevering van DWDD. Ik sluit me aan bij kamp 'Assange is een held'.
En Jack de Vries is een lakei van de macht. Het werd Dr Spin behoorlijk lastig gemaakt.
pi_89649161
Ik had een huilende toekomstig minister-president en heb de uitzending gemist.
pi_89649398
Ik vergeet nog steeds om naar DWDD te kijken.
pi_89649590
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

En Jack de Vries is een lakei van de macht. Het werd Dr Spin behoorlijk lastig gemaakt.
Het was ook wel wat flauw om niet een evenwichtigere tafelsamenstelling te formeren. Dat was het enige minpunt aan de uitzending.
pi_89649988
Ik heb geen televisie. :) . Die Alexander (die ik nog helemaal niet kende) heeft op z'n site een link staan naar een interessant stuk over Wikileaks.

http://www.shirky.com/weblog/2010/12/wikileaks-and-the-long-haul/

Ben trouwens bezig in de nieuwe van Grunberg. Huid en Haar. Meer mensen die zich er al aan hebben gewaagd?
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_89651244
Integendeel mane, ik ga zo dadelijk beginnen aan de laatste van Theodor Fontane.
pi_89651628
Ik lees nu Legend of a suicide van David Vann en vooralsnog lijkt het wel wat.
pi_89652602
Ik zag van het weekend Wenders' Chambre 666, waarin Werner Herzog zegt: "dit is een moeilijke vraag, ik moet eerst mijn schoenen uittrekken om die te beantwoorden."

(Vanaf 1:44, daarvoor Fassbinder - ook geen straf).
pi_89652771
:).
pi_89653259
Ik ken beide boeken en schrijvers niet, SL en Gellius. Liberating yourself from the tyranny of the present , Gellius (vrij naar Simon Schama)?

Zelf ben ik erg benieuwd naar dit boek, waarover Bas Heijne ( O+ ) schreef.

http://www.nrcboeken.nl/recensie/kleine-man-groot-monster

Vast iets voor in de kerstvakantie.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_89663984
Een beetje wel, Mane. Ik lees weinig moderne literatuur. Niet uit koketterie hoor, mijn leesbrein is denk ik gewoon meer wired voor het type roman dat rond de eeuwwisseling geschreven werd.

Theodor Fontane is bekend van de roman Effie Briest (een beetje 'n Duitse Madame Bovary) dat - stomtoevallig - weer verfilmd is door Fassbinder, die we hierboven zagen.
pi_89664030
Hm, die Fallada is inderdaad interessant. Overigens, wanneer ik zeg dat ik 'dadelijk' aan Der Stechlin ga beginnen, bedoel ik natuurlijk 'in de kerstvakantie'. De huidige gezinssituatie maakt regelmatige lectuur vrijwel onmogelijk.
  woensdag 8 december 2010 @ 08:05:39 #255
15967 Frollo
pi_89664069
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:30 schreef Z het volgende:
Als er gekozen moet worden tussen boef of held dan zeker held.
Dat.

De Volkskrant maakte trouwens de vergelijking met de advocatuur.
Natuurlijk is het soms even slikken als een advocaat een misdadiger vrij krijgt, toch is het voor de maatschappij als geheel nuttig dat het kan.
pi_89664125
Vanavond zei ik tegen een meisje dat mijn moeder mijn kleren nog wast

Daar krijgt ze 'm niet nat van kan ik je vertellen
Graag op anoniem
pi_89664167
De stelling van vandaag:

Surinamers zijn domme bosnegers die het stemrecht niet verdienen

Ook onder Bouterse herdenking Decembermoorden
Graag op anoniem
  woensdag 8 december 2010 @ 08:26:17 #258
15967 Frollo
pi_89664266
Ach, wij kiezen VVD, CDA en PVV, dus we hebben weinig recht van spreken.
  woensdag 8 december 2010 @ 08:29:03 #259
15967 Frollo
pi_89664293
Hey Claudia, als je inmiddels een beetje uitgekeken bent op Dalrymple heb ik nog een leuke tip: Phillip Blond. Het tij is volgens deze Britse filosoof alleen nog te keren als de oude gemeenschapszin terugkeert, ook en juist onder de armen, en alles is keurig de schuld van links.
pi_89664360
Mainport. Zou je alstublieft je zinnen met een punt willen afsluiten? Ik blijf maar steeds zo verwachtingsvol naar de lege ruimte achter het laatste woord turen. En ik kan je melden: Daar krijg ik 'm niet nat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')