Het ging over mensen die een ''leidinggevende'' functie hebben omdat ze ergenst het langst werken. Dus niet omdat ze zulke goede kwaliteiten hebben als leidinggevende. Er zijn genoeg top voetballers die keihard falen als coach.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Wat een hoop vooroordelen weer. Dat zijn ook gewoon mensen die ooit zijn begonnen met dat baantje omdat ze werk zochten. Doen hun werk blijkbaar goed en hebben inmiddels genoeg ervaring om een afdeling aan te sturen. Ze moeten ook nog verantwoording moeten afleggen aan hun eigen leiding gevende en kunnen daarom niet iedereen zijn gang maar laten gaan.
En dus mag ik me niet ergeren aan het vasgeroeste manier van doen en laten (iets wat bijna onvermijdelijk is bij mensen die lang op dezelfde plek zitten) van zo iemandquote:Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
Beste life coachquote:Op donderdag 23 december 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.
Same here...uurtje geleden afwijzing ontvangen, omdat iemand net meer relevante werkervaring zou hebben.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:28 schreef Daboman het volgende:
Wat een hoop domme pech weer. Ook bij mijn tweede sollicitatie bij het CBG ben ik het niet geworden. Ik was opnieuw heel goed passend maar uiteraard paste er iemand beter. Heb je eens de juiste hoeveelheid werkervaring en de juiste kennis, krijg je dat weer. Nog even en de (werkelijke) reden is dat ik een blauwe trui moet aantrekken ipv een rode. Om gek van te worden.
Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef GotC het volgende:
Soms vraag ik me weleens af of er wel mensen zijn die net iets beter zijn bij sollicitaties
Dat denk ik ook wel.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:39 schreef JL... het volgende:
[..]
Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.
de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...quote:Op donderdag 23 december 2010 16:23 schreef goofy_goober het volgende:
Had vandaag een sollicitatiegesprek maar ben helaas afgewezen. Ze vonden het een heel prettig gesprek en ik had zeker de capaciteiten, maar ze hadden het idee dat ik mijn weg niet zou kunnen vinden in de organisatie. Ach, ik kan me daar wel enigszins in vinden want ik had er al zo mijn twijfels over. De kandidaat na mij is daar ook op afgewezen is me verteld. Nou ja, het was in ieder geval positief en goeie opwarmer voor mijn volgende gesprek.
Bij sommige sollicitaties staat ook 'Als u binnen 2 weken na de sluitingsdatum niks heeft gehoord, bent u helaas niet door'quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:31 schreef goofy_goober het volgende:
Fijn dat ze iig nog de moeite nemen. Van sommige bedrijven hoor je helemaal niks...
Ach, ik had van te voren al twijfels, maar ben toch gegaan omdat het wel lekker is wanneer je inkomsten hebt en beter dan thuiszitten is. En het loon was ook aardig hoog, dus een tijdje stom werk doen maar flink wat centjes verdienen heb ik ook niks op tegen. Soms kan je er wat betreft gevoel helemaal naastzitten, maar tijdens het gesprek was ik ook al niet overtuigd of dit wel de baan voor mij was. Dus jammer dan en op naar de volgende. Zal wel 2011 worden, ik ga er niet van uit dat ik volgende week nog ergens op gesprek kan/mag.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...
laffe reden hoorzeg dan dat de keus op iemand anders is gevallen...
Kijk ik heb precies hetzelfde...alleen ben ik dan starter op HBO niveau. Overal wordt werkervaring gevraagd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef slaapvaak het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zijn er vooral weinig (starter) functies op WO niveau? De paar functies die er waren en waar ik op gesolliciteerd heb, hebben me niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Maar het waren ook van die vacatures die op elke grote banen-site stonden... dus waarschijnelijk honderden kandidaten.
Het lijkt erop dat ik binnenkort maar vrijwilligerswerk moet gaan doen, aangevuld met een uitkering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |