abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90337427
quote:
Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Wat een hoop vooroordelen weer. Dat zijn ook gewoon mensen die ooit zijn begonnen met dat baantje omdat ze werk zochten. Doen hun werk blijkbaar goed en hebben inmiddels genoeg ervaring om een afdeling aan te sturen. Ze moeten ook nog verantwoording moeten afleggen aan hun eigen leiding gevende en kunnen daarom niet iedereen zijn gang maar laten gaan.
Het ging over mensen die een ''leidinggevende'' functie hebben omdat ze ergenst het langst werken. Dus niet omdat ze zulke goede kwaliteiten hebben als leidinggevende. Er zijn genoeg top voetballers die keihard falen als coach.
pi_90338211
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
pi_90338490
quote:
Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Ach, iemand die er het langste werkt heeft ook het meest ervaring, als iemand echt geen leidinggevende capaciteiten heeft had de rest dat vast nog minder. Niet elk bedrijf heeft geld om dan maar iemand extra aan te nemen. Daar kan die persoon zelf ook niets aan doen. Ik vind het wat kort door de bocht gedacht dat iemand die op zo'n manier leidinggevende is geworden ook gelijk niets kan maar zichzelf boven anderen stelt. En het gaat over een leidinggevende over een magazijn, niet over een heel bedrijf ofzo.
En dus mag ik me niet ergeren aan het vasgeroeste manier van doen en laten (iets wat bijna onvermijdelijk is bij mensen die lang op dezelfde plek zitten) van zo iemand :')
En dat stukje in bold impliceert dat je niet zoveel mag verwachten van een chef magazijn?
pi_90338737
Nee, ik bedoel dat je van een bedrijf niet kunt verwachten daar zijn beste leidinggevende opzet.

Ik lees trouwens nergens dat het om een vastgeroest persoon gaat, dat is een vooroordeel, het kan net zo goed iemand zijn die zijn werk erg leuk vind er er daarom nog steeds zit.
pi_90339156
In sommige gevallen is het lastig om respect te krijgen als leidinggevende, van andere mensen die er veel langer werken. Bevordert de werksfeer niet. De nieuwe leidinggevende kan die kwaliteiten met verloop van tijd ook ontwikkelen. Je moet niet denken dat een kandidaat die het beste lijkt als manager, het ook echt is. Er komt meer bij kijken dan kennis of tijd dat je bij het bedrijf werkt.
Het was best lastig om leidinggevende te worden van mensen, waar je zelf eerst tussen zat. En je merkt duidelijk dat de nieuwe mensen beter naar je luisteren dan met wie je al lang samenwerkt.
  donderdag 23 december 2010 @ 13:52:19 #131
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90340203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef Miendientje het volgende:
Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.
pi_90340453
quote:
Op donderdag 23 december 2010 13:52 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Er zullen best mensen op deze manier gepromoveerd worden die dan ook nog in staat blijken goede leidinggevende capaciteiten te ontwikkelen. Wat scheef zit is dat je in deze maatschappij alleen meer kunt gaan verdienen als je leiding gaat geven - of je dat nu wilt/kunt of niet. Peter's Principle.
Beste life coach :') Peter's Principle houdt heel wat anders in dan dat je alleen maar meer kunt als leidinggevende ongeacht je er wel of niet de capaciteiten voor hebt.
pi_90342158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:28 schreef Daboman het volgende:
Wat een hoop domme pech weer. Ook bij mijn tweede sollicitatie bij het CBG ben ik het niet geworden. Ik was opnieuw heel goed passend maar uiteraard paste er iemand beter. Heb je eens de juiste hoeveelheid werkervaring en de juiste kennis, krijg je dat weer. Nog even en de (werkelijke) reden is dat ik een blauwe trui moet aantrekken ipv een rode. Om gek van te worden.
Same here...uurtje geleden afwijzing ontvangen, omdat iemand net meer relevante werkervaring zou hebben.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:36:11 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90342209
Soms vraag ik me weleens af of er wel mensen zijn die net iets beter zijn bij sollicitaties :+
pi_90342361
quote:
17s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef GotC het volgende:
Soms vraag ik me weleens af of er wel mensen zijn die net iets beter zijn bij sollicitaties :+
Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.
  donderdag 23 december 2010 @ 14:40:41 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90342407
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:39 schreef JL... het volgende:

[..]

Je hebt misschien sommige mensen die net wat beter weten te praten en precies alles op de goede manier weten te vertellen.
Dat denk ik ook wel.

Heb er weer een afwijzing bij, niet genoeg specifieke kennis.. zucht.
pi_90342764
Ik dacht net bij die afwijzing dat ik gek zou worden...tsja je vreet je op dan van binnen.

Maar een vriend van me, die heeft een jaar op de glasfabriek gewerkt, en is toen kunnen starten in een functie van zijn opleiding (I.B.L.). Ik heb dezelfde opleiding (wel als beachelor) afgerond, dus heb toch nog wel enige hoop.
pi_90342798
dubbel
pi_90347074
Zo, weer een half jaar onder de pannen waarschijnlijk, bij mn oude werkgever :')
  donderdag 23 december 2010 @ 16:23:01 #140
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90347440
Had vandaag een sollicitatiegesprek maar ben helaas afgewezen. Ze vonden het een heel prettig gesprek en ik had zeker de capaciteiten, maar ze hadden het idee dat ik mijn weg niet zou kunnen vinden in de organisatie. Ach, ik kan me daar wel enigszins in vinden want ik had er al zo mijn twijfels over. De kandidaat na mij is daar ook op afgewezen is me verteld. Nou ja, het was in ieder geval positief en goeie opwarmer voor mijn volgende gesprek. :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90350142
Nou, vandaag mijn tweede gesprek gehad. Het was van korte duur, want er kwam iets tussen :{. Volgende week word ik gebeld voor een 3e gesprek, ter kennismaking met de overige werknemers. Als zij het niet zien zitten, wordt het niks. Ik heb inmiddels mijn werkplek gezien en ik ontvang volgende week een concept contract. Nog niets zeker, maar wel erg positief :P.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_90368099
Gister nog een afwijzing gehad!! geen reden gegeven!
Ga er ook niet naar vragen, dik een maand moeten wachten op een antwoord.

Wacht nog steeds op een uitnodiging voor een 2e gesprek bij een bedrijf.
Als ik ze mail zeggen ze dat het binnenkort gaat gebeuren! Ik heb er een beetje mijn twijfels over!

Begin aardig geïrriteerd te raken!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_90368411
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:23 schreef goofy_goober het volgende:
Had vandaag een sollicitatiegesprek maar ben helaas afgewezen. Ze vonden het een heel prettig gesprek en ik had zeker de capaciteiten, maar ze hadden het idee dat ik mijn weg niet zou kunnen vinden in de organisatie. Ach, ik kan me daar wel enigszins in vinden want ik had er al zo mijn twijfels over. De kandidaat na mij is daar ook op afgewezen is me verteld. Nou ja, het was in ieder geval positief en goeie opwarmer voor mijn volgende gesprek. :)
de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...

laffe reden hoor :P zeg dan dat de keus op iemand anders is gevallen...
pi_90369100
Sommige bedrijven durven nu nog te reageren met een afwijzing 2 maanden na sollicitatie :') _O-. Weet ik meteen welke bedrijven je niet serieus moet nemen..
dag
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:31:27 #145
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90383433
Fijn dat ze iig nog de moeite nemen. Van sommige bedrijven hoor je helemaal niks...
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:37:04 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90383589
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:31 schreef goofy_goober het volgende:
Fijn dat ze iig nog de moeite nemen. Van sommige bedrijven hoor je helemaal niks...
Bij sommige sollicitaties staat ook 'Als u binnen 2 weken na de sluitingsdatum niks heeft gehoord, bent u helaas niet door' _O- Echt, ongelofelijk..
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:56:10 #147
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90384196
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

de weg niet kunnen vinden? wordt tijd voor wat richtingsbordjes dan he... pff...

laffe reden hoor :P zeg dan dat de keus op iemand anders is gevallen...
Ach, ik had van te voren al twijfels, maar ben toch gegaan omdat het wel lekker is wanneer je inkomsten hebt en beter dan thuiszitten is. En het loon was ook aardig hoog, dus een tijdje stom werk doen maar flink wat centjes verdienen heb ik ook niks op tegen. Soms kan je er wat betreft gevoel helemaal naastzitten, maar tijdens het gesprek was ik ook al niet overtuigd of dit wel de baan voor mij was. Dus jammer dan en op naar de volgende. Zal wel 2011 worden, ik ga er niet van uit dat ik volgende week nog ergens op gesprek kan/mag. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door goofy_goober op 24-12-2010 11:25:29 ]
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:10:35 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_90384611
De HR-afdelingen liggen de komende week toch allemaal stil, zal niks gebeuren.

Ik kreeg vandaag nog een afwijzing, ze vonden mijn profiel niet passen. Heb 4 sollicitaties in de bus gedaan en ook 4 reacties gekregen:

1 x was de functie al vervuld
1 x afwijzing wegens niet passend profiel
2 x uitgenodigd voor gesprek in het nieuwe jaar
pi_90392742
Ligt het nou aan mij, of zijn er vooral weinig (starter) functies op WO niveau? De paar functies die er waren en waar ik op gesolliciteerd heb, hebben me niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Maar het waren ook van die vacatures die op elke grote banen-site stonden... dus waarschijnelijk honderden kandidaten. :')

Het lijkt erop dat ik binnenkort maar vrijwilligerswerk moet gaan doen, aangevuld met een uitkering.
pi_90399751
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef slaapvaak het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zijn er vooral weinig (starter) functies op WO niveau? De paar functies die er waren en waar ik op gesolliciteerd heb, hebben me niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Maar het waren ook van die vacatures die op elke grote banen-site stonden... dus waarschijnelijk honderden kandidaten. :')

Het lijkt erop dat ik binnenkort maar vrijwilligerswerk moet gaan doen, aangevuld met een uitkering.
Kijk ik heb precies hetzelfde...alleen ben ik dan starter op HBO niveau. Overal wordt werkervaring gevraagd.

Wat voor opleiding heb je gedaan op WO niveau?
Wat ik wel zie is dat als je finance of fiscaal recht of zoiets heb gedaan, je enorm veel meer kans op een baan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')