Ze zoeken toch altijd flexibele werknemers?quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:18 schreef goofy_goober het volgende:
Pfff, als ik het zo hoor ben ik blij dat ik iig genoeg werkervaring heb opgedaan. Alleen begint mijn cv me nu tegen te werken met het vinden van een vaste baan. De laatste jaren nogal veel pech gehad met bedrijven (verhuizingen naar de andere kant van t land, ontslag vanwege de crisis) waardoor ik aardig wat baantjes heb gehad. Krijg steeds vaker te horen dat ik een jobhopper zou zijn, terwijl dat absoluut niet mijn bedoeling is geweest maar ik niet anders kon. Gedoe.
Ik heb deze week nog een derde gesprek, om te zien of het klikt met de medewerkersquote:Op maandag 27 december 2010 13:13 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe kan het dat vacatures die net op een vacaturesite staan vaak al in een vergaand stadium zijn van sollicitaties? Nu al de derde keer dat ik word afgescheept met het antwoord dat er al gesprekken gaande zijn terwijl de vacature nog niet eens een paar uur op de site staat.
Trouwens, heeft iedereen al werk gevonden of bewaren jullie het zoeken tot het nieuwe jaar?
Eerst lekker het jaar rustig afsluiten zit er gelukkig wel in. In 2011 ga ik er weer tegenaanquote:Op maandag 27 december 2010 13:13 schreef goofy_goober het volgende:
Hoe kan het dat vacatures die net op een vacaturesite staan vaak al in een vergaand stadium zijn van sollicitaties? Nu al de derde keer dat ik word afgescheept met het antwoord dat er al gesprekken gaande zijn terwijl de vacature nog niet eens een paar uur op de site staat.
Trouwens, heeft iedereen al werk gevonden of bewaren jullie het zoeken tot het nieuwe jaar?
Wacht even af op de twee sollicitaties van begin januari. De HR-afdelingen liggen toch allemaal stil deze week, dus heeft het ook weinig nut om intensief te gaan zoeken.quote:Op maandag 27 december 2010 13:13 schreef goofy_goober het volgende:
Best wel vaag eigenlijk. Ze lijken inderdaad uit te gaan van de eerste werkloosheidsdag. Wat nu als je lekker hebt gespaard en eerst op wereldreis wil voordat je WW gaat aanvragen en weer gaat solliciteren?quote:Op maandag 27 december 2010 20:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Wacht even af op de twee sollicitaties van begin januari. De HR-afdelingen liggen toch allemaal stil deze week, dus heeft het ook weinig nut om intensief te gaan zoeken.
Moet volgende week trouwens eens met het UWV een afspraak maken, dat moet volgens mij voor je tweede werkdag als werkloze. Anders kun je fluiten naar je uitkering...
ik bijna 3 jaar gewerkt! krijg 1 fucking maand WWquote:Op maandag 27 december 2010 19:56 schreef GotC het volgende:
Ben wel blij, krijg waarschijnlijk 7 maanden ww. Fijn stukje 'veiligheid', maar kan me niet voorstellen dat ik niet binnen 2 maanden een nieuwe baan heb.. (sorry, klinkt arrogant, maar ik wil gewoon een fijne administratieve baan!)
quote:De duur van uw WW-uitkering hangt onder meer af van het aantal jaren dat u gewerkt heeft, uw zogenaamde arbeidsverleden. De WW-uitkering bestaat eigenlijk uit twee soorten uitkeringen:
* de basisuitkering
* de verlengde uitkering
Basisuitkering
Heeft u in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd 26 weken gewerkt? Dan ontvangt u in ieder geval twee maanden een uitkering ter grootte van 75% van uw dagloon en daarna één maand een uitkering ter grootte van 70% van uw dagloon.
Ga maar emigreren, er zijn weinig landen waar het net zo goed of beter geregeld is als in Nederlandquote:Op maandag 27 december 2010 22:14 schreef CecilBDemented het volgende:
[..]
ik bijna 3 jaar gewerkt! krijg 1 fucking maand WW
daarna moet ik maar een sociale uitkering gaan vragen!!
fijn land dat Nederland! Zodra ik al mijn zaken in orde heb hier emigreer ik weg uit dit tiefes land!
solliciteer me de tiefes merendeel bedrijven reageert niet!
uitzendbureau's heb je geen kut aan!
uwv heb je geen kut aan!
heel onze staat heb je geen kut aan!
Inderdaad, verhuis maar... Dus als je alles op orde hebt verhuis je? Wat is op orde dan? 3 jaar gewerkt? En vervolgens krijg je als je geen werk hebt 'gratis' geld? Succes in het buitenland dan!quote:Op maandag 27 december 2010 22:14 schreef CecilBDemented het volgende:
[..]
fijn land dat Nederland! Zodra ik al mijn zaken in orde heb hier emigreer ik weg uit dit tiefes land!
uwv heb je geen kut aan!
Kan niet eens minimum wat je krijgt is sws drie maandenquote:Op maandag 27 december 2010 22:14 schreef CecilBDemented het volgende:
[..]
uwv heb je geen kut aan!
Ik wil een baan! Ik wil gewoon zien dan bedrijven het fatsoen eens zouden opbrengen gewoon te reageren naar aanleiding van een sollicitatie!quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Inderdaad, verhuis maar... Dus als je alles op orde hebt verhuis je? Wat is op orde dan? 3 jaar gewerkt? En vervolgens krijg je als je geen werk hebt 'gratis' geld? Succes in het buitenland dan!
3 jaar gewerkt... je begint net en dan al zo'n grote muil over hoe het niet moet, ik zou je eerst maar eens inlezen in hoe het allemaal werkt in NL en dan vergelijken met de rest van de wereld.. De opleiding die je gehad hebt (als je die hebt), is grotendeels betaald door de staat, gaat je in het buitenland ook niet lukken...
Dit dusquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:01 schreef goofy_goober het volgende:
Als je 3 jaar gewerkt hebt heb je recht op tenminste 3 maanden uitkering. Dus waarom zou jij maar 1 maand krijgen?
De huidige werkloosheid is gemiddeld gezien laag te noemen. Omdat het voor jou op dit moment niet werkt betekent het niet dat het in Nederland een drama is. Je hebt gewoon pech dat je een opleiding hebt gedaan waarvoor weinig vraag is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:52 schreef CecilBDemented het volgende:
Veel dingen zijn goed geregeld in ons kikkerland! ziekenfonds, scholing maar de banenmarkt is een drama!
We hebben ruim een kwart miljoen werkeloze in ons land!
Een dinerbon ook echt he, uiteten is wel het laatste waar ik geld aan uit wil geven als ik het niet breed heb.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:57 schreef goofy_goober het volgende:
Ik ben een keer afgewezen terwijl ik al was aangenomen.
Had een sollicitatiegesprek, vond dat het zelf wel aardig was gegaan maar niet perfect, maar toch aangenomen. Nou, mooi. Contract zou binnen een week worden opgestuurd. Ik blij, iedereen bellen: ik heb werk! UWV gebeld om de uitkering stop te laten zetten. Word ik 3 dagen later gebeld: 'Ja, uh, sorry maar... uh... we kunnen je toch geen baan aanbieden.' Ik: 'Waaaaat, ik ben al aangenomen??' Zij: 'Ja, uh, maar de projectmanager heeft alles op eigen houtje geregeld terwijl hij had moeten overleggen met de grote baas... dus hij is ontslagen waardoor ook het project komt te vervallen... eh, sorry... MAAR we kunnen je wel een dinnerbon van 50 euro aanbieden ter compensatie, mooi opgelost toch? Nou, doeeei!' Klootzakken.
Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:26 schreef JL... het volgende:
Ow, en mocht iemand een goede vacature-site voor de regio Rotterdam weten (omdat daar het meeste in de richting van mijn studie te vinden is), dan hoor ik dat ook graag.
Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt welquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
De huidige werkloosheid is gemiddeld gezien laag te noemen. Omdat het voor jou op dit moment niet werkt betekent het niet dat het in Nederland een drama is. Je hebt gewoon pech dat je een opleiding hebt gedaan waarvoor weinig vraag is.
Deze week derde gesprek, dus wie weet neem ik mijn woorden terugquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:18 schreef EilandjeOnline het volgende:
* EilandjeOnline excuseert zich, ze moet hard lachen
Bekijk het ook van een andere kant: koop en verkoop van vastgoed is moeilijk, dus er is een braakliggend terrein met veel toekomstmogelijkheden waar je kunt gaan pionieren. (Tip om eens te noemen bij een sollicitatiegesprek?)quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:00 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt wel.
International Business...quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?
Monster.dequote:Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:
[..]
International Business...
dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.
Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:
[..]
International Business...
dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.
Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerdMaar een zeer grote bank is van plan om het back office werk te flexibiliseren. Je zou eens kijken of je daar terecht kunt komen via uzb, en aangezien je daar vaak administartieve klusjes doet voor mensen met hbo en wo nivo kun jij je netwerk uitbreiden. Het is mbo nivo en je moet tegen de (negatieve) sfeer kunnen. De vaste mensen die er tig jaar werken worden er namelijk uitgewerkt.
Een andere bank is van plan om binnenkort kantoren te openen in Rotterdam, en zijn van plan om in de opstartfase voor de mbo administratieve functies uitzendkrachten in te zetten
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.
Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het nietquote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Er zijn meerdere banken he, waar op dit moment uitzendkrachten met een afgeronde hbo (in een economische richting dat wel) werken in een back office zonder eerder bij deze banken gewerkt te hebben. Sommige wonen niet eens in Rotterdam maar komen bij uit Breda.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |