abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89453232
Beste mensen,

Vandaag heb ik een belangrijke klacht. Het komt zelden voor dat ik een meer terechte klacht dan deze heb, dit topic komt dan ook recht uit mijn hart en ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen.
Het gaat over KLB 2.0.
Ik vind KLB 2.0 stom.
In dit topic zal ik trachten mijn aversie tegen KLB 2.0 uit te leggen, graag uw aandacht.

Het begin
19 augustus 2010 leek een normale dag te worden voor KLB. Klaagtopics over telefoons, ruzies, AP, je kent het wel. Maar toen, rond de klok van half 5, gebeurde er iets. Er werd een lemming geopend. En nog een. En nog een. Daar de moderators niet online waren, stond KLB binnen de kortste keren vol met lemmings van users als kutkabouter, Gijs-H, IceCreamm en _Led_. Wie? Geen idee.

Enfin, zulks gebeurt wekelijks in ONZ, waarna de topics geslot worden, af en toe wat users geband, en men gaat over tot de orde van de dag. Maar niet in KLB. Niet op 19 augustus. Drie kwartier na de lemmings viel het volgende in het banmeldtopic te lezen:
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2010 17:13 schreef yvonne het volgende:
iedereen met meer dan één topic in KLB
Gijs-H
StijnDa
kutkabouter kliko-kloon
Broder
_Led_
Kuraudo
Salatrel
Uro
Diabox
Sportex
Het_Fenomeen
dropdown

Is een poosje foetsie
Een terechte actie van yvonne, daar er opgetreden moet worden tegen baggeraars die matige lemmings openen. En passant gingen er nog wat andere KLB'ers mee met de bantrein, kennelijk had yvonne haar dag niet.
Maar toen.

KLB, ons favoriete subforum, gesloten! Verwarring alom, topics werden her en der geopend, FOK! was in rep en roer. Uren later, om 10 over 8, postte yvonne een topic in MED.
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef yvonne het volgende:
Klaagbaak is weg

Wanneer komt het terug?

[..]

Nu wisten we nog niks! Pas 2 dagen later, op zaterdag 21 augustus werd de Klaagbaak heropend, met nieuwe regels welteverstaan. Onbekend is hoeveel slachtoffers er in die 2 dagen zijn gevallen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2010 18:16 schreef yvonne het volgende:
In KLB zijn we hard bezig met ruimen.
Wat ook verdwenen is zijn de regels, daar is een set nieuwe regels voor in de plaats gekomen, ik plaats ze vast kunnen jullie er vast aan wennen..

Doe normaal

:
Geen privacygegevens (Hyves, foto's etc.)
Geen plaatjes, alleen in de slowchat
Geen bagger, iedereen weet wat dat is, gaan we niet meer uitleggen.
Geen flamewars/jailbait en andere ongein
Blijf ontopic
Normale TT en normale OP.
Stop wat moeite in je topic
Lok geen moderatie uit
Voor verzonnen topics koop je maar een dagboek

Doe normaal
Geen hyvestopics meer? Geen plaatjes? Geen jailbait? De regels waren hard, keihard, maar er viel mee te leven.

De uitwerking

Daags nadat de Klaagbaak heropend werd, werd de verandering merkbaar. Door de moderatoren en administrators werd de term KLB 2.0 ingebracht. Termen als Klacht: werden verboden, je topic samenvatten mocht niet meer, geen ouderwets gezellige hyvestopics meer, geen plek voor users als Rickokun, Ensaf, afcajos en de hosselboys van de KLB SC.
Al gauw werd de verandering merkbaar. KLB werd saaier, met topics over het OV, dingen die stuk gaan en eten. De oude klaagbaak was inderdaad een tweede ONZ, maar dat was niet erg. De KLB hoefde niet serieus te zijn, iedereen wist dat je er kwam voor een lolletje op iets hoger niveau dan de onztopics, en niet voor serieuze klachten. Maar met KLB 2.0 werd dit wel geforceerd, waardoor de goede sfeer van weleer weg was. Er werden nieuwe mods aangesteld, harde mods die veel topics sluiten, waardoor de moderatie nog strenger werd. Dit werd laatst nog bevestigd door het vertrek van onze geliefde o.us.

Het probleem
Maar, zoals Martin Paap zou zeggen, had je een probleem? Ja! KLB is KLB niet meer. Het was altijd een plek waar ik graag kwam, om te lachen om de painttopics, videotopics, hyvestopics, of gewoon grappige topics. Maar daar is geen plaats meer voor in KLB 2.0. De klaagbaak moet serieus, enkel vanwege een akkefietje wat in ONZ wekelijk gebeurt. En de nieuwe users, de zogenoemde n00bs, die volgen gedwee met posts als
.
Het maakt me boos. Natuurlijk bezoek ik nog altijd de Klaagbaak, maar niet met het plezier van voorheen. Een serieuze klaagbak werkt niet. KLB was prima als tweede ONZ, je moet het niet serieus willen maken. Ik merk ook dat de users van weleer een voor een afhaken, nu hun geliefde subforum afdwaalt naar het rijk der serieuze subfora. Ik noem een C&H, ik noem een W&T, u begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel. Dit moeten we toch niet willen met de KLB? De paints, de hosselverhalen, de hyvestopics, ja zelfs de AP-topics, ik mis ze. Gisteren werd mijn gemis nog bevestigd door een hyvestopic, waarin foto's van mooiboys gepost werden ter ieders vermaak. Een mooi topic was het, ik en velen met mij genoten ervan. Onnodig om te zeggen dat dit topic niet voldeed aan de maatstaven van KLB 2.0, hetgeen een slotje van Symphonic opleverde. Dit is slechts een van de voorbeelden die mij nog elke dag doen inzien dat ik het oude KLB mis. Mijn hart huilt erom, iedere dag weer.

De samenvatting
die mag niet meer

Een stevige handdruk voor iedereen die mijn topic heeft gelezen, nu graag nog een reactie,
9611Niels

Graag zou ik willen afsluiten met een poll:
Poll: De klaagbaak
1.0 was beter
Ik vind 2.0 fijner
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 2% gewijzigd door 9611Niels op 02-12-2010 22:44:41 (poll toegevoegd) ]
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_89453388
WIE IS DIT :S:S WAAROM DOE JE MY DIT AAN =$ VERTEL OF IK BEL 112
#freefrederike
pi_89453389
KLB 1.0 ^O^

KLB revolutie _O_
pi_89453413
Kom je ook laat mee, TS. :')
pi_89453428
Mensen die dit helemaal gaan lezen. :')
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:31:28 #6
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_89453483
KLB 2.0 topic. :')
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_89453574
ik sta in de OP _O_
pi_89453576
Goed stuk tekst.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  donderdag 2 december 2010 @ 22:33:40 #9
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_89453624
Eens. Meest terechte klacht ooit
pi_89453633
quote:
Op donderdag 2 december 2010 22:30 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Mensen die dit helemaal gaan lezen. :')
ja dus?
''Altijd trek in een pilsje''
  donderdag 2 december 2010 @ 22:33:58 #11
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_89453640
quote:
'Mods die niet zitten te kijken tijdens deze epische uitbraak'.
_O- :D
[i]Thanks. [/i]
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:34:17 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_89453655
De term KLB 2.0 komt helemaal niet van mods of admins maar van de users. Verder heeft je OP een toontje alsof er iemand gestorven is (KLB 1.0 ja :') ). Get a life man.

Sorry dat ik zo hard ben (omdat kuttopic) en je neemt jezelf te ernstig :*
Are you fokking to me?
pi_89453695
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

_O- :D
Wist wel dat ik er ooit credits voor zou krijgen :7
  donderdag 2 december 2010 @ 22:34:52 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_89453697
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:34 schreef Marie30 het volgende:
De term KLB 2.0 komt helemaal niet van mods of admins maar van de users. Verder heeft je OP een toontje alsof er iemand gestorven is (KLB 1.0 ja :') ). Get a life man.

OUD 1.0 reactie. :')
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 2 december 2010 @ 22:35:36 #15
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_89453731
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:34 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Wist wel dat ik er ooit credits voor zou krijgen :7
Woa! De God achter de post leeft nog! _O_
[i]Thanks. [/i]
pi_89453743
quote:
Op donderdag 2 december 2010 22:34 schreef Marie30 het volgende:

reageer dan gewoon niet :')
''Altijd trek in een pilsje''
pi_89453775
ik ben 12, wat is dit?
pi_89453792
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Woa! De God achter de post leeft nog! _O_
^O^
pi_89453860
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
WIE IS DIT :S:S WAAROM DOE JE MY DIT AAN =$ VERTEL OF IK BEL 112
Idd. vraag ik me dus ook af..... mysterie an sich |:(
#freefrederike
pi_89453892
Top ! :P
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_89453905
Goeie OP ts, helemaal gelezen. Kusjes Flips
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:38:35 #22
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_89453923
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:35 schreef broodjeeimetui het volgende:

[..]

reageer dan gewoon niet :')
Waarom niet? Hou je niet van een democratie en verscheidenheid? :')
Are you fokking to me?
pi_89453965
klacht, anti-klacht, subklacht, verwachte reacties: mocht toch ook niet meer?
  donderdag 2 december 2010 @ 22:39:33 #24
318398 S.VanOekel
Ik word niet goed....REEDS!
pi_89453970
Samenvatting kutwijf! :(
Van Leemhuyzen's semi-communistische privacyschending
Lenin's anarchistische Pikachu-imitatie
pi_89453977
TS hoe lang plan je dit topic al? Je hebt namelijk behoorlijk wat informatie verzameld zie ik. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')