Als je huidige meter al schakelt maar de verbruiken worden afgerekend tegen enkeltarief dan is het een gratis administratieve aanpassing om over te stappen naar een dubbeltarief.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:23 schreef Broertie het volgende:
TVP, ook ivm de vraag vanaf wanneer een dubbeltarief meter eruit kan, heb nu een dubbele meter, maar ze rekenen volgens enkeltarief.... Wat kost het om naar dubbeltarief over te schakelen en wanneer is het voordeliger?
dus als ik de meeste stroom doordeweeks overdag gebruik is enkeltarief dus het voordeligste voor me? Ik bedoel, met twee (jonge) kinderen straks, zal ik toch het meeste overdag moeten doen aangezien ik m'n nachtrust heel hard ga nodig hebbenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:23 schreef LasTeR het volgende:
Als je huidige meter over één telwerk beschikt dan moet deze vervangen worden voor een meter met meerdere telwerken. Is je meter geschikt maar schakelen je telwerken niet moet er alsnog een kastje bij geplaatst worden.
In beide gevallen mag je een investering maken van ongeveer ¤125,- (verschilt een paar euro per netbeheerder afaik).
Je nacht- en weekendtarief word dan wel goedkoper, maar je "dagstroom" wordt dan ook weer wat duurder. Vaak zal het maar een paar tientjes per jaar schelen.
Heb in ons vorige huurhuis niets hoeven te betalen voor dubbeltarief meter plaatsen.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:23 schreef LasTeR het volgende:
Als je huidige meter over één telwerk beschikt dan moet deze vervangen worden voor een meter met meerdere telwerken. Is je meter geschikt maar schakelen je telwerken niet moet er alsnog een kastje bij geplaatst worden.
In beide gevallen mag je een investering maken van ongeveer ¤125,- (verschilt een paar euro per netbeheerder afaik).
Je nacht- en weekendtarief word dan wel goedkoper, maar je "dagstroom" wordt dan ook weer wat duurder. Vaak zal het maar een paar tientjes per jaar schelen.
ik had dan ook bij het doorgeven van de meterstanden oude huis een waarschuwing dat de eindstand hoger was dan verwacht .. of ik het even wilde controlerenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb in ons vorige huurhuis niets hoeven te betalen voor dubbeltarief meter plaatsen.
Maar als je overdag droogt dan weet ik niet het wel zin heeft, de droger gebruikt nl veel stroom.
Tenzij je timers op je vaat/was/droog machine wilt zetten die om elf uur inschakelen of alle vieze slabbetjes in het weekend wilt wassen...quote:Op donderdag 2 december 2010 21:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
dus als ik de meeste stroom doordeweeks overdag gebruik is enkeltarief dus het voordeligste voor me? Ik bedoel, met twee (jonge) kinderen straks, zal ik toch het meeste overdag moeten doen aangezien ik m'n nachtrust heel hard ga nodig hebben
Van kinderen heb ik geen verstand, van energie wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:39 schreef DJMO het volgende:
@Laster wat ik al aanhaalde in de OP: droger 's nachts doe ik absoluut niet, omdat ik daarvoor mijn achterdeur open moet laten staan. Dat zou betekenen of alleen in het weekend droger gebruiken (geen optie in de winter) of wakker blijven tot een uur of half een.. ook geen optiealleen in het weekend wassen heeft ook geen zin, hydrofiel luiers vragen ook een hoop was, het zijn niet alleen slabbetjes
lol, maar met mijn uitleg erbij, is het dus verstandiger om op enkeltarief te blijven hangen?quote:Op donderdag 2 december 2010 21:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Van kinderen heb ik geen verstand, van energie wel.
Ik denk dat het meer ongemak op zou leveren dan je er financieel voordeel uit hebt.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
lol, maar met mijn uitleg erbij, is het dus verstandiger om op enkeltarief te blijven hangen?
Dat had ik voor het nachttarief, wij wassen alleen s'nachts en in het weekend en verbruiken meer in die tariefgroep dan in enkel tarief.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik had dan ook bij het doorgeven van de meterstanden oude huis een waarschuwing dat de eindstand hoger was dan verwacht .. of ik het even wilde controleren
En hoeveel winst haal je daar nu uit gemiddeld per jaar?quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:34 schreef happyme28 het volgende:
Wij wassen alles in het weekend. Gaat prima, we draaien 1 tot 2 wassen meer per weekend sinds de kleine er is, dus totaal zo'n 4 a 5 wassen. Het is wel ff doorwerken, maar het scheelt volgens ons echt wel dat we gebruik maken van het nachttarief. Vaatwasser heeft 'n timer en draait altijd 's nachts.
Als we incidenteel een was hebben door de week, gaat de wasmachine ook op de timer en draait hij 's nachts en dan hang ik 't gewoon te drogen aan een droogrekje dus dan geen droger.
Het is een kwestie van discipline, hoe stom dat ook klinkt.
Het zal niet meer zijn dan inderdaad een paar tientjes. Waar het hem ook vooral in zit, is dat je heel efficient wast. Onze machines zitten altijd vol (6kg wasmachine, 6 kg droger en vaatwasser) Wij betalen relatief weinig per maand (155 euro) volgens mij voor een hoekeensgezinswoning met 3 personen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:59 schreef LasTeR het volgende:
[..]
En hoeveel winst haal je daar nu uit gemiddeld per jaar?
250 euroquote:Op zondag 5 december 2010 19:25 schreef DJMO het volgende:
ja, en alleen in het weekend wassen is met twee kleine kinderen + een man die vuil werk doet gewoon echt niet te doen. Daarnaast ben ik idd de hele dag thuis, zodat ik er door de discussie in dit topic nu wel achter ben dat een overstap naar een dubbeltarief meter (ons maandbedrag is trouwens berekend op 250 euro) me meer zou kosten dan het zo te laten en "nergens op hoef te letten" maar gewoon kan wassen zoals het uitkomt ..
Het kan handig zijn het een tijdje te noteren, weet je meteen wat de stroomvreters zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 19:37 schreef DJMO het volgende:
het was zelfs nog meer, ik heb het zelf teruggeschroefd naar 250. Het bedrag in 't oude huis was 122 euro (en daar hadden we géén cv, alleen gas en stroom (dubbeltarief) van eneco. Ook daar verbruikte ik trouwens veel stroom overdag. Ik moest dan ook vrijwel elk jaar bijbetalenHopelijk wordt dat hier minder met enkeltarief en zuinig stoken (te zuinig ook weer niet in de winter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |