quote:Italy applied for Eurovision Song Contest
after 13 year absence
GENEVA, 2 DECEMBER 2010 - After 13 years of absence, Italian broadcaster RAI applied for participation in the Eurovision Song Contest. The European Broadcasting Union, initiator of Europe's favourite TV show, announced that today.
Last Friday was the deadline for public service broadcasters from all over Europe to apply for participation in the 2011 Eurovision Song Contest, which is scheduled to take part on 10, 12 and 14 May in Düsseldorf, Germany.
"Over the years, our team put a lot of effort into bringing our Italian colleagues back on board for the EBU's flagship entertainment event," said Jørgen Franck, TV Director ad interim. "We consider their renewed interest a great compliment, and we are eager to show the Italian people how the contest evolved over the past 13 years. I am sure they will be positively surprised!"
Italy has a rich tradition at the Eurovision Song Contest. They won the contest twice, back in 1965 and 1991, and often finished top-10. Italy brought several Eurovision evergreens, such as Domenico Modugno's Nel Blu, Dipinto Di Blu (Volare) and Umberto Tozzi and Raf's Gente Di Mare.
Broadcasters that applied before Friday's deadline can still withdraw without consequences until Christmas. The full list of represented countries will be announced shortly after the holidays.
Die terugkeer van de vakjury heeft in elk geval weer íetsje van de serieuze kant weten terug te brengen gelukkigquote:Op donderdag 2 december 2010 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Zo dat is nog eens verrassend
Maar wat tof
eindelijk?quote:
Italië wás er al bij. Al heel lang.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:59 schreef Hyundai het volgende:
Hoop niet dat landen als Qatar er dan ook bij gaan komen. Kan best wezen dat ze geografisch lid mogen worden van de EBU, maar het is en blijft een EUROvisie songfestival. Het festival moet ook 'Europeser' worden vind ik zelf.
Tijdens het San Remo zal er een keuze worden gemaakt uit de deelnemers. De winnaar zal niet per se ook naar het ESF gaan, maar er wordt door een jury gekozen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:22 schreef Pisces29 het volgende:
Is er al iets bekend over wat het in Italië gaat worden, ik ben erg benieuwd
Graziequote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Tijdens het San Remo zal er een keuze worden gemaakt uit de deelnemers. De winnaar zal niet per se ook naar het ESF gaan, maar er wordt door een jury gekozen.
San Remo is op 15 tot 19 februari.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Tijdens het San Remo zal er een keuze worden gemaakt uit de deelnemers. De winnaar zal niet per se ook naar het ESF gaan, maar er wordt door een jury gekozen.
San Remo is op 15 tot 19 februari.
WTF, dat is déze Al Bano he?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Die Al Bano deed al eens mee voor Italie... met Il treni di Tozeur in de jaren 80
Dat was Franco Battiato.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Die Al Bano deed al eens mee voor Italie... met Il treni di Tozeur in de jaren 80
Ik was in de war jaquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:30 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dat was Franco Battiato.
Al Bano zong in 1976 en 1985 met Romina Power op het Songfestival.
Hier ookquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:17 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk moeten ze het wel heel erg vernaggelen willen ze niet tot mijn favorieten voor dit jaar behoren
Als ik Rai Uno in m'n pakket had ging ik zeker kijkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:49 schreef TheArt het volgende:
Voor de liefhebber: finale van het San Remo Festival nu live op Rai Uno.
Dit!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik Rai Uno in m'n pakket had ging ik zeker kijken!
Ik ben zooooooooooooo benieuwd wat het wordt
En? en? en? Is het wat?quote:
Wat voor genre is het? En praat eens met meer dan 1 woord pleasequote:
Huh? Hoe zit dát dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:00 schreef Fred_B het volgende:
Het is overigens niet zeker of het echt dit nummer wordt.
Hij is aangewezen als kandidaat, maar het nummer is nog niet bepaald. Hoewel dit winnende nummer wel een heel logische keuze zou zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh? Hoe zit dát dan?
Mag je als je een nationale finale wint daarna gewoon alsnog met een ander nummer komen?
Ah!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij is aangewezen als kandidaat, maar het nummer is nog niet bepaald. Hoewel dit winnende nummer wel een heel logische keuze zou zijn natuurlijk.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:57 schreef Arth_NL het volgende:
Is één video ook goed?![]()
't Is jazz met veel trompet en piano. Ik vind het nogal ouderwets klinken en de zanger zal ook niet veel stemmen binnenhalen.
Hoe gaat het dan? Zou de muziek dan precies na drie minuten automatisch stoppen?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:25 schreef Fred_B het volgende:
De meest recente update van dit nummer (dat overigens nog altijd iets te lang duurt):
Dit is een perfect voorbeeld waarom er eigenlijk weer een live-orkest terug zou moeten komenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:57 schreef Arth_NL het volgende:
Is één video ook goed?![]()
't Is jazz met veel trompet en piano. Ik vind het nogal ouderwets klinken en de zanger zal ook niet veel stemmen binnenhalen.
Zoals alle Italiaanse inzendingen door de jaren heenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:28 schreef APK het volgende:
Leuk liedje, misschien een beetje 'te goed' voor het ESF
quote:ESFMagazine Redactie ESFMagazine
Italië brengt de klasse terug naar het #songfestival, maar zou kunnen worden overschaduwd door Frankrijk
Briljantquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |