De Desire HD dan wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:37 schreef svefn het volgende:
Er is er geen beter. Het hangt van je voorkeur af en hier zijn miljoen artikelen over te vinden.
Oh en haal alsjeblieft een Desire in plaats van een Samsung Galaxy S, mocht je voor Android gaan.
Desire HDquote:Op donderdag 2 december 2010 19:37 schreef svefn het volgende:
Er is er geen beter. Het hangt van je voorkeur af en hier zijn miljoen artikelen over te vinden.
Oh en haal alsjeblieft een Desire in plaats van een Samsung Galaxy S, mocht je voor Android gaan.
Galaxy S, omdat de andere = Applequote:
Wat zou je dan aan willen passen? Wat wil je doen dat Apple je beperkt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Apple: niet aan te passen, geen keuzevrijheid, itunes, programma's doen het over het algemeen altijd.
Maak je eigen keuze
Linux ondersteuningquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat zou je dan aan willen passen? Wat wil je doen dat Apple je beperkt?
Op Flash na kan ik alles met mijn iPhone...
Oh dus ik kan met gerust hart een iPhone kopenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Linux ondersteuning
Programma's buiten de market om installeren (bv voor ontwikkelaars handig)
Normale video formaten erop zetten zonder conversie
etc.. gewoon om maar wat te noemen.
Onzin. Heb nog nooit een programma uit de market gehaald dat niet werkte.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Galaxy S, omdat de andere = Apple![]()
Android: [..]soms programma's die niet lekker werken
En dan is het onzin, alleen omdat het bij jou niet is voorgekomen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef erikkll het volgende:
[..]
Onzin. Heb nog nooit een programma uit de market gehaald dat niet werkte.
Als het 'soms' gebeurt, verwacht ik dat het bij mij ook 'soms' gebeurt, ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En dan is het onzin, alleen omdat het bij jou niet is voorgekomen?
Bij gebeurt het regelmatig.... dat compenseert jouw 'nooit'quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:23 schreef erikkll het volgende:
[..]
Als het 'soms' gebeurt, verwacht ik dat het bij mij ook 'soms' gebeurt, ja.
Beter is en groot woord: Beiden zijn meer gadgets dan echte goede telefoon met een uitstekende batterij en netwerk.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:36 schreef guapo het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen deze twee toestellen.
Maar welke is nou beter?
Gelukkig ben je met de iPhone ook niet meer gebonden aan T-mobile.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:35 schreef rubje het volgende:
[..]
Beter is en groot woord: Beiden zijn meer gadgets dan echte goede telefoon met een uitstekende batterij en netwerk.
iPhone blijft het nadeel hebben dat je binnen de kortste keren dat je een beetje veel hebt gebeld je batterij al op de 50% zit. Ander nadeel is het T-mobile netwerk dat gewoon ruk is.![]()
Samsung lijkt veel op de iPhone maar heeft ook vreemd genoeg het nadeel dat de batterij verre van optimaal is maar wel iets beter dan die van de iPhone. Voordeel is dat je niet gebonden bent aan T-Mobile en dus sowieso een beter netwerk bereik zal hebben.![]()
Voor de rest is het allemaal gebaseerd op eigen voorkeuren.
Sorry, maar dat zijn geen echte functies. "Linux draaien" is geen echte functie van een telefoon. Wat wil je doen met Linux wat niet met iOS kan? Waarom wil je proramma's buiten de market om installeren? Wat voor programma's mis je dan? Als je echt puur functioneel kijkt kan je met de iPhone gewoon alles.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Linux ondersteuning
Programma's buiten de market om installeren (bv voor ontwikkelaars handig)
Normale video formaten erop zetten zonder conversie
etc.. gewoon om maar wat te noemen.
Allereerst: de batterij van de iPhone 4 is uitstekend en beter dan die van de galaxy 'S, Desire of Desire HD. Ik doe twee dagen met een volle lading, dat redden de meeste vergelijkbare telefoons niet hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:35 schreef rubje het volgende:
Beter is en groot woord: Beiden zijn meer gadgets dan echte goede telefoon met een uitstekende batterij en netwerk.
iPhone blijft het nadeel hebben dat je binnen de kortste keren dat je een beetje veel hebt gebeld je batterij al op de 50% zit.Ander nadeel is het T-mobile netwerk dat gewoon ruk is.![]()
Samsung lijkt veel op de iPhone maar heeft ook vreemd genoeg het nadeel dat de batterij verre van optimaal is maar wel iets beter dan die van de iPhone. Voordeel is dat je niet gebonden bent aan T-Mobile en dus sowieso een beter netwerk bereik zal hebben.![]()
Voor de rest is het allemaal gebaseerd op eigen voorkeuren.
Met mijn Desire HD doe ik makkelijk 2 dagenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Allereerst: de batterij van de iPhone 4 is uitstekend en beter dan die van de galaxy 'S, Desire of Desire HD. Ik doe twee dagen met een volle lading, dat redden de meeste vergelijkbare telefoons niet hoor.
Ten tweede is de iPhone sinds maandag ook
met KPN en Vodafone verkrijgbaar.
kan, maar dan nog is de accu van de iPhone 4 bovengemiddeld goed.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Met mijn Desire HD doe ik makkelijk 2 dagen
Zegt weinig. Batterijgebruik van de iPhone is over het algemeen beter dan een Android telefoon.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Met mijn Desire HD doe ik makkelijk 2 dagen
Tieten bekijkenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat zou je dan aan willen passen? Wat wil je doen dat Apple je beperkt?
Op Flash na kan ik alles met mijn iPhone...
Het klopt dat het synchroniseren van bestanden beter kan, maar Android maakt voor synchronisatie gebruikt van Exchange, dit wordt op de iPhone net zo goed ondersteund en niet alleen door Android. Als je wilt kan je al je contacten, kalenders en email syncen via Exchange, precies hetzelfde als bij Android dus.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:58 schreef Ireyon het volgende:
Nee, ik wil zeggen (en het is tevens gewoon een feit) dat Android tot nu toe altijd functies heeft gehad die pas veel later in iOS verschenen. Multitasking, folders, wallpaper veranderen en dat soort dingen.
Met betere synchronisatie bedoel ik dat je je telefoon niet via een kabel met je computer hoeft te verbinden om simpele zaken als contacten, apps en muziek over te zetten, maar dat het allemaal gewoon sneller en makkelijker met cloud to device kan.
Wat de browsers betreft; daar ging het over kwaliteit. Android-browsers zijn met flash ondersteuning, text-reflow, bookmark sync (wederom via the cloud i.p.v. via een kabeltje en iTunes) in mijn ogen beter dan bijv. Safari en Opera voor iOS.
Wat de refund betreft, ik heb er geen ervaring mee maar als er dit soort handleidingen voor moeten worden geschreven, dan lijkt het me nauwelijks vergelijkbaar met 1x op "Verwijder en teruggave" klikken in de Market, waar I didn't like the app ook gewoon een geldige reden voor teruggave is.
Wat zuigt er dan zo? Ik snap het echt niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:12 schreef dj0knuf het volgende:
Ik heb zelf een iPhone, leuk mooi trendy dingetje. Alleen zuigt het dat echt alles via apple moet. Je zit gevangen in Steve Jobs zijn wereldje.
Daarom zou ik op dit moment voor de galaxy kiezen, ziet er mooi uit en is nog dunner als de iPhone
Google Goggles (oh die is nu ook voor iPhone, damn)quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat zuigt er dan zo? Ik snap het echt niet.
Nogmaals: ik kan alles met mijn iPhone. Als dat Steve Jobs' wereld is vind ik het best.
Dat zijn toch wel de slechtste voorbeelden die je kunt noemen. Je noemt 1 app die niet op de iPhone draait, niet omdat Apple dat blokkeert maar omdat Google dat niet aanbiedt. Er zijn trouwens meerdere, goede alternatieven voor Skymaps.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Google Goggles (oh die is nu ook voor iPhone, damn)
Google Skymaps (http://www.google.com/mobile/skymap/)
en synchronisatie via Google Domains is perfect, lekker mijn contacts in de webbrowser of op de telefoon updaten en zonder directe verbinding tussen die twee apparaten lekker in sync. Ook mooi de kalender altijd bij me.
mijn mp3'tjes zet ik via winamp via WiFi op mijn android en spelen perfect af via mijn bluetooth koptelefoon (iets wat de orginele iPhone niet eens kon).
Tja, zo zijn er ook weer genoeg apps die er wel voor de iPhone zijn en niet voor Android. Blijf je altijd houden. Beetje een slecht argument om iOS op aan te vallen, aangezien een van de sterke punten van iOS het uitgebreide aanbod van apps is...quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:00 schreef tcr het volgende:
[..]
Google Goggles (oh die is nu ook voor iPhone, damn)
Google Skymaps (http://www.google.com/mobile/skymap/)
Ik heb precies hetzelfde, maar dan op mijn iPhone. Alles mooi via Exchange van Google gesynced op mijn contacten na (maar het is wel net zo goed mogelijk op de iPhone).quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:00 schreef tcr het volgende:
[..]
en synchronisatie via Google Domains is perfect, lekker mijn contacts in de webbrowser of op de telefoon updaten en zonder directe verbinding tussen die twee apparaten lekker in sync. Ook mooi de kalender altijd bij me.
Dat kan inderdaad niet met de iPhone, zou een leuke feature zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:00 schreef tcr het volgende:
[..]
mijn mp3'tjes zet ik via winamp via WiFi op mijn android en spelen perfect af via mijn bluetooth koptelefoon (iets wat de orginele iPhone niet eens kon).
Ja, dat is dus precies wat ik zeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat zijn toch wel de slechtste voorbeelden die je kunt moeten. Je noemt 1 app die niet op de iPhone draait, niet omdat Apple dat blokkeert maar omdat Google dat niet aanbiedt. Er zijn trouwens meerdere, goede alternatieven voor Skymaps.
Contacten en kalenders kan je ook op de iPhone synchroniseren met Google.
Wireless mp3tjes op je iPhone zetten kan inderdaad niet, maar daar staat tegenover dat het via de kabel een stuk sneller zal gaan. Ook vraag ik me af of je met wat mp3tjes op je telefoon slepen ook je muziek fatsoenlijk geordend hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee op Android. En wat de 3,5-jaar oude originele iPhone niet kon is totaal niet relevant nu. Android kon toen helemaal niets, want het bestond niet eens.
quote:
Nou is Apple soms een beetje een eng bedrijf, maar eigenlijk kan me dat weinig interesseren zolang de producten goed zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat zuigt er dan zo? Ik snap het echt niet.
Nogmaals: ik kan alles met mijn iPhone. Als dat Steve Jobs' wereld is vind ik het best.
Dat is wel waar, de homescreens van iOS zijn gewoon een verzameling icoontjes en meer niet. Dat is bij Android wel beter geregeld, maar nog steeds niet echt top (vind ik). Daar wordt het weer wat overdreven met allerlei schreeuwende gadgets, komt ook de overzichtelijkheid niet echt ten goede.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:31 schreef Adames het volgende:
[..]
Nou is Apple soms een beetje een eng bedrijf, maar eigenlijk kan me dat weinig interesseren zolang de producten goed zijn.
Ze hebben een erg gesloten strategie waarin weinig vernieuwing zit, of het zit er goed in, of niet. Je moet er van houden.
Qua hardware is iPhone de betere, dunner, steviger, langere batterijduur en mooier display. iOS is voor een leek net wat makkelijker te begrijpen. Maar dan zit daar ook een prijs aan vast. De iPhone is simpelweg duurder dan een Galaxy S. En geld kan je nou eenmaal 1 keer uitgeven.
Een Desire HD kost met een maandabo van 34,50 niks extra's link terwijl je bij een iPhone 16 GB daar nog eens bijna 250 euro voor moet bij betalen link
Reden dat ik de Galaxy S niet heb gekozen, is omdat deze ondertussen verouderd is en niet meer goed verkrijgbaar is.
Leuk nieuwsartikel: http://tweakers.net/nieuw(...)simkaart-iphone.html
Het grootste voordeel van android vind ik nog wel de homescreens. Zeker met een app als launcherpro is het erg fijn. Op je hoofdscreen info en snelkoppelingen, veegje naar links en je hebt gelijk je agenda en veegje naar rechts en er staan nog een aantal snelkoppelingen.
Gaat toch net wat vlugger dan bij iOS. Hoewel hun manier ook zeker niet slecht is.
Natuurlijk is het maar net even wat je gewend bent. Toen ik even op een iPhone werkte vond ik het ook niks, omdat ik Android ben gewend. (Verdween na een tijdje)quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is wel waar, de homescreens van iOS zijn gewoon een verzameling icoontjes en meer niet. Dat is bij Android wel beter geregeld, maar nog steeds niet echt top (vind ik). Daar wordt het weer wat overdreven met allerlei schreeuwende gadgets, komt ook de overzichtelijkheid niet echt ten goede.
iPhone ondersteunt het A2DP-protocol pas vanaf V3.0, dus ook nog niet zo lang.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wireless mp3tjes op je iPhone zetten kan inderdaad niet, maar daar staat tegenover dat het via de kabel een stuk sneller zal gaan. Ook vraag ik me af of je met wat mp3tjes op je telefoon slepen ook je muziek fatsoenlijk geordend hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee op Android. En wat de 3,5-jaar oude originele iPhone niet kon is totaal niet relevant nu. Android kon toen helemaal niets, want het bestond niet eens.
Dat is een leuke uitleg. Maar het gaat ze vooral om het reguleiren van vrijheden. Of wilde je zeggen dat Apple twee jaar nogig had om bluetooth filetransfer te perfectioneren?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:52 schreef retorbrapi het volgende:
Daarom is Apple niet altijd de eerste met een bepaalde functie (want ze perfectioneren het eerst helemaal voordat ze het uitbrengen), maar ze zijn wel bijna altijd de beste.
Dit is onzin. Android is er juist om gericht om niet-actieve applicaties in slaapstand te zetten en geen stroom te laten verbruiken. Dat is ook de reden dat het verre meerendeel van de Androidapplicaties geen afsluit-functie heeft.quote:Voorbeeld: multitasking.
Android kon vanaf het begin al multitasken. Zonder het een al te technisch verhaal te maken: als een Android app wil multitasken maakt het systeem een extra proces in de achtergrond aan. Als je bijv. 10 social network apps open hebt staan, die allemaal je locatie bijhouden, dan heb je in de achtergrond 10 processen lopen die allemaal continu de GPS-chip gebruiken. Ook als je de hele dag op dezelfde plek bent. Dat kost (onnodig) veel stroom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |