lekker! bij de Jamin heb je witte- en melkletters met pralinévullingquote:Op donderdag 2 december 2010 15:10 schreef DarkElf het volgende:
ik heb een stukje witte chocoletter van de bakker
niet gedaan vandaag, ik had gezegd dat ik mij zou gedragenquote:Op donderdag 2 december 2010 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
Gaan we galant doen in de sneeuwZoals DE
Lekker sneeuwballen gooien naar mr DE?
Dat duurt nog iets langer, maar de uitzending begint wel al dan.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:47 schreef FutureFairytale het volgende:
over een kwartier weten we waar ze gaan voetjeballen
Tezzquote:Op donderdag 2 december 2010 15:49 schreef Tezz het volgende:
![]()
Tezzje was behoorlijk van de wereld gisteren!Rare duizelingen en misselijkheid is gestopt. Nu heb ik gruwelijke spierpijn en een verrekte nek. Oh ja, en een enorme blauwe plek op mijn bil!
"Verplichte" rust van de huisarts voorgeschreven gekregen. Niets mis mee zo'n dagje in bed!
Ach Tezzquote:Op donderdag 2 december 2010 15:49 schreef Tezz het volgende:
![]()
Tezzje was behoorlijk van de wereld gisteren!Rare duizelingen en misselijkheid is gestopt. Nu heb ik gruwelijke spierpijn en een verrekte nek. Oh ja, en een enorme blauwe plek op mijn bil!
"Verplichte" rust van de huisarts voorgeschreven gekregen. Niets mis mee zo'n dagje in bed!
Rusland heeft de FIFA zelfs geld gegevenquote:Op donderdag 2 december 2010 15:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat duurt nog iets langer, maar de uitzending begint wel al dan.
Enne...het wordt toch Rusland.
gelukkig niet meer dizzy en misselijk. kun je nog wel normaal lopen?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:49 schreef Tezz het volgende:
![]()
Ach gossie. Heb je helemaal voor niets staan uitsloven.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik weet niet wie er in Delft is zometeen, maar ik heb nog vijf porties visschotel in de aanbiedingMijn collega's komen niet
hij klinkt erg lekker je schotelquote:Op donderdag 2 december 2010 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik weet niet wie er in Delft is zometeen, maar ik heb nog vijf porties visschotel in de aanbiedingMijn collega's komen niet
Denk je dat nou echt?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach gossie. Heb je helemaal voor niets staan uitsloven.
Dan is-ie al opquote:Op donderdag 2 december 2010 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hij klinkt erg lekker je schotel
maar helaas, met deze weersomstandigheden ben ik om 20.30u in Delft
goed tochquote:Op donderdag 2 december 2010 15:54 schreef DarkElf het volgende:
men ik ben misselijk
dat was voor t eerst in jaren bijna een halve chocoletter (grootste helft was voor de mr) en ook voor t laatst in jaren denk ik.
maar lekker was ie
Waarom niet? Wat jammer van die vis...quote:Op donderdag 2 december 2010 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
hoef je 2 dagen niet meer te etenquote:Op donderdag 2 december 2010 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt?Er is nu meer voor mij
JAmmer alleen dat die schotel voor 6 personen is en 4200 kcals bevat
Kloptquote:Op donderdag 2 december 2010 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hoef je 2 dagen niet meer te eten
Mijn papa is nu in Delft! (iets met zijn werk).quote:Op donderdag 2 december 2010 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
moet je ook doen maar beter dat je wel kunt lopen. je kunt helaas best 2 weken uitgeschakeld zijn met een lichte hersenschuddingquote:Op donderdag 2 december 2010 15:57 schreef Tezz het volgende:
@FF: ja ik kan wel normaal lopen hoor, niets mis mee! Maar vooral veel gelegen vandaag...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn papa is nu in Delft! (iets met zijn werk).
Voel ik me voor het eerst sinds jaren echt eens heeeeel zielig, zit mijn ma in Haarlem en mijn pa in Delft.
Jeetje Tezz, schrikken zeg! Terug naar bed, jijquote:Op donderdag 2 december 2010 15:57 schreef Tezz het volgende:
@CF: jep, gevallen. Spectaculair achterover en bots met mijn achterhoofd op de stoep...
@FF: ja ik kan wel normaal lopen hoor, niets mis mee! Maar vooral veel gelegen vandaag...
Nu achter de pc wat werk-dingen zitten doen, maar hij gaat nu weer uit want mijn ogen beginnen nu al pijn te doen, na een kwartiertje al.
Helaas heb ik verder weinig toe te voegen aan jullie discussie, heb niet veel meegemaakt vandaag!
oja idd, de vriezerquote:Op donderdag 2 december 2010 15:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
KloptDus dat doen we maar niet
Lang leve de vriezer
Uhuhquote:Op donderdag 2 december 2010 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oja idd, de vriezer
kun je de hele week vis eten
Iedereen heeft iets met mijn pa!quote:Op donderdag 2 december 2010 15:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
AaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaMaar ik heb niks met je pa. Wel met jullie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen met zelfspot kun je overleven...
quote:Op donderdag 2 december 2010 16:09 schreef Tezz het volgende:
[..]
Iedereen heeft iets met mijn pa!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Dat zei de huisarts ook. Maar ik voel me (buiten de spierpijn en vermoeide ogen) best wel weer oke. Ik zal goed naar mijn lichaam luisteren, maar twee weken plat lijkt me niet nodig.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
moet je ook doen maar beter dat je wel kunt lopen. je kunt helaas best 2 weken uitgeschakeld zijn met een lichte hersenschudding
Mijn man kookt vandaag. (Nou ja, hij stond net aan mijn bed om geld te vragen zodat ie friet kon gaan halen).quote:Op donderdag 2 december 2010 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhuh![]()
Ik ga zo nog ff wat boodschapjes doen en dan lekker die schotel in de oven gooien
Heb wel trek nu
quote:Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Tezz het volgende:
Mijn man kookt vandaag. (Nou ja, hij stond net aan mijn bed om geld te vragen zodat ie friet kon gaan halen).
Zijn leven is een leugen!quote:Op donderdag 2 december 2010 16:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En je vader is een bisschop?Mag dat wel, kindjes verwekken als bisschop?!
Hoe langer het duurt, hoe meer sponsorgeldquote:
Al die live uitzendingen over de hele wereld kosten natuurlijk helemaal niets, denkt Blatter.quote:
Qua tijdzones het meest gunstige voor het westen + ze hebben een hoop centen natuurlijkquote:Op donderdag 2 december 2010 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Qatar 2022? leek me de meest onwaarschijnlijke
wat is er met Ruud Gullit?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:39 schreef Stereotomy het volgende:
Rusland
Corrupt zootje
Ruud Gullit
quote:Op donderdag 2 december 2010 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat is er met Ruud Gullit?
Rusland lukt dat wel. Niet die chaos van Oekraine voor het aankomende EK.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:41 schreef golfer het volgende:
Kan wel leuk worden in 2018.
Allemaal nieuwe accomodaties en stadions die nog gebouwd moeten worden.
tja ach ik weet het niet.. kom ik voor uit. problemen mee?quote:
bahquote:Op donderdag 2 december 2010 16:45 schreef golfer het volgende:
Het grote geld heeft weer gewonnen bij de FIFA.
Hoeveel miljoen per persoon van het kiescommitée zal dit gekost hebben?
Het gaat toch altijd alleen om geld? Al jaren.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:45 schreef golfer het volgende:
Jup.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat toch altijd alleen om geld? Al jaren.
Ik weet het ook nietquote:Op donderdag 2 december 2010 16:45 schreef FutureFairytale het volgende:
tja ach ik weet het niet.. kom ik voor uit. problemen mee?
quote:Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was de katten kwijtNergens te vinden in de woonkamer. Liggen ze met z'n tweetjes op bed. De een bovenop het dekbed. De ander, slim als-ie is, is er gewoon onder gekropen
De een kon niet wegkomen van de parkeerplaats (hartje Vlaardingen met een oplopende uitrit) en de stoepen in Vlaardingen zijn ook niet schoon dus lopen naar het station zou lastig worden. Daarnaast heeft ze last van haar rug dus als ze valt dan is ze verder van huis. Ik heb verboden dat ze evt. met het OV zou komenquote:Op donderdag 2 december 2010 17:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nu heb je dus voor niks schoongemaakt, gezellig en opgeruimd & gekookt en dan bellen ze af? Wrom
Ja. Ik snap dat niet hoor. Heeft zo'n land nou echt niets beters te doen met zijn geld? Bergen armoe daar en dan dit soort geintjesquote:Op donderdag 2 december 2010 16:41 schreef golfer het volgende:
Kan wel leuk worden in 2018.
Allemaal nieuwe accomodaties en stadions die nog gebouwd moeten worden.
Dat dus iddquote:Op donderdag 2 december 2010 17:20 schreef DarkElf het volgende:
17. 5, das een respectable leeftijd Boris!
maar tis altijd zielig idd
Ongelofelijk. 2 landen waar veel geld zit en je gegarandeerd een kut WK krijgtquote:Op donderdag 2 december 2010 16:45 schreef golfer het volgende:
Hoeveel miljoen per persoon van het kiescommitée zal dit gekost hebben?
Hoeveel voetbalsfeer verwacht jij in en vooral rondom de Russische stadions? En in Qatar?quote:
In Rusland zijn de voetbal supporters superfanatiek, dus daar is sfeer genoeg. Meestal is het wel een heksenketel bij de topclubs.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoeveel voetbalsfeer verwacht jij in en vooral rondom de Russische stadions? En in Qatar?
Heksenketel ja, sfeer mwoah. Vergeet niet dat die kaarten onbetaalbaar worden voor Jan met de pet en dat het waarschijnlijk zwaar bewaakte forten worden waar gespeeld wordt.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In Rusland zijn de voetbal supporters superfanatiek, dus daar is sfeer genoeg. Meestal is het wel een heksenketel bij de topclubs.
Mwa, was dat in Zuid-Afrika niet ook zoietsquote:Op donderdag 2 december 2010 17:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Heksenketel ja, sfeer mwoah. Vergeet niet dat die kaarten onbetaalbaar worden voor Jan met de pet en dat het waarschijnlijk zwaar bewaakte forten worden waar gespeeld wordt.
Daar viel het met de bewaking in ieder geval reuze mee, dat zie ik in Rusland niet gebeuren. Denk dat je in Rusland een hoop poen op de tribune krijgt en weinig supporters van de deelnemende landen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mwa, was dat in Zuid-Afrika niet ook zoiets
Hm misschien, maar wellicht dat de Fifa daar ook wel controle over kan houden, anders gaan de voetbalbonden van andere landen wel heel hard klagen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar viel het met de bewaking in ieder geval reuze mee, dat zie ik in Rusland niet gebeuren. Denk dat je in Rusland een hoop poen op de tribune krijgt en weinig supporters van de deelnemende landen.
De FIFA denkt maar aan een ding: zijn eigen portomonneequote:Op donderdag 2 december 2010 17:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm misschien, maar wellicht dat de Fifa daar ook wel controle over kan houden, anders gaan de voetbalbonden van andere landen wel heel hard klagen.
Ik heb er erg weinig vertrouwen in, Fifa geeft geen moer om de supporters, het toernooi verkoopt toch wel.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm misschien, maar wellicht dat de Fifa daar ook wel controle over kan houden, anders gaan de voetbalbonden van andere landen wel heel hard klagen.
Neenee, ik lees net op teletekst dat er gewoon een biertje gedronken mag wordenquote:Op donderdag 2 december 2010 17:41 schreef golfer het volgende:
Sportmarketingtechnisch en qua inkomsten zit het wel goed voor de Fifa bij zowel Rusland als Qatar.
Betekent waarschijnlijk dat Bavaria in Qatar wel hoofdsponsor kan worden met z'n alcoholvrije bier.
quote:Op donderdag 2 december 2010 17:45 schreef DarkElf het volgende:
pittige curry!
![]()
daar krijg ik spijt van
oh zolang duurt dat niet. als ik buikpijn krijg krijg ik t snelquote:Op donderdag 2 december 2010 17:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Je hoeft niet te werken morgen gelukkig
Hele mooie leeftijd, maar evengoed heel verdrietigquote:Op donderdag 2 december 2010 17:16 schreef borisz het volgende:
Krijg net door dat Astrix is overleden.![]()
Broertje van Bellefleur, zat er al een tijd in.
[ afbeelding ]
Foto van de zomer. Enige wat hij deed was eten/drinken/slapen. Bellefleur is dan nog wel iets actiever. Hij zat echt zijn tijd uit de laatste maanden. Met 17,5 jaar weet je dat het kan gebeuren.
Astrix woonde samen met Bellefleur een aantal jaren toen we nog in Haarlem Noord woonden maar hij had meer ruimte nodig en kwam dus Amerongen als DE oplossing.
Vevang dat laatste door gekookte ijsbergsla met oestersaus en je hebt een maaltijd die ik vroeger regelmatig als kind at thuis. Wel lekker.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:53 schreef golfer het volgende:
Vandaag hier bijna ongekruid eten i.v.m. labbezoek van morgenochtend.
Jasmijnrijst, kipkarbonade en tomaten-eisalade.
Dan motte we de deur uit om boodschappen te doenquote:Op donderdag 2 december 2010 17:54 schreef Stereotomy het volgende:
Vervang dat laatste door gekookte ijsbergsla met oestersaus en je hebt een maaltijd die ik vroeger regelmatig als kind at thuis. Wel lekker.
Hoe zou dat met visa gaan? Want da's echt vreselijk veel gedoe in Rusland, ze moeten precies weten wanneer je waar zit?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:35 schreef TAV74 het volgende:
Heksenketel ja, sfeer mwoah. Vergeet niet dat die kaarten onbetaalbaar worden voor Jan met de pet en dat het waarschijnlijk zwaar bewaakte forten worden waar gespeeld wordt.
dat zal allemaal ineens heel makkelijk gaan wrs, die russen kunnen zich echt wel flexibel opstellen als t moet hoorquote:Op donderdag 2 december 2010 18:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe zou dat met visa gaan? Want da's echt vreselijk veel gedoe in Rusland, ze moeten precies weten wanneer je waar zit?
Geloof inderdaad dat ze daar voor het WK anders mee om willen gaan.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:06 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat zal allemaal ineens heel makkelijk gaan wrs, die russen kunnen zich echt wel flexibel opstellen als t moet hoor
Komen ze dan ineens meequote:Op donderdag 2 december 2010 18:13 schreef TAV74 het volgende:
Geloof inderdaad dat ze daar voor het WK anders mee om willen gaan.
Mooi moment om dan nog een keer te gaanquote:
Ik zou er niet op rekenen als ik jou was.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:22 schreef Bluezz het volgende:
Hopelijk levert het nog wat goeds op voor die arme russen
hogere belastingen, misdaad, meer prostitutie dus hiv, aanslagen...quote:Op donderdag 2 december 2010 18:22 schreef Bluezz het volgende:
quote:
Nee, dat voetbal an sich is best een leuke sport. Wat ze er qua commercie van gemaakt hebben is zo jammer.quote:
Jup. Nog steeds 32000 voetbalwedstrijden in NL per weekendquote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat voetbal an sich is best een leuke sport. Wat ze er qua commercie van gemaakt hebben is zo jammer.
voorlopig alleen al het amateurvoetbalquote:Op donderdag 2 december 2010 18:32 schreef borisz het volgende:
Al is voor dit weekend alles afgelast.
quote:Op donderdag 2 december 2010 18:51 schreef Sunnythesun het volgende:
hoe is het hier??
Ik ben net thuis, gekookt, gegeten en dan zo naar een condoleance.Dan nog de surpirse + gedicht helemaal klaar maken en dan thee! ben kapot!
![]()
lees vanaaf wel hoe het met iedereen gaat hier
Uit welk boek komt het?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:10 schreef PdeHoog het volgende:
Zo. Rachel Allen mag blijven in de keuken. Die visschotel was echt briljant lekkerHeb nog een beetje genomen
Home Cooking, pagina 168. Wel een tikkie getweaked omdat ik geen mosterd hadquote:
Ik was altijd aardig met een cadeautje in kranten inpakkenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:59 schreef rijsttafel het volgende:
Owja, tip voor drukke mensen: ooit had ik een jaar helemaal geen tijd om surprises te maken, toen heb ik voor m'n moeder een "rotzooi" gemaakt omdat ze het altijd zei dat ze het zo zonde vond om al die mooie creaties te slopen.
5 minuten werk![]()
Dit jaar gelukkig niet aan gedaan.
Saaie boel dan, jijquote:Op donderdag 2 december 2010 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Verder ben ik niet zo creatief. Alleen met eten dus
En?quote:
Niksquote:
Dang, laat ik die nou net niet bezittenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:15 schreef PdeHoog het volgende:
Home Cooking, pagina 168. Wel een tikkie getweaked omdat ik geen mosterd hadKwam ik om half 11 gisteravond achter
Mosterd vervangen door een berg knoflook en een klein beetje mierikswortel.
Nou, heb je weer wat voor je verlanglijstjequote:Op donderdag 2 december 2010 19:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dang, laat ik die nou net niet bezitten![]()
Ik hou wel van haar boeken! Salade met geroosterde kip en linzen
En die verrukkelijke banana maple toffee cake
En corn fritters met sausjes
Allemaal met dank aan Rachel
Bedoel je nu het recept of de cake itself?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:20 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, heb je weer wat voor je verlanglijstjeMaar die andere boeken zijn ook tof dus
Kun je me die maple toffee cake niet ff doorsturen
Het receptquote:Op donderdag 2 december 2010 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bedoel je nu het recept of de cake itself?
En op dieet!quote:Op donderdag 2 december 2010 19:25 schreef PdeHoog het volgende:
Eigenlijk zijn wij ook maar een stel lekkerbekken en vreetzakken bij elkaar
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Leuk voor 2011: stuur een cul slowchatter je gebak op
Oh ja....ook dat nogquote:
haaaaquote:Op donderdag 2 december 2010 18:22 schreef Bluezz het volgende:
Heb ik dat eens overgetikt dan?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:24 schreef PdeHoog het volgende:
Het receptMaar ik heb al een FOK!-topic gevonden erover
De cake mag natuurlijk ook worden opgestuurd. Wel goed verpakken dan aub
Nee. Iemand andersquote:Op donderdag 2 december 2010 19:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb ik dat eens overgetikt dan?
Ik ga eens wat kookboeken op mijn gloedjenieuwe kindle zetten, eens zien of dat handig is.
Geen idee wat het precies inhoudt, maar fijn dat het tof lijktquote:Op donderdag 2 december 2010 19:25 schreef LieLie het volgende:
Ik ben thuis!!
En koud
Was weer een leuk werkbezoek.
Bestuurscommunicatieadviseur worden lijkt me toch wel heel tof
Wou Medvedev voor de Olympische Spelen niet visumplicht afschaffen?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe zou dat met visa gaan? Want da's echt vreselijk veel gedoe in Rusland, ze moeten precies weten wanneer je waar zit?
Ja. Dat had ik nou wel doorquote:Op donderdag 2 december 2010 19:28 schreef DarkElf het volgende:
die bananen toffee cake die CF bedoelde is erg lekker
Lust je dan ook geen banoffeepie?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:30 schreef DarkElf het volgende:
en ik hou niet eens van banaan!
kan je nagaan hoé lekker!
geen idee, volgens mij nog nooit op/ gemaakt.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lus je dan ook geen banoffeepie?
Is met dulce de leche, banaan, slagroom, chocolaquote:Op donderdag 2 december 2010 19:31 schreef DarkElf het volgende:
geen idee, volgens mij nog nooit op/ gemaakt.
ik probeer die dingen te vermijden
klinkt gevaarlijkquote:Op donderdag 2 december 2010 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is met dulce de leche, banaan, slagroom, chocolaIk vind het een van de lekkerste taarten ooit.
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klinkt gevaarlijkik vermijd hem nog even een tijdje denk ik
Zullen we ruilen? Een stukje van die taart tegen een portie visschotel?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is met dulce de leche, banaan, slagroom, chocolaIk vind het een van de lekkerste taarten ooit.
Verstandigquote:Op donderdag 2 december 2010 19:33 schreef DarkElf het volgende:
klinkt gevaarlijkik vermijd hem nog even een tijdje denk ik
Ten eerste ga ik die taart echt niet maken voorlopig en ten tweede vrees ik dat ik visschotel in een plastic bakje verscheept via TNT niet zo vertrouwquote:Op donderdag 2 december 2010 19:34 schreef PdeHoog het volgende:
Zullen we ruilen? Een stukje van die taart tegen een portie visschotel?
Er bestaat een speciale koeriersdienstquote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ten eerste ga ik die taart echt niet maken voorlopig en ten tweede vrees ik dat ik visschotel in een plastic bakje verscheept via TNT niet zo vertrouw
Lekker hoor, met dulce de lechequote:Op donderdag 2 december 2010 19:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
geen idee, volgens mij nog nooit op/ gemaakt.
ik probeer die dingen te vermijden
Collega 30 jaar in dienst: gebak + celebrationsquote:
Dan wordt het lastig jaquote:Op donderdag 2 december 2010 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Collega 30 jaar in dienst: gebak + celebrations
Sinterklaas op het werk: heel veel pepernoten en schuimpjes etc op de afdeling
Tevreden patient: Merci (waarom altijd en eeuwig Merci?)
Ross kookte gisteren en vandaag: beide keren best kcalrijk.
* Isabeau zucht.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:38 schreef DarkElf het volgende:
nou ff de sint en dan gewoon daarna een frisse light start maken isa en die ross geef je gewoon aan dat hij je moet helpen. Dat moet ie maar voor je over hebben.
Wat ging er mis dan?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef Sarabi het volgende:
Pizza was niet zo'n succes![]()
Ik kan ook niet koken grrr
hij kan toch ook gezond en niet zo rijk koken? Hij heeft alle tijd. Jij niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau zucht.
Ik denk dat ik het beste gewoon helemaal zelf kan koken. Het is alleen zo fijn als er eten klaar staat als ik thuis kom
Het houdt in dat je bestuurders (burgemeester, wethouders, gedeputeerden, enz) adviseert op het gebied van communicatiequote:Op donderdag 2 december 2010 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee wat het precies inhoudt, maar fijn dat het tof lijktIk weet vooral dat als er ergens in een bedrijf iets mis gaat het meestal aan de communicatie ligt.
Geen idee of hij dat kan, serieusquote:Op donderdag 2 december 2010 19:41 schreef DarkElf het volgende:
hij kan toch ook gezond en niet zo rijk koken? Hij heeft alle tijd. Jij niet.
Net op dusquote:
Hij ja.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee of hij dat kan, serieusHij houdt van stews en pasta met veel cream en bacon en black pudding.
Is dit ook bij jullie in de supermarkt te koop, of moet je voor bloedworstachtigen bij de slager langs?quote:
Nee hoor, is geen stom idee. Ik heb wel meer kookboeken met kcalarme lekkere gerechten, dus inspiratie genoeg.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:43 schreef DarkElf het volgende:
Hij ja.
maar dan geef je hem toch dat ainsley boek en laat hem daaruit koken? In t weekend leeft hij zich dan maar uit op stews en andere kcal's
of is dat nou een stom idee?
De Milka Thanks loopt idd niet zo lekkerquote:Op donderdag 2 december 2010 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Tevreden patient: Merci (waarom altijd en eeuwig Merci?)
Nou klinkt als een goed idee dusquote:Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, is geen stom idee. Ik heb wel meer kookboeken met kcalarme lekkere gerechten, dus inspiratie genoeg.
Deze kwam van een erg goede slager. Het excuus is dan ook dat het er gewoon al was, in huis.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Stereotomy het volgende:
Is dit ook bij jullie in de supermarkt te koop, of moet je voor bloedworstachtigen bij de slager langs?
Denk dat ouderen niet weten wat Thanks is. Wel wat Merci is.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef Stereotomy het volgende:
De Milka Thanks loopt idd niet zo lekker
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bodem wil niet gaar worden
Wel aan de rand dus we hebben alles kunnen eten behalve het midden
Ik gebruik daar een steengrillplaat voor (soort marmer). Die eerst laten heet worden in de oven en daar de pizzabodem op doen. Het schijnt zelfs met een stoeptegel te kunnenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:45 schreef Sarabi het volgende:
Bodem wil niet gaar worden
Wel aan de rand dus we hebben alles kunnen eten behalve het midden
Thanksquote:Op donderdag 2 december 2010 19:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kun je alsnog ff de oven in doen, of anders in een pan met anti aanbaklaag en voorverhit 5 minuten even laten aanbakken, al dan niet met deksel erop.
Heb vroeger vaak genoeg pizza's in pannen klaargemaakt.
Dat kan ookquote:Op donderdag 2 december 2010 19:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze kwam van een erg goede slager. Het excuus is dan ook dat het er gewoon al was, in huis.
Alleen had hij ook salade met witlof gemaakt (met mandarijntjes en walnoot)....met heel veel slasausVolgende keer maar vragen om eerst mijn portie uit de slakom te halen voor hij de halve fles slasaus erdoor doet
Kanquote:Op donderdag 2 december 2010 19:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thankszal ik voor de volgende keer onthouden
Heeft het te maken met dat de oven gewoon niet warm genoeg kan worden?
Op bloed eten rust een taboe. En dan vervolgens je biefstuk graag rare eten.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:47 schreef Stereotomy het volgende:
Dat kan ook
Sommige mensen vinden bloedworst echt niet lekker. In februari aten we tapas in Barcelona, zat er ook bloedworst achtig iets blij, en mensen moeten dan van die 'eeeeuw, arrrgh, ooeeeh' geluiden maken als je het aan het snijden en opeten bent.
Hey dat vindi k een hele goede tipquote:Op donderdag 2 december 2010 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik daar een steengrillplaat voor (soort marmer). Die eerst laten heet worden in de oven en daar de pizzabodem op doen. Het schijnt zelfs met een stoeptegel te kunnen(na grondige reiniging)
Wat zoetsappig, ik krijg er rillingen van!quote:
Maar niet van de Merci hequote:Op donderdag 2 december 2010 19:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zoetsappig, ik krijg er rillingen van!
Nee, bij Merci denk ik: 'O...weer merci'quote:
Ross lust alles, hij kookt alleen vooral Engels en Italiaans.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
avond
lekker gegeten, gekookte andijvieen ja, heel lekker
![]()
een amandelletter van de baas mee naar huis genomen, krijgen we elk jaar rond Sinterklaas en die is zó ontzettend lekker. heel goed spijs en roomboterdeeg ook super. is wel EUR 18,- per letter dus gelukkig hoef ik die niet zelf te kopen
vnv bij de koffie dus een lekker stukkie
Isa; lust Ross ook andere keukens dan de Engelse/Ierse? bv Italiaans, Aziatisch, Frans....
dat rode in biefstuk is geen bloedquote:Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op bloed eten rust een taboe. En dan vervolgens je biefstuk graag rare eten.
vind het wel lekker. vooral de melk/hazelnoot en de puur/marsepein mmmquote:Op donderdag 2 december 2010 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, bij Merci denk ik: 'O...weer merci'
*insert gevatte opmerking, teveel om uit te kiezen, dus dan maar zo*quote:Op donderdag 2 december 2010 19:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat rode in biefstuk is geen bloed
Pasta carbonara zeker met veeeeel romige saus, spek en eierenquote:Op donderdag 2 december 2010 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ross lust alles, hij kookt alleen vooral Engels en Italiaans.
En lekker zo'n letterBlij dat mijn werk dat niet ook nog doet
gehoord/gelezen maar ik weet niet meer wat dat rode nou wel wasquote:Op donderdag 2 december 2010 19:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
*insert gevatte opmerking, teveel om uit te kiezen, dus dan maar zo*
Dat weet ik wel, maar ik snap niet waarom dat dan culinair (rauw vlees met myoglobine wat er uit loopt) is en bloedworst bah.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:52 schreef FutureFairytale het volgende:
dat rode in biefstuk is geen bloed
ja idd. ik lust het allebei niet. hou niet van rauwe groenten of vlees.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik snap niet waarom dat dan culinair (rauw vlees met myoglobine wat er uit loopt) is en bloedworst bah.
250quote:Op donderdag 2 december 2010 19:53 schreef LieLie het volgende:
Sarabi? Hoe heet kan de oven worden dan?
En had je de plaat al in de oven bij het voorverwarmen?
Dol op stamppotten met spekjes, snert en draadjesvleesquote:Op donderdag 2 december 2010 19:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Pasta carbonara zeker met veeeeel romige saus, spek en eieren
hoe vind hij NL's eten?
en wees maar blij ja dat je die letter niet hebt, de amandelspijs en korstdeeg is écht écht lekker!
Een groot deel was nog wel eetbaarquote:Op donderdag 2 december 2010 19:53 schreef FutureFairytale het volgende:
balen van je pizza Sarabi! had je nog iets anders in huis om te eten?
hehe toch wel gaaf dat hij dat lekker vind! en draadjesvlees is magerquote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dol op stamppotten met spekjes, snert en draadjesvlees
En pepernoten. Hij begreep vorig jaar niet waarom die ineens uit de winkel waren.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Dol op stamppotten met spekjes, snert en draadjesvlees
gelukkig maar. wel goed dat je het probeert!quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een groot deel was nog wel eetbaarik heb in ieder geval genoeg op
hahaha. tja, na december moet men weer op dieetquote:Op donderdag 2 december 2010 19:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En pepernoten. Hij begreep vorig jaar niet waarom die ineens uit de winkel waren.
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
hahaha. tja, na december moet men weer op dieet![]()
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat zou wat zijn als dat de reden is! Dat ze alle dingen die slecht voor je zijn de hele maand januari en februari uit de winkels halen
Tof!
Volgende keer proberen: plaat al in de oven. Pizza maken op stuk bakpapier en dat op een groot bord schuiven. En dan open je de oven, laat je de pizza met bakpapier van het bord glijden en doe je doe oven weer dicht!quote:Op donderdag 2 december 2010 19:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
250
en heb de plaat wel eruit gehaald.....dat is al niet zo slim inderdaad
precies. anders slagen die voornemens ook weer niet he. na week 1 komt er weer gebak en gevulde koeken...quote:Op donderdag 2 december 2010 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat zou wat zijn als dat de reden is! Dat ze alle dingen die slecht voor je zijn de hele maand januari en februari uit de winkels halen
Tof!
Klinkt goedquote:Op donderdag 2 december 2010 20:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Volgende keer proberen: plaat al in de oven. Pizza maken op stuk bakpapier en dat op een groot bord schuiven. En dan open je de oven, laat je de pizza met bakpapier van het bord glijden en doe je doe oven weer dicht!
En zo'n steen werkt ook goed natuurlijk! (maar dan moet je weer uitkijken met bakpapier, daarvoor wordt ie waarschijnlijk te heet).
Geen bakpapier bij een steen gebruiken! Gewoon wat bloem er op strooien.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:01 schreef LieLie het volgende:
En zo'n steen werkt ook goed natuurlijk! (maar dan moet je weer uitkijken met bakpapier, daarvoor wordt ie waarschijnlijk te heet).
Zeg Steer, hoeveel geurtjes heb je nu? En heb je ze ook netjes in een spreadsheetje staan?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
hm, een reclamespot voor Dior Homme, niet eerder gezien. Toch al zo'n 5 jaar oud deze geur
Wel meest originele herengeur van de afgelopen 5 jaar.
Ik hoop dat je het al warmer krijgt danquote:
De kachel staat hier al de hele dag aan en het is best relaxed nu maar niet overdreven warm. Ik heb teveel dingen waar warmte weglekt helaasquote:
Laptop geeft ook warmtequote:Op donderdag 2 december 2010 20:20 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik ben weer ontdooid geloof ik. Lig met een warme pittenzak onder een plaid op de bank
Oh ja, ik wil nog steeds zo'n vleesdekentje bij Blokker kopen, zie ze steeds hangen en vergeet ze vervolgens weer. Lijkt me zo lekker om onder te liggen tukkenquote:Op donderdag 2 december 2010 20:20 schreef LieLie het volgende:
Ik ben weer ontdooid geloof ik. Lig met een warme pittenzak onder een plaid op de bank
Ik heb er een paar, maar ik vind ze eigenlijk allemaal wat te kleinquote:Op donderdag 2 december 2010 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, ik wil nog steeds zo'n vleesdekentje bij Blokker kopen, zie ze steeds hangen en vergeet ze vervolgens weer. Lijkt me zo lekker om onder te liggen tukken
Ik heb een wollen dekentje van Ikea, naast verscheidene fleecedekens. Maar die wollen is veel warmerquote:Op donderdag 2 december 2010 20:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh ja, ik wil nog steeds zo'n vleesdekentje bij Blokker kopen, zie ze steeds hangen en vergeet ze vervolgens weer. Lijkt me zo lekker om onder te liggen tukken
verwarming staat hier uitquote:Op donderdag 2 december 2010 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
verwarming staat op 20 en toch heb ik het niet warm hier...
!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb een wollen dekentje van Ikea, naast verscheidene fleecedekens. Maar die wollen is veel warmer
Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10103314 En best grootquote:Op donderdag 2 december 2010 20:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
!
Toch eens op visite gaan bij mijn vriendin en d'r dan meeslepen naar de IKEA
Ja. Hier normaal ook, maar niet als ik mensen over de vloer krijgquote:
hoezo?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Hier normaal ook, maar niet als ik mensen over de vloer krijg
Het gewicht verandert van het produktquote:Op donderdag 2 december 2010 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg...een theoretische vraag...eens kijken of jullie het weten. Ik kan het niet zo goed vinden op internet.
Verandert de voedingswaarde van een product bij bereiding? Stel: we nemen een ei! Volgens de voedingswaardetabel levert een rauw ei 139 kcals / 100 gr. op. Een gekookt ei daarentegen 154 kcals. En een gebakken ei 235. Dat laatste kan ik me voorstellen omdat bij het bakken vet wordt gebruikt. Maar bij koken gebeurt er toch niets anders als dat er wat moleculen zich anders gaan bindenLeidt dat toch vermeerdering van de voedingswaarde
Ei: heelei rauw 139
Ei: heelei, gebakken 235
Ei: heelei, gekookt 154
In theorie zou ik verwachten dat de optelsom van alle rauwe producten in een gerecht het aantal kcals is dat dat gerecht bevat. Klopt dat
Omdat ik een beetje kou niet zo heel erg vind normaal gesproken. Maar ik wil niet dat bezoek het koud heeft.quote:
Bij visite gaat hier ook de kachel aan hoorquote:Op donderdag 2 december 2010 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ja. Hier normaal ook, maar niet als ik mensen over de vloer krijg
Mooie kast!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Duderella het volgende:
Kast kopen?
Over:
[ afbeelding ]
Ik mot d'r vanaf.![]()
Niet teruggelezen.
Sue me.
Ziet er lekker warm en comfortabel uitquote:Op donderdag 2 december 2010 20:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10103314 En best groot
leuke kast! Hoe breed/hoog is hij?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Duderella het volgende:
Kast kopen?
Over:
[ afbeelding ]
Ik mot d'r vanaf.![]()
Niet teruggelezen.
Sue me.
Hmmm....dat is idd een plausibele uitlegquote:Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gewicht verandert van het produkt
Te klassiek voor ons, maar hij is mooi jaquote:Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Duderella het volgende:
Kast kopen?
Over:
[ afbeelding ]
Ik mot d'r vanaf.![]()
Niet teruggelezen.
Sue me.
50 piek!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
leuke kast! wat mot je ervoor hebben?
Ja, uitstekende benaderingswijzequote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm....dat is idd een plausibele uitlegMaar mijn huidige werkwijze van alles optellen wat rauw een gerecht in gaat
Is dat een beetje en goeie
Nou ja..boeit ook niet volgens mij. Het gaat maar om een inschatting eigenlijk
Hij is niet 100% wol, maar wel echt fijn jaquote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ziet er lekker warm en comfortabel uit
Ik vroeg al eerder of ik iets gemist had, maar niemand zei iets, dus zal wel nietquote:Op donderdag 2 december 2010 20:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Te klassiek voor ons, maar hij is mooi ja![]()
En schaam je!ik heb ook al niet terug gelezen
Ik ga even meten voor je zo!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
leuke kast! Hoe breed/hoog is hij?
wat mot je ervoor hebben?
oh de mr pruttelt dat t te ver is en t past niet in de auto etc.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:32 schreef Duderella het volgende:
[..]
50 piek!
Koopje. 't is een prachtig ding.
De bloemlezing van Komrij? Die mag niet weg.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Dude, wat moet je voor die lullige boekjes óp die kast hebben? Ook 50 piek?
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:33 schreef Duderella het volgende:
De bloemlezing van Komrij? Die mag niet weg.
Mooie kast Dudette, hoe groot en wat voor hout is 't?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:32 schreef Duderella het volgende:
50 piek!
Koopje. 't is een prachtig ding.
Maar een gekookt ei verandert toch niet van gewicht?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....dat is idd een plausibele uitlegMaar mijn huidige werkwijze van alles optellen wat rauw een gerecht in gaat
Is dat een beetje en goeie
Nou ja..boeit ook niet volgens mij. Het gaat maar om een inschatting eigenlijk
120 breed, 152 hoog, 45 diep. Ik weet niet wat voor hout het is eigenlijk. Het is in elk geval een mooie massieve kast. Oud ook, maar ik weet niet uit welk jaar.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
Hai
[..]
Mooie kast Dudette, hoe groot en wat voor hout is 't?
Onbetaalbaar!!! Geschoten in Kenia!!!quote:
Ik denk het wel (iets), maar of dat zoveel kcal scheelt vraag ik me af.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:35 schreef Duderella het volgende:
Maar een gekookt ei verandert toch niet van gewicht?
Of wel?
Ik vind 't ook wel wat, en wij hebben nog een beke kastruimtegebrek binnenshuis. En ik heb een auto waar ze wellicht in past.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:39 schreef Duderella het volgende:
120 breed, 152 hoog, 45 diep. Ik weet niet wat voor hout het is eigenlijk. Het is in elk geval een mooie massieve kast. Oud ook, maar ik weet niet uit welk jaar.
Ik heb er ook nog een open boekenkast bij eventueel. Niet antiek, maar wel bijpassend.
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gewicht verandert van het produkt
quote:
quote:Weledelachtbare Forum Admins
De ondergetekende,
PdeHoog, gebruiker van het forum FOK!
wenst als burger aangifte te doen van artikel 1 van de CUL SC FAQ door een voormalig forum admin van FOK!
De achtergrond
Op FOK! is het zogenaamde CUL (of Culinesse)-forum opgericht teneinde elk lid dat van lekker eten houdt een eigen plek te geven. Binnen dit forum zijn zogenaamde Slowchat-topics gemaakt (Ook bekend als SC). Om problemen te voorkomen is het de bedoeling dat gebruikers eerst het oude topic (of topics) doorlezen alvorens te gaan posten.
De aanklacht
De voormalig Forum Admin, beter bekend als Duderella (voorheen Duderinnetje), woonachtig ergens in het Noorden van het land, heeft te kennen gegeven niet te willen teruglezen. Daarmee overtreedt zij artikel 1 van de CUL SC FAQ.
Het gevolg hiervan is dat er een precedent wordt geschept waarna meerdere personen niet meer zullen voldoen aan deze regel. Dit zal leiden tot anarchie en onwetendheid op het gehele CUL-forum.
De aangifte
Middels deze post wil ondergetekende aldus aangifte doen ter zake van overtreding van artikel 1 van de CUL SC FAQ
Met de meeste hoogachting,
PdeHoog
Ah kut is dat! Ik ben ook altijd een beetje bezorgt als mn broer naar Feyenoord-Ajax gaat ofzo, dat gaat altijd verkeerdquote:Op donderdag 2 december 2010 20:42 schreef MissHobje het volgende:
wat een wedstrijd Utrechten mijn husband zit daar
als ie maar uitkijkt zo.. altijd rellen met die tegenpartij
Ja, de prinsessenkamer van de Franse druiven wordt een kick ass kleed-/logeerkamer en we hebben een megalomane, moderne kledingkast gekocht.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:39 schreef LieLie het volgende:
Maar waarom mot je van de kast af Dude? Herinrichten?
Ja, het is een rot-end weg helaas.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:40 schreef DarkElf het volgende:
mooie kast mooie prijs maar de mr heeft gelijkhem hier krijgen is erg onhandig
Je mag 'm zo komen halen. Wel graag redelijk snel, want we willen er voor de kerstvakantie vanaf zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't ook wel wat, en wij hebben nog een beke kastruimtegebrek binnenshuis. En ik heb een auto waar ze wellicht in past.
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
geldt in ieder geval voor rauw/gekookt.
Voor gebakken *kan* (weet niet zeker, hangt van methode van meten af) het zo zijn dat ze een vleugje olie die men zomaar bij het bakken gebruikt erbij rekent. Dat verklaart meteen waarom het aantal kcal zo stijgt.
Ja joh. Ik moest ff een voorbeeldtekst zoekenquote:Op donderdag 2 december 2010 20:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ik dacht al, wat issie stil ineens
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja joh. Ik moest ff een voorbeeldtekst zoeken
is dat een struisvogelei ofzo? volgens mij bevat een groot gekookt ei 80 kcalquote:Op donderdag 2 december 2010 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg...een theoretische vraag...eens kijken of jullie het weten. Ik kan het niet zo goed vinden op internet.
Verandert de voedingswaarde van een product bij bereiding? Stel: we nemen een ei! Volgens de voedingswaardetabel levert een rauw ei 139 kcals / 100 gr. op. Een gekookt ei daarentegen 154 kcals. En een gebakken ei 235. Dat laatste kan ik me voorstellen omdat bij het bakken vet wordt gebruikt. Maar bij koken gebeurt er toch niets anders als dat er wat moleculen zich anders gaan bindenLeidt dat toch vermeerdering van de voedingswaarde
Ei: heelei rauw 139
Ei: heelei, gebakken 235
Ei: heelei, gekookt 154
In theorie zou ik verwachten dat de optelsom van alle rauwe producten in een gerecht het aantal kcals is dat dat gerecht bevat. Klopt dat
Uiterlijk vrijdag de 17de. Liefst eerder!quote:Op donderdag 2 december 2010 20:45 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, die kast! Ik wilMaar wanneer moet je er vanaf zijn?
per 100 gramquote:Op donderdag 2 december 2010 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
is dat een struisvogelei ofzo? volgens mij bevat een groot gekookt ei 80 kcal
Paf pets knal *pak aan*quote:Op donderdag 2 december 2010 20:45 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, die kast! Ik wilMaar wanneer moet je er vanaf zijn?
Wat Isa zegtquote:Op donderdag 2 december 2010 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Thanksquote:Op donderdag 2 december 2010 20:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leuke foto's met je familie, aure
Waardes zijn per 100 gram.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoef je niet meer naar de methadonwagenquote:Op donderdag 2 december 2010 20:48 schreef Aure het volgende:
[..]
ThanksMijn familie is
![]()
Ben vandaag nog bij mn oma geweest, lekker babi ketjap gegetenEn toen ik weg ging stopte ze nog wat geld in mn handen
De schat
voetbal en rellen pffquote:Op donderdag 2 december 2010 20:42 schreef MissHobje het volgende:
wat een wedstrijd Utrechten mijn husband zit daar
als ie maar uitkijkt zo.. altijd rellen met die tegenpartij
Goedzoquote:Op donderdag 2 december 2010 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
Eindelijk is mijn pastasaus a la bolognese klaar, en er is gelijk voor morgen of later ook. Lein zal tevreden zijn
CUL SC-reglementquote:Op donderdag 2 december 2010 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Zeg P, kan je mij het CUL SC reglement eens laten zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |