quote:
Op zondag 5 december 2010 11:50 schreef Qebbel het volgende:Ik merk wel dat irl homovrienden veel makkelijker zijn te maken dan lesbovrienden.
Het valt wel op dat er heel veel groepjes lesbo's zijn. Als je er toevallig 1 of 2 van een groepje kent, ken je in no time (als je wil en zij willen) de hele rits. Zo heb ik inmiddels via via een behoorlijke lesbische kennissenkring opgebouwd en enkele daarvan zijn ook (goeie) vrienden.
Ik merk trouwens wel degelijk een verschil tussen homo- en heterovrienden. Met homo's m/v deel je in de basis al iets, al is het alleen de ervaring van het (steeds opnieuw) uit de kast komen, weten hoe het voelt om niet hand in hand te durven lopen, en natuurlijk de betere seks

Verder zijn lesbische relaties vaak anders dan heterorelaties, dus de problemen die daarin hebt, worden vaak meer gedeeld door soortgenoten.
Oh en ik vind het altijd fijn als het mensen niet interesseert of je wel vrouwelijk genoeg bent. Ik heb het idee dat in mijn lesbische omgeving meer wordt geaccepteerd dat niet stereotype meisjemeisje zijn niets afdoet aan je vrouwzijn en het prima is dat iedereen zich op zijn eigen manier uit (uiteraard ook binnen kaders, maar die zijn een stuk breder dan bij bijvoorbeeld veel heteromannen).
Ik chargeer het laatste een beetje, maar vind het lastig uit te leggen.
Gelukkig worden veel van mijn heterovrienden op termijn lesbisch
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!