Ik ga geen moeite meer doen want hier zitten echt een stel randdebielen op Fok zeg...quote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat jij noemt is anders ook dikke bullshit. Je gebruikt gewoon totaal verschillende technieken die niet met elkaar te vergelijken zijn. En sinds wanneer heeft een electrische gitaar kleinere frets (????)
En qua kracht die je moet zetten maakt het ook geen hol uit als je maar weet hoe je zo'n ding fatsoenlijk af moet stellen.
Het klopt dat het moeilijk is om bijgeluiden te compenseren maar de rest slaat weer nergens op
Ik snap waar je vandaan komt en waardeer je uitleg zeker..quote:Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef Phantom_Lord het volgende:
@ bzp, ik denk dat we beetje langs elkaar heen praten.
op een acoustische gitaar zit een bredere hals, wat het lastiger maakt om je vingers goed te zetten omdat ook de snaren verder uit elkaar staan. wat het aan de andere kant weer makkelijker maakt omdat je niet gauw een verkeerde snaar aanslaat of meepakt met je vingers.
aan de andere kant heb je met elektrische gitaar met distortion idd last van 'meer' geluid, maar als je palm mute beheerst is dit allemaal te voorkomen.
maar wat ik bedoelde is dat als je een power chord aanslaat en je hebt een vinger niet helemaal goed op een snaar, dat je dan die andere 2 snaren sterker hoort en dus die misser wat minder hoort.
ga je over solo's praten (en dan vooral langzamere solo's) dan hoor je het idd veel meer als je een noot mist of verkeert pakt.
en zo hebben beide gitaren hun voor en nadelen.
en chill dat je t ook goed muziek vindt.
Dat ligt er ook aan welke gitaar je gebruikt, klassieke akoestische gitaren hebben inderdaad een veel bredere hals. Western gitaren hebben gewoon een vergelijkbare hals met een electrischequote:Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef Phantom_Lord het volgende:
@ bzp, ik denk dat we beetje langs elkaar heen praten.
op een acoustische gitaar zit een bredere hals, wat het lastiger maakt om je vingers goed te zetten omdat ook de snaren verder uit elkaar staan. wat het aan de andere kant weer makkelijker maakt omdat je niet gauw een verkeerde snaar aanslaat of meepakt met je vingers.
aan de andere kant heb je met elektrische gitaar met distortion idd last van 'meer' geluid, maar als je palm mute beheerst is dit allemaal te voorkomen.
maar wat ik bedoelde is dat als je een power chord aanslaat en je hebt een vinger niet helemaal goed op een snaar, dat je dan die andere 2 snaren sterker hoort en dus die misser wat minder hoort.
ga je over solo's praten (en dan vooral langzamere solo's) dan hoor je het idd veel meer als je een noot mist of verkeert pakt.
en zo hebben beide gitaren hun voor en nadelen.
en chill dat je t ook goed muziek vindt.
Pak een meetlint en post je vindingen!quote:Op woensdag 15 december 2010 15:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ligt er ook aan welke gitaar je gebruikt, klassieke akoestische gitaren hebben inderdaad een veel bredere hals. Western gitaren hebben gewoon een vergelijkbare hals met een electrische
Zoiets ?quote:Op woensdag 15 december 2010 15:41 schreef BzP het volgende:
[..]
Pak een meetlint en post je vindingen!
Als je een fout niet kunt herkennen dan kun je beter nieteens beginnen met spelen...quote:Op woensdag 15 december 2010 16:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan iedereen alleen maar aanbevelen om in het begin les te nemen bij een leraar. Die corrigeert je als je fouten maakt dat doet een internet les niet
Begin met akkoestischequote:Op donderdag 2 december 2010 11:47 schreef meneerdeman het volgende:
Oke, hier heb ik wat aan .... ik wil deze bestellen is dat wat als beginner:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Jack-Danny-JD-GG1-BK-Crate-FlexWave-FW15-Kabel/art-GIT150
Wat is dat nou weer voor onzin, verkeerde technieken aanleren is sneller geleerd dan verkeerde technieken afleren.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:08 schreef BzP het volgende:
[..]
Als je een fout niet kunt herkennen dan kun je beter nieteens beginnen met spelen...
Dat zal allemaal best wat je zegt, maar een VERKEERDE techniek resulteerd in imperfect muziekspel.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, verkeerde technieken aanleren is sneller geleerd dan verkeerde technieken afleren.
Met verkeerde techniek kom je ook vooruit, maar tot op een bepaald punt en dan hang je vast, en dan gaat het weer veel tijd kosten om dat te compenseren. Dan kan je het beter in 1 keer goed dan.
dit merkte ik idd helemaal in het begin met akoestisch.. ritme van aanslagen kreeg ik gewoon niet geregeld.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja heb je ook helemaal gelijk in, gitaarles is ook gewoon relatief duur omdat het natuurlijk priveles is. Bijna alles is gewoon een kwestie van veel oefenen en daar moet je zelf de motivatie voor hebben.
Maar vooral het ritmische gedeelte met op en neer slaan en wanneer je een op slag hebt en wanneer neer. Is vooral bij beginners erg lastig. Ik help ook behoorlijk wat mensen ermee en dat kom ik toch iedere keer weer tegen. Maar dat is wat je zegt, tips van een ervaren persoon (of dat nou een leraar of vriend is) zijn veel handiger omdat je dan feedback krijgt op je eigen spel. Die zien gewoon dingen die jezelf in het begin niet goed kan zien.
geen alternate picking?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja klopt dat is het lastige ervan, daar zat ik in het begin ook mee in de knoop. Dat het met akkoorden aanslaan goed gaat is 1 ding. Maar datzelfde gebruik je met riffjes en solo's ook, en daar hebben veel mensen later ook nog problemen mee waardoor de timing soms gewoon echt kut is.
Had die een keer gemaakt voor iemand, dat als je kijkt naar die aanslaghand dat het een constante beweging is wat je ook doet. Als je dat goed onder de knie hebt dan kan je in principe alles zelf leren![]()
Maar heel veel mensen (vooral beginners) onderschatten dat. Die richten zich alleen op de hand waar je je fretboard mee bespeelt en niet de hand die voor het aanslaan zorgt terwijl die minstens zo belangrijk is.
En het is wat je zegt met autorijden, je had waarmee je je frets indrukt kan je zien als sturen en de andere als gasgeven. Je moet beiden kunnen om ergens te komen
als ik tokkel gebruik ik ALTIJD alternate picking, behalve als het écht niet anders kan. bij jou ziet het er af en toe wat random uit...quote:
Tokkelen en alternate picking zijn twee compleet verschillende dingen tochquote:Op woensdag 15 december 2010 20:42 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
als ik tokkel gebruik ik ALTIJD alternate picking, behalve als het écht niet anders kan. bij jou ziet het er af en toe wat random uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |