abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89419498
Hallo allemaal,

Ik wil eerst even zeggen dat ik dit een geweldig initiatief vind! En hoewel ik nu eerst om hulp kom vragen, ga ik het hier zeker in de gaten houden om te kijken of ik ook kan helpen.

Nu mijn, brutale, hulpvraag. Een tikje aan de late kant maar het is dan ook een behoorlijke noodgreep:
A.s. woensdag vertrekken wij voor een paar dagen naar Disneyland. Een reisje met de schoonfamilie, gekregen van mijn schoonouders omdat zij 35 jaar getrouwd zijn. Nu hebben wij zelf een (oude) auto maar met kleine mankementjes waardoor mijn man er niet zo ver mee durft te rijden. Als we er pech mee krijgen, zijn er nu op dit moment absoluut geen financiële middelen om reparaties uit te voeren (we hebben door heel veel pech nl tussen dec en aug 3 keer een andere auto aan moeten schaffen).
We hebben gekeken of we met de trein kunnen gaan maar ook dit kunnen we ons niet veroorloven, evenals het huren van een auto.

Is er hier misschien iemand die een auto/bus te leen heeft waar ons 6 persoons gezin in kan en waar we mee naar Frankrijk mogen rijden? De enige voorwaarde is genoeg gordels, want ik vervoer mijn bloedjes graag veilig ;)
Ik denk dat we onze eigen auto als onderpand kunnen geven. Ruilen van auto durft mijn man niet helemaal goed aan want hij is wel bang dat de auto dan bij de ander kapot gaat en dat we die dan dus met een kapot vervoersmiddel opschepen.

Wie o wie weet een manier om ons uit de brand te helpen? Onze dank zal uiteraard oneindig zijn.
Don't you love her madly?
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 10:08:35 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89419783
Ja, ik heb een brutale tip: Ga dan gewoon niet!
pi_89419834
Als ik er eentje had waar 6 man in kunnen had ik het zo gedaan aangezien ik ziek thuis zit op het moment, maar helaas. Succes!
pi_89420156
En wie zegt dat je met een geleende auto geen pech krijgt?

Als je dat niet kan betalen, heel lullig maar zou ik toch echt wat anders verzinnen.
pi_89420561
@Silven: Thanks :)

Niet gaan is inderdaad de beste optie. Maar ja, heel gek hoor en ik ben daar waarschijnlijk de enige in; ik zie er best tegenop om tegen mijn schoonouders die de reis geboekt en betaald hebben te zeggen dat we afhaken. Dus ik dacht: ik probeer nog ff iets voordat we dat gaan doen.
pi_89420820
Onze auto zit vol, maar tot ziens, vrijdag in Disneyland! ~:)

Kun je geen extra verzekering afsluiten en het er gewoon op wagen met je eigen auto?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89421339
wat mankeerd er dan aan de auto?
zolang er all seasons-winterbanden onder zitten en er geen extreem gekke gebreken zijn moet het kunnen vaak (ik ken vrienden die met een lekke radiator naar parijs reden en om het uur er een bak water in gooiden :'))

en anders een anwb buitenland dekkingkje?

(btw, als iemand toch zijn auto ter beschikking stelt dan zou ik alleen gaan als er all-seasons/winterbanden op zitten, anders is het te gevaarlijk)
pi_89421479
en als jij die andere auto in puin rijd dan, net even iets te riskant dit
pi_89421544
Goeie vragen, hondebrok!
Ik weet in ieder geval dat er een onbalans inzit :? Onze vorige auto bleek onterecht door de APKkeuring te zijn gekomen en daarvan brak het stuurkolom (oid) en verongelukten we bijna van de zomer. Ik denk dat die ervaring ook meespeelt. Mijn man is zelf oorspronkelijk vrachtwagenmonteur, dus er zijn behoorlijk veel dingen die hij zelf kan oplossen. We zijn idd verzekerd met vervangend vervoer bij de ANWB, maar we hebben van de zomer ervaren dat er nog wel een paar dagen overheen gaan voordat je dat vervoer hebt.

@Biancavia: Grappig zeg, Fok!meet in Disneyland :P

Overigens heeft net mijn schoonmoeder gebeld en gezegd dat er twee kinderen bij hen in de auto kunnen, dus de vervoersvraag is gereduceerd naar 4persoons :D
pi_89421563
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:06 schreef lesley het volgende:
en als jij die andere auto in puin rijd dan, net even iets te riskant dit
Tuurlijk, snap ik hoor.
Daarom zeg ik ook dat het een behoorlijke noodgreep is.
pi_89421760
je hebt wellicht geluk met het weer:
http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Parijs/4266446

tussen de 3 en 6 graden
pi_89422007
Ja, da's iets beter weer om mee langs de kant van de weg te staan ;)
pi_89423521
Allicht een poging waard: goedkoop met de bus. www.eurolines.nl . Ik weet niet of je nog kan boeken, maar de kans op een volgeboekte bus is niet zo groot, omdat eurolines niet zoveel naambekendheid heeft. Ik ben zelf ooit op deze manier naar Parijs gereisd en ze maken hun lage prijzen waar. De prijs is zo laag dat je gaat denken dat er een addertje onder het gras zit, maar die heb ik niet gezien. Wel is het zo dat je alleen voor de reis betaalt, maar uit de OP maak ik op dat je hier naar op zoek bent. Ik weet alleen niet wat de prijs wordt als je zo laat nog boekt, kan iets hoger uitvallen, maar het blijft zeker 2 keer zo goedkoop als de trein. Reken op 15 tot 40 euro p.p. Reken wel op een relatief lange reistijd i.v.m. een aantal tussenstops, voornamelijk in België.
  donderdag 2 december 2010 @ 12:12:38 #14
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_89423733
Lovechild, waar woon je?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 2 december 2010 @ 12:16:30 #15
242204 YskaFredriksson
pi_89423890
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:07 schreef Daboman het volgende:
Allicht een poging waard: goedkoop met de bus. www.eurolines.nl . Ik weet niet of je nog kan boeken, maar de kans op een volgeboekte bus is niet zo groot, omdat eurolines niet zoveel naambekendheid heeft. Ik ben zelf ooit op deze manier naar Parijs gereisd en ze maken hun lage prijzen waar. De prijs is zo laag dat je gaat denken dat er een addertje onder het gras zit, maar die heb ik niet gezien. Wel is het zo dat je alleen voor de reis betaalt, maar uit de OP maak ik op dat je hier naar op zoek bent. Ik weet alleen niet wat de prijs wordt als je zo laat nog boekt, kan iets hoger uitvallen, maar het blijft zeker 2 keer zo goedkoop als de trein. Reken op 15 tot 40 euro p.p. Reken wel op een relatief lange reistijd i.v.m. een aantal tussenstops, voornamelijk in België.
Als ik ze van Breda naar Paris laat gaan van woensdag t/m zaterdag en dan op het op 1 na goedkoopste tarief dan kom ik voor 4 mensen al op 198 euro uit. Nou weet ik dat je normaal ook nog brandstof kosten kwijt bent.. Maar lijkt me behoorlijk aan de prijs.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 2 december 2010 @ 12:19:08 #16
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89423993
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:16 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Als ik ze van Breda naar Paris laat gaan van woensdag t/m zaterdag en dan op het op 1 na goedkoopste tarief dan kom ik voor 4 mensen al op 198 euro uit. Nou weet ik dat je normaal ook nog brandstof kosten kwijt bent.. Maar lijkt me behoorlijk aan de prijs.
Vind ik ook, sterker nog, 15 januari zitten we met 4 personen inclusief tickets voor 32,50 euro per persoon in Euro Disney, vervoer ook met de bus.
Wel een aanbieding die enkel geld voor die dag, maar toch. :+
pi_89424046
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
Lovechild, waar woon je?
Den Haag ;)
pi_89424101
Heb destijds gekeken voor de trein en dat was geloof ik zo'n 100 euro p.p. Dan vind ik 40 euro p.p. een stuk goedkoper. De keuze is natuurlijk aan TS, maar ik vind dit verschil wel noemenswaardig.
  donderdag 2 december 2010 @ 12:29:16 #19
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_89424348
net alsof iemand zijn auto leent aan een onbekende zonder geld? dan moet je wel heel naïef zijn of heel rijk zijn en zelf alle eventuele brokken of bekeuringen betalen
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 12:32:22 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89424438
Ze hadden beter de schoonouders kunnen vragen om bij te dragen aan de aanschaf of reparatie van een fatsoenlijke auto. Dat was veel nuttiger geweest! :P
  donderdag 2 december 2010 @ 12:38:22 #21
242204 YskaFredriksson
pi_89424639
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:22 schreef Daboman het volgende:
Heb destijds gekeken voor de trein en dat was geloof ik zo'n 100 euro p.p. Dan vind ik 40 euro p.p. een stuk goedkoper. De keuze is natuurlijk aan TS, maar ik vind dit verschil wel noemenswaardig.
Daar heb je ook absoluut gelijk in maar ik ben bang dat als een auto huren te duur is, dat dit vermoedelijk ook te duur is...

Heenreis:

Den Haag - Paris
Vertrek woensdag 8 december 2010 11:45
Aankomst woensdag 8 december 2010 19:00

Terugreis:

Paris - Den Haag
Vertrek zaterdag 11 december 2010 23:00
Aankomst zondag 12 december 2010 5:45

Tickets

S: Standaard ticket
P: (Super) Promo ticket
1 Volwassene (P) ¤ 56.00
1 Volwassene (P) ¤ 56.00
1 Kind (P) ¤ 33.00
1 Baby (P) ¤ 13.00
Totaalbedrag voor alle passagiers ¤ 158.00
Administratiekosten ¤ 12.00

Totaal ¤ 170.00

Kind = 4-11
Baby = 0-3

Een auto huren kost 190 euro dus wat dat betreft is dit goedkoper. Normaal ben je voor benzine, en aangezien het een auto met gebreken is ga ik er niet vanuit dat ie super zuinig is dus 1 op 12, ongeveer 120 euro kwijt. En dan vermijd je volledig de tolwegen. Met een diesel kom je uit op 96 euro.. En dat is dus als ze niet heel zuinig zijn. Met onze auto zou ik vanaf Den Haag bijvoorbeeld maar 63 euro kwijt zijn. Dan is 170 euro best goedkoop maar ook nog een groot verschil..

Maar met het uitlenen van een auto.. Tja persoonlijk zou ik em best uitlenen aan sommige buren, familielid of vrienden maar iemand die ik via internet ken.. Moeilijk hoor. Niet dat het nu gaat gebeuren hoor. Nouja ik wens je veel succes met je zoektocht.

[ Bericht 8% gewijzigd door YskaFredriksson op 02-12-2010 12:48:24 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 12:44:43 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89424866
Hoe ga je benzine en eten betalen als je geen geld hebt voor een simpel autootje of treintje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89424916
Dank jullie voor de reacties. De een wat meer constructief dan de ander ;)
Even kijken, waar ga ik op reageren...

Ik woon inderdaad in Den Haag.

En inderdaad, toen mijn schoonouders aangaven "Joh, we willen graag met z'n allen naar Disneyland" moeten zeggen "Nee bedankt, geef ons maar het geld" :p
Mijn post is ook gedaan om eventuele andere ideeën op te doen. Zoals die van Daboman. Waarvoor dank, ik ga het zeker zo even uitzoeken ^O^ We hebben inderdaad alleen puur de reis nodig.

Het is overigens ook niet zo dat we echt totaal geen geld hebben, benzine voor onze eigen auto zouden we tenslotte ook gewoon moeten betalen :D Het is wel zo dat we het ons eigenlijk niet kunnen veroorloven om veel meer dan dat uit te geven.
  donderdag 2 december 2010 @ 12:47:15 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89424949
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:46 schreef Lovechild het volgende:

En inderdaad, toen mijn schoonouders aangaven "Joh, we willen graag met z'n allen naar Disneyland" moeten zeggen "Nee bedankt, geef ons maar het geld" :p
Mijn post is ook gedaan om eventuele andere ideeën op te doen. Zoals die van Daboman. Waarvoor dank, ik ga het zeker zo even uitzoeken ^O^ We hebben inderdaad alleen puur de reis nodig.

Het is overigens ook niet zo dat we echt totaal geen geld hebben, benzine voor onze eigen auto zouden we tenslotte ook gewoon moeten betalen :D Het is wel zo dat we het ons eigenlijk niet kunnen veroorloven om veel meer dan dat uit te geven.
maar eten in disneyland is echt kei duur... dat kan voor je gezinnetje bijv. net zo duur zijn als een auto huren + benzine.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 12:48:44 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89424999
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:46 schreef Lovechild het volgende:

Ja dat had je moeten doen. Dat is leuk aangeboden, maar dat zit er niet in. We hebben niet de middelen om daar te komen en je kan ons beter met iets anders helpen. Of gewoon zeggen dat het probleem is dat je daar zelf moeilijk kan komen. Kwestie van open kaart spelen. Daarmee voorkom je ellende. En ja dit is ook een brutale tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')