SO YOU THINK YOU CAN DANCE USA SEASON 8 - TOP 20 PERFORMRamalamabangbang! Daaaaaaag, SYTYCD UK

! Holy smokes, wat steekt die Britse versie toch magertjes af bij de Amerikaanse. En hoe gelukkig en blij lijken Nigel en Cat dat ze weer in Hollywood zijn? La Murphy was weer ouderwets op dreef en Megan Mulllaly was redelijk tolereerbaar. Iemand Adam en Mia gemist

?
Wie worden er gegroomed voor een All Star-positie? Robert Rollebol lijkt me een zekerheidje plus de heer en mevrouw DiLello, die al bij de audities en de showcase waren en nu ook Gilkison Is God assisteerden. Zag ik nou Kent Wapakoneta ook ergens op de achtergrond als trainingsassistent? Persoonlijk hoop ik op nog wat meer peoples uit de seizoenen 2 t/m 4. En Artem

natuurlijk. Die ik overigens ook al twee keer door het beeld heb zien flitsen dit seizoen. Dus wie weet.
En meteen een geblesseerde, dat begint weer lekker

. Nu heb ik geen idee wie Mitchell is, en gebaseerd op zijn clipje mag dat wat mij betreft ook wel zo blijven, want na Jess is hij met stip op #2 in de Irritatie Factor Top 10 gekomen

.
In grote lijnen een prima openingsshow met af en toe een uitschietertje naar beneden. Er viel echt een hoop te genieten en er waren zelfs momenten van briljantheid. En ja, ik heb al weer gepinkt

, een keer uit ontroering en een keer uit vreugde. Goed teken, trek mijn sluizen maar op SYTYCD!
Jordan & Tadd – afro jazz – Sean CheesmanHeel aardige opener, die Afrikaanse dingen van Cheesman zijn meestal wel leuk. High energy, al vond ik dat het middenstuk met de lifts een beetje inkakte en dat het daar wat aan chemistry (of training) ontbrak. Zij is een fierce dondersteen en hij is bloedmooi en lekker en moet nog héééél lang blijven in het kader van de jaarlijkse verplichte portie eye candy

.
Sasha & Alexander – contemporary – Travis WallEen van de mooiste koppels. I luvvvvv Sasha, wat een aanwezigheid en ook nog eens een leuk mens. Hem vind ik een mooie, gracieuze danser, maar de judges hadden wel (deels) gelijk: she kicked his butt royally! Mooie Travis-choreo, al valt me wel op dat zijn vocabulaire vrij beperkt is (veel inmiddels bekende bewegingen/trucjes). Maar wat ‘ie met die weinige ‘woorden’ doet is nogal amazing

.
Clarice & Jess – Broadway – Tyce DiOrioWat heeft Clarice, dat lieve meiske met dat heerlijke lijf, de goden misdaan

? Gekoppeld worden aan PeeWee Herman én Tyce als choreograaf. Het straalde er nog nét niet vanaf dat ze het liefst in foetushouding in een hoekje was gaan liggen. Die choreo: bit overrated, much

? Ik snap het niet hoor, dat gefap op kroonprins Tyce. Het is allemaal zo middelmatig en mèh wat hij maakt. En dan Jess. Godnondeju die gozer kan dansen. Maar godnondeju wat een rotkop en wat een etterbak. Ik ben heel benieuwd wat Amerika van hem gaat vinden en in hoeverre Clarice zich gaat ontwikkelen met dit - negatieve of positieve - blok aan haar bevallige been.
Ryan & Ricky – lyrical hip hop – Christopher ScottIk vond dit verrassend aardig, had niet verwacht dat ik dit leuk zou vinden. De grens tussen jazz en hip hop was wel behoorlijk vaag. Een van de best op elkaar ingespeelde koppels. Zij is erg goed, maar ik heb nog steeds niks met haar, helaas. Hij is een schatje

, vond hem iets te balletterig maar leuke uitstraling. De synchroniteit was erg sterk. Het concept ontging mij ook een beetje, net zoals the judges, maar HottieChoreo mag best nog een paar potjes breken. Toch zou het me niet verbazen als dit niet blijft hangen en in de Bottom 3 belandt. Aan de andere kant schijnt Ryan nogal populair te zijn… Ricky & Cat… there we go again, denying the gay SYTYCD

!
Caitlynn & Robert ipv Mitchell – jazz – Sonya TayehROLLEBOL WOOF WOOF

! Het blijft een heerlijke danser, zwijmel. Leuk dat ze van hem een soort SYTYCD-alumni-ster aan het maken zijn. Geweldig was dit, zij is me d’r eentje! Na de audities en Vegas had ik nog niet echt een beeld van haar, maar wow, mijn interesse is driedubbel gewekt hoor! Ik snap dat Sonya helemaal wild van haar is, die twee lijken voor elkaar gemaakt. Super!
Miranda & Robert – jive – Jason GilkisonOh gut, nog zo’n irritatiefactor. I want too woo(p) your ass, boy. Nee Megan, hij is niet utterly appealing, hij is utterly annoying. Wat een geforceerd overkomende relatie

. Arme Miranda (wie?). Ik was niet kapot van de choreo, al was dit vast anders geweest met betere dansers. Ik vond haar echt matig, hij kwam nog redelijk weg omdat hij van nature een bounce heeft. Gevarenzone lijkt me.
Missy & Wadi – jazz – Sean CheesmanMissy & Wadi, klinkt als een R&B-duo

. Okay, ik ben in de war. De choreo vond ik erg lekker, (Canadese sexsexsexlevels want Cheesman) en Missy… ik ben een fan! Vavavoom, een sexy meid die geen standaard schoonheid is en daarom iets bijzonders heeft. Maar hij… OMG al die praise voor Wadi, onbegrijpelijk! Hij danste slap, uit de maat, niet synchroon en met erg weinig performance. Ja, dat gedoe op de kubussen was goed, maar het is toch geen So You Think You Can Freerun? Gaan we Jose-achtige toestanden krijgen bij Wadi? Overigens is het wel een cutie hoor, doet me denken aan Israel (van UK 2, weten jullie nog

?). O ja, Mary Murphy, ga je ogen uit je kop schamen, zeg. “Your partnering skills are the best I have ever seen.” REALLY???
Melanie & Marco – contemporary – Travis WallBeste dans van de avond, geen discussie mogelijk. The Golden Couple. Prachtig, technisch super (vooral zij), mooie choreo. Het eerste tranenwaasje voor de ogen van dit seizoen. Van zijn kwaliteiten was ik al lang overtuigd, zij deed me tot nu toe weinig. Haar auditie was prachtig, maar ze is zo apple pie. Nou, kom maar op met die taart! I love her

! Nigel… nu al gaan hengelen naar Emmy’s. Chanant (om eens een goed Fok!woord te gebruiken

).
Ashley & Chris – hip hop – Christopher ScottHmm, beetje slappe hap. Hem vind ik wel leuk, zij viel me tegen, een beetje too shiny happy. In de choreo zat weinig waarin ze zich konden vastbijten en waardoor ze hun skills konden laten zien. Beetje gemiste kans dit. Het niveau was wat infantiel eerlijk gezegd. Jammer HottieChoreo, daar gaat een van de potjes al

.
Yveta & haar zoontje Nick – quickstep – Jason GilkisonYveta en Nick, het heeft iets ongemakkelijks, zij met haar ouwe kop en hij met zijn puistjesface. Waarschijnlijk zijn ze gekoppeld omdat ze beide aan de lange kant zijn. Vooraf dacht ik “waarom Yveta nu een ballroom, wil ze enige kans hebben in deze competitie, dan moet ze meteen kunnen laten zien dat ze ook andere dingen kan” (moet ik nog benadrukken dat ik niet in de Hoge Hoed geloof

?). Maar bloody hell who cares. Met dikke rode stip de allerleukste en vermakelijkste dans van de avond. Zij was natuurlijk super, heerlijk ook hoe zij hem door de dans heenpraatte. Maar hij… wat een verrassing. Quickstep is op zich ook wel een goede dans voor een tapper vanwege de snelle voetjes, maar wat was hij leuk, wat een performer (take notes JessHatchetFace). Ze hadden wat dichter tegen elkaar kunnen dansen, maar verder… mercy! Godver Gilkison, The Ballroom Blitz, ik vergeef je dat ik ¤ 43 moest neerknallen voor een Burn The Floor-kaartje. You’re worth it mister

!
Zo, dat wordt spannend. Geen idee hoe Amerika gaat stemmen. Ik laat me verrassen, zolang mijn favorietjes er maar inblijven, en op dit moment is dat nog een behoorlijk lange lijst.
I love So You Think You Can Dance
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 16-06-2011 12:43:58 ]