Mensen, fuck UK, it’s US all the way! Heb er zin in na deze geweldige showcase!
Eerst wat random opmerkinkjes:
* Robin Antin… why? Komt echt niks meer uit dan uitgekauwde clichés.
* Natalia

, Lil’ O

, The Professor
* ik wil de oude studio stage terug (nog steeds!)
* Ballroom?? Streetdance meisjes? Waar zijn ze gebleven

?
Ricky, Miranda, Melanie & Sasha – contemporary (Stacey Tookey)
Mooi mooi mooi. Prachtige muziek ook. Ik ben in

met Sasha, al heeft SYTYCD ons een beetje genept door ons te laten denken dat de Mallory-zusjes van de straat geplukt zijn, maar Sasha blijkt dus bij enkele grote (contemporary)balletgezelschappen gedanst te hebben. It’s Russell all over again… Met Melanie heb ik (nog) weinig, Ricky en Miranda ken ik niet uit de voorgaande afleveringen.
Chris, Wadi, Tadd & Robert – hip hop (Dave Scott)
Yes, wat een lekker stel! Die kunnen elkaar flink het vuur aan de schenen gaan leggen

. Ik hou van Dave Scott, vond de uitvoering top maar niet erg strak. Tadd is by far mijn favoriet, voornamelijk omdat ik hem prachtig vind

. Die Woo-Man irriteert me en ik was niet heel erg onder de indruk van hem tijdens dit nummer, maar ergens heb ik het idee dat hij van deze vier het best uit de voeten kan in andere genres. Geen idee waarom echter.
Iveta – ballroom (Jason Gilkison)
Iveta + Pasha + Gilkison = orgasm! Pasha: hell, ik wilde dat rijgkoordje met mijn tanden uit zijn blouse trekken

. Ik zat als een peuter in mijn handjes te klappen en met vochtige ogen te kijken, ik ben zo blij voor haar dat ze het gehaald heeft. O Iveta, please please please kom heel ver dit jaar! En nu moet ik even afkoelen…
Clarice, Marko, Jordan & Missy – jazz (Sonya Tayeh)
Marko, wow! Die moet ik heel snel aan een bevriende Rice Queen laten zien, die wordt gek

! Missy maakte op mij veel minder indruk dan Clarice en Jordan. Ben vooral erg benieuwd hoe Clarice het gaat doen, die laatste solo van haar in Vegas was echt adembenemend. Wat hebben ze een choreograaf als Sonya ontzettend hard nodig in de UK. Dit laat nog maar eens zien hoe beschamend het niveau van de choreografen daar is

.
Nick & Jess – Broadway tap (Christopher Scott)
Ik haat niet zo snel iemand, maar Jess komt heel dicht in de buurt. Wat een walgelijk figuur, telkens als ik die jokerkop van hem zie wil ik hem een ros op zijn neus geven

. Nick: jammer dat ‘ie tapt, want het is wel een schatje. Heeft het potentieel om de favoriet van de bakvisjes te worden. Ik vond deze choreo echt een zooitje, het concept ontging me volledig en ik snapte dan ook niks van de staande ovatie. Wat de boys moesten doen deden ze overigens wel erg goed.
Caitlynn, Ashley, Ryan, Alexander & Mitchell – contemporary (Travis Wall)
Yes, Ashley! Die was ik een beetje vergeten, maar blij dat zij er nog is! En Muts Guy, o la la. Wat een prachtige ogen heeft ‘ie

(Alexander). Okay, dit was goed, prima, weinig op aan te merken. Geen wow echter. Er werd bijna alleen maar individueel gedanst, had graag wat meer interactie gezien. Met vijf mensen op het podium kom je ogen tekort om iedereen goed te bekijken, maar Alexander vond ik er uitspringen, ook zonder muts

.
Top 10 guys - hip hop (Christopher Scott)
Ja zeg, hou op! A-MA-ZING! Vermakelijk, strak, origineel, voor iedere stijl zat er wat in. It’s gonna be a good year people.
Top 10 girls - jazz (Sonya Tayeh)
Dit is de beste meidengroepsdans die ik ooit bij SYTYCD gezien heb. Fantastische vormgeving, superstrak gedanst, freaky en toch toegankelijk. Sonya, ik ben om. En dit is ook voor het eerst dat ik een girls group routine beter vond dan die van de jongens! De meiden zijn écht beesten dit jaar

.
Top 20 routine (Tyce Diorio)
Ze zijn vaak een beetje chaotisch, die Top 20-dingen, zeker als Tyce erachter zit. Niet meer dan een aardige afsluiter van een prima show.