Reply is van 2008. Kan op chipkaart site geen antwoord vinden.quote:Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.
Volgens mij staat jouw antwoord hier tussen:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef CindieY het volgende:
Een kaartje Zwolle - Zuidbroek kost 10.70, tweedeklas met korting dus. Met de ov-chipkaart kost me dit Zwolle - Groningen a 9.50 en Groningen - Zuidbroek a 2.50. Samen 12 euro. Nou word ik echt niet arm van die 1.30 die het duurder is, maar ik dacht dat dit absoluut niet de bedoeling was? Dit grapje geldt dan namelijk ook voor de gewone ov-chipkaart. Iemand die hier meer over weet?
Daar ben ik inmiddels achter jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:08 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.
Voorlopig kun je het beste papieren treinkaartjes met korting blijven kopen om dit probleem te omzeilen.
Duurde precies 14 dagen bij mij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
Dit is een van de grootste problemen die nog moet worden opgelost. Voor de trein is er gelukkig een alternatief om een papieren kaartje te kopen, maar voor de rest in de meeste provincies niet meer. Vrij vervelend dus als je een busritje moet maken met 2 verschillende vervoerders, kost je 79 cent teveel elke keer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Daar ben ik inmiddels achter jaDat was eigenlijk niet zozeer m'n vraag, meer een omslachtige uitleg
Ik meen me namelijk te herinneren dat er door 'men' was gezegd dat het niet duurder mocht/zou worden dan het huidige kaartjes/strippenkaart-systeem. Ik ben meer op zoek naar bronnen die mijn gedachte bevestigen en/of bronnen die melden dat dit 'opgelost' gaat worden. Op het moment dat het papieren kaartje namelijk écht gaat verdwijnen en je betaalt nog steeds voor 2 losse reizen in plaats van 1 reis, dan is wat mij betreft de ov-chip een grote faal.
Zodra jouw stufi ingaat dan kan je een paar dagen later je product ophalen dacht ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:40 schreef Eenskijken het volgende:
Heb nog steeds geen bericht gehad dat ik mijn product in augustus kan ophalen oid, moet je dat zelf aangeven bij de DUO/IB site? Weet iemand dat?
dat lijkt me niet. stufi begint bij mij 1 september, maar een week daarvoor heb ik al OV nodig ivm 1e introductiedagquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:51 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Zodra jouw stufi ingaat dan kan je een paar dagen later je product ophalen dacht ik.
Dan mag je je introductie gewoon betalen. Ov gaat 1 sept in..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me niet. stufi begint bij mij 1 september, maar een week daarvoor heb ik al OV nodig ivm 1e introductiedag
edit: heb trouwens bij die Duo site geprobeerd om dat te veranderen, maar dan krijg ik de foutmelding dat ik alleen toekomstige data kan selecteren van wanneer ik OV wil laten beginnenIk selecteerde dus augustus 2011, maar blijkbaar is dat al verleden tijd volgens die site
gaat lekker weer
Je introductie moet je gewoon zelf betalen, jammer maar helaas! Je krijgt waarschijnlijk een bericht dat je vanaf 15 augustus je reisproduct kan ophalen, en dan is die vanaf 1 september geldig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:42 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat lijkt me niet. stufi begint bij mij 1 september, maar een week daarvoor heb ik al OV nodig ivm 1e introductiedag
edit: heb trouwens bij die Duo site geprobeerd om dat te veranderen, maar dan krijg ik de foutmelding dat ik alleen toekomstige data kan selecteren van wanneer ik OV wil laten beginnenIk selecteerde dus augustus 2011, maar blijkbaar is dat al verleden tijd volgens die site
gaat lekker weer
Maar dan praten we over dezelfde vervoerder. Dat gaat inderdaad goed. Maar stel je hebt twee verschillende vervoerders. Dan moet je 2x 79 cent betalen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Tochjo het volgende:
Bij busreizen speelt het probleem niet. Voor een busreis betaal je per reis het basistarief (79 cent bij reizen tegen vol tarief) en het aantal gereisde kilometers keer een vaste prijs per kilometer, die per gebied kan verschillen. Stap je na je busreis binnen 35 minuten over op een andere bus (of een trein van een regionale vervoerder), dan wordt voor die tweede reis het basistarief niet opnieuw in rekening gebracht.
Ik heb gelezen dat een nieuw instaptarief niet geldt voor treinen, ook als je zoals in mijn voorbeeld eerst met de NS reist en daarna met Arriva. Dit is dus niet voor bussen? Niet dat het me ooit overkomt hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Maar dan praten we over dezelfde vervoerder. Dat gaat inderdaad goed. Maar stel je hebt twee verschillende vervoerders. Dan moet je 2x 79 cent betalen.
Praktijkvoorbeeld: Ik ga van Vianen naar Utrecht Jaarbeursplein, meestal vertrek ik vanuit Breda, maar dan heb ik dus de Brabantliner 401 van Veolia. Reizen met Ov chipkaart mogelijk. Vanaf Jaarbeursplein reis ik nog verder. Dit kan of met Connexxion, of met GVU, of met Arriva. Dan moet je opnieuw 79 cent betalen, ook al ben je binnen 35 minuten.
Gek. Dat zou volgens mij toch niet moeten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Maar dan praten we over dezelfde vervoerder. Dat gaat inderdaad goed. Maar stel je hebt twee verschillende vervoerders. Dan moet je 2x 79 cent betalen.
Praktijkvoorbeeld: Ik ga van Vianen naar Utrecht Jaarbeursplein, meestal vertrek ik vanuit Breda, maar dan heb ik dus de Brabantliner 401 van Veolia. Reizen met Ov chipkaart mogelijk. Vanaf Jaarbeursplein reis ik nog verder. Dit kan of met Connexxion, of met GVU, of met Arriva. Dan moet je opnieuw 79 cent betalen, ook al ben je binnen 35 minuten.
Je zal gewoon kaartjes moeten kopen, jammer maar helaas. Je kan een kortingskaart kopen, dat scheelt weer 40% dus dan betaal je je iets minder scheel aan kaartjesquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:44 schreef djdg het volgende:
Ik ben dus mijn portemonnee (incl. ov-chipkaart) verloren of hij is gestolen, dat zal ik nooit weten maar dat ik hem niet meer heb is zeker. Als ik nou aangifte doe en ik krijg een bewijs van de politie, kan dat dan dienen als vervangend vervoersbewijs? In onderstaand item wordt uitgelegd dat je je ov niet meer om kon ruilen van week naar weekend (of andersom) omdat je dan de kaart stiekem kon houden en de hele week kon reizen. Dat was TOEN fraudegevoelig, maar ik ga er toch vanuit dat Translink mijn gegevens kan aanpassen waardoor een gestolen kaart(nummer) niet meer uitgelezen kan worden door de conducteur. Ik betaal me nu scheel aan kaartjes waar ik niet eens met korting op mag reizen. Dubbel genaaid dus: ov kwijt én volle mep betalen.
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)000&end=00:22:31:000
Mijn vraag is dus; is er inmiddels als iets veranderd in de regels of vraag ik hier naar de bekende weg?
Hmm, die kortingskaart is misschien wel een idee.quote:Wat ik zelf gedaan heb toen ik mijn OV kwijtraakte, eerst formulier ophalen bij postkantoor voor aanvraag nieuwe OV. Aangeven dat je deze kwijt bent geraakt. Met dit formulier naar politie gaan om stempel te zetten op dat formulier. Formulier inleveren bij postkantoor, 37 euro (even uit mijn hoofd gezegd) betalen. En kopie van betalingsbewijs + formulier maken.
Ik ging met deze kopie gewoon reizen (al geldt dat officieel niet als een tussentijdse kaart totdat je nieuwe kaart hebt) maar de conducteur accepteerde dit steeds weer! Uitleggen dat je deze kwijt was en iedere keer ook je paspoort laten zien aan conducteur want je naam staat op formulier.
Veel succes verder! hoop dat dit gaat lukken voor jou!
Ik heb de NS erover gebeld en die zijn er heel duidelijk over, je moet een kaartje hebben of een OV-chipkaart, enige andere vorm van vervoersbewijs geldt niet en aan tijdelijke kaarten/formulieren doen ze nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:57 schreef djdg het volgende:
En dit dan? (Is wel verouderd)
http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-1681475.html
[..]
Hmm, die kortingskaart is misschien wel een idee.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |