abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:16:24 #181
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99166840
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:10 schreef strontboer het volgende:

[..]

Hmmm lijkt me wel?! Misschien even een belletje plegen naar DUO? ;)
Ik heb eens gegoogled en het schijnt dat je idd pas in otober je OV én stufi ontvangt, omdat het per periode gaat of zo. Dat wordt een maand zelf reizen betalen. :P
Maar je hebt gelijk, ik kan het beste met DUO bellen voor de zekerheid. :)
pi_99167093
Huh wtf. Doe eens linkje als je wilt :P
pi_99167467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:16 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik heb eens gegoogled en het schijnt dat je idd pas in otober je OV én stufi ontvangt, omdat het per periode gaat of zo. Dat wordt een maand zelf reizen betalen. :P
Maar je hebt gelijk, ik kan het beste met DUO bellen voor de zekerheid. :)
Dat gaat alleen op als je nog geen 18 bent, omdat je dan nog kinderbijslag ontvangt. Als je op de eerste dag van het kwartaal nog geen 18 bent, ontvangen je ouders voor dat kwartaal nog kinderbijslag. Daarom gaat je stufi dan pas per 1 oktober in (het eerste kwartaal waarin je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen). Ook de reisrecht gaat dan pas vanaf 1 oktober in.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:37:00 #184
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99167785
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef strontboer het volgende:
Huh wtf. Doe eens linkje als je wilt :P
Wordt op verschillende fora gezegd..

quote:
Ik heb nog wel gebeld, die vrouw zei omdat je studiefinanciering vanaf 1 oktober ingaat moet je alles zelf betalen voor de maand september.
dus weer een maandkaart gehaald... :(
http://forum.girlscene.nl(...)42d30dcebe2793bad1b0

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als je nog geen 18 bent, omdat je dan nog kinderbijslag ontvangt. Als je op de eerste dag van het kwartaal nog geen 18 bent, ontvangen je ouders voor dat kwartaal nog kinderbijslag. Daarom gaat je stufi dan pas per 1 oktober in (het eerste kwartaal waarin je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen). Ook de reisrecht gaat dan pas vanaf 1 oktober in.
Kijk, dat bedoelde ik.
Ik ben nog geen 18, dus voor mij geldt dat ook idd. :P
pi_99167887
Ooooh op die fiets. Dat wordt het voor jou dus de eerste maand zelf betalen :P Ik ben in januari 18 geworden dus ik ontvang gewoon stufi op 1 september en het studentenreisproduct gaat dan ook in :)
pi_99168142
Ter verduidelijking, als je op de eerste dag van het derde kwartaal (dus 1 juli) nog geen 18 was, krijgen je ouders dus voor juli, augustus en september nog kinderbijslag, daarna wordt dat stopgezet en ontvang je stufi + reisrecht.
pi_99168201
nevermind, klopt wel :')
pi_99168593
Het zal wel al 15000 keer gevraagd zijn, maar ik heb niet echt zin om al die topics door te lezen,
die kopie van je identiteitsbewijs, moet die tot a4 formaat worden vergroot of mag die op ware grootte?
pi_99168677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Alrac4 het volgende:
Het zal wel al 15000 keer gevraagd zijn, maar ik heb niet echt zin om al die topics door te lezen,
die kopie van je identiteitsbewijs, moet die tot a4 formaat worden vergroot of mag die op ware grootte?
Ware grote toch? Anders wordt ie toch zo onduidelijk als de neter :')
pi_99174954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Alrac4 het volgende:
Gewoon normaal formaat.
pi_99294139
quote:
Je aanvraag voor de studenten OV-chipkaart kan helaas niet verwerkt worden. Dit kan zijn omdat:
*hele lijst
-de kopie van je identiteitsbewijs niet overeenkomt met de pasfoto
Dus als je een andere pasfoto hebt dan de pasfoto op je identiteitsbewijs is het fout? :?
pi_99294699
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Dus als je een andere pasfoto hebt dan de pasfoto op je identiteitsbewijs is het fout? :?
Blijkbaar wel :+

Maar dan zou je, als je geen pasfoto meer hebt die hetzelfde is als de pasfoto op je id-pas, een nieuwe id-pas aan moet vragen?! 8)7
pi_99295326
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:21 schreef strontboer het volgende:

[..]

Blijkbaar wel :+

Maar dan zou je, als je geen pasfoto meer hebt die hetzelfde is als de pasfoto op je id-pas, een nieuwe id-pas aan moet vragen?! 8)7
Dit is kut, ergens staat ook vermeldt dat de pasfoto recent moet zijn. Ik denk dat dat bovenstaande punt niet klopt. Het zal wel een onduidelijke kopie zijn geweest, morgen opnieuw proberen. :+
pi_99295436
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:29 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Dit is kut, ergens staat ook vermeldt dat de pasfoto recent moet zijn. Ik denk dat dat bovenstaande punt niet klopt. Het zal wel een onduidelijke kopie zijn geweest, morgen opnieuw proberen. :+
Als ik jou was zou ik eerst even bellen ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:30:56 #195
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_99361686
Mijn 2 jarige mbo opleiding heb ik dus net afgerond. Eind deze maand loopt mijn stufi ook af. Inmiddels alweer een nieuwe aangevraagd omdat ik weer een mbo opleiding ga starten maar mijn reisproduct is geldig tot eind deze maand.

Als mijn wijziging van stufi doorgevoerd gaat worden krijg ik dan een reisproduct op 1 augustus of 1 september?
pi_99532834
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook een heel andere foto gekozen, ander kapsel, 3 jaartjes ouder - geen probleem, het was wel gewoon goed te zien dat het om een en dezelfde persoon ging.
't Zou toch te gek voot woorden zijn als je foto per se dezelfde moest zijn als die op je ID? :D
pi_99573322
Oke, alsnog opgestuurd en weer een fout. Ze kunnen m'n aanvraag niet meer verwerken blablabla.
Ik moet gewoon een persoonlijke OV-chipkaart online aanmaken en daar het studentenproduct op opladen. maar ik heb al een voordeelurenabonnement van de NS, daar staat ook een pasfoto op en ook OV-Chipkaart. Maar als ik dat wachtwoord van ov-chipkaart.nl invul op studentenreisproduct.nl zegt ie dat de username niet bekend is. :S
pi_99595875
Hoe zit het als je gestopt bent met een opleiding (dus al een OV chip pas hebt) en dit weer jaar begint. Moet ik nu weer een pas aanvragen of krijg ik automatisch bericht dat ik m'n reisproduct kan ophalen? (of moet ik dat zelf ergens op de site aanvragen? staat er niet echt duidelijk
There are only 151 Pokémon.
pi_99599364
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:34 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe zit het als je gestopt bent met een opleiding (dus al een OV chip pas hebt) en dit weer jaar begint. Moet ik nu weer een pas aanvragen of krijg ik automatisch bericht dat ik m'n reisproduct kan ophalen? (of moet ik dat zelf ergens op de site aanvragen? staat er niet echt duidelijk
Ja kunt je oude kaart gewoon gebruiken en het product weer ophalen als deze gereed staat.
pi_99617258
Heb mijn diploma behaald, dus ben ik klaar met mijn studiefinanciering en OV Studentenkaart. Ik had officieel recht tot en met 31 Juli om te reizen, maar omdat ik deze week al op vakantie ga had ik aangegeven dat ik vanaf 16 Juli geen recht meer wou hebben om mijn reisproduct, dit heb ik al zo'n twee weken geleden aangegeven door met mijn DigiD in te loggen en het aan te geven op de IB site. Dat is nummer een, en is geregeld. Nu moet ik dus alleen nog het product daadwerkelijk van mijn kaart afhalen door naar een ophaalautomaat te gaan en het product eraf te halen. Net even gedaan, maar kon nergens zien hoe ik het eraf haal? Heb totaal geen zin in een boete omdat ik te laat was of dergelijke, en ben tot en met midden Augustus op vakantie namelijk. Wat moet ik nou precies nog doen?
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_99618736
Als je een reisproduct eraf wil halen, moet je de optie ''bestelling ophalen'' kiezen. Beetje raar aangezien je iets wil verwijderen. Als het goed is gaat hij dan een bestelling ophalen waarmee het reisproduct eraf gehaald wordt.

Kan wel even duren overigens voordat die bestelling klaarstaat. Bij mij duurde het een dag of 8 voordat ik het reisproduct kon verwijderen, maar misschien heb je geluk en staat het al klaar.
pi_99789633
Ik ben op een doordeweekse dag mijn ov-chip(week)kaart vergeten.
Nu weet ik niet zeker of de laatste keer dat me dit overkwam buiten of binnen het contractjaar valt en of het zin heeft om het nu weer te declareren, aangezien ik dat recht misschien al verspilt heb. Je mag 1 keer per contractjaar het geld terugvragen. Is een contractjaar voor studenten een studiejaar van sept tot juli, of van 1 jan. tot 31 dec?

Alvast bedankt!

Edit: OV vergeten

quote:
Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.
Reply is van 2008. Kan op chipkaart site geen antwoord vinden.

Edit 2:
Ik vraag het gewoon terug, en als het niet kan hoor ik het wel. Maar nu vul ik het formulier in en het kaartnummer van m'n chipkaart past niet in de vakjes van 'Kaartnummer abonnement'. Nog niet aangepast neem ik aan (internetformulier wel zie ik).

[ Bericht 26% gewijzigd door djdg op 22-07-2011 13:29:43 ]
pi_99800330
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
pi_99815680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb inmiddels 3 weken geleden mijn Studenten ov opgestuurd omdat hier een scheurtje in was gekomen. Vervolgens nog geen vervangende terug gehad, terwijl op de site staat dat dit normaal 2 weken duurt. Iemand hier ervaring mee dat het zo lang duurt?
Volgens mij staat jouw antwoord hier tussen:

http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:16:02 #205
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_99817084
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn studenten OV stopgezet bij DUO en studielink omdat ik klaar was met de studie en er geen recht meer op had. Alleen heb ik niet bij een oplaad punt het product stop laten zetten. Had dat nu wel of niet gemoeten? Ben sindsdien ook niet meer met de trein geweest.

Heb ook er ook verder nooit bericht over gehad maar hoorde dat vandaag van iemand.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_99857609
Het heeft niet iets direct te maken met de studenten-ovchipkaart, toch even mijn 'vraag' hier plempen. Ik weet niet of er een algemeen ov-chipkaarttopic is op FOK?

Anyways. Gratis reizen doordeweeks voor weekkaarten is helaas een maandje over. Ik dacht, ik zal eens zien of het op saldo in de treinen nu ook werkt. Works like a charm. En dat heeft voor mij één groot nadeel. Ik maak namelijk regelmatig de reis Zwolle - Zuidbroek en weer terug. Overstappen in Groningen. Zwolle - Groningen is van de NS, Groningen - Zuidbroek van de Arriva. Ik word dus geacht uit te checken in Groningen bij de NS en weer in te checken bij de Arriva, ook op Groningen. Dit kost mij meer dan het kopen van een kaartje.

Een kaartje Zwolle - Zuidbroek kost 10.70, tweedeklas met korting dus. Met de ov-chipkaart kost me dit Zwolle - Groningen a 9.50 en Groningen - Zuidbroek a 2.50. Samen 12 euro. Nou word ik echt niet arm van die 1.30 die het duurder is, maar ik dacht dat dit absoluut niet de bedoeling was? Dit grapje geldt dan namelijk ook voor de gewone ov-chipkaart. Iemand die hier meer over weet?
I reject reality and substitute my own
pi_99857727
Foto laden duurt zo lang bij aanvragen pffff
pi_99858208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef CindieY het volgende:
Een kaartje Zwolle - Zuidbroek kost 10.70, tweedeklas met korting dus. Met de ov-chipkaart kost me dit Zwolle - Groningen a 9.50 en Groningen - Zuidbroek a 2.50. Samen 12 euro. Nou word ik echt niet arm van die 1.30 die het duurder is, maar ik dacht dat dit absoluut niet de bedoeling was? Dit grapje geldt dan namelijk ook voor de gewone ov-chipkaart. Iemand die hier meer over weet?
Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.

Voorlopig kun je het beste papieren treinkaartjes met korting blijven kopen om dit probleem te omzeilen.
pi_99858543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:08 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Door de manier waarop het tariefstelsel werkt bij treinreizen, is één lange reis van A naar C goedkoper dan een korte reis van A naar B en een korte reis van B naar C. Doordat je met de OV-chipkaart moet in- en uitchecken als je op een station van vervoersmaatschappij wisselt, worden reizen met twee maatschappijen inderdaad duurder.

Voorlopig kun je het beste papieren treinkaartjes met korting blijven kopen om dit probleem te omzeilen.
Daar ben ik inmiddels achter ja ;) Dat was eigenlijk niet zozeer m'n vraag, meer een omslachtige uitleg :P Ik meen me namelijk te herinneren dat er door 'men' was gezegd dat het niet duurder mocht/zou worden dan het huidige kaartjes/strippenkaart-systeem. Ik ben meer op zoek naar bronnen die mijn gedachte bevestigen en/of bronnen die melden dat dit 'opgelost' gaat worden. Op het moment dat het papieren kaartje namelijk écht gaat verdwijnen en je betaalt nog steeds voor 2 losse reizen in plaats van 1 reis, dan is wat mij betreft de ov-chip een grote faal.
I reject reality and substitute my own
pi_99860984
De OV-chipkaart zou kostenneutraal worden ingevoerd. Maar dat betekent niet dat individuele reizen niet duurder zouden worden. De ene reiziger kan duurder uit zijn, terwijl de andere minder gaat betalen.

De commissie Meijdam heeft laatst nog een behoorlijk rapport uitgebracht waarin ze ook aandacht besteedt aan het in- en uitchecken bij meerdere vervoerders. Dat zou afgeschaft moeten worden, waarmee in principe ook de hogere prijs bij meerdere vervoerders opgelost is. Maar goed, we moeten nog maar zien hoe dat advies in de praktijk wordt opgepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')