abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2011 @ 19:18:24 #102
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_91127566
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
Probeer wat er gebeurt als je incheckt. In principe zou moeten gelden wat in Mijn IN Groep staat. Zal wel goed zitten hoor, het is mij ook wel eens gebeurd die restituties.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:41 schreef Veerboot het volgende:
Hoef maandag pas weer te reizen met OV, kan het dan checken. Mijn IB-groep/DUO zegt:
[ code verwijderd ]
Staat er vaag ('31-12-2010 t/m 31-12-2010'?), maar klopt dan wel denk ik?
Vandaag weer gereisd: werd gewoon, zoals de bedoeling was, geld van m'n kaart afgeschreven. Alles in Ordnung dus. :)
pi_91217392
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:25 schreef Bravebart het volgende:

[..]

:o Dan heb je een heel wat soepelere medewerker gehad dan ik :D
Afgelopen maandag vond ik m'n ovchipkaart in de brievenbus, netjes binnen de week dus! *O*
I reject reality and substitute my own
pi_91221973
Ik wen me vanaf nu ook maar aan om in en uit te checken bij de trein. Kan het in geen geval foutgaan en hoef je ook niet extra na te denken :)
pi_91861728
Zondag voor de laatste keer gratis reizen met je weekabonnement bij de NS. Gaan jullie nog ergens heen?
pi_91865176
Zondagavond lekker naar mijn eigen huis, stukken beter dan op maandagochtend om half 7 op het station staan om in een volle trein gepakt te worden :')

Je zou er bijna je weekkaart voor inruilen... ;)
pi_91892851
Ik ga naar Texel :). Zal ook een van de laatste dagen zijn dat ik gratis met het ov kan :(
pi_91893143
Ik denk dat ik lekker een dagje naar Amsterdam ga. Vind dat ze zulke acties wel vaker mogen doen :P.
pi_92019760
Zondag ga ik ook ja. Maar morgen moet ik ook, dus niet gratis helaas. Maar iemand die al gereisd heeft op saldo? Ik wil dat morgen eigenlijk ook doen, maar het moet wel werken natuurlijk :)
pi_92031621
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:57 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zondag ga ik ook ja. Maar morgen moet ik ook, dus niet gratis helaas. Maar iemand die al gereisd heeft op saldo? Ik wil dat morgen eigenlijk ook doen, maar het moet wel werken natuurlijk :)
Ik zit ook met die vraag,, voor vandaag... ;-)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:53:18 #111
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_92033232
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef JoshuaL het volgende:
Zondag voor de laatste keer gratis reizen met je weekabonnement bij de NS. Gaan jullie nog ergens heen?
Amsterrrrrrrdam *O*

quote:
19s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 23:57 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ja, het werkt. Een conducteur zei me gister al dat we al op saldo konden gaan reizen :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zaterdag 29 januari 2011 @ 11:55:26 #112
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_92033312
Wat een verschrikkelijke, maar vooral slechte kwaliteit hebben die studenten ov-chipkaarten. Binnen twee weken is mijn nieuwe vervangende studenten ov-chipkaart stuk gegaan zonder dat er gebreken aan de buitenkant erop te zien zijn. En dit is al mijn tweede studenten ov-chipkaart die er zomaar mee opgehouden is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_92033891
Zit in de trein en reis op saldo. Blijkbaar kan het, want behalve dat de conducteur mij paar aan keek (zou hij denken dat ik mijn saldo thuis heb opgewaardeerd? ;-) ) mocht ik gewoon blijven zitten.:)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:46:15 #114
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92037321
Klopt het dat als je je Studenten OV via DUO online stopzet, je vervolgens ook nog naar z'n oplaadpunt moet om je abbonoment eraf te halen? :?
pi_92038754
jup
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:21:39 #116
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92041248
Maar dat eraf halen is dan toch alleen nodig als je je Studenten OV wilt gaan gebruiken als een 'gewone' OV kaart?
  zondag 30 januari 2011 @ 01:11:32 #117
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_92063657
Ik heb een vraagske.
Als je de 2 weken voor je stufi ingaat al je abo ophaalt en je maakt er meteen gebruik van heeft dat dan gevolgen?
Feyenoord Rotterdam
pi_92069436
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2011 01:11 schreef o.us het volgende:
Ik heb een vraagske.
Als je de 2 weken voor je stufi ingaat al je abo ophaalt en je maakt er meteen gebruik van heeft dat dan gevolgen?
Zover ik weet heeft het een bepaalde ingangsdatum. Dus als je hem nu al ophaalt gebeurt er niks en reis je gewoon op saldo.
pi_92071027
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:21 schreef Schild het volgende:
Maar dat eraf halen is dan toch alleen nodig als je je Studenten OV wilt gaan gebruiken als een 'gewone' OV kaart?
Ja, of als je geen recht meer hebt op je reisproduct.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_92155864
Als je naar het buitenland gaat, kun je en vergoeding krijgen voor je OV-chipkaart. Kun je ook je OV-chipkaart stopzetten in Nederland zodat je geen gebruik maakt van het OV-recht maar dat je een vergoeding krijgt?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 01:57:15 #121
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92158814
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
Als je naar het buitenland gaat, kun je en vergoeding krijgen voor je OV-chipkaart. Kun je ook je OV-chipkaart stopzetten in Nederland zodat je geen gebruik maakt van het OV-recht maar dat je een vergoeding krijgt?
Nope, dat kon in het verleden wel maar tegenwoordig kun je alleen op die manier een vergoeding krijgen als je naar het buitenland gaat.
pi_92184224
Enige voordeel van stopzetten is dat je mocht je binnen 10 jaar geen diploma halen, een behoorlijk kleinere studieschuld hebt.
pi_92185069
Waar lezen jullie dat je bij stopzetten weer naar zo'n oplaadpunt moet?

http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/stopzetten.asp
pi_92186103
Dat staat op deze website.
pi_92186203
Ik probeer een account aan te maken op https://www.ov-chipkaart.nl, echter dit wil niet lukken.
Ik krijg de volgende foutmelding:
quote:
Voer a.u.b. het kaartnummer van een persoonlijke kaart in en/of de geboortedatum, het adres en eventueel de rekeninggegevens zoals opgegeven bij uw kaartaanvraag.
Ik heb de gegevens goed ingevuld en zelfs nog gecontroleerd met hoe deze bekend staan bij de DUO - IB-groep.
Weet iemand hoe dit kan anders zal ik de klantenservice moeten bellen.
pi_92186732
Heb je je studentenkaart op het adres van je ouders? Dit moet iig hetzelfde adres zijn.
pi_92188291
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:13 schreef crossover het volgende:
Heb je je studentenkaart op het adres van je ouders? Dit moet iig hetzelfde adres zijn.
Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders. Ik ben wel 2 jaar geleden verhuist, misschien hebben ze dan toch nog mijn oude gegevens?
edit: Schijnbaar was dit dus toch het geval, heb nu wel mijn account kunnen aanmaken.
pi_92196870
Ik ben vorige week afgestudeerd. Klopt het dat ik nou nog 5 dagen mijn OV kan gebruiken en hem dus van het weekend kan blokkeren? Of ben ik al te laat?
pi_92197339
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:59 schreef KneiterS het volgende:
Ik ben vorige week afgestudeerd. Klopt het dat ik nou nog 5 dagen mijn OV kan gebruiken en hem dus van het weekend kan blokkeren? Of ben ik al te laat?
Je kunt het beste even kijken op de site van de DUO - IB-groep: Stopzetten. Je mag in die 5 dagen je OV kaart sowieso niet gebruiken.
pi_92199375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:01 schreef Tochjo het volgende:
Dat staat op deze website.
Dat is toch wel erg wrang dat het niet op de site van de ib-groep zelf staat.

"Je loopt kans op een boete van het OV-bedrijf waarmee je reist als je jouw studentenreisproduct niet van je kaart verwijdert. Ga dus zo snel mogelijk langs een ophaalautomaat!"

Mag dus van geluk spreken dat ik hier toevallig meelas :{
pi_92332618
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden.

Aangezien mijn studentenreisproduct vanaf begin april klaarstaat (nieuw kwartaal) zal ik tijdelijk nog op saldo moeten reizen.
Binnenkort zal ik het aanvraagformulier voor de StudentenOV-chipkaart de deur uit doen en hopen dat ik hem zo snel mogelijk ontvang.
Nu is mijn vraag: Kan ik gewoon op saldo of met een soort maand-/weekabonnement(en) reizen in de tussentijd of...? (Deze vraag STOND op die website, maar kan ik in dit topic als daar niet vinden.)

Ben benieuwd, lijkt me wel handig in ieder geval! :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:40:14 #132
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_92335539
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 17:32 schreef Xanland het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden.

Aangezien mijn studentenreisproduct vanaf begin april klaarstaat (nieuw kwartaal) zal ik tijdelijk nog op saldo moeten reizen.
Binnenkort zal ik het aanvraagformulier voor de StudentenOV-chipkaart de deur uit doen en hopen dat ik hem zo snel mogelijk ontvang.
Nu is mijn vraag: Kan ik gewoon op saldo of met een soort maand-/weekabonnement(en) reizen in de tussentijd of...? (Deze vraag STOND op die website, maar kan ik in dit topic als daar niet vinden.)

Ben benieuwd, lijkt me wel handig in ieder geval! :)
Tot die tijd is het gewoon een persoonlijke OV-Chipkaart. Ook voor na jouw studie.
Feyenoord Rotterdam
pi_92335591
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:32 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dat is toch wel erg wrang dat het niet op de site van de ib-groep zelf staat.

"Je loopt kans op een boete van het OV-bedrijf waarmee je reist als je jouw studentenreisproduct niet van je kaart verwijdert. Ga dus zo snel mogelijk langs een ophaalautomaat!"

Mag dus van geluk spreken dat ik hier toevallig meelas :{
Maar hoe kan het vervoersbedrijf er achter komen dat jij geen recht meer hebt op dit studentenabonnement. Of komt er in hun systeem te staan dat je geen recht meer hebt op het abonnement? Ik heb 31 januari mijn week abonnement opgezegd via DUO en ben al 2 keer langs zo'n ophaal punt geweest maar mijn OV abonnement kon ik er niet vanaf halen. Mochten jullie weten hoe dit komt dan hoor ik het graag.
pi_92338435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:41 schreef montoya_fan het volgende:

[..]

Maar hoe kan het vervoersbedrijf er achter komen dat jij geen recht meer hebt op dit studentenabonnement. Of komt er in hun systeem te staan dat je geen recht meer hebt op het abonnement? Ik heb 31 januari mijn week abonnement opgezegd via DUO en ben al 2 keer langs zo'n ophaal punt geweest maar mijn OV abonnement kon ik er niet vanaf halen. Mochten jullie weten hoe dit komt dan hoor ik het graag.
Ik gok dat de DUO - IB-groep gewoon doorgeeft aan translink dat je vanaf een bepaalde datum niet meer gratis mag reizen, heb je dit toch gedaan (je moet immers in en uitchecken en dit regristreren ze) kun je dus een boete krijgen.
Je moet je reisproduct stopzetten binnen 5 dagen nadat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je mag, als je het reisproduct stop hebt gezet, wel gewoon reizen met je OV-chipkaart. Kijk ook eens op "stopzetten studentenreisproduct".
Je kunt natuurlijk ook altijd even bellen met de DUO - IB-groep of via Twitter vragen aan @Duostudent.
pi_92360135
Ik heb een probleem met het stopzetten van het reisproduct.. Volgens de IB groep site kon je door te bellen het reisproduct stopzetten.

"Je kunt je studentenreisproduct ook per direct stopzetten door te bellen met (088) 424 76 99. Reizen is dan vanaf de eerste dag na je telefoontje niet meer mogelijk."

Ik had naar (088) 424 76 99 gebeld om het stop te zetten, maar het reisproduct staat dus gewoon nog steeds op m'n chipkaart. Dit betekend dus meer boete.

Iemand raad?
pi_92360165
Zoals ik het begrijp krijg je nu geen boete meer van de ib-groep maar wel van de ov-maatschappij als je reist. Je moet je week/weekendabo bij zo'n gele automaat er af gaan halen.
pi_93163541
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:40 schreef o.us het volgende:

[..]

Tot die tijd is het gewoon een persoonlijke OV-Chipkaart. Ook voor na jouw studie.
Meh, ik blijf vragen, ze zijn namelijk lekker onduidelijk.

Volgens de persoon die ik quote is mijn studenten OV-chipkaart voor activering (april dus) een persoonlijke.

In ieder geval, hij is dus bruikbaar voor April (nieuwe kwartaal, en kan vanaf 15e pas studentenreisproduct er op laden).

Dan nog het laatste, wat ik wederom ook nergens kan vinden, als ik bijvoorbeeld dmv ROS nu zou inchecken, dan krijg ik geen reductie of wel (aka: wordt ie wel of niet als studentenOV herkent) ?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:13:22 #138
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93164002
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:03 schreef Xanland het volgende:

[..]

Meh, ik blijf vragen, ze zijn namelijk lekker onduidelijk.

Volgens de persoon die ik quote is mijn studenten OV-chipkaart voor activering (april dus) een persoonlijke.

In ieder geval, hij is dus bruikbaar voor April (nieuwe kwartaal, en kan vanaf 15e pas studentenreisproduct er op laden).

Dan nog het laatste, wat ik wederom ook nergens kan vinden, als ik bijvoorbeeld dmv ROS nu zou inchecken, dan krijg ik geen reductie of wel (aka: wordt ie wel of niet als studentenOV herkent) ?
Pas als jouw reisrecht is ingegaan :).
Feyenoord Rotterdam
pi_93165483
Kan ik er tot die tijd bijvoorbeeld wel dalkorting op zetten, aangezien ik 2 maal per week alles na 9 uur (be)reis?
pi_93165819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef Xanland het volgende:
Kan ik er tot die tijd bijvoorbeeld wel dalkorting op zetten, aangezien ik 2 maal per week alles na 9 uur (be)reis?
Jahoor dit zou gewoon moeten kunnen.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:11:02 #141
230345 conobram
is neit lam
pi_93391578
Ik stond vrijdag nadat ik zojuist terug was gekomen van vakantie wel met een bek vol tanden, ik stapte de tram in en hield mijn pas voor de lezer en er gebeurde niets! Hij is dus gewoon defect. Heeft iemand enig idee of dit van de röntgenstraling of iets dergelijks van de veiligheidscontroles op het vliegveld kan komen?
pi_93395539
Nee, daar zou het niet van moeten kunnen komen.
pi_93581057
Ovchipkaart incl portomonee en dergelijke vorige week gestolen, flink balen en helemaal omdat ik iedere dag van Eindhoven naar Utrecht moet, zijn toch dure grapjes! Nu vond ik ergens nog een oude ovstudentenchipkaart die ik dacht voor de zomer te zijn verloren, heb deze toen niet laten blokkeren maar gewoon een nieuwe aangevraagd, dus blijkt het dus dat ik mijn reisproduct over kan laten zetten van de gestolen kaart naar deze oude kaart en dit duurt ongeveer 5 dgn! Hoop dat dit goed gaat, maar misschien is dit een tip voor de mensen die van zich zelf weten dat ze nog al snel dingen kwijt raken ;)

Maar nu staat hij er dus nog niet op zit pas op dag 2 maar omdat ik 9 van de 10 keer niet gecontroleerd wordt wilde ik gewoon maar in stappen en wel zien mag toch 1x per jaar je ovstudentenchipkaart vergeten maar overal staat 35 euro boete + ritprijs, kan ik dan tegen die conducteur zeggen dat ik een retourtje wil of moet ik als ik het op de heen weg is weer een enkeltje terug kopen?
pi_93600089
Retourtje kan je wel kopen hoor.
pi_93632402
Ik heb mijn OV stopgezet, tot zover gelukt.
En nu, hoe haal je dat product eraf? heb gebeld met meerdere lijnen, en die hebben het alleen over stopzetten.
En als ik incheck ( :@ ) dan zegt 'ie nog steeds 30-12-2030, help?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93677812
Wat dacht je van het apparaat waar je 'm er ook mee op hebt gezet?
pi_93678738
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:17 schreef crossover het volgende:
Wat dacht je van het apparaat waar je 'm er ook mee op hebt gezet?
Joh!
Staat er dan ook een optie: "studentenreisproduct verwijderen"?
Nee.

Wat is de bedoeling?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:03:23 #148
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93678776
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 11:01 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Joh!
Staat er dan ook een optie: "studentenreisproduct verwijderen"?
Nee.

Wat is de bedoeling?
Opnieuw ophalen.
Feyenoord Rotterdam
pi_93762655
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 11:03 schreef o.us het volgende:

[..]

Opnieuw ophalen.
"er staan geen bestellingen voor u klaar" *pieeeeep*
"verwijder uw Ov. Chipkaart"

Oké, en nu?
  maandag 7 maart 2011 @ 12:03:55 #150
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93763711
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:36 schreef robuust89 het volgende:

[..]

"er staan geen bestellingen voor u klaar" *pieeeeep*
"verwijder uw Ov. Chipkaart"

Oké, en nu?
Bellen want dit klopt niet.
Feyenoord Rotterdam
pi_98221746
Ik kreeg net het volgende mailtje van DUO: Beste student,

Je hebt studiefinanciering aangevraagd. Met ingang van 1 juni 2011 is er iets veranderd: studenten moeten namelijk zelf voor een persoonlijke OV-chipkaart zorgen. Omdat jij op of na 1 juni studiefinanciering hebt aangevraagd, geldt dit ook voor jou.

Wat moet je doen?
Heb je nog geen persoonlijke OV-chipkaart? Schaf er dan een aan. Kijk hiervoor op www.ov-chipkaart.nl.

Je ontvangt binnenkort een informatiepakket van de Klantenservice OV-chipkaart. Daarin kun je lezen hoe je je OV-chipkaart geschikt kunt maken voor je studentenreisproduct.

Meer weten?
Wil je nu alvast meer weten, kijk dan eens op www.studentenreisproduct.nl.

Met vriendelijke groet,

Directeur Klantenservice
Dienst Uitvoering Onderwijs

Nu snap ik het niet meer, ik ben dus naar ov-chipkaart.nl gegaan en nu heb ik de indruk dat ik die kaart zelf moet gaan betalen (€7,50) (dus niet wat er op komt te staan)! Maar als ik bij DUO zelf inlog, zie ik dat ik volgens hen al een weekabbonement heb. Dit soort dingen snap ik nooit zo goed.
pi_98221930
Klopt, iedereen krijgt automatisch een weekabonnement en moet dus alleen nog aan een chipkaart gekoppeld te worden. Deze moet je zelf regelen of heb je hoogstwaarschijnlijk al. Zo niet, kijk even op Google, er is bijna altijd wel een actie waar je er zeer goedkoop eentje kan bemachtigen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:16 #153
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98223824
quote:
19s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef Hugo__Boss het volgende:
Klopt, iedereen krijgt automatisch een weekabonnement en moet dus alleen nog aan een chipkaart gekoppeld te worden. Deze moet je zelf regelen of heb je hoogstwaarschijnlijk al. Zo niet, kijk even op Google, er is bijna altijd wel een actie waar je er zeer goedkoop eentje kan bemachtigen.
Als je zelf al een persoonlijke heb, bijv. door gestopt te zijn met studie paar maanden geleden, kan je die gebruiken? :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_98230155
Ja, enige eis is een persoonlijke kaart, als je naam erop staat is het een persoonlijke en kun je hem gebruiken. Denk wel dat er geen andere producten op dienen te staan, volgens mij is er niks dat al werkt naast je studenten ov.
pi_98741907
Ik heb een vraagje, ik ga in september studeren en heb in maart ofzo me al ingeschreven voor een studie.
Nu heb ik een paar weken geleden het aanvraagformulier voor de chipkaart gekregen, opgestuurd, vandaag mijn chipkaart binnengekregen.
Nu ga ik dus pas in september beginnen, maar ik zou de chipkaart wel graag al gebruiken in de vakantie...
kan dat gewoon?
Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon saldo eropzetten, automatisch opladen en klaar?
Of levert dat problemen op met het studentenreisproduct?
pi_98776555
En mijn OV-chipkaart is kapot. :{
Heb deze al een jaar en nooit problemen mee gehad, had em ook altijd in een vakje bij andere pasjes en haalde het pasje er eigenlijks nooit uit. Gistermiddag en vanochtend deed ie al wat apart (moest het pasje wel 20x voor zo'n apparaat halen voordat hij het deed) maar vanmiddag gaf ie helemaal de geest. Het pasje heeft ook helemaal geen scheurtjes of deukjes of wat dan ook. :(

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
pi_98792944
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:42 schreef Femke3112 het volgende:
Ik heb een vraagje, ik ga in september studeren en heb in maart ofzo me al ingeschreven voor een studie.
Nu heb ik een paar weken geleden het aanvraagformulier voor de chipkaart gekregen, opgestuurd, vandaag mijn chipkaart binnengekregen.
Nu ga ik dus pas in september beginnen, maar ik zou de chipkaart wel graag al gebruiken in de vakantie...
kan dat gewoon?
Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon saldo eropzetten, automatisch opladen en klaar?
Of levert dat problemen op met het studentenreisproduct?
Dat kan gewoon, alleen saldo erop zetten en automatisch opladen kan geen kwaad. Je studentenreisproduct staat ook pas 2 weken voor 1 september klaar geloof ik, dus kan sowieso geen kwaad. Maar ik zou wel een beetje oppassen met andere producten, zoals bv het product van Veolia voor standaard dalurenkorting in de trein. Wie weet matcht dat niet goed straks.
pi_98793036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:59 schreef 91Vos het volgende:
En mijn OV-chipkaart is kapot. :{
Heb deze al een jaar en nooit problemen mee gehad, had em ook altijd in een vakje bij andere pasjes en haalde het pasje er eigenlijks nooit uit. Gistermiddag en vanochtend deed ie al wat apart (moest het pasje wel 20x voor zo'n apparaat halen voordat hij het deed) maar vanmiddag gaf ie helemaal de geest. Het pasje heeft ook helemaal geen scheurtjes of deukjes of wat dan ook. :(

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
Tja, zoek maar op internet en je komt nog 10000 varianten tegen van een defecte chipkaart. Test hem even goed uit je portemonnee of er geen ander pasje stoort en anders zo snel mogelijk een andere aanvragen.
pi_98822050
quote:
Beste student,

Wij hebben jouw aanvraag voor een Studenten OV-chipkaart ontvangen en nemen deze in behandeling. Je ontvangt binnen twee weken je Studenten OV-chipkaart.

De Studenten OV-chipkaart wordt gestuurd naar het adres dat je op het aanvraagformulier hebt aangegeven:

De heer Bloemstraat
Boemstraat 2
1234 AB Schubbekutteveen

Geweldig. Mijn naam en adres is hetzelfde. Ik net heen gebeld, kan het blijkbaar pas veranderd worden als ik een foute kaart heb binnen gekregen. Dan mag ik die terugsturen en weken wachten. :{
pi_98824424
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:02 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Dat kan gewoon, alleen saldo erop zetten en automatisch opladen kan geen kwaad. Je studentenreisproduct staat ook pas 2 weken voor 1 september klaar geloof ik, dus kan sowieso geen kwaad. Maar ik zou wel een beetje oppassen met andere producten, zoals bv het product van Veolia voor standaard dalurenkorting in de trein. Wie weet matcht dat niet goed straks.
ja ik heb het inmiddels ook uitgeprobeerd, gewoon met saldo en automatisch opladen, volgens mij werkt het allemaal gelukkig. Ik was sowieso ook al niet van plan om er nog andere producten op te zetten, dus dat gaat wel lukken :D

ander vraagje: ik heb dus automatisch opladen, handig, ik vind het alleen heel raar dat er pas automatisch opgeladen wordt vanaf 5 euro. Dat werkt toch helemaal niet goed? Want bijv. de NS hanteert al 10 euro 'borg'... Dus stel, je hebt nog maar 6 euro, dan kun je al niet meer reizen, omdat er 10 euro afgeschreven moet worden, maar er wordt pas bij 5 euro bijgeladen..
Gevolg: je moet dan alsnog zelf af en toe saldo op je chipkaart zetten? Of zie ik dit verkeerd?
pi_98852792
Nee hoor, dit gaat gewoon goed. Ik snap ook niet waarom ze 5 euro hanteren en niet gewoon 0 euro, maar zodra je bij NS incheckt en je komt uit onder de 5 euro na inchecken, of dit nou negatief is of tussen 0 en 5, wordt je chipkaart opgewaardeerd. Automatisch opwaarderen is dus een 100% garantie dat je altijd in en uit kunt checken waar dan ook. Ook als de incasso op je bank mislukt, wordt je kaart niet meer geblokkeerd geloof ik.
pi_98853294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:47 schreef MetBas het volgende:

[..]

Geweldig. Mijn naam en adres is hetzelfde. Ik net heen gebeld, kan het blijkbaar pas veranderd worden als ik een foute kaart heb binnen gekregen. Dan mag ik die terugsturen en weken wachten. :{
Wat lomp dit. De heer Bloemstraat :')
pi_98871488
quote:
19s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:44 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nee hoor, dit gaat gewoon goed. Ik snap ook niet waarom ze 5 euro hanteren en niet gewoon 0 euro, maar zodra je bij NS incheckt en je komt uit onder de 5 euro na inchecken, of dit nou negatief is of tussen 0 en 5, wordt je chipkaart opgewaardeerd. Automatisch opwaarderen is dus een 100% garantie dat je altijd in en uit kunt checken waar dan ook. Ook als de incasso op je bank mislukt, wordt je kaart niet meer geblokkeerd geloof ik.
Ja dat snap ik ;)
Maar ik bedoelde meer... Als het instaptarief bij de NS 10 euro is en je hebt nog maar bijv. 6 euro op je kaart staan, dan kun je toch niet inchecken, omdat er geen 10 euro meer op je kaart staat?
En ik snap dus ook niet waarom dat bedrag van 5 euro niet gewoon 10 euro oid is, want dan heb je ook altijd genoeg geld voor dat instaptarief..
pi_98875346
Kan je eigenlijk met je OV chipkaart voor 2 mensen betalen in de bus? Nu alle alternatieven weg zijn, ben ik binnenkort genoodzaakt om betaald te reizen (nadeel van zomervakantie :P) en mijn partner heeft zelf geen OV chip. Een (anonieme) chipkaart erbij kopen is ook weer zo'n gedoe...
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:13:41 #165
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98876963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:32 schreef slvrbld het volgende:
Kan je eigenlijk met je OV chipkaart voor 2 mensen betalen in de bus? Nu alle alternatieven weg zijn, ben ik binnenkort genoodzaakt om betaald te reizen (nadeel van zomervakantie :P) en mijn partner heeft zelf geen OV chip. Een (anonieme) chipkaart erbij kopen is ook weer zo'n gedoe...
Nope, kanniet.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_98892387
Zon kaart haal je zo bij de automaat :P Kost slechts 7.50 euro denk ik
pi_98914279
Ik heb een paar weken terug het formulier "Aanvraag Studenten OV-chipkaart" ingevuld en opgestuurd. Nu heb ik enkele dagen geleden mijn persoonlijke OV-chipkaart ontvangen, maar moet ik nu ook nog het formulier invullen waarmee je je studentenreisproduct koppelt aan je OV-chipkaart of wordt dit automatisch gedaan?
pi_98916740
Dinsdagmiddag dacht ik dat mijn kaart dus ineens de geest gaf, kwam ik er woensdagochtend met toeval achter dat als ik hem een beetje buig, dat hij het dan ineens wel doet. Tot vanochtend, nu is ie dus echt kapot. :') Word echt strontziek van dit kut product.
pi_98992311
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:27 schreef strontboer het volgende:
Ik heb een paar weken terug het formulier "Aanvraag Studenten OV-chipkaart" ingevuld en opgestuurd. Nu heb ik enkele dagen geleden mijn persoonlijke OV-chipkaart ontvangen, maar moet ik nu ook nog het formulier invullen waarmee je je studentenreisproduct koppelt aan je OV-chipkaart of wordt dit automatisch gedaan?
pi_99012674
Als je specifiek een studenten ov chipkaart hebt aangevraagd zal dit wel automatisch gaan. Maar misschien is dat tegenwoordig veranderd? Dat zal toch wel ergens staan bij de uitleg van de formulieren ofzo?
pi_99013507
Je zou eens kunnen kijken of er al producten klaar staan bij een oplaadpunt.
pi_99029876
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:27 schreef strontboer het volgende:
wanneer heb je je aangemeld voor je studie? Als je dat namelijk voor 1 juni heb gedaan, krijg je het formulier wat jij ook hebt (en ik ook had), en dan krijg je gewoon je chipkaart en kun je m de 15e augustus meteen gebruiken. Laatst (1 juni) zijn die procedures echter veranderd en als je je na die datum hebt aangemeld, moet je zelf koppelen (als ik het goed begrepen heb). Maar jij hebt hetzelfde formulier als ik had en ik hoef niks te koppelen, dus denk dat dat bij jou ook automatisch gaat ;) (ik was ook in verwarring hoor, want dat was allemaal ineens veranderd :P)
pi_99037316
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef Femke3112 het volgende:

[..]

wanneer heb je je aangemeld voor je studie? Als je dat namelijk voor 1 juni heb gedaan, krijg je het formulier wat jij ook hebt (en ik ook had), en dan krijg je gewoon je chipkaart en kun je m de 15e augustus meteen gebruiken. Laatst (1 juni) zijn die procedures echter veranderd en als je je na die datum hebt aangemeld, moet je zelf koppelen (als ik het goed begrepen heb). Maar jij hebt hetzelfde formulier als ik had en ik hoef niks te koppelen, dus denk dat dat bij jou ook automatisch gaat ;) (ik was ook in verwarring hoor, want dat was allemaal ineens veranderd :P)
Heb me vóór 15 mei aan moeten melden (loting), dus zal wel automatisch gaan dan :9
pi_99046156
1 september kan je hem gebruiken, dan gaat het studiejaar pas in. Vanaf 15 augustus kun je hem wel activeren, maar volgens mij is je product pas vanaf 1 september geldig.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:56:18 #175
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99068677
quote:
19s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef Hugo__Boss het volgende:
1 september kan je hem gebruiken, dan gaat het studiejaar pas in. Vanaf 15 augustus kun je hem wel activeren, maar volgens mij is je product pas vanaf 1 september geldig.
Volgens mij pas 1 oktober toch..
pi_99080576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Volgens mij pas 1 oktober toch..
Wanneer je stufi ontvangt, gaat je OV-chipkaart ook in. Bij de meesten zal dit dus 1 september zijn ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:32:23 #177
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99080789
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:27 schreef strontboer het volgende:

[..]

Wanneer je stufi ontvangt, gaat je OV-chipkaart ook in. Bij de meesten zal dit dus 1 september zijn ;)
Ik heb stufi al best lang geleden aangevraagd en bij mij staat er pas 1 oktober.
Maar dacht dat dat sowieso zo was dat het pas 1 oktober inging..
pi_99110043
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:32 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik heb stufi al best lang geleden aangevraagd en bij mij staat er pas 1 oktober.
Maar dacht dat dat sowieso zo was dat het pas 1 oktober inging..
quote:
Algemeen
Zolang je recht hebt op studiefinanciering en geen vergoeding OV-buitenland ontvangt, mag je met het studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) gratis of met korting reizen in het openbaar vervoer in Nederland.
Bron: http://www.studentenreisproduct.nl/studentenreisproduct.aspx
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:49:54 #179
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99165664
quote:
Bedankt. :D
Dus ook al staat bij DUO dat het 1-10 ingaat mag je hem al eerder gebruiken?
pi_99166545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:49 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Bedankt. :D
Dus ook al staat bij DUO dat het 1-10 ingaat mag je hem al eerder gebruiken?
Hmmm lijkt me wel?! Misschien even een belletje plegen naar DUO? ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:16:24 #181
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99166840
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:10 schreef strontboer het volgende:

[..]

Hmmm lijkt me wel?! Misschien even een belletje plegen naar DUO? ;)
Ik heb eens gegoogled en het schijnt dat je idd pas in otober je OV én stufi ontvangt, omdat het per periode gaat of zo. Dat wordt een maand zelf reizen betalen. :P
Maar je hebt gelijk, ik kan het beste met DUO bellen voor de zekerheid. :)
pi_99167093
Huh wtf. Doe eens linkje als je wilt :P
pi_99167467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:16 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Ik heb eens gegoogled en het schijnt dat je idd pas in otober je OV én stufi ontvangt, omdat het per periode gaat of zo. Dat wordt een maand zelf reizen betalen. :P
Maar je hebt gelijk, ik kan het beste met DUO bellen voor de zekerheid. :)
Dat gaat alleen op als je nog geen 18 bent, omdat je dan nog kinderbijslag ontvangt. Als je op de eerste dag van het kwartaal nog geen 18 bent, ontvangen je ouders voor dat kwartaal nog kinderbijslag. Daarom gaat je stufi dan pas per 1 oktober in (het eerste kwartaal waarin je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen). Ook de reisrecht gaat dan pas vanaf 1 oktober in.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:37:00 #184
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99167785
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef strontboer het volgende:
Huh wtf. Doe eens linkje als je wilt :P
Wordt op verschillende fora gezegd..

quote:
Ik heb nog wel gebeld, die vrouw zei omdat je studiefinanciering vanaf 1 oktober ingaat moet je alles zelf betalen voor de maand september.
dus weer een maandkaart gehaald... :(
http://forum.girlscene.nl(...)42d30dcebe2793bad1b0

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als je nog geen 18 bent, omdat je dan nog kinderbijslag ontvangt. Als je op de eerste dag van het kwartaal nog geen 18 bent, ontvangen je ouders voor dat kwartaal nog kinderbijslag. Daarom gaat je stufi dan pas per 1 oktober in (het eerste kwartaal waarin je ouders geen kinderbijslag meer ontvangen). Ook de reisrecht gaat dan pas vanaf 1 oktober in.
Kijk, dat bedoelde ik.
Ik ben nog geen 18, dus voor mij geldt dat ook idd. :P
pi_99167887
Ooooh op die fiets. Dat wordt het voor jou dus de eerste maand zelf betalen :P Ik ben in januari 18 geworden dus ik ontvang gewoon stufi op 1 september en het studentenreisproduct gaat dan ook in :)
pi_99168142
Ter verduidelijking, als je op de eerste dag van het derde kwartaal (dus 1 juli) nog geen 18 was, krijgen je ouders dus voor juli, augustus en september nog kinderbijslag, daarna wordt dat stopgezet en ontvang je stufi + reisrecht.
pi_99168201
nevermind, klopt wel :')
pi_99168593
Het zal wel al 15000 keer gevraagd zijn, maar ik heb niet echt zin om al die topics door te lezen,
die kopie van je identiteitsbewijs, moet die tot a4 formaat worden vergroot of mag die op ware grootte?
pi_99168677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Alrac4 het volgende:
Het zal wel al 15000 keer gevraagd zijn, maar ik heb niet echt zin om al die topics door te lezen,
die kopie van je identiteitsbewijs, moet die tot a4 formaat worden vergroot of mag die op ware grootte?
Ware grote toch? Anders wordt ie toch zo onduidelijk als de neter :')
pi_99174954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:54 schreef Alrac4 het volgende:
Gewoon normaal formaat.
pi_99294139
quote:
Je aanvraag voor de studenten OV-chipkaart kan helaas niet verwerkt worden. Dit kan zijn omdat:
*hele lijst
-de kopie van je identiteitsbewijs niet overeenkomt met de pasfoto
Dus als je een andere pasfoto hebt dan de pasfoto op je identiteitsbewijs is het fout? :?
pi_99294699
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Dus als je een andere pasfoto hebt dan de pasfoto op je identiteitsbewijs is het fout? :?
Blijkbaar wel :+

Maar dan zou je, als je geen pasfoto meer hebt die hetzelfde is als de pasfoto op je id-pas, een nieuwe id-pas aan moet vragen?! 8)7
pi_99295326
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:21 schreef strontboer het volgende:

[..]

Blijkbaar wel :+

Maar dan zou je, als je geen pasfoto meer hebt die hetzelfde is als de pasfoto op je id-pas, een nieuwe id-pas aan moet vragen?! 8)7
Dit is kut, ergens staat ook vermeldt dat de pasfoto recent moet zijn. Ik denk dat dat bovenstaande punt niet klopt. Het zal wel een onduidelijke kopie zijn geweest, morgen opnieuw proberen. :+
pi_99295436
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:29 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Dit is kut, ergens staat ook vermeldt dat de pasfoto recent moet zijn. Ik denk dat dat bovenstaande punt niet klopt. Het zal wel een onduidelijke kopie zijn geweest, morgen opnieuw proberen. :+
Als ik jou was zou ik eerst even bellen ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:30:56 #195
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_99361686
Mijn 2 jarige mbo opleiding heb ik dus net afgerond. Eind deze maand loopt mijn stufi ook af. Inmiddels alweer een nieuwe aangevraagd omdat ik weer een mbo opleiding ga starten maar mijn reisproduct is geldig tot eind deze maand.

Als mijn wijziging van stufi doorgevoerd gaat worden krijg ik dan een reisproduct op 1 augustus of 1 september?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_99532834
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:10 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook een heel andere foto gekozen, ander kapsel, 3 jaartjes ouder - geen probleem, het was wel gewoon goed te zien dat het om een en dezelfde persoon ging.
't Zou toch te gek voot woorden zijn als je foto per se dezelfde moest zijn als die op je ID? :D
pi_99573322
Oke, alsnog opgestuurd en weer een fout. Ze kunnen m'n aanvraag niet meer verwerken blablabla.
Ik moet gewoon een persoonlijke OV-chipkaart online aanmaken en daar het studentenproduct op opladen. maar ik heb al een voordeelurenabonnement van de NS, daar staat ook een pasfoto op en ook OV-Chipkaart. Maar als ik dat wachtwoord van ov-chipkaart.nl invul op studentenreisproduct.nl zegt ie dat de username niet bekend is. :S
pi_99595875
Hoe zit het als je gestopt bent met een opleiding (dus al een OV chip pas hebt) en dit weer jaar begint. Moet ik nu weer een pas aanvragen of krijg ik automatisch bericht dat ik m'n reisproduct kan ophalen? (of moet ik dat zelf ergens op de site aanvragen? staat er niet echt duidelijk
There are only 151 Pokémon.
pi_99599364
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:34 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe zit het als je gestopt bent met een opleiding (dus al een OV chip pas hebt) en dit weer jaar begint. Moet ik nu weer een pas aanvragen of krijg ik automatisch bericht dat ik m'n reisproduct kan ophalen? (of moet ik dat zelf ergens op de site aanvragen? staat er niet echt duidelijk
Ja kunt je oude kaart gewoon gebruiken en het product weer ophalen als deze gereed staat.
pi_99617258
Heb mijn diploma behaald, dus ben ik klaar met mijn studiefinanciering en OV Studentenkaart. Ik had officieel recht tot en met 31 Juli om te reizen, maar omdat ik deze week al op vakantie ga had ik aangegeven dat ik vanaf 16 Juli geen recht meer wou hebben om mijn reisproduct, dit heb ik al zo'n twee weken geleden aangegeven door met mijn DigiD in te loggen en het aan te geven op de IB site. Dat is nummer een, en is geregeld. Nu moet ik dus alleen nog het product daadwerkelijk van mijn kaart afhalen door naar een ophaalautomaat te gaan en het product eraf te halen. Net even gedaan, maar kon nergens zien hoe ik het eraf haal? Heb totaal geen zin in een boete omdat ik te laat was of dergelijke, en ben tot en met midden Augustus op vakantie namelijk. Wat moet ik nou precies nog doen?
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_99618736
Als je een reisproduct eraf wil halen, moet je de optie ''bestelling ophalen'' kiezen. Beetje raar aangezien je iets wil verwijderen. Als het goed is gaat hij dan een bestelling ophalen waarmee het reisproduct eraf gehaald wordt.

Kan wel even duren overigens voordat die bestelling klaarstaat. Bij mij duurde het een dag of 8 voordat ik het reisproduct kon verwijderen, maar misschien heb je geluk en staat het al klaar.
pi_99789633
Ik ben op een doordeweekse dag mijn ov-chip(week)kaart vergeten.
Nu weet ik niet zeker of de laatste keer dat me dit overkwam buiten of binnen het contractjaar valt en of het zin heeft om het nu weer te declareren, aangezien ik dat recht misschien al verspilt heb. Je mag 1 keer per contractjaar het geld terugvragen. Is een contractjaar voor studenten een studiejaar van sept tot juli, of van 1 jan. tot 31 dec?

Alvast bedankt!

Edit: OV vergeten

quote:
Heeft u een NS-/OV-Jaarabonnement en Jaartrajectabonnement, dan kunt u driemaal per contractjaar gebruik maken van deze regeling
Als u uw Voordeelurenabonnement vergeet, kunt u éénmaal per contractjaar gebruikmaken van de 'Regeling voor vergeten abonnementen'.
Voor maandkaarten en Studenten OV-kaarten geldt de regeling een keer per kalenderjaar.
In alle gevallen dient u eerst het vervangend vervoerbewijs betaald / overgemaakt te hebben.
Reply is van 2008. Kan op chipkaart site geen antwoord vinden.

Edit 2:
Ik vraag het gewoon terug, en als het niet kan hoor ik het wel. Maar nu vul ik het formulier in en het kaartnummer van m'n chipkaart past niet in de vakjes van 'Kaartnummer abonnement'. Nog niet aangepast neem ik aan (internetformulier wel zie ik).

[ Bericht 26% gewijzigd door djdg op 22-07-2011 13:29:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')