IK VIND HUN EEN NEPPE JALOERSE GROEPERING. EN DAT IS GODVERDOMME MIJN MENINGquote:
Goed, de staat is tenminste neutraal. Dat is beter dan allemaal vage giften inderdaad. Maar dan nog is de partij afhankelijk van een financier en voelt minder te noodzaak om zelf rond te komen. Als je politieke participatie onder de burger wil bevorderen, en dat lijkt mij in ieder geval wenselijk, dan zal je af moeten stappen van een financieringsconstructie of deze op een lager pitje moeten zetten. Er zijn denk ik veel mensen die wel lid zouden willen worden, of ooit lid zijn geweest, maar weer net dat laatste zetje nodig hebben om het (weer) te worden.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Van mij mogen alle partijen best wel een hoeveelheid geld uit de staatskas krijgen om de kosten te betalen....dan is het iig neutraal geld. De bezwaren ken ik, maar die vind ik minder zwaar wegen dan de voordelen.
Bedrijven/organisaties die zich "inkopen" bij politieke partijen leidt per definitie tot moeilijke situaties, waarbij altijd de belangen van de donateur meegewogen zullen worden en dat is juist wat de politiek nooit zou moeten doen.
In ons land zullen er altijd politieke partijen zijn (tenminste....daar ga ik voor het gemak maar even vanuit....een staatsgreep lijkt me onwaarschijnlijkquote:Goed, de staat is tenminste neutraal. Dat is beter dan allemaal vage giften inderdaad. Maar dan nog is de partij afhankelijk van een financier en voelt minder te noodzaak om zelf rond te komen. Als je politieke participatie onder de burger wil bevorderen, en dat lijkt mij in ieder geval wenselijk, dan zal je af moeten stappen van een financieringsconstructie of deze op een lager pitje moeten zetten. Er zijn denk ik veel mensen die wel lid zouden willen worden, of ooit lid zijn geweest, maar weer net dat laatste zetje nodig hebben om het (weer) te worden.
Hoezo neutraal. Het is bevoordeling door de partijen in de tweede kamer van partijen in de tweede kamer. Andere passief kiesgerechtigden en nieuwe partijen worden zo op achterstand gezet. Daarnaast nodigt het die partijen ook nog eens uit om betaalde functies te creeeren voor 'politieke talenten' die zo nooit in contact komen met de buitenwereld en dan aan het toneel kunnen verschijnen met een gekunsteld cv. Zie Balkenende die professor was in de CDA-kunde.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Van mij mogen alle partijen best wel een hoeveelheid geld uit de staatskas krijgen om de kosten te betalen....dan is het iig neutraal geld. De bezwaren ken ik, maar die vind ik minder zwaar wegen dan de voordelen.
Het is een gegeven dat er partijen in de TK zitten....het is ook een gegeven dat die partijen daardoor kosten maken en die maken ze in jouw en mijn belang. Wil je dat partijen bezig gaan met geld ophalen of met het land regeren?quote:Hoezo neutraal. Het is bevoordeling door de partijen in de tweede kamer van partijen in de tweede kamer. Andere passief kiesgerechtigden en nieuwe partijen worden zo op achterstand gezet. Daarnaast nodigt het die partijen ook nog eens uit om betaalde functies te creeeren voor 'politieke talenten' die zo nooit in contact komen met de buitenwereld en dan aan het toneel kunnen verschijnen met een gekunsteld cv. Zie Balkenende die professor was in de CDA-kunde.
Ik eis dat ze op gelijke voet met nieuwkomers en andere passief kiesgerechtigden de verkiezingen ingaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is een gegeven dat er partijen in de TK zitten....het is ook een gegeven dat die partijen daardoor kosten maken en die maken ze in jouw en mijn belang. Wil je dat partijen bezig gaan met geld ophalen of met het land regeren?
De farmaceutische industrie mag gewoon stromannen in de gezondheidsraad zetten en de ministers gedragen zich toch wel als hun trekpop, daarbij speelt het probleem niet.quote:Altijd fijn als er een paar farmaceutische bedrijven wat geld in de partijkas stoppen toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |