abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 13:58:39 #51
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89383922
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:19 schreef gtotep het volgende:
PvdA is een echte jaloerse groepering
IK VIND HUN EEN NEPPE JALOERSE GROEPERING. EN DAT IS GODVERDOMME MIJN MENING
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  woensdag 1 december 2010 @ 13:58:58 #52
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89383929
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Van mij mogen alle partijen best wel een hoeveelheid geld uit de staatskas krijgen om de kosten te betalen....dan is het iig neutraal geld. De bezwaren ken ik, maar die vind ik minder zwaar wegen dan de voordelen.

Bedrijven/organisaties die zich "inkopen" bij politieke partijen leidt per definitie tot moeilijke situaties, waarbij altijd de belangen van de donateur meegewogen zullen worden en dat is juist wat de politiek nooit zou moeten doen.
Goed, de staat is tenminste neutraal. Dat is beter dan allemaal vage giften inderdaad. Maar dan nog is de partij afhankelijk van een financier en voelt minder te noodzaak om zelf rond te komen. Als je politieke participatie onder de burger wil bevorderen, en dat lijkt mij in ieder geval wenselijk, dan zal je af moeten stappen van een financieringsconstructie of deze op een lager pitje moeten zetten. Er zijn denk ik veel mensen die wel lid zouden willen worden, of ooit lid zijn geweest, maar weer net dat laatste zetje nodig hebben om het (weer) te worden.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89384243
quote:
Goed, de staat is tenminste neutraal. Dat is beter dan allemaal vage giften inderdaad. Maar dan nog is de partij afhankelijk van een financier en voelt minder te noodzaak om zelf rond te komen. Als je politieke participatie onder de burger wil bevorderen, en dat lijkt mij in ieder geval wenselijk, dan zal je af moeten stappen van een financieringsconstructie of deze op een lager pitje moeten zetten. Er zijn denk ik veel mensen die wel lid zouden willen worden, of ooit lid zijn geweest, maar weer net dat laatste zetje nodig hebben om het (weer) te worden.
In ons land zullen er altijd politieke partijen zijn (tenminste....daar ga ik voor het gemak maar even vanuit....een staatsgreep lijkt me onwaarschijnlijk :P) en die moeten zich primair met politiek bezig houden en niet met het genereren van geld. In die zin is het in mijn ogen geen bedrijf.

Het land moet bestuurt worden en het liefst met zo weinig inmenging van buitenaf....klinkt idealistisch, ik weet het en alle partijen die in de kamer zitten en dus gekozen zijn door "ons" hebben dan wat mij betreft ook het recht om de normale kosten die gemaakt moeten worden vergoed te krijgen.

Het verenigingsleven in z'n algemeen loopt overal hard achteruit....individualisering enzo, dus of je daar genoeg geld mee binnen kan krijgen waag ik te betwijfelen.
pi_89384307
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Van mij mogen alle partijen best wel een hoeveelheid geld uit de staatskas krijgen om de kosten te betalen....dan is het iig neutraal geld. De bezwaren ken ik, maar die vind ik minder zwaar wegen dan de voordelen.
Hoezo neutraal. Het is bevoordeling door de partijen in de tweede kamer van partijen in de tweede kamer. Andere passief kiesgerechtigden en nieuwe partijen worden zo op achterstand gezet. Daarnaast nodigt het die partijen ook nog eens uit om betaalde functies te creeeren voor 'politieke talenten' die zo nooit in contact komen met de buitenwereld en dan aan het toneel kunnen verschijnen met een gekunsteld cv. Zie Balkenende die professor was in de CDA-kunde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89384600
quote:
Hoezo neutraal. Het is bevoordeling door de partijen in de tweede kamer van partijen in de tweede kamer. Andere passief kiesgerechtigden en nieuwe partijen worden zo op achterstand gezet. Daarnaast nodigt het die partijen ook nog eens uit om betaalde functies te creeeren voor 'politieke talenten' die zo nooit in contact komen met de buitenwereld en dan aan het toneel kunnen verschijnen met een gekunsteld cv. Zie Balkenende die professor was in de CDA-kunde.
Het is een gegeven dat er partijen in de TK zitten....het is ook een gegeven dat die partijen daardoor kosten maken en die maken ze in jouw en mijn belang. Wil je dat partijen bezig gaan met geld ophalen of met het land regeren?

Altijd fijn als er een paar farmaceutische bedrijven wat geld in de partijkas stoppen toch? ;)
pi_89385247
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is een gegeven dat er partijen in de TK zitten....het is ook een gegeven dat die partijen daardoor kosten maken en die maken ze in jouw en mijn belang. Wil je dat partijen bezig gaan met geld ophalen of met het land regeren?
Ik eis dat ze op gelijke voet met nieuwkomers en andere passief kiesgerechtigden de verkiezingen ingaan.

quote:
Altijd fijn als er een paar farmaceutische bedrijven wat geld in de partijkas stoppen toch? ;)
De farmaceutische industrie mag gewoon stromannen in de gezondheidsraad zetten en de ministers gedragen zich toch wel als hun trekpop, daarbij speelt het probleem niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89418520
Als we dan naar de SP kijken (Andere partijen doen dit in mindere mate overigens ook!) met hun afdracht en belasting truuk (legaal en al) dan zien we dat er veel gemeenschapsgeld naar partijen gaat dat niet eens op gaat. Ook dat heeft men dus onderling geregeld en ingedekt, geen begrotingen voor henzelf, geen watertight systeem. Mooi voor de SP overigens, de rijkste partij waarbij het geld tegen de plinten klotst aldus harry van bommel, letterlijk: http://harryvanbommel.sp.(...)racht-aan-de-partij/

Het lijkt me dus ook zinnig dat er een plafond komt per kamerlid/leden in de max. euro's die een partij mag hebben als inkomen op jaarbasis. Een soort van MP norm voor partijen zelf dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 02-12-2010 09:54:36 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')