abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89368141
Onze nieuwbouwwoning is in de maak en wordt in het najaar van 2011 opgeleverd. Door de bouwmaatschappij is een sanitairwinkel aangewezen die onze badkamer voor oplevering van de woning MOET leveren. Dit is ons een doorn in het oog.

Hoe krijgen we het voor elkaar dat de badkamer leeg (zonder wandtegels) wordt opgeleverd?
De sanitairzaak doet moeilijk en zegt dat we verplicht zijn de boel 'waterdicht' (incl. wandtegels) te laten opleveren ivm GIW-garantie. Terwijl we wateraansluitingen (bijv. bij wastafel) wel afgedopt krijgen opgeleverd... In de badkamer komt net als in de rest van de woning tijdens de bouw vloerverwarming aangebracht.

We mogen de standaard badkamertegels upgraden bij deze winkel (voor de hoofdprijs!). Willen we daar niet aan, dan wordt de badkamer standaard opgeleverd. We willen natuurlijk een mooie badkamer, maar bestellen deze liever bij een gerenomeerd bedrijf waar we over de prijs kunnen onderhandelen. Dat kan bij deze zaak niet. Overigens overwegen we zelfs strak gestucte waterdichte wanden ipv tegels.

Wie weet raad?
pi_89368650
Denk niet dat je veel keus hebt. Gewoon het basic spul er in laten zetten en er weer uit slopen zodra je de sleutel hebt. De aannemer is ook gebonden aan regels en als één van die regels is dat de natte ruimtes waterdicht moeten worden opgeleverd dan kan je hoog of laag springen, maar ze gaan dan echt niet voor jou een uitzondering maken.

Waarom denk je trouwens dat je wel korting kan regelen bij het ene bedrijf maar niet bij het ander? Tenzij je het allemaal zelf wil gaan doen moet je je eens afvragen of je die beoogde besparing er wel uit gaat halen als je de oude badkamer er eerst nog uit moet (laten) slopen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_89368822
Tiger, we hebben een voorstel gekregen van de betreffende winkel.
Voor grotere tegels dan de standaard: 30 euro materiaalkosten (afhankelijk van de tegel) extra per m2. Plus daarbij arbeidsloon 40 euro EXTRA per m2.
pi_89372842
Badkamer kan ook binnen SWK (GIW bestaat niet meer) zonder wandtegels worden opgeleverd, hiervoor zal dan wel een alternatief moeten komen.

Soort gelijk topic:

Casco opleveren badkamer mag niet?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89372870
Wees blij dat je zelf nog wat te kiezen hebt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_89374226
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom denk je trouwens dat je wel korting kan regelen bij het ene bedrijf maar niet bij het ander? Tenzij je het allemaal zelf wil gaan doen moet je je eens afvragen of je die beoogde besparing er wel uit gaat halen als je de oude badkamer er eerst nog uit moet (laten) slopen.
Nou, wat ik er van begrijp is die winkel is dus aangewezen door het bouwbedrijf als enige optie, dus ze hoeven niet te onderhandelen voor de prijs om je als klant binnen te halen. Je hebt simpelweg geen keuze dus betaal je de hoofdprijs. Waarschijnlijk als je er zo binnen loopt (dus niet aangeven dat je verplicht daar moet kopen) kun je een veel beter prijs krijgen voor hetzelfde spul. Mischien een idee om vrienden onafhankelijk eens een offerte te laten opstellen door dat sanitairbedrijf en deze dan eens onder hun neus duwen....
pi_89409148
Uit ervaring: die verplichte winkels zetten je af waar je bij staat. En niet zo zeer op hun eigen materialen, maar omdat ze gaan zeggen " dit kost maar 20 meer dan de standaard" en jij dan denkt "valt mee". Terwijl vervolgens blijkt dat de aannemer niet de standaardprijs betaald en je dus veel en veel meer kwijt bent.
Maar goed, wij kregen het destijds onder giw niet voor elkaar. Wat wel kon was kaal laten opleveren (dus echt compleet kaal, beton en alleen leidingen op de standaardplaatsen) maar dan moesten we voor de badkamer afstand doen van de garantie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 22:41:56 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89409486
Wat Mefke79 zegt is eigenlijk de enige mogelijkheid, wil het bouwbedrijf daar niet aan dan zou ik gewoon de meest standaard goedkope meuk uitkiezen die er bestaat en een dag na oplevering de badkamer eruit slopen. Dat zie ik namelijk wel meer mensen in de nieuwbouw na oplevering doen O-) .

Of dat voor jullie uit kan qua extra kosten is natuurlijk de vraag; je zult de oude badkamer natuurlijk moeten (laten) slopen, een containter moeten laten brengen voor het sloopafval, de leidingen moeten (laten) verleggen dus ik vraag mij af of je aan het einde van het verhaal niet veel meer kwijt bent dan dat je nu zou zijn als je alles nu laat doen.
pi_89410010
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je meer dan 1000 euro kan besparen op het hele plaatje door het allemaal bij een andere zaak te kopen en in de waan te zijn dat je super veel korting krijgt (meer dan 10% hoef je echt niet te verwachten). Op een badkamer van 5000 euro is dat 500 euro en dat ben je makkelijk weer kwijt aan het slopen/afvoeren/verleggen/opnieuw laten aanleggen van je badkamer.

Maak heel zorgvuldig een kosten plaatje van wat je wil hebben, laat in detail een offerte opmaken bij de het bedrijf dat je de eventuele sloopwerkzaamheden wil laten doen en leg die twee prijzen naast elkaar neer. Ik voorspel dat je, als je geluk hebt, misschien net 100 euro winst maakt. En of dat nou al die kopzorgen waard is... wat is 100 euro op een nieuwbouw appartement? :?
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')