abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:34:42 #1
105356 psv01
-----040-----
pi_89367615
EINDHOVEN - Het ernstige vermoeden bestaat dat de opmerkelijke reeks schiet- of vuurwapenincidenten de afgelopen twee weken in Eindhoven allemaal te maken hebben met de hennepteelt en georganiseerde criminaliteit.
© Getty ImagesBurgemeester Rob van Gijzel heeft dat dinsdagavond gezegd in het vragenuurtje in de Eindhovense gemeenteraad.

De burgemeester sprak over vijf incidenten in twee weken. Van Gijzel doelde in elk geval op de extreem gewelddadige beschieting van een woning aan de Boutenslaan zondagavond en de dood van een 28-jarige Eindhovenaar door een schietpartij twee weken geleden.

De burgemeester noemde de zorgen van de inwoners én het college daarover 'erg groot' en sprak over een ‘ernstige en onacceptabele maatschappelijke ontwrichting’.

Connecties

Voor Van Gijzel is het duidelijk dat de incidenten een voortgaande ontwikkeling vormen die het gevolg is van het coffeeshopbeleid. De burgemeester zei eerder deze maand dat een ‘stevig deel’ van de Eindhovense coffeeshophouders connecties met criminelen heeft.

Hij ontvouwde toen experimenten voor een betere controle aan de achterdeur. Voor verdergaande ideeën zoals een gereguleerde hennepteelt krijgt hij vooralsnog geen steun in Den Haag.

Recherchecapaciteit

De Eindhovense politie zet momenteel alle beschikbare recherchecapaciteit in op deze reeks geweldsmisdrijven en dat gaat ten koste van het overige politiewerk, erkende de burgemeester dinsdagavond. Van Gijzel zal zijn zorgen woensdag ook aan de orde brengen in het korpsbeheerdersberaad met minister Ivo Opstelten (Veiligheid).

De burgemeester herhaalde dat de politiesterkte onrechtvaardig is verdeeld. Van Gijzel meent dat steden als Amsterdam en Rotterdam mensen moeten inleveren ten gunste van steden als Eindhoven en Tilburg. De PvdA-burgemeester voegde daar overigens aan toe dat hij niet verwacht dat de herverdeling op korte termijn tot stand komt.

© ANP

Bron http://www.nu.nl/binnenla(...)etcriminaliteit.html
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:35:57 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89367671
Drugs legaliseren! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:37:48 #3
pi_89367758
quote:
De burgemeester zei eerder deze maand dat een ‘stevig deel’ van de Eindhovense coffeeshophouders connecties met criminelen heeft.
Niet allemaal? Waar halen ze die legale wiet vandaan dan?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_89367897
Als ik dictator zou zijn zou ik alle drugscriminaliteit binnen 2 jaar laten verdwijnen en miljarden besparen op politie en andere opsporingsdiensten en in de tegenwoordige nieuwspraak betekenis van bezuinigen: extra belasting inkomsten heffen.
pi_89367941
pvv/vvd/cda: drugs moeten helemaal verboden worden :')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:42:22 #6
pi_89367971
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Als ik dictator zou zijn zou ik alle drugscriminaliteit binnen 2 jaar laten verdwijnen en miljarden besparen op politie en andere opsporingsdiensten en in de tegenwoordige nieuwspraak betekenis van bezuinigen: extra belasting inkomsten heffen.
Mij lukt dat in 5 minuten: Legaliseren.
pi_89369561
Inderdaad. Gewoon in hetzelfde bootje als alcohol. Als daar geen vergunningen voor werden verstrekt, had je nu ook honderden mensen met een wodka stokerij op zolder, of garageboxen vol bierbrouwers.

Paar tomatenkwekers vergunningen geven om wiet te kweken, en weg criminaliteit. Om nog maar te zwijgen over zaken als kwaliteitscontrole en accijnzen.

[ Bericht 12% gewijzigd door havanagila op 01-12-2010 00:25:22 ]
pi_89370088
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mij lukt dat in 5 minuten: Legaliseren.
Omgwtfbbq je hebt mijn plan door. Vandaag een traumatisch artikel gelezen in de Gelderlander. In het lokale kneuzen stuk van die krant stond een pagina groot huil artikel dat je in de Liemers (naast de achterhoek) BINNEN EEN UUR AAN XTC KAN KOMEN via INTERNET!!! Schijnbaar had het verbod toch niet zo'n zin, en als je de gevolgen van de Amerikaanse aanpak bekijkt heeft een strengere controle en vervolging ook niet veel zin.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:52:25 #9
pi_89370625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

traumatisch
Het spijt me :@
  woensdag 1 december 2010 @ 15:41:00 #10
pi_89388313
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1067223/2010/12/01/Burgemeester-Helmond-krijgt-beveiliging-wegens-bedreigingen.dhtml
quote:
HELMOND - De Helmondse burgemeester Fons Jacobs wordt momenteel dusdanig bedreigd dat hij persoonlijke bewaking krijgt. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente woensdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving door het Eindhovens Dagblad.
De woordvoerder gaat niet in op de reden van de beveiliging. Hij verwijst naar een persconferentie van loco-burgemeester Frans Stienen om half zes.

Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven refereerde dinsdagavond in een betoog over geweldsincidenten in zijn stad als gevolg van drugscriminaliteit ook aan twee aanslagen op een coffeeshop in Helmond. De Helmondse gemeentewoordvoerder reageert ook niet op vragen of er een verband bestaat.
pi_89388363
Zo lang die criminelen elkaar afschieten zou ik zeggen: opgeruimd staat netjes. ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 1 december 2010 @ 15:44:48 #12
pi_89388448
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:42 schreef bijdehand het volgende:
Zo lang die criminelen elkaar afschieten zou ik zeggen: opgeruimd staat netjes. ^O^
Jij durft! :@ Een burgemeester crimineel noemen.
pi_89388555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef havanagila het volgende:
Inderdaad. Gewoon in hetzelfde bootje als alcohol. Als daar geen vergunningen voor werden verstrekt, had je nu ook honderden mensen met een wodka stokerij op zolder, of garageboxen vol bierbrouwers.

Paar tomatenkwekers vergunningen geven om wiet te kweken, en weg criminaliteit. Om nog maar te zwijgen over zaken als kwaliteitscontrole en accijnzen.
Probleem is dat de georganiseerde misdaad dit geen goed plan vindt.
En die hebben naar mijn mening overal hun "mannetjes" om hun belangen te dienen en dus lucratieve inkomstenbronnen in stand te houden.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:50:13 #14
pi_89388656
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:47 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Probleem is dat de georganiseerde misdaad dit geen goed plan vindt.
En die hebben naar mijn mening overal hun "mannetjes"
corrupte politici en ambtenaren. :Y

Maar vergeet vooral de concurrentie niet. Producenten van legale drugs (Heineken, Bayer en de Paus) hebben ook een aardige vinger in de wetgevingspap.
pi_89390861
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

corrupte politici en ambtenaren. :Y

Maar vergeet vooral de concurrentie niet. Producenten van legale drugs (Heineken, Bayer en de Paus) hebben ook een aardige vinger in de wetgevingspap.
Owjee, we hebben er weer 1. How's life for a conspiracy thinker?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_89391194
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:42 schreef bijdehand het volgende:
De onderwereld heeft zo zijn eigen rechters ^O^
  woensdag 1 december 2010 @ 16:51:38 #17
pi_89391385
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Industrieën lobbyen niet?

Ach wat schattig, een naïeveling. O+
pi_89394285
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:41 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Geef eens een goede reden waarom ik moet vertrouwen in " machthebbers" ?
Waarom moet ik aannemen dat zij en grote ondernemingen het beste met de mensheid voor hebben?
pi_89395988
Wat is dit nou weer voor onzin, 'corrupte politici en ambtenaren', concurrentie? Waar heb je het in godsnaam over. En alsof grote ondernemingen de mensheid willen overheersen....

Het gaat gewoon om tuig wat mensen dwingt hun huis vol wiet te zetten, en weer ander tuig wat de geoogste wiet jat, waardoor het eerste tuig met machinegeweren gaat lopen schieten.
  woensdag 1 december 2010 @ 18:53:47 #20
pi_89396512
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:41 schreef havanagila het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin, 'corrupte politici en ambtenaren', concurrentie? Waar heb je het in godsnaam over. En alsof grote ondernemingen de mensheid willen overheersen....
Ze willen geld verdienen. Aan legale wiet en coke valt niets te verdienen. Als je die zaken legaal gaat verbouwen ben je gewoon een aardappelboer. Heineken of Bayer kunnen met legale wiet en coke geen geld verdienen, maar ze ondervinden er wel concurrentie van. Hun politieke vrienden houden deze drugs dus illegaal vanwege winstmaximalisatie.
quote:
Het gaat gewoon om tuig wat mensen dwingt hun huis vol wiet te zetten, en weer ander tuig wat de geoogste wiet jat, waardoor het eerste tuig met machinegeweren gaat lopen schieten.
Als wiet legaal is valt er niets te dwingen.
pi_89397690
Daarom moet het juist gelegaliseerd worden, zoals ik al zei. Zodat er als werkloos straatschoffie of drugscrimineel geen geld aan te verdienen valt.

En (pharmaceutische) bedrijven ondervinden totaal geen concurrentie van coffeeshops, dat is onzin. Of er nou legale wiet te verkrijgen is of niet, de vraag naar paracetamol en hoestdrank zal heus niet dalen of stijgen. En de verkoop van kratjes bier ook niet.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:21:31 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89397848
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij durft! :@ Een burgemeester crimineel noemen.
hebben ze de burgemeester geraakt dan :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:30:06 #23
pi_89398351
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebben ze de burgemeester geraakt dan :?
Nog niet >:)
pi_89399322
Al die extra politiemensen die ingezet worden voor drugs criminaliteit kost ons kapitalen.
Zet er een beloning op en weg is het probleem.Is dat nou zo moeilijk?
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 19:51:04 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89399491
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nog niet >:)
dan noemt hij de burgemeester dus geen crimineel :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')