waarmee doe je dat?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:19 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel een beetje van het ''winst maken'' geweest en wil hier later ook echt mijn werk van maken. In de afgelopen 3 maanden heb ik ruim ¤1.100,- verdient met kopen en verkopen, dus pure winst. Ik vind dat ik dat best goed heb gedaan, zonder een ''echt'' (bij)baantje. Gewoon alles thuis gedaan en wanneer het mij uitkwam
Nee, begin bedrag was ongeveer ¤250,-quote:Op donderdag 2 december 2010 22:25 schreef Sokz het volgende:
[..]
1,1 k met een beginbedrag van 2k ? Netjes!
Doe ik niet aan, alles legaal!quote:Op donderdag 2 december 2010 22:33 schreef hondebrok het volgende:
[..]
waarmee doe je dat?
dvd's verkopen?
illegale gebrande dvd's?
Zo heb ik ook nog een tijdje gebeund in de begindagen van marktplaats en toen viavia het nog deedquote:Op donderdag 2 december 2010 22:37 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Doe ik niet aan, alles legaal!
Ik zie het als een soort sport om zo goed en eerlijk mogelijk aan veel geld te komen en dus winst te maken. En van de Blu-Ray's, dvd's, (online)games waarin ik geīnvesteerd had is nog lang niet alles weg. Sterker nog, heb deze week alleen al voor ¤75,- verkocht, waarvan een deel al via dit forum. Dus het gaat goed, mijn ''voorraad'' is nog niet op en ik heb reeds ¤100,- geīnvesteerd in een speel waarmee ik in ca. 3 - 6 maanden tijd ¤900,- winst heb gemaakt. Dit doe ik voor de 2e keer, 2x ¤100,- heeft mij al meer dan ¤1.300,- opgeleverd in totaal, dit is dus zonder het verkoop van games, dvd's, blu-ray's en e.v.t overige spullen (soms nog game consoles, maar dan gaat het om b.v. een PS3 die ik al had en wil vervangen voor een nieuwe enz. reken ik niet mee met de ¤1.100,-).
Zelfde was voor concert tickets enzeau. Van te voren opkopen en verkopen voor hogere prijs. Of toen de Wii en PS3 uitkwamen direct op marktplaats zetten en voor 1.5 keer de prijs de deur uit doen.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:25 schreef hondebrok het volgende:
ja dat werkt ff totdat mensen ook de kanalen ontdekken om goedkoop aan die dingen te komen.
heb zo een tijdje gehandeld in motoronderdelen via ebay.
kocht ik 20 bougies van ngk en verkocht ze in nederland.
kleine winst+gratis onderdelen.
vriend van mij handelde in motoren en auto's, die pakte op jaarbasis 5 tot 10 duizend euro.
maar dat is nu ook niet veel meer
Daarom altijd in beweging blijven en anderen markten zoeken, aangezien het niet iets is waarbij je je kan onderscheiden. Waar ik jaren terug veel mee verdiende was caraudio, en dan het wat hogere segment. Goedkoop inkopen in duitsland (ook ebay e.d.) en dan op marktplaats doorverkopen. Geregeld gehad dat ik mooie Audison amps (2e hands) in dl voor 30 a 40 kon kopen en in Nederland voor ¤150 weg kon zetten. Of Focal speakersetjes. Zijn toch leuke bedragen op je 18equote:Op donderdag 2 december 2010 23:25 schreef hondebrok het volgende:
ja dat werkt ff totdat mensen ook de kanalen ontdekken om goedkoop aan die dingen te komen.
heb zo een tijdje gehandeld in motoronderdelen via ebay.
kocht ik 20 bougies van ngk en verkocht ze in nederland.
kleine winst+gratis onderdelen.
vriend van mij handelde in motoren en auto's, die pakte op jaarbasis 5 tot 10 duizend euro.
maar dat is nu ook niet veel meer
Concertkaartjes heb ik dan weer nooit gedaan.:Pquote:Op donderdag 2 december 2010 23:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zelfde was voor concert tickets enzeau. Van te voren opkopen en verkopen voor hogere prijs. Of toen de Wii en PS3 uitkwamen direct op marktplaats zetten en voor 1.5 keer de prijs de deur uit doen.
Mwah, ik heb het toen wel eens uitgerekend en daar kwam toch een uur 'tarief' uit die ver boven een normaal salaris lag.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:45 schreef hondebrok het volgende:
op die leeftijd mooi mee genomen maar de tijd en moeite lonen het niet.
als ik met gewoon werken meer kan verdienen dan doe ik het iig niet
Precies, achteraf is het heel makkelijk miljonair te worden met beleggen.quote:
Het probleem bij dit soort dingen is dat je altijd nog een mailtje kunt krijgen van het bedrijf dat er een fout in het systeem zat en dat ze zullen proberen het terug te draaien. Besides, dit zijn van die zaken die soms voor komen. Kun je niet bepaald een living van maken. Er is niks mis met bijbaantjes op jonge leeftijd. Heb jaren de ochtend krant gelopen en ook 3 jaar lopen sjouwen in een supermarkt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:03 schreef jamesstewart het volgende:
Ja klopt. Heb een keer een heel erg hoog uur ''tarief'' gehad. Dat was met een actie van MovieMinutes. Bij het invullen van een quiz kreeg je 30 MM en de codes kon je invoeren op een account. Er zat echter een fout in het systeem, je kon met nieuwe e-mail adressen onbeperkt meedoen dus niet aan IP-adres verbonden. Ik heb daarmee dus ca. 3000 MM verdiend in een paar uurtjes tijd en vanaf 120 MM krijg je via de site al een ''gratis'' blu-ray t.w.v ¤15,- a ¤30,- toegestuurd. Je betaalt alleen de verzendkosten van ¤1,50 per BD. Het mooie was dat je bij de BD's die je gratis kreeg, ook nog nieuwe MM (40 per Blu-Ray Disc) kreeg en die weer kon invoeren op de site.
Met die 3000 MM die ik een paar uur verdiend had, was mijn uur ''tarief'' dus ca. ¤200,-.
Alleen om het geld ook echt te krijgen, gingen er wel een paar weken aan voorbij (spullen opgestuurd krijgen, op MP zetten en verkopen nam meer tijd in beslag). Als nog ¤500,- a ¤700,- mee verdiend en mijn voorraad BD's is nog niet op en ik heb nog punten op de site (en houd het in de gaten, want meestal krijg je via acties weer nieuwe gratis punten). En als ik met de punten die ik nog heb BD's bestel, zitten daar weer punten op en kan ik zeker nog de ¤1.000,- halen. Gewoon dus ''gratis'' gekregen (alleen verzendkosten dus betaald).
En dat is heel wat meer dan mijn klasgenoten verdienen met hun bijbaantjes. Gemiddelde van ¤150,- per maand... wat ik in ''een uur'' heb verdiend
Haha. Maar of het vol te houden is..quote:Op donderdag 2 december 2010 23:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mwah, ik heb het toen wel eens uitgerekend en daar kwam toch een uur 'tarief' uit die ver boven een normaal salaris lag.
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:53 schreef jamesstewart het volgende:
Even dit:
L Royal Dutch Shell A 13 ¤23,64 ¤307 ¤23,8150 ¤310 2 (+0,74%)
Stel dat ik voor ¤2000,- aandelen koop bij Royal Dutch Shell, voor die ¤23,8150 per aandeel.
Ik denk zelf dat ik dan geen risico's neem, want Shell is nu niet een bedrijf dat failliet zal gaan, maar juist steeds meer winst zal maken omdat de vraag naar olie (benzine, gas of wat zij ook allemaal verkopen) alleen maar zal toenemen, dus dan worden de aandelen ook steeds meer waard toch?
Wie niet? Ik ken minder jonge studenten die beginnen met beleggen die een 20 jaren plan hebben om op hun 40e te stoppen met werken dan studenten die liever vandaag dan morgen direct in een ferrari rijden. Het probleem is dat er producten in de markt zijn die voor dit soort mensen specifiek gemaakt lijken te zijn. Doordat zo'n iemand weet dat hij met 2000,- euro, naar een bedrag van 20k kan in een dag, is het menselijk dat zo'n iemand daar meer naar kijkt dan het lange termijn plaatje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef Arcee het volgende:
Overigens is buy en hold op zich wel een goeie strategie. Voor de lange termijn, de hele lange termijn, maar jij denkt volgens mij aan de hele korte snel rijk worden-termijn.
Ik was net een reply aan het typen voor die 20 jarige strategie maar toen popte deze post naar boven. Toch maar eerst even reageren. No offense! Maar je reply doet me enorm veel denken aan die video dagboeken van beleggers op Alex.nl. Over hoe gelukkig zij wel niet waren dat ze waren begonnen met beleggen en het idee hadden, dat wat zij deden, ook het juiste was.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:47 schreef the85mc het volgende:
Om even op je vraag terug te komen, je kunt wel leven van beleggen, maar dat is erg moeilijk. Als het erg makkelijk was hadden wel meer mensen het gedaan. Ik ben zelf sinds kort ook actieve belegger. Zou mezelf niet als daytrader omschrijven, maar eerder als weektrader. Meeste aandelen houd ik meer dan een week in bezit.
Als je serieus hier mee bezig wilt moet je je echt wel in beleggen verdiepen. Beleggen 'op je gevoel' of 'dit zal in de toekomst wel gaan stijgen' werkt niet. Heb het zelf ondervonden en dat kost je veel knaken. Want na het beslissen waarin je wilt investeren is het INSTAPMOMENT erg belangrijk. Het kan procenten schelen wanneer je in of uitstapt.
En flinke rendementen halen in korte tijden kan wel, maar is zeer risicovol. Ik ben de laatste tijd met met turbo's aan het handelen en dat gaat meer dan goed kan ik je vertellen. Maar ik houd er wel rekening mee dat wanneer er een stoploss wordt doorbroken dat ik dan mijn inleg kwijt ben. Ik beleg dan ook niet alleen in turbo's maar ook in fondsen in opkomende markten. Is minder risicovol en levert ook mooie rendementen op.
Ik gebruik verschillende sites om aan gegevens te komen, maar een goede vind ik quoteweb.nl Je moet niet naar de adviezen kijken op de site. Maar je kunt er goede grafieken zelf samenstellen, met MACD, RSI en boilinger bands.
Als je succesvol wilt beleggen zul je trends moeten zien te ontdekken. Hoe eerder en beter je dat kunt, hoe meer succes je kunt halen met beleggen. Daarvoor gebruik is dus MACD, RSI, K/W verhouding etc.
Lang verhaal, maar het komt erop neer dat je pas moet handelen op het moment dat je een verwachting hebt dat een koers een bepaalde kant op gaat. Dan moet je afwegen wat je doelen zijn en hoeveel risisco je wilt nemen. Dan je instap en uitstap moment timen. maar als je dat allemaal goed doet kan het goed uitpakken. heb je nog geen flauw idee wat al die afkortingen betekenen? Ga je dan eerst maar eens inlezen/youtuben op dit onderwerp. Er zijn best goed (engelstalige) filmpjes die uitleggen hoe je indicatoren kunt gebruiken.
Btw, heb in 1 week een rendement gehaald van 59,5% met turbo's arcelor mittal. Ben gisteren uitgestapt omdat het me te piekerig werd. Had dus nog meer winst kunnen maken, maar toch winst genomen. Van winst nemen is nog niemand armer geworden , onthou datEn dit is niet een rendement wat vaak gehaald wordt.. Anders zat ik full time te traden voor een jaar en kan ik vanaf dan rentenieren...
Uhm. Om het makkelijk te houden. Je hebt speculators, die intraday handelen en je hebt beleggers die op basis van lange termijn handelen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:00 schreef jamesstewart het volgende:
Een daytrader is dus iemand die per dag kijkt naar aandelen, dus aandelen die hij vandaag koopt, ook weer vandaag verkoopt.
Een weektrader is iemand die zijn aandelen voor een wat langere periode, in dit geval een week, laat staan om ze vervolgens aan het einde van de week te verkopen.
Je zult dan ook wel maandtraders, kwartaaltraders etc. hebben neem ik aan.
Een daytrader zal vast wel elke dag winst maken, maar dan gaat het om niet zoveel geld.
Ik denk dat een weektrader wel een goede is, dan heb je namelijk meer tijd om te zien of je je aandelen wel of niet moet verkopen.
Ik heb Binck Bank gemailed en al antwoord gekregen. In de volgende mail zou er een link staan naar mijn oefenrekening, dat ''volgende mailtje'' nog niet gehad, dus ik wacht nog af. Ik hoop wel dat ik hem vandaag krijg, zodat ik kan starten met oefenen
Je hebt dan geen koerswinst, maar wel een dividend rendement van ~4%quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je in de zomer van 2007 aandelen RDS had gekocht, dan had je nog altijd geen winst gemaakt.
Had je ze in het voorjaar van 2009 gekocht, dan juist wel.
Maar ja, dat is met de kennis van nu.
Overigens is buy en hold op zich wel een goeie strategie. Voor de lange termijn, de hele lange termijn, maar jij denkt volgens mij aan de hele korte snel rijk worden-termijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |