Da's ook al heel wat, doorhebben of je winst op kennis/strategie berust. Mijn eerste aandeeltjes (maart 2009, ING @ 4 ofzo) gingen binnen de maand twee keer over de kop. Toen dacht ik van tjsah, wat is nu moeilijk aan beleggen. Maar ja toen kwam de b2b-prog. bij ING (12 naar 6), weg winst.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:01 schreef ssebass het volgende:
Gek genoeg pak ik veel winst met iex beursspel. Sta deze maand al weer op 45%, maar dat heeft in mijn geval niets met kennis te maken.
Je kunt je geld altijd terughalen, geen probleem.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:36 schreef jamesstewart het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, loop je meer risico je geld te verliezen wanneer je op de korte termijn investeert dan op de lange termijn? Als dat zo is, dan is mijn keuze snel gemaakt en ga ik voor investeren op de lange termijn. En een vraag waar ik maar niet uit zie te komen: als je een tijdje, b.v. 6 maanden / 1 jaar lang actief bent geweest op Binck Bank en je besluit te stoppen, kun je het geld wat je op Binck Bank hebt staan dan ook gewoon terugstorten op je normale rekening, of zit je dan voor een bepaalde tijd vast aan Binck Bank?
Wil je die jongen van zijn geld af helpen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef Vanky het volgende:
Met jou startkapitaal (2000 euro) kun je investeren in 3 verschillende aandelen.
Neem een bedrijf dat door de crisis hard getroffen werd (banken bv.) en investeer daar in!
Meer zeg ik niet!
Het hangt niet zo zeer af van korte of lange termijn. Je kunt bijvoorbeeld voor korte termijn beleggen in een Duitse T-bond en je zult vrijwel zeker geen geld verliezen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:36 schreef jamesstewart het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, loop je meer risico je geld te verliezen wanneer je op de korte termijn investeert dan op de lange termijn? Als dat zo is, dan is mijn keuze snel gemaakt en ga ik voor investeren op de lange termijn. En een vraag waar ik maar niet uit zie te komen: als je een tijdje, b.v. 6 maanden / 1 jaar lang actief bent geweest op Binck Bank en je besluit te stoppen, kun je het geld wat je op Binck Bank hebt staan dan ook gewoon terugstorten op je normale rekening, of zit je dan voor een bepaalde tijd vast aan Binck Bank?
Ik ga er ook van uit dat de meeste zaken altijd al in de prijs verwerkt zitten. Maar elke dag krijgt zo'n koers enorm veel externe klappen te verwerken. 1 van die klappen is het gedrag van hedgefunds die zo nodig op het moment dat nieuws uitkomt, op dat exact zelfde moment een positie moet innemen. Daar probeer ik van te profiteren.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:13 schreef mobileplayer het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe je in technische analyse kunt geloven en tegelijkertijd gebruik maakt van de implied probability. Immers, de implied probability wordt a.d.h.v de marktprijs berekend. Dus ga je er al vanuit dat de marktprijs altijd juist is en dat alle informatie in de prijs verwerkt is. Technische analyse heeft dan geen zin meer.
quote:Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef superpiet het volgende:
Ook zal de euro binnenkort stijgen naar de 1,80.
Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte site.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef superpiet het volgende:
Ga in elk geval niet daytraden
http://www.daytradingscam.com/
Eén tip. Koop een indextracker van de S&P500. Die zal binnenkort de 1300 aanraken (enkele maanden tijd). Vandaag was een voorbode.
Een andere mogelijkheid is goud en zilver kopen. Die zitten op dit moment in een parabolische bubbel, dus die gaan nog zeker verdubbelen voordat het terug gaat naar $100/ounce goud en $5/ounce zilver.
Zo'n blog zou veel beter/leuker zijn als ze wat daytrade mantra's/dogma's zouden weerleggen. Beetje zoals ze bij Inveztor (?) beleggingsproducten van bank onder de loep nemen.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte site.
Daytrading is een scam
Deze website is gemaakt met het doel het publiek te informeren over de gevaren en de desinformatie met betrekking tot daytrading. Zelf heb ik een jaar lang gedaytraded, en heb het volgende ontdekt. Daytrading is een scam
Een jaar lang daytraden en er dan achterkomen dat het een scam is? Het probleem van dit soort websites is dat het onderliggende idee best aardig is alleen dat het volledig verkeerd verpakt wordt.
Ik heb dat meerdere keren geprobeerd, om een CFD trade op te nemen. Hoogmoed komt voor de val. Keihard op mn bek gegaan, zelfde soort als die knul op YT en video snel gedeletequote:
Niemand weet wat er ook maar over een minuut gaat gebeuren. Anders was je binnen een minuut binnen. Laat staan dat iemand weet wat er over een jaar of langer gaat gebeuren. Je hebt altijd enkel kansquote:Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef superpiet het volgende:
Eén tip. Koop een indextracker van de S&P500. Die zal binnenkort de 1300 aanraken (enkele maanden tijd). Vandaag was een voorbode.
Een andere mogelijkheid is goud en zilver kopen. Die zitten op dit moment in een parabolische bubbel, dus die gaan nog zeker verdubbelen voordat het terug gaat naar $100/ounce goud en $5/ounce zilver.
Shit man, ik had dat filmpje wel willen zienquote:Op donderdag 2 december 2010 01:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb dat meerdere keren geprobeerd, om een CFD trade op te nemen. Hoogmoed komt voor de val. Keihard op mn bek gegaan, zelfde soort als die knul op YT en video snel gedelete
We zijn in die zin wel in de verkeerde periode geboren. Als ik in de 50s was geboren wist ik het welquote:Op donderdag 2 december 2010 01:26 schreef flyguy het volgende:
[..]
Niemand weet wat er ook maar over een minuut gaat gebeuren. Anders was je binnen een minuut binnen. Laat staan dat iemand weet wat er over een jaar of langer gaat gebeuren. Je hebt altijd enkel kans
Ik had wel in een tijd met lage Shiller P/E's willen levenquote:Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We zijn in die zin wel in de verkeerde periode geboren. Als ik in de 50s was geboren wist ik het wel(ervan uitgaande dat ik dezelfde driften zou hebben zoals ik die nu heb)
Haha, ja dan kan ik een verdere carriere in trading wel vergeten. Wanneer ik met mn snufferd op YT sta te vloeken en chagrijnig sta te kijken als ik talloze K er door heen loop te spoelen en zelfs tijdens de drop er nog bij koop in de hoop dat het nog goed komt.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Shit man, ik had dat filmpje wel willen zien
Ach periode maakt niet uit. Er zijn altijd wel kansen op wat voor markt ook wereldwijd. Plus dat je in die tijd een stuk minder op macro-nieuws kon tradenquote:Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We zijn in die zin wel in de verkeerde periode geboren. Als ik in de 50s was geboren wist ik het wel(ervan uitgaande dat ik dezelfde driften zou hebben zoals ik die nu heb)
Periode maakt niet uit? Moahquote:Op donderdag 2 december 2010 01:34 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ach periode maakt niet uit. Er zijn altijd wel kansen op wat voor markt ook wereldwijd. Plus dat je in die tijd een stuk minder op macro-nieuws kon tradenAl hoewel, frontline traders hadden natuurlijk al lang posities ingenomen voordat slecht nieuws over markt x de volgende dag in de krant kwam en de particulieren probeerden mee te spelen.
Ach, elke trader heeft dat weleens gedaan, inclusief de bijkoop&hoop martingale reflex. Volgens mij is dat juist goed als je een paar keer flink pijn hebt gehad. Dat gaat ongelukken tegen voor later als je echt iets hebt te verliezen.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha, ja dan ik een verdere carriere in de trading carriere wel vergeten. Wanneer ik met mn snufferd op YT sta te vloeken en chagrijnig sta te kijken als ik talloze K er door heen loop te spoelen en zelfs tijdens de drop er nog bij koop in de hoop dat het nog goed komt.
Daarom ben ik ook blij dat ik mijn leeftijd mee heb. Wat ik ook fout doe, heb nog een leven voor je om dat weer goed te zetten. Dat is bij users zoals jezelf of LXIV wel anders. Niet dat ik nou wil zeggen dat jullie enorme oude knarren zijn maar je begrijpt me welquote:Op donderdag 2 december 2010 01:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ach, elke trader heeft dat weleens gedaan, inclusief de bijkoop&hoop martingale reflex. Volgens mij is dat juist goed als je een paar keer flink pijn hebt gehad. Dat gaat ongelukken tegen voor later als je echt iets hebt te verliezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |