abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 21:53:31 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89406787
Hint: Zie Tip2 van mijn eerste post in dit topic
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89407249
Ga dit topic later nog wel een keer lezen. Ik heb ongeveer hetzelfde idee. Een paar duizend euro max beleggen in aandelen, maar dan om ze voor langere tijd te laten staan omdat ik anders al hard verlies ga maken vanwege de transactiekosten. Dacht gewoon via een internetbroker met lage kosten.

Gek genoeg pak ik veel winst met iex beursspel. Sta deze maand al weer op 45%, maar dat heeft in mijn geval niets met kennis te maken. De reden om te gaan beleggen is ervaring op doen. Mocht ik ooit wel veel geld willen investeren dan heb ik in ieder geval ervaring. Ik ben overigens wel redelijk risicomijdend.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 1 december 2010 @ 22:27:46 #53
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89408665
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:01 schreef ssebass het volgende:
Gek genoeg pak ik veel winst met iex beursspel. Sta deze maand al weer op 45%, maar dat heeft in mijn geval niets met kennis te maken.
Da's ook al heel wat, doorhebben of je winst op kennis/strategie berust. Mijn eerste aandeeltjes (maart 2009, ING @ 4 ofzo) gingen binnen de maand twee keer over de kop. Toen dacht ik van tjsah, wat is nu moeilijk aan beleggen. Maar ja toen kwam de b2b-prog. bij ING (12 naar 6), weg winst.
  woensdag 1 december 2010 @ 22:36:33 #54
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89409178
Dus als ik het goed begrijp, loop je meer risico je geld te verliezen wanneer je op de korte termijn investeert dan op de lange termijn? Als dat zo is, dan is mijn keuze snel gemaakt en ga ik voor investeren op de lange termijn. En een vraag waar ik maar niet uit zie te komen: als je een tijdje, b.v. 6 maanden / 1 jaar lang actief bent geweest op Binck Bank en je besluit te stoppen, kun je het geld wat je op Binck Bank hebt staan dan ook gewoon terugstorten op je normale rekening, of zit je dan voor een bepaalde tijd vast aan Binck Bank?
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  woensdag 1 december 2010 @ 22:51:28 #55
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_89410125
PS: Ik wil graag zo'n schaduwporto openen bij Binck Bank, maar kan niets vinden op de website. Heeft iemand een link?
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  woensdag 1 december 2010 @ 22:59:50 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89410678
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:36 schreef jamesstewart het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, loop je meer risico je geld te verliezen wanneer je op de korte termijn investeert dan op de lange termijn? Als dat zo is, dan is mijn keuze snel gemaakt en ga ik voor investeren op de lange termijn. En een vraag waar ik maar niet uit zie te komen: als je een tijdje, b.v. 6 maanden / 1 jaar lang actief bent geweest op Binck Bank en je besluit te stoppen, kun je het geld wat je op Binck Bank hebt staan dan ook gewoon terugstorten op je normale rekening, of zit je dan voor een bepaalde tijd vast aan Binck Bank?
Je kunt je geld altijd terughalen, geen probleem.
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 december 2010 @ 23:00:29 #57
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_89410720
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef Vanky het volgende:
Met jou startkapitaal (2000 euro) kun je investeren in 3 verschillende aandelen.
Neem een bedrijf dat door de crisis hard getroffen werd (banken bv.) en investeer daar in!

Meer zeg ik niet!
Wil je die jongen van zijn geld af helpen?
pi_89411187
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:36 schreef jamesstewart het volgende:
Het hangt niet zo zeer af van korte of lange termijn. Je kunt bijvoorbeeld voor korte termijn beleggen in een Duitse T-bond en je zult vrijwel zeker geen geld verliezen.

Echter, voor een particulier met een Binck account zijn transactiekosten erg hoog. Actief handelen is daarom niet rendabel. Je kan daarom beter kiezen voor de lange termijn.

Je kunt bij Binck bank elk moment geld storten of terug storten.
pi_89412980
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:13 schreef mobileplayer het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe je in technische analyse kunt geloven en tegelijkertijd gebruik maakt van de implied probability. Immers, de implied probability wordt a.d.h.v de marktprijs berekend. Dus ga je er al vanuit dat de marktprijs altijd juist is en dat alle informatie in de prijs verwerkt is. Technische analyse heeft dan geen zin meer.
Ik ga er ook van uit dat de meeste zaken altijd al in de prijs verwerkt zitten. Maar elke dag krijgt zo'n koers enorm veel externe klappen te verwerken. 1 van die klappen is het gedrag van hedgefunds die zo nodig op het moment dat nieuws uitkomt, op dat exact zelfde moment een positie moet innemen. Daar probeer ik van te profiteren.

Implied probability gebruik ik meer om een overzicht te hebben wat er zich in de markt afspeelt, 'wat zeggen de huidige koersen?'. Je kunt op basis van kwantiatieve analyse een overzicht krijgen wat voor reactie de FOMC meetings op de beurzen hebben gehad op korte termijn over de laatste jaren. En je weet de voorspellingsrate en successie rate van diezelfde factoren van de analisten. Die factoren kun je combineren en dan kom je gegarandeerd(!) op een hogere probability dan 50% uit als je dat in een model stopt. En als je daar logisch over na denkt en je vergelijkt dat met andere TA modellen is dat ook niet meer dan logisch. Gezien die meer zo rond de 30 - 50% zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89415569
Ga in elk geval niet daytraden
http://www.daytradingscam.com/

Eén tip. Koop een indextracker van de S&P500. Die zal binnenkort de 1300 aanraken (enkele maanden tijd). Vandaag was een voorbode.

Een andere mogelijkheid is goud en zilver kopen. Die zitten op dit moment in een parabolische bubbel, dus die gaan nog zeker verdubbelen voordat het terug gaat naar $100/ounce goud en $5/ounce zilver.
pi_89415584
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef superpiet het volgende:

Ook zal de euro binnenkort stijgen naar de 1,80.
pi_89415671
quote:
Ga in elk geval niet daytraden
http://www.daytradingscam.com/

Eén tip. Koop een indextracker van de S&P500. Die zal binnenkort de 1300 aanraken (enkele maanden tijd). Vandaag was een voorbode.

Een andere mogelijkheid is goud en zilver kopen. Die zitten op dit moment in een parabolische bubbel, dus die gaan nog zeker verdubbelen voordat het terug gaat naar $100/ounce goud en $5/ounce zilver.
Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte site.

Daytrading is een scam

Deze website is gemaakt met het doel het publiek te informeren over de gevaren en de desinformatie met betrekking tot daytrading. Zelf heb ik een jaar lang gedaytraded, en heb het volgende ontdekt. Daytrading is een scam

Een jaar lang daytraden en er dan achterkomen dat het een scam is? Het probleem van dit soort websites is dat het onderliggende idee best aardig is alleen dat het volledig verkeerd verpakt wordt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 2 december 2010 @ 01:09:36 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89415719
"Daytraden is een scam"
Maar wel zeker weten dat de S&P500 in enkele maanden naar 1300 gaat en dat de goudprijs gaat verdubbelen en daarna terug naar $100 :')
Mijn reisverslagen
pi_89415749
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte site.

Daytrading is een scam

Deze website is gemaakt met het doel het publiek te informeren over de gevaren en de desinformatie met betrekking tot daytrading. Zelf heb ik een jaar lang gedaytraded, en heb het volgende ontdekt. Daytrading is een scam

Een jaar lang daytraden en er dan achterkomen dat het een scam is? Het probleem van dit soort websites is dat het onderliggende idee best aardig is alleen dat het volledig verkeerd verpakt wordt.
Zo'n blog zou veel beter/leuker zijn als ze wat daytrade mantra's/dogma's zouden weerleggen. Beetje zoals ze bij Inveztor (?) beleggingsproducten van bank onder de loep nemen.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:16:44 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89415796
Mijn reisverslagen
pi_89415891
quote:
Ik heb dat meerdere keren geprobeerd, om een CFD trade op te nemen. Hoogmoed komt voor de val. Keihard op mn bek gegaan, zelfde soort als die knul op YT en video snel gedelete :')
  donderdag 2 december 2010 @ 01:26:01 #67
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89415894
quote:

Niemand weet wat er ook maar over een minuut gaat gebeuren. Anders was je binnen een minuut binnen. Laat staan dat iemand weet wat er over een jaar of langer gaat gebeuren. Je hebt altijd enkel kans
The more debt, the better
  donderdag 2 december 2010 @ 01:30:19 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89415939
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb dat meerdere keren geprobeerd, om een CFD trade op te nemen. Hoogmoed komt voor de val. Keihard op mn bek gegaan, zelfde soort als die knul op YT en video snel gedelete :')
Shit man, ik had dat filmpje wel willen zien :P
Mijn reisverslagen
pi_89415944
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:26 schreef flyguy het volgende:

[..]

Niemand weet wat er ook maar over een minuut gaat gebeuren. Anders was je binnen een minuut binnen. Laat staan dat iemand weet wat er over een jaar of langer gaat gebeuren. Je hebt altijd enkel kans
We zijn in die zin wel in de verkeerde periode geboren. Als ik in de 50s was geboren wist ik het wel :P (ervan uitgaande dat ik dezelfde driften zou hebben zoals ik die nu heb)
  donderdag 2 december 2010 @ 01:33:51 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89415964
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We zijn in die zin wel in de verkeerde periode geboren. Als ik in de 50s was geboren wist ik het wel :P (ervan uitgaande dat ik dezelfde driften zou hebben zoals ik die nu heb)
Ik had wel in een tijd met lage Shiller P/E's willen leven :{
Instappen en hooguit één keer per jaar even 5 minuten naar je portefeuille kijken.
Mijn reisverslagen
pi_89415967
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Shit man, ik had dat filmpje wel willen zien :P
Haha, ja dan kan ik een verdere carriere in trading wel vergeten. Wanneer ik met mn snufferd op YT sta te vloeken en chagrijnig sta te kijken als ik talloze K er door heen loop te spoelen en zelfs tijdens de drop er nog bij koop in de hoop dat het nog goed komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 02-12-2010 01:40:34 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 01:34:59 #72
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_89415971
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach periode maakt niet uit. Er zijn altijd wel kansen op wat voor markt ook wereldwijd. Plus dat je in die tijd een stuk minder op macro-nieuws kon traden :P Al hoewel, frontline traders hadden natuurlijk al lang posities ingenomen voordat slecht nieuws over markt x de volgende dag in de krant kwam en de particulieren probeerden mee te spelen.
The more debt, the better
pi_89416008
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:34 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ach periode maakt niet uit. Er zijn altijd wel kansen op wat voor markt ook wereldwijd. Plus dat je in die tijd een stuk minder op macro-nieuws kon traden :P Al hoewel, frontline traders hadden natuurlijk al lang posities ingenomen voordat slecht nieuws over markt x de volgende dag in de krant kwam en de particulieren probeerden mee te spelen.
Periode maakt niet uit? Moah :P In die zin ben ik wel jaloers hoor op de mensen die een 10 jaar eerder zijn geboren. Je succesrate is sowieso hoger door de bijna lineaire lijn omhoog op de markt in die tijd. En wij moeten nu continu naar die oude vandagen luisteren hoe goed zij wel niet waren :P In deze markt is het een stuk moeilijker om centen te verdienen dan een jaar of 20 geleden.

En ik zie kansen op lange termijn beleggen voor komende 10 a 20 jaar echt somber in. En wil ik over 20 jaar toch echt genoeg bij elkaar hebben dat ik niet meer hoef te werken. En met 20 jaar werken en elke maand continu een groot gedeelte storten in staatsobligaties of andere assets kom je er ook niet mee.
  donderdag 2 december 2010 @ 01:40:10 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89416010
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, ja dan ik een verdere carriere in de trading carriere wel vergeten. Wanneer ik met mn snufferd op YT sta te vloeken en chagrijnig sta te kijken als ik talloze K er door heen loop te spoelen en zelfs tijdens de drop er nog bij koop in de hoop dat het nog goed komt.
Ach, elke trader heeft dat weleens gedaan, inclusief de bijkoop&hoop martingale reflex. Volgens mij is dat juist goed als je een paar keer flink pijn hebt gehad. Dat gaat ongelukken tegen voor later als je echt iets hebt te verliezen.
Mijn reisverslagen
pi_89416022
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, elke trader heeft dat weleens gedaan, inclusief de bijkoop&hoop martingale reflex. Volgens mij is dat juist goed als je een paar keer flink pijn hebt gehad. Dat gaat ongelukken tegen voor later als je echt iets hebt te verliezen.
Daarom ben ik ook blij dat ik mijn leeftijd mee heb. Wat ik ook fout doe, heb nog een leven voor je om dat weer goed te zetten. Dat is bij users zoals jezelf of LXIV wel anders. Niet dat ik nou wil zeggen dat jullie enorme oude knarren zijn maar je begrijpt me wel :P

En uiteraard is het goed om in die zin flink wakker geschud te worden. Maar je weet zelf ook hoe verneukeratief selectie is in de financiele wereld wat betreft een baan krijgen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')