abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:01:14 #1
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89362246
EDIT: Tevens ben ik op zoek naar mensen die ditzelfde zelf willen gaan doen... en dus vanuit hun eigen huis(/winkel) spullen in willen zamelen en er werkende PC's van willen bouwen... dat zou ook gelijk een groot deel van de logistieke problemen oplossen :) Er kan dan wel een centrale site met adressenlijst ofzo van gemaakt worden.

Ik had al een keer een topic in V&A gemaakt maar dat is ondergesneeuwd... en ik denk dat het hier beter past.

Voor een inzamelproject zoek ik oude computerapparatuur. Het gaat dus om computers, onderdelen, beeldschermen, andere randapparatuur, in principe alles wat enigszins met computers te maken heeft. Oud, kapot, incompleet, het maakt allemaal niet uit, uiteindelijk komt het allemaal ergens terecht; alleen met kapotte CRTs (beeldbuizen) kan ik (in verband met veiligheid enzo) niets. Kapotte computeronderdelen zijn dus ook welkom!

Van de werkende onderdelen bouw ik "nieuwe" computers, waar Linux op gaat en die vervolgens (gratis) weggegeven worden aan mensen die er geen geld voor hebben, maar er wel een nodig hebben (denk hierbij aan scholieren etc.). De meeste PC's die ik hier inmiddels heb staan zijn Pentium 3 of 4-bakjes waar je net mee op internet kan etc., dus het maakt niet heel veel uit hoe oud de spullen zijn.

Kapotte onderdelen gaan uit elkaar, en printplaten gaan bijvoorbeeld naar kunstenaars toe die ze dan weer gebruiken, koper en aluminium gaat naar de ijzerhandel, waarvan de opbrengst in de donatiepot gaat voor een ander initiatief wat ik hier aan het opzetten ben (o.a. sociaal centrum), en ga zo maar door.. alles krijgt uiteindelijk weer ergens een bestemming. Oude onderdelen die voor verzamelaars interessant zijn (i486-processors enzo) gaan voor weinig geld op bijvoorbeeld eBay, en ook die opbrengsten gaan in de donatiepot hier :)

Ik kan helaas niets op komen halen (tenzij je binnen Dordrecht woont, ik heb een fiets :+ ), maar in principe kunnen spullen altijd langsgebracht worden (of opgestuurd, maar ik heb geen budget voor vergoeding van verzendkosten). Ook Apple-pc's e.d. zijn welkom.

[/verhaal]

Samenvatting: oude computerzooi is hier heel welkom :)

[ Bericht 9% gewijzigd door joepie91 op 01-12-2010 22:30:19 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:05:38 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_89362508
Binnenkort hier eens opruimen, zal eens voor je kijken.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_89362606
He! ik verzamel dat ook, verzamel je ook Commodore/Atari ST's?
  woensdag 1 december 2010 @ 04:39:30 #4
183846 joepie91
pi_89372378
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef shintek het volgende:
He! ik verzamel dat ook, verzamel je ook Commodore/Atari ST's?
Neuh, in principe niet echt. Die zijn niet echt bruikbaar meer als schoolcomputer lijkt me... :P

Ik heb zelf overigens wel een C64 ergens in opslag staan... maar da's meer gewoon voor de lol en om af en toe eens een spelletje op te doen :)
pi_89373947
Ik heb 2 kapotte pc's staan, maar kan ze helaas niet brengen (ik heb ook geen auto). Is er iemand die in Almere woont en toch die kant op gaat...?
XBox gamertag:NLGoliath
  woensdag 1 december 2010 @ 09:11:50 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89373968
Tja Iemand nog oud computerspul nodig?

Maar ik kom niet in de buurt van Dordt. Misschien iemand die de boel wil meenemen vanuit Oss?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_89373985
Ik heb hier nog een defecte HP PSC-2110 staan (scanner loopt vast) maar die staat in Den Bosch.
Interesse?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 1 december 2010 @ 09:13:11 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89373998
Ik heb zelf niets, maar zijn er geen bedrijven die spullen over hebben? Het is iig de moeite waard om te kijken of er bedrijven zijn die veel doen met computers en zo doende veel over hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89389342
Ik heb volgensmij bij mijn ouders nog een asus a8v met een athlon 64bit 4000+ over.. + een pentium 4 2.6 ghz nogwat. Ik zal even voor je kijken dit weekend, ben helaas niet in staat om het te brengen.
pi_89389837
Ik heb nog een originele schijf met Windows 7 Starter liggen, hoorde bij een netbook die ik heb verkocht. Interesse ? Geen idee of het bruikbaar is.
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
  woensdag 1 december 2010 @ 16:22:26 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_89390019
Ik heb in de schuur ook nog wel wat oude meuk staan wat anders de container in gaat. Ik zal eens kijken of daar nog wat bruikbaars tussen zit.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_89391020
Hier is absoluut nog wel wat oud computerspul aanwezig, helaas woon ik in Den haag en kan ik niet brengen. Wel kom ik af en toe naar Den Bosch of Veluwe....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89392462
Ik heb nog een antieke laptop die opzich wel op te sturen is denk ik. :D
Hallon!
pi_89392809
hierbij baal ik er van dat ik tijdens mijn stage paar maand geleden meer dan 100pc (incl) monitoren e.d. weg moest gooien,... weggeven was geen optie, omdat ze geen zin hadden dat mensen terug konden komen van "werkt niet"

aantal keer een vw caddy vol gehad, zo naar de stort toe :?
  woensdag 1 december 2010 @ 22:22:49 #15
183846 joepie91
pi_89408391
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:12 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik heb hier nog een defecte HP PSC-2110 staan (scanner loopt vast) maar die staat in Den Bosch.
Interesse?
Wel interesse, alleen kan ik het zelf dus helaas niet op komen halen (Den Bosch is ietwat ver fietsen...).

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:06 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb volgensmij bij mijn ouders nog een asus a8v met een athlon 64bit 4000+ over.. + een pentium 4 2.6 ghz nogwat. Ik zal even voor je kijken dit weekend, ben helaas niet in staat om het te brengen.
Woon je in Dordrecht? Anders wederom het probleem dat ik geen vervoer heb :{

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb zelf niets, maar zijn er geen bedrijven die spullen over hebben? Het is iig de moeite waard om te kijken of er bedrijven zijn die veel doen met computers en zo doende veel over hebben.
Het probleem is dat veel bedrijven (ondanks dat ik alle schijven 'shred') heel erg huiverig zijn over het op straat komen te liggen van gegevens... dan krijg je dus een stapel computers zonder harde schijf. Nu heb ik een aardige voorraad met harde schijven liggen, maar ook die is een keer op... en niet alle schijven zijn bruikbaar voor een simpele school-pc (met een 120MB harde schijf kom je niet bijzonder ver...)
Maar ik ben zeker van plan om een aantal bedrijven aan te gaan schrijven hier in de regio.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:18 schreef Hoedjeman het volgende:
Ik heb nog een originele schijf met Windows 7 Starter liggen, hoorde bij een netbook die ik heb verkocht. Interesse ? Geen idee of het bruikbaar is.
Aangezien overal Linux opgaat is het niet heel interessant voor mij... ik zou die gewoon in V&A of hier in FHF zetten... zou zonde zijn als ik een ongebruikte licentie in de kast had liggen :)
Overigens gaat sowieso nergens Windows op, om gehannes over licenties etc. te voorkomen

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:18 schreef garnage-patrick het volgende:
hierbij baal ik er van dat ik tijdens mijn stage paar maand geleden meer dan 100pc (incl) monitoren e.d. weg moest gooien,... weggeven was geen optie, omdat ze geen zin hadden dat mensen terug konden komen van "werkt niet"

aantal keer een vw caddy vol gehad, zo naar de stort toe :?
Ik heb het inderdaad ook vaak genoeg zien gebeuren... :{ Maar goed, daarom zamel ik het dus ook centraal in. Als mensen er dan problemen mee hebben kunnen ze gewoon hier langs komen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:11 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb nog een antieke laptop die opzich wel op te sturen is denk ik. :D
Graag, alleen heb ik helaas geen budget om verzendkosten te vergoeden... wel even iets om rekening mee te houden :P

EDIT: Tevens ben ik op zoek naar mensen die ditzelfde zelf willen gaan doen... en dus vanuit hun eigen huis(/winkel) spullen in willen zamelen en er werkende PC's van willen bouwen... dat zou ook gelijk een groot deel van de logistieke problemen oplossen :) Er kan dan wel een centrale site met adressenlijst ofzo van gemaakt worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door joepie91 op 01-12-2010 22:30:32 ]
pi_89412748
Ik zal eens even kijken wat de verzendkosten gaan zijn maar ik vermoed dat 't binnen Nederland wel te overzien is maar ik weet nog niet precies wanneer ik 'm kan sturen, ik PM nog wel. ;)
Hallon!
  donderdag 2 december 2010 @ 00:27:18 #17
183846 joepie91
pi_89414650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:39 schreef BlueMage het volgende:
Ik zal eens even kijken wat de verzendkosten gaan zijn maar ik vermoed dat 't binnen Nederland wel te overzien is maar ik weet nog niet precies wanneer ik 'm kan sturen, ik PM nog wel. ;)
Okie, is goed :)
pi_89417060
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:22 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Wel interesse, alleen kan ik het zelf dus helaas niet op komen halen (Den Bosch is ietwat ver fietsen...).

Ik kom eigenlijk nooit in die regio, maar wellicht als iemand tussen dordt / den bosch in wil rijden kan ik hem daar wel even droppen? Staat hiet niet in de weg dus kan het rustig even afwachten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 2 december 2010 @ 10:21:56 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_89420130
*lade open trekt*

Ik heb nog een ddr2-533u 1Gb bankje liggen

En nog een shitload 7 bankjes ofzo aan SoDimm.

Benee in de kelder heb ik dacht ik ook nog hdd's liggen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_89423683
Kun je ook wat met een reepje RAM geheugen want volgens mij heb ik die als ik goed zoek ook nog ergens liggen. :)
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 december 2010 @ 13:41:18 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89426875
Ik weet niet of dit forum over een paar maanden nog intact is, maar zo ja zal ik de eerstvolgende keer dat hier de samplekast wordt opgeruimd spullen bewaren.

Dit gaat dan om ADSL modem/routers, routers, IP cams, homeplugs, bluetooth dongles, etc
pi_89429953
Ik heb misschien nog wel wat, o.a. een oude printer. Zal even nakijken!

(in Zwijndrecht!)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:43:04 #23
183846 joepie91
pi_89440659
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:21 schreef Qwea het volgende:
*lade open trekt*

Ik heb nog een ddr2-533u 1Gb bankje liggen

En nog een shitload 7 bankjes ofzo aan SoDimm.

Benee in de kelder heb ik dacht ik ook nog hdd's liggen.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef BlueMage het volgende:
Kun je ook wat met een reepje RAM geheugen want volgens mij heb ik die als ik goed zoek ook nog ergens liggen. :)
Is beiden zeker welkom :)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet of dit forum over een paar maanden nog intact is, maar zo ja zal ik de eerstvolgende keer dat hier de samplekast wordt opgeruimd spullen bewaren.

Dit gaat dan om ADSL modem/routers, routers, IP cams, homeplugs, bluetooth dongles, etc
Als ik het pand niet uitgetrapt wordt draait dit project over een paar maanden ook nog... en ik verwacht niet dat we er hier snel uit moeten. Maar goed, dat zien we dan tegen die tijd wel :)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:59 schreef Zembai het volgende:
Ik heb misschien nog wel wat, o.a. een oude printer. Zal even nakijken!

(in Zwijndrecht!)
Kun je dit ook zelf langsbrengen? Zo ja, stuur even een PM, dan stuur ik het adres op :) En anders moet ik even kijken... Zwijndrecht is best ver fietsen volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')