EDIT: Tevens ben ik op zoek naar mensen die ditzelfde zelf willen gaan doen... en dus vanuit hun eigen huis(/winkel) spullen in willen zamelen en er werkende PC's van willen bouwen... dat zou ook gelijk een groot deel van de logistieke problemen oplossen
Er kan dan wel een centrale site met adressenlijst ofzo van gemaakt worden.Ik had al een keer een topic in V&A gemaakt maar dat is ondergesneeuwd... en ik denk dat het hier beter past.
Voor een inzamelproject zoek ik oude computerapparatuur. Het gaat dus om computers, onderdelen, beeldschermen, andere randapparatuur, in principe alles wat enigszins met computers te maken heeft. Oud, kapot, incompleet, het maakt allemaal niet uit, uiteindelijk komt het allemaal ergens terecht; alleen met kapotte CRTs (beeldbuizen) kan ik (in verband met veiligheid enzo) niets. Kapotte computeronderdelen zijn dus ook welkom!
Van de werkende onderdelen bouw ik "nieuwe" computers, waar Linux op gaat en die vervolgens (gratis) weggegeven worden aan mensen die er geen geld voor hebben, maar er wel een nodig hebben (denk hierbij aan scholieren etc.). De meeste PC's die ik hier inmiddels heb staan zijn Pentium 3 of 4-bakjes waar je net mee op internet kan etc., dus het maakt niet heel veel uit hoe oud de spullen zijn.
Kapotte onderdelen gaan uit elkaar, en printplaten gaan bijvoorbeeld naar kunstenaars toe die ze dan weer gebruiken, koper en aluminium gaat naar de ijzerhandel, waarvan de opbrengst in de donatiepot gaat voor een ander initiatief wat ik hier aan het opzetten ben (o.a. sociaal centrum), en ga zo maar door.. alles krijgt uiteindelijk weer ergens een bestemming. Oude onderdelen die voor verzamelaars interessant zijn (i486-processors enzo) gaan voor weinig geld op bijvoorbeeld eBay, en ook die opbrengsten gaan in de donatiepot hier

Ik kan helaas niets op komen halen (tenzij je binnen Dordrecht woont, ik heb een fiets

), maar in principe kunnen spullen altijd langsgebracht worden (of opgestuurd, maar ik heb geen budget voor vergoeding van verzendkosten). Ook Apple-pc's e.d. zijn welkom.
[/verhaal]
Samenvatting: oude computerzooi is hier heel welkom
[ Bericht 9% gewijzigd door joepie91 op 01-12-2010 22:30:19 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in ChinaOok ik gebruik
Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K