Wat is mis met die uitspraak?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:50 schreef Stokstaart het volgende:
Djeez maakt het op de FP wel weer erg bont :
[..]
Dat zou een hele rare zijn. Vooral met het oog op dat het over "de zoektocht" gaat.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vermoed contaminatie op mars door aardse micro-organismen?
Waarom zou dat raar zijn? Dat zou betekenen dat zelfs de aardse micro-organismen zelfs in staat zijn te overleven in gebieden waar dat niet zou moeten kunnen volgens de huidige theorieën.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zou een hele rare zijn. Vooral met het oog op dat het over "de zoektocht" gaat.
Volgens de huidige theorieën staat er niks in de weg voor bacteriën om op mars te overleven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom zou dat raar zijn? Dat zou betekenen dat zelfs de aardse micro-organismen zelfs in staat zijn te overleven in gebieden waar dat niet zou moeten kunnen volgens de huidige theorieën.
Ik verwacht eerder zoiets heel suf dan iets geweldig.
Volgens mij ontsmetten ze die marsrovers niet voor niets zo grondig.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom zou dat raar zijn? Dat zou betekenen dat zelfs de aardse micro-organismen zelfs in staat zijn te overleven in gebieden waar dat niet zou moeten kunnen volgens de huidige theorieën.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Volgens de huidige theorieën staat er niks in de weg voor bacteriën om op mars te overleven.
Volgens de huidige theorien wordt het volgens mij helemaal niet onmogelijk geacht dat aardse micro-organismen op Mars zouden kunnen leven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar ging het om. Denk niet dat het vinden van aardse dingen op Mars daarover valt.quote:to discuss an "astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life."
heejquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef BeSimple het volgende:
En ze zijn maarliefst 5 nanometer groot!!!
Totaal off topic, maar Tyrandequote:Op dinsdag 30 november 2010 14:41 schreef Siyara het volgende:
[..]
Bron nu.nl
Ben ernstig benieuwd wat ze gevonden hadden, en vooral jammer dat ze nog tot donderdag wachten. Wat denken jullie wat het kan zijn?
Als nieuwe vorm van struisvogelpolitiek kijkt die nog eens lachend toe hoe een paar van de kardinalen wat weerloze kindjes rectaal uitwonen, schat ik zo...quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, sporen van buitenaards leven in een stuk meteoriet ofzo?
Ben benieuwd wat de paus er van vindt
Wat versta je onder algemene signalen dan? We hebben bijvoorbeeld SETI en luisteren al jaren naar radiosignalen uit het heelal, op zoek naar intelligent leven. En indirect wordt aangenomen dat er op Titan levensvormen zijn die methaan uitscheiden als afvalproduct, wat de toename van methaan zou verklaren.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:22 schreef Perox het volgende:
"It's life, Jim, but not as we know it"
Die NASA dame heeft gewoon dat op arseen gebaseerde bacterietje gevonden. Dat betekent dat we niet langer alleen naar fosfor moeten zoeken, maar ook arseen, en mogelijk ook silicium i.p.v. koolstof. Ook deze laatste twee stoffen zouden voldoende op elkaar lijken om vervanging van koolstof door silicium mogelijk te maken.
Ik denk dat de uitwerking op de speurtocht naar leven zo groot is omdat fosfor wellicht de duidelijkste ontkenner van leven was tot nu toe. Dat wil zeggen als je geen fosfor vindt, betekent dat dat er geen leven is. Dat blijkt dus niet zo te zijn....
Overigens vroeg ik me tijdens die documentaire wel af waarom we zoeken naar stofjes, en niet proberen de algemene signalen van leven te detecteren. Althans op plekken waar we relatief goed bij kunnen, zoals de maan, Mars, Titan, Europa, Ganymedes, Wat dan die algemene signalen zijn, is natuurlijk wel open ter discussie. Leven heeft volgens mij de neiging de omgeving te manipuleren en beïnvloeden op gerichte wijze. Dat moet toch detecteerbaar kunnen zijn, zie bijvoorbeeld de rode krassen op het oppervlakte van Europa.
Ja, ik bedoel dan meer dat tweede, want zoeken naar intelligent leven is denk ik weer een heel andere tak. En sommige dingen kun je niet van dichtbij bekijken, maar de meeste interessante objecten in het zonnestelsel kun je wel redelijk vanuit een baan eromheen fotograferen en meten. Als je bijvoorbeeld veranderingen kunt waarnemen (zoals dat methaan, maar ook gewoon visueel, infrarood, rontgen voor mijn part), die niet verklaard kunnen worden door niet-biologische processen, dan heb je ook een lead, zonder dat je je baseert op "life as we know it". Het verbaasde me in elk geval dat we (ze, de NASA vooral) redelijk traditioneel bezig zijn met de speurtocht.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:38 schreef splendor het volgende:
[..]
Wat versta je onder algemene signalen dan? We hebben bijvoorbeeld SETI en luisteren al jaren naar radiosignalen uit het heelal, op zoek naar intelligent leven. En indirect wordt aangenomen dat er op Titan levensvormen zijn die methaan uitscheiden als afvalproduct, wat de toename van methaan zou verklaren.
Zo, cool verhaal. Daar zouden ze een boek over moeten schrijven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik denk dat de NASA een meteoriet onder de Noordpool heeft gevonden, waar onomstotelijk bewijs van buitenaards leven in zit. Echter blijkt later door de oplettendheid van de dochter van een senator dat dit helemaal niet onomstotelijk is. Langzaam worden alle bewijzen tegengesproken, waarna blijkt dat een onderdirecteur van de NASA de hele operatie in scène heeft gezet om subsidie voor de NASA veilig te stellen voor komende decennia.
Ik zou dat niet suf vinden. Als blijkt dat we leven kunnen exporteren, hoe klein ook dan betekent dat een nieuwe kans voor de evolutie binnen een afzienbare afstand. Dat gaat ons zo ontzettend veel leren over verleden en toekomst!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is er alquote:Op woensdag 1 december 2010 10:09 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Zo, cool verhaal. Daar zouden ze een boek over moeten schrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |