abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89364243
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:50 schreef Stokstaart het volgende:
Djeez maakt het op de FP wel weer erg bont :
_O-

[..]

Wat is mis met die uitspraak?
Aliens zijn gewoon wezen/levensvormen van buiten onze planeet voor zover ik weet.
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:36:44 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89364389
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vermoed contaminatie op mars door aardse micro-organismen?
Dat zou een hele rare zijn. Vooral met het oog op dat het over "de zoektocht" gaat.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 22:43:59 #103
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89364889
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:36 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat zou een hele rare zijn. Vooral met het oog op dat het over "de zoektocht" gaat.
Waarom zou dat raar zijn? Dat zou betekenen dat zelfs de aardse micro-organismen zelfs in staat zijn te overleven in gebieden waar dat niet zou moeten kunnen volgens de huidige theorieën.

Ik verwacht eerder zoiets heel suf dan iets geweldig.
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:05:34 #104
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_89366091
Ze hebben contact gelegd met de Asgard _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_89366128
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Waarom zou dat raar zijn? Dat zou betekenen dat zelfs de aardse micro-organismen zelfs in staat zijn te overleven in gebieden waar dat niet zou moeten kunnen volgens de huidige theorieën.

Volgens de huidige theorieën staat er niks in de weg voor bacteriën om op mars te overleven.
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:06:35 #106
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89366143
quote:

[..]

Volgens mij ontsmetten ze die marsrovers niet voor niets zo grondig.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:06:42 #107
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89366152
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens de huidige theorieën staat er niks in de weg voor bacteriën om op mars te overleven.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:14:29 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89366571
quote:

[..]

Volgens de huidige theorien wordt het volgens mij helemaal niet onmogelijk geacht dat aardse micro-organismen op Mars zouden kunnen leven.

Eerder aannemelijk anders zouden ze er *uberhaupt* niet zijn gaan zoeken, als ze eerder het vermoeden hadden dat het onmogelijk was.

quote:
to discuss an "astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life."
Daar ging het om. Denk niet dat het vinden van aardse dingen op Mars daarover valt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:17:13 #109
64781 bonke
pipo koeie
pi_89366719
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef BeSimple het volgende:
En ze zijn maarliefst 5 nanometer groot!!!
heej :) je haar groeit 14 nanometer per sec dus das best wel veel :)
pies on joe toe
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:34:46 #110
62182 Georges
That's the shit
pi_89367617
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:41 schreef Siyara het volgende:

[..]

Bron nu.nl

Ben ernstig benieuwd wat ze gevonden hadden, en vooral jammer dat ze nog tot donderdag wachten. Wat denken jullie wat het kan zijn?
Totaal off topic, maar Tyrande O+
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_89373570
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, sporen van buitenaards leven in een stuk meteoriet ofzo?

Ben benieuwd wat de paus er van vindt :P
Als nieuwe vorm van struisvogelpolitiek kijkt die nog eens lachend toe hoe een paar van de kardinalen wat weerloze kindjes rectaal uitwonen, schat ik zo...

Stel je voor, straks vinden we ook nog intelligent leven wat allang weet dat religie niet meer is dan verhalen die mooi passen op de plank naast onze verzamelde sprookjes van Grimm e.d.. Dan kun je toch beter nog met een grijns op je knar je kardinalen gadeslaan in hun topprestatie... op die gemiddelde leeftijd... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AlphaOmega op 01-12-2010 08:57:39 ]
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 1 december 2010 @ 09:22:48 #112
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89374202
"It's life, Jim, but not as we know it"

Die NASA dame heeft gewoon dat op arseen gebaseerde bacterietje gevonden. Dat betekent dat we niet langer alleen naar fosfor moeten zoeken, maar ook arseen, en mogelijk ook silicium i.p.v. koolstof. Ook deze laatste twee stoffen zouden voldoende op elkaar lijken om vervanging van koolstof door silicium mogelijk te maken.

Ik denk dat de uitwerking op de speurtocht naar leven zo groot is omdat fosfor wellicht de duidelijkste ontkenner van leven was tot nu toe. Dat wil zeggen als je geen fosfor vindt, betekent dat dat er geen leven is. Dat blijkt dus niet zo te zijn....

Overigens vroeg ik me tijdens die documentaire wel af waarom we zoeken naar stofjes, en niet proberen de algemene signalen van leven te detecteren. Althans op plekken waar we relatief goed bij kunnen, zoals de maan, Mars, Titan, Europa, Ganymedes, Wat dan die algemene signalen zijn, is natuurlijk wel open ter discussie. Leven heeft volgens mij de neiging de omgeving te manipuleren en beïnvloeden op gerichte wijze. Dat moet toch detecteerbaar kunnen zijn, zie bijvoorbeeld de rode krassen op het oppervlakte van Europa.
pi_89374566
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:22 schreef Perox het volgende:
"It's life, Jim, but not as we know it"

Die NASA dame heeft gewoon dat op arseen gebaseerde bacterietje gevonden. Dat betekent dat we niet langer alleen naar fosfor moeten zoeken, maar ook arseen, en mogelijk ook silicium i.p.v. koolstof. Ook deze laatste twee stoffen zouden voldoende op elkaar lijken om vervanging van koolstof door silicium mogelijk te maken.

Ik denk dat de uitwerking op de speurtocht naar leven zo groot is omdat fosfor wellicht de duidelijkste ontkenner van leven was tot nu toe. Dat wil zeggen als je geen fosfor vindt, betekent dat dat er geen leven is. Dat blijkt dus niet zo te zijn....

Overigens vroeg ik me tijdens die documentaire wel af waarom we zoeken naar stofjes, en niet proberen de algemene signalen van leven te detecteren. Althans op plekken waar we relatief goed bij kunnen, zoals de maan, Mars, Titan, Europa, Ganymedes, Wat dan die algemene signalen zijn, is natuurlijk wel open ter discussie. Leven heeft volgens mij de neiging de omgeving te manipuleren en beïnvloeden op gerichte wijze. Dat moet toch detecteerbaar kunnen zijn, zie bijvoorbeeld de rode krassen op het oppervlakte van Europa.
Wat versta je onder algemene signalen dan? We hebben bijvoorbeeld SETI en luisteren al jaren naar radiosignalen uit het heelal, op zoek naar intelligent leven. En indirect wordt aangenomen dat er op Titan levensvormen zijn die methaan uitscheiden als afvalproduct, wat de toename van methaan zou verklaren.
-
pi_89374595
Misschien hebben ze ontdekt dat er tussen 1969 en 1972 leven op de maan was.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:46:17 #115
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89374770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:38 schreef splendor het volgende:

[..]

Wat versta je onder algemene signalen dan? We hebben bijvoorbeeld SETI en luisteren al jaren naar radiosignalen uit het heelal, op zoek naar intelligent leven. En indirect wordt aangenomen dat er op Titan levensvormen zijn die methaan uitscheiden als afvalproduct, wat de toename van methaan zou verklaren.
Ja, ik bedoel dan meer dat tweede, want zoeken naar intelligent leven is denk ik weer een heel andere tak. En sommige dingen kun je niet van dichtbij bekijken, maar de meeste interessante objecten in het zonnestelsel kun je wel redelijk vanuit een baan eromheen fotograferen en meten. Als je bijvoorbeeld veranderingen kunt waarnemen (zoals dat methaan, maar ook gewoon visueel, infrarood, rontgen voor mijn part), die niet verklaard kunnen worden door niet-biologische processen, dan heb je ook een lead, zonder dat je je baseert op "life as we know it". Het verbaasde me in elk geval dat we (ze, de NASA vooral) redelijk traditioneel bezig zijn met de speurtocht.
pi_89375417
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik denk dat de NASA een meteoriet onder de Noordpool heeft gevonden, waar onomstotelijk bewijs van buitenaards leven in zit. Echter blijkt later door de oplettendheid van de dochter van een senator dat dit helemaal niet onomstotelijk is. Langzaam worden alle bewijzen tegengesproken, waarna blijkt dat een onderdirecteur van de NASA de hele operatie in scène heeft gezet om subsidie voor de NASA veilig te stellen voor komende decennia.
Zo, cool verhaal. Daar zouden ze een boek over moeten schrijven. :D
  woensdag 1 december 2010 @ 11:09:13 #117
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89377120
quote:

[..]

Ik zou dat niet suf vinden. Als blijkt dat we leven kunnen exporteren, hoe klein ook dan betekent dat een nieuwe kans voor de evolutie binnen een afzienbare afstand. Dat gaat ons zo ontzettend veel leren over verleden en toekomst!
Life is what you make it.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:15:03 #118
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_89377301
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:09 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Zo, cool verhaal. Daar zouden ze een boek over moeten schrijven. :D
Is er al
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_89377567
:o
pi_89377820
Echt waar :+ :o
pi_89377879
Ik ben benieuwd, maar verwacht er niet veel van.
pi_89377978
dat boek heb ik ook gelezen en het verhaal hierboven is eigenlijk het hele boek in een hele korte samenvatting :D
<hr>
  woensdag 1 december 2010 @ 11:39:16 #123
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89378090
Ze gaan toch voor de Heineken approach!

pi_89378563
Voor de mensen die twijfelen aan het nut van dit soort onderzoek of iets roepen over subsidies enzo, het is natuurlijk onmogelijk om menselijke drang naar kennis over onze herkomst en toekomst uit te drukken in geld of om daar een waarde aan te hangen. Iedereen kan dat voor zichzelf bepalen. Maar er worden (soms per toeval) ook zeer belangrijke ontdekkingen gedaan, die daadwerkelijk een functie krijgen in ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld dit vakgebied, de astrobiologie, doet al jarenlang onderzoek naar extremofielen en ontdekte daarbij een bacterie met een enzym (Taq-polymerase) dat een bepaalde laboratoriumtechniek (PCR) verbeterde. Deze techniek wordt onder andere zeer veelvuldig gebruikt om bepaalde ernstige ziektes aan te tonen en is daarnaast een belangrijk onderzoeksinstrument bij studies. De ontdekker hiervan heeft overigens de nobelprijs voor de chemie gewonnen in 1993 en niet onterecht denk ik.
-
  woensdag 1 december 2010 @ 12:12:48 #125
327061 GOPoll
http://www.gopoll.nl
pi_89379554
-spam-

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 01-12-2010 12:22:45 (doen we niet hier) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')