abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89350676
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:55 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

ah sorry volgens mij is het astrobiologisch
pi_89350727
Het zal ongetwijfeld iets met Wikileaks te maken hebben .
Wikileaks O+
Eindelijk snippers van de waarheid na eeuwen voorgelogen te zijn . _O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:14:21 #53
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_89351271
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ze zullen er wel achter gekomen zijn dat er bepaalde verbindingen onder extreme omstandigheden wel mogelijk zijn waar men eerder dacht dat dat niet zo was..wat dus de kans op leven ergens anders vergroot. Zoiets.

Opzich voor ons boerenlullen natuurlijk helemaal niet interessant.
Dat zou super masterlijk zijn!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_89351333
quote:
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven
Die zin geeft toch wel aan dat ze geen leven gevonden hebben gezien het nog steeds over de zoektocht gaat, ik denk eerder dat het met extreme verbindingen o.i.d. te maken heeft zoals al eerder geschreven.
pi_89351336
Heeft NASA trouwens de afgelopen jaren ooit een persconferentie belegd in dit soort context ?
Het moet wel schokkend zijn dan toch ?

Of willen we dat te graag :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89351459
Juist... en nu dus even met nuance!

quote:
Naar aanleiding van de aankondiging van een persconferentie over een belangrijke ontdekking op het gebied van astrobiologie door de ruimtevaartorganisatie NASA is er vandaag enige beroering op het internet ontstaan. Hoewel de vondst naar verluidt een grote impact heeft op zoektocht naar buitenaards leven, is enige nuance wel op zijn plaats. In tegenstelling tot wat door velen wordt beweerd, is het namelijk niet zo dat er bewijs is gevonden voor het bestaan van buitenaards leven.

Op de aangekondigde persconferentie, die aanstaande donderdag plaatsvindt en begint om 20:00 uur Nederlandse tijd, zal onder meer geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen. Zij leverde een grote bijdrage aan een in 2009 verschenen onderzoek naar geologie en leven op onze buurplaneet Mars.

Ook aanwezig zijn oceanografe Felisa Wolfe-Simon, die uitgebreid onderzoek deed naar fotosynthese met arseen in plaats van water, bioloog Steven Benner, die deel uitmaakt van een team dat onderzoek verricht naar Saturnus maan Titan, en ecoloog James Elser, die onderzoek doet naar de chemische samenstelling van omgevingen waarin leven evolueert.

De werkzaamheden van de vier aanwezige onderzoekers doen vermoeden dat de ontdekking betrekking heeft op Titan, de grootste maan van ringenplaneet Saturnus. Het is echter ook mogelijk dat er eindelijk uitsluitsel gegeven kan worden over de afbraak van methaan op de rode planeet Mars, waar wij eerder over berichtten.

Het is in ieder geval geval uitgesloten dat er direct bewijs voor de aanwezigheid van levensvormen elders in het heelal is gevonden. Dat werd vanmiddag ook bevestigd door Alexis Madrigal, redacteur van het tijdschrift The Atlantic.

De persconferentie is donderdag vanaf 20:00 uur rechtstreeks te volgen via NASA TV.
pi_89351556
De persconferentie gaat echt niet over een vondst op een andere planeet, maar over een ontdekking op aarde die van invloed is op de huidige theorieën over buitenaards leven.
pi_89351704
Waarom moet er dan een speciale persconferentie voor worden belegd ?
Groetjes, Ezio.
pi_89352571
he wat saai, wanneer komen die echte aliens nou eindelijk
pi_89352790
Voor wat bacteriën/microben gaan ze echt niet zoveel heisa maken. Ze zullen waarschijnlijk wat groters gevonden hebben...
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:59:39 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89353043
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:14 schreef Draganta het volgende:

[..]

Dat zou super masterlijk zijn!
Nou niet echt want het betekent nog steeds niets...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_89353254
Tvp.
pi_89353319
http://beta.uitzendinggem(...)37-zoeken-naar-leven vanaf 19:30 ongeveer.

Toevallig vorige week uitgezonden. In de uitzending komt naar voren dat arseen misschien fosfor kan vervangen in RNA en DNA. Dit betekent dus dat er mogelijk levensvormen zijn die een ander soort RNA en DNA hebben dan elke levensvorm die we tot dusverre kennen. Bij deze ontdekking herschrijf je dus de definitie van 'leven'.
En dit kan weer interessant zijn voor de zoektocht naar leven op Mars en diverse manen in ons zonnestelsel.

Edit: heb de uitzending even opnieuw bekeken en het gaat hier dus om dezelfde Felisa die morgen aanwezig is bij de persconferentie. Zie de post van Frutsel op pagina 1 van dit topic: NASA kondigt persconferentie aan over bevindingen buitenaards leven

[ Bericht 11% gewijzigd door splendor op 30-11-2010 19:19:44 ]
-
pi_89353391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef ThijsLuke het volgende:
Voor wat bacteriën/microben gaan ze echt niet zoveel heisa maken. Ze zullen waarschijnlijk wat groters gevonden hebben...
Doe even normaal gek :')

Als ze bacterieën zouden vinden buiten onze planeet zou dat al één van de grootste ontdekkingen zijn uit de geschiedenis van de mensheid.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat een dergelijke vondst is gedaan .... dan zouden de media momenteel wel op de kop staan.
pi_89353829
Zal uiteindelijk wel zijn om subsidie veilig te stellen door middel van aandacht .
Groetjes, Ezio.
pi_89353884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Stokstaart het volgende:
Zal uiteindelijk wel zijn om subsidie veilig te stellen door middel van aandacht .
Sukkel.
pi_89353914
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:19 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Sukkel.
:?
Groetjes, Ezio.
pi_89353967
quote:
:') troll alert.
pi_89354385
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:21 schreef byah het volgende:

[..]

:') troll alert.
Heul niet man :D

Gezien de enorme economische crisis in de VS zal de NASA een organisatie zijn waar het eerste in gesneden gaat worden door de Amerikaanse overheid. Sterker nog. Ze hebben al een deel van het ruimte-programma stopgezet .
Een bijzondere 'doorbraak die veel aandacht in de media genereert kan toch reden zijn voor Washington om de subsidiekraan wellicht wat minder ver dicht te draaien ?
Groetjes, Ezio.
pi_89354619
ze hebben gewoon onze eigen bacterieen gevonden die we met de marsrover en ander ruimtetuig de ruimte ingeschoten hebben :)
pies on joe toe
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:51 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_89354661
Waarom kan ik de bron niet terugvinden op nu.nl?

edit: ow wacht - http://www.nu.nl/wetensch(...)itenaards-leven.html
pi_89354719
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef remlof het volgende:
Waarom kan ik de bron niet terugvinden op nu.nl?
Staat daar idd niet op zo te zien .
Wel op Ad.nl http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tenaards-leven.dhtml
En de NOS
Groetjes, Ezio.
pi_89354735
O je hebt hem al . Hij staat niet op de hoofdpagina
Groetjes, Ezio.
pi_89356270
Felisa Wolf-Simon was laatst te zien in dat wetenschapsprogramma op Nederland 2. Ze doet onderzoek in een meer op Aarde waar extreem veel arsenicum in zit. Het idee is dat arsenicum als alternatief van op koolstof-gebaseerd leven zou kunnen dienen. Volgens het programma was ze dicht bij publicatie van het ontdekken van Aardse vormen van zulk leven. Er was nog geen sprake van dat zoiets met de huidige instrumenten gemeten zou kunnen worden. Dus ofwel dit is gewoon een persconferentie die haar publicatie luister bijzet (PR), ofwel er zijn gegevens van buiten Aarde die precies in overeenstemming zijn met haar onderzoeksresultaten op Aarde (wat me heel sterk lijkt, maargoed).
pi_89356403
quote:
De NASA stond vroeger bekend heel gesloten te zijn en niet goed te communiceren. Nu ze openheid van zaken geven aan de belastingbetaler is het weer niet goed.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:10:35 #76
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_89356456
Nu bijna toch?

edit: donderdag dus :')

[ Bericht 81% gewijzigd door One_conundrum op 30-11-2010 20:17:57 ]
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_89356519
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

De NASA stond vroeger bekend heel gesloten te zijn en niet goed te communiceren. Nu ze openheid van zaken geven aan de belastingbetaler is het weer niet goed.
'Vroeger' was daar toch ook veel meer aanleiding toe ?
Groetjes, Ezio.
pi_89356646
Dat er een oceanograaf bij betrokken is doet mij denken aan een artikel in de National Geographic van afgelopen augustus, waarin ze in onderwatergrotten levensvormen vonden in omstandigheden waarin leven normaal gesproken onmogelijk zou zijn. Geen zuurstof en zo, en arsenicum zoals hierboven, of extreem hoge zwavelconcentraties.
Er stond zelfs bij dat zulke onderzoeksresultaten van zeer groot belang kunnen zijn voor het onderzoek naar buitenaards leven (op plekken waar het extreem koud, heet, of zuurstofloos enz. is). Zij hadden het o.a. over leven in de zee onder de bevroren korst van Europa (een van de manen van Jupiter) en in waterbekkens onder de oppervlakte van Mars.

Als de Nasa nu met zo'n zelfde conclusie komt is het dus niet echt "nieuws", maar ik blijf 't wel even volgen. :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:15:18 #79
238141 SevD
Boventitel
pi_89356695
Nog niets te zien op NASA TV :{
pi_89356753
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:15 schreef SevD het volgende:
Nog niets te zien op NASA TV :{
Donderdag pas, niet vandaag. ;)
-
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:18:13 #81
238141 SevD
Boventitel
pi_89356820
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef splendor het volgende:

[..]

Donderdag pas, niet vandaag. ;)
Oh, om e.o.a. reden dacht ik dat 't donderdag was :') :D
pi_89357150
quote:
Bacterie overleeft miljoen jaar op Mars

Conan de Bacterie, de bijnaam van Deinococcus radiodurans wegens zijn enorme overlevingskracht, heeft zijn bijnaam weer waargemaakt. Bij experimenten bleek een klein deel van een Deinococcus-kolonie in staat te zijn om een dosis gammastraling, gelijk aan een miljoen jaar op dertig centimeter diepte op Mars, te overleven.

Voor het experiment werden de bacteriën bevroren tot tachtig graden onder nul, de gemiddelde temperatuur op gematigde breedten op Mars, en blootgesteld aan gammastraling. Zelfs na 1,2 miljoen jaar langer dan onze soort op aarde rondloopt zou van een kolonie nog een miljoenste deel over zijn gebleven.

Kort geleden is vloeibaar water onder de grond gevonden door het Marswagentje Rover. De bodem van Mars ontdooit dus op sommige plaatsen in de zomer. Water is essentieel voor leven. Een andere taaie soort, een Antarctische bacterie van het geslacht Brevundimonas, kan temperaturen tot rond veertig graden onder nul overleven en zou bij dezelfde bestraling na 117 000 jaar tot een miljoenste zijn teruggebracht.

Kortom: sommige aardse levensvormen en mogelijk ook inheems Martiaans leven kunnen uitstekend overleven op Mars. Zijn we dan toch niet alleen?

Bron: New Scientist

Bericht is van 28 November. Dat is 2 dagen geleden . Zou het niet gewoon hier om gaan ?
Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 20:31:00 #83
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89357438
quote:
Nov. 29, 2010

Dwayne Brown
Headquarters, Washington
202-358-1726
dwayne.c.brown@nasa.gov

Cathy Weselby
Ames Research Center, Moffett Field, Calif.
650-604-2791
cathy.weselby@nasa.gov
MEDIA ADVISORY: M10-167

NASA SETS NEWS CONFERENCE ON ASTROBIOLOGY DISCOVERY; SCIENCE JOURNAL HAS EMBARGOED DETAILS UNTIL 2 P.M. EST ON DEC. 2

WASHINGTON -- NASA will hold a news conference at 2 p.m. EST on
Thursday, Dec. 2, to discuss an astrobiology finding that will impact
the search for evidence of extraterrestrial life.
Astrobiology is the
study of the origin, evolution, distribution and future of life in
the universe.

The news conference will be held at the NASA Headquarters auditorium
at 300 E St. SW, in Washington. It will be broadcast live on NASA
Television and streamed on the agency's website at
http://www.nasa.gov.

Participants are:
- Mary Voytek, director, Astrobiology Program, NASA Headquarters,
Washington
- Felisa Wolfe-Simon, NASA astrobiology research fellow, U.S.
Geological Survey, Menlo Park, Calif.
- Pamela Conrad, astrobiologist, NASA's Goddard Space Flight
Center, Greenbelt, Md.
- Steven Benner, distinguished fellow, Foundation for Applied
Molecular Evolution, Gainesville, Fla.
- James Elser, professor, Arizona State University, Tempe

Media representatives may attend the conference or ask questions by
phone or from participating NASA locations. To obtain dial-in
information, journalists must send their name, affiliation and
telephone number to Steve Cole at stephen.e.cole@nasa.gov or call
202-358-0918 by noon Dec. 2.

For NASA TV streaming video and downlink information, visit:

http://www.nasa.gov/ntv

For more information about NASA astrobiology activities, visit:

http://astrobiology.nasa.gov

-end-
Of staat dat al ergens?
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:37:17 #84
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_89357713
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:19 schreef horned_reaper het volgende:
Juist... en nu dus even met nuance!

[..]

Als ze echt een direct bewijs hadden gevonden, dan hadden ze echt niet tot donderdag gewacht, maar was het direct op al het nieuws geweest
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:52 #85
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89357854
Ze hebben een astrobiologisch vondst gedaan die van invloed is op het zoeken naar bewijs van buitenaards leven. Zie gewoon het persbericht van NASA zelf.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:43:28 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_89358030
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ze hebben een astrobiologisch vondst gedaan die van invloed is op het zoeken naar bewijs van buitenaards leven. Zie gewoon het persbericht van NASA zelf.
Ah, sporen van buitenaards leven in een stuk meteoriet ofzo?

Ben benieuwd wat de paus er van vindt :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:43:37 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89358040
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Precies. En het moet een beetje opgeleukt worden zodat de belastingbetaler en de regering geprikkeld worden niet allerlei verdere bezuinigingen op NASA en/of andere takken van wetenschap te gaan doorvoeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_89358120
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Precies. En het moet een beetje opgeleukt worden zodat de belastingbetaler en de regering geprikkeld worden niet allerlei verdere bezuinigingen op NASA en/of andere takken van wetenschap te gaan doorvoeren.
Volgens mij is het vrij normaal om dit soort uitkomsten van belangrijk onderzoek via een persconferentie bekend te maken, en is het nu juist de media en internetwereld die ermee aan de haal gaat en het opleukt en hypet.
-
pi_89358139
Wat bacteriën onder een steen?
fok you motherfokking fokkers
pi_89358227
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:45 schreef raiderxxx het volgende:
Wat bacteriën onder een steen?
Ze hebben sporen/residuen van de Deinococcus radiodurans gevonden .
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:48:42 #91
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89358298
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:05 schreef splendor het volgende:
http://beta.uitzendinggem(...)37-zoeken-naar-leven vanaf 19:30 ongeveer.

Toevallig vorige week uitgezonden. In de uitzending komt naar voren dat arseen misschien fosfor kan vervangen in RNA en DNA. Dit betekent dus dat er mogelijk levensvormen zijn die een ander soort RNA en DNA hebben dan elke levensvorm die we tot dusverre kennen. Bij deze ontdekking herschrijf je dus de definitie van 'leven'.
En dit kan weer interessant zijn voor de zoektocht naar leven op Mars en diverse manen in ons zonnestelsel.

Edit: heb de uitzending even opnieuw bekeken en het gaat hier dus om dezelfde Felisa die morgen aanwezig is bij de persconferentie. Zie de post van Frutsel op pagina 1 van dit topic: NASA kondigt persconferentie aan over bevindingen buitenaards leven
Dit lijkt me aannemelijk. Als het zo is, is het inderdaad vrij revolutionair.
pi_89358363
Djeez maakt het op de FP wel weer erg bont :
_O-
quote:
NASA zal overmorgen een belangrijke persconferentie houden. Hierin zullen zij waarschijnlijk de ontdekking van buitenaards leven bekendmaken.

Volgens kenners heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie aliens ontdekt op Titan , een van de vele manen van Saturnus. Tijdens de persconferentie zullen diverse wetenschappers aan het woord komen. Gezien de aard van de sprekers is de kans groot dat men een soort bacterie heeft ontdekt op Titan.

Het is echter nog onbekend wat er zoal wordt besproken tijdens de persconferentie. Wel wordt er op media als Twitter al volop gespeculeerd over de aankondiging van buitenaards leven. De persconferentie is donderdagavond vanaf acht uur live te volgen via NASA Television.

Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:19 #93
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89358429
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, sporen van buitenaards leven in een stuk meteoriet ofzo?

Ben benieuwd wat de paus er van vindt :P
Dat mag ik niet onthullen van NASA. Ik weet niet eens of ik het bericht wel inclusief e-mail-adressen en telefoonnummers mag plaatsen eigenlijk. :@

Over de paus; zie sig!
pi_89358692
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:50 schreef Stokstaart het volgende:
Djeez maakt het op de FP wel weer erg bont :
_O-

[..]

_O- _O- _O-
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:09:20 #95
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_89359363
Ik denk dat de NASA een meteoriet onder de Noordpool heeft gevonden, waar onomstotelijk bewijs van buitenaards leven in zit. Echter blijkt later door de oplettendheid van de dochter van een senator dat dit helemaal niet onomstotelijk is. Langzaam worden alle bewijzen tegengesproken, waarna blijkt dat een onderdirecteur van de NASA de hele operatie in scène heeft gezet om subsidie voor de NASA veilig te stellen voor komende decennia.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:12:17 #96
195357 Franka75
Den Haag rules
pi_89359533
ik ben toch wel razend benieuwd ieder leven hoe klein ook is byzonder als het niet op aarde is.Al is err echt wel leven in het heelal buiten ons
Ik ben Franka van bijna 32 uit Den Haag en zit al een paar jaar op fok maar maak ff nieuw aan want mn wachtwoord is ergens in opgelost
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:20:26 #97
273119 BeSimple
or die trying!
pi_89359965
En ze zijn maarliefst 5 nanometer groot!!!
Laat me met rust!
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:20:52 #98
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_89363398
Wat zouden ze gevonden hebben. :o

Ik denk dat ze een levensvorm op aarde hebben gevonden die hier ontstaan is, maar afwijkt van de huidige op koolstof gebaseerde levensvormen. :Y
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2010 @ 22:24:56 #99
18921 freud
Who's John Galt?
pi_89363638
Ik denk dat ze bekend gaan maken dat er intelligent leven is gevonden in de amerikaanse politiek :o.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 22:25:52 #100
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89363699
Ik vermoed contaminatie op mars door aardse micro-organismen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')