abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89350676
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:55 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

ah sorry volgens mij is het astrobiologisch
pi_89350727
Het zal ongetwijfeld iets met Wikileaks te maken hebben .
Wikileaks O+
Eindelijk snippers van de waarheid na eeuwen voorgelogen te zijn . _O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:14:21 #53
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_89351271
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ze zullen er wel achter gekomen zijn dat er bepaalde verbindingen onder extreme omstandigheden wel mogelijk zijn waar men eerder dacht dat dat niet zo was..wat dus de kans op leven ergens anders vergroot. Zoiets.

Opzich voor ons boerenlullen natuurlijk helemaal niet interessant.
Dat zou super masterlijk zijn!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_89351333
quote:
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven
Die zin geeft toch wel aan dat ze geen leven gevonden hebben gezien het nog steeds over de zoektocht gaat, ik denk eerder dat het met extreme verbindingen o.i.d. te maken heeft zoals al eerder geschreven.
pi_89351336
Heeft NASA trouwens de afgelopen jaren ooit een persconferentie belegd in dit soort context ?
Het moet wel schokkend zijn dan toch ?

Of willen we dat te graag :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89351459
Juist... en nu dus even met nuance!

quote:
Naar aanleiding van de aankondiging van een persconferentie over een belangrijke ontdekking op het gebied van astrobiologie door de ruimtevaartorganisatie NASA is er vandaag enige beroering op het internet ontstaan. Hoewel de vondst naar verluidt een grote impact heeft op zoektocht naar buitenaards leven, is enige nuance wel op zijn plaats. In tegenstelling tot wat door velen wordt beweerd, is het namelijk niet zo dat er bewijs is gevonden voor het bestaan van buitenaards leven.

Op de aangekondigde persconferentie, die aanstaande donderdag plaatsvindt en begint om 20:00 uur Nederlandse tijd, zal onder meer geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen. Zij leverde een grote bijdrage aan een in 2009 verschenen onderzoek naar geologie en leven op onze buurplaneet Mars.

Ook aanwezig zijn oceanografe Felisa Wolfe-Simon, die uitgebreid onderzoek deed naar fotosynthese met arseen in plaats van water, bioloog Steven Benner, die deel uitmaakt van een team dat onderzoek verricht naar Saturnus maan Titan, en ecoloog James Elser, die onderzoek doet naar de chemische samenstelling van omgevingen waarin leven evolueert.

De werkzaamheden van de vier aanwezige onderzoekers doen vermoeden dat de ontdekking betrekking heeft op Titan, de grootste maan van ringenplaneet Saturnus. Het is echter ook mogelijk dat er eindelijk uitsluitsel gegeven kan worden over de afbraak van methaan op de rode planeet Mars, waar wij eerder over berichtten.

Het is in ieder geval geval uitgesloten dat er direct bewijs voor de aanwezigheid van levensvormen elders in het heelal is gevonden. Dat werd vanmiddag ook bevestigd door Alexis Madrigal, redacteur van het tijdschrift The Atlantic.

De persconferentie is donderdag vanaf 20:00 uur rechtstreeks te volgen via NASA TV.
pi_89351556
De persconferentie gaat echt niet over een vondst op een andere planeet, maar over een ontdekking op aarde die van invloed is op de huidige theorieën over buitenaards leven.
pi_89351704
Waarom moet er dan een speciale persconferentie voor worden belegd ?
Groetjes, Ezio.
pi_89352571
he wat saai, wanneer komen die echte aliens nou eindelijk
pi_89352790
Voor wat bacteriën/microben gaan ze echt niet zoveel heisa maken. Ze zullen waarschijnlijk wat groters gevonden hebben...
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:59:39 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89353043
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:14 schreef Draganta het volgende:

[..]

Dat zou super masterlijk zijn!
Nou niet echt want het betekent nog steeds niets...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_89353254
Tvp.
pi_89353319
http://beta.uitzendinggem(...)37-zoeken-naar-leven vanaf 19:30 ongeveer.

Toevallig vorige week uitgezonden. In de uitzending komt naar voren dat arseen misschien fosfor kan vervangen in RNA en DNA. Dit betekent dus dat er mogelijk levensvormen zijn die een ander soort RNA en DNA hebben dan elke levensvorm die we tot dusverre kennen. Bij deze ontdekking herschrijf je dus de definitie van 'leven'.
En dit kan weer interessant zijn voor de zoektocht naar leven op Mars en diverse manen in ons zonnestelsel.

Edit: heb de uitzending even opnieuw bekeken en het gaat hier dus om dezelfde Felisa die morgen aanwezig is bij de persconferentie. Zie de post van Frutsel op pagina 1 van dit topic: NASA kondigt persconferentie aan over bevindingen buitenaards leven

[ Bericht 11% gewijzigd door splendor op 30-11-2010 19:19:44 ]
-
pi_89353391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef ThijsLuke het volgende:
Voor wat bacteriën/microben gaan ze echt niet zoveel heisa maken. Ze zullen waarschijnlijk wat groters gevonden hebben...
Doe even normaal gek :')

Als ze bacterieën zouden vinden buiten onze planeet zou dat al één van de grootste ontdekkingen zijn uit de geschiedenis van de mensheid.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat een dergelijke vondst is gedaan .... dan zouden de media momenteel wel op de kop staan.
pi_89353829
Zal uiteindelijk wel zijn om subsidie veilig te stellen door middel van aandacht .
Groetjes, Ezio.
pi_89353884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Stokstaart het volgende:
Zal uiteindelijk wel zijn om subsidie veilig te stellen door middel van aandacht .
Sukkel.
pi_89353914
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:19 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Sukkel.
:?
Groetjes, Ezio.
pi_89353967
quote:
:') troll alert.
pi_89354385
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:21 schreef byah het volgende:

[..]

:') troll alert.
Heul niet man :D

Gezien de enorme economische crisis in de VS zal de NASA een organisatie zijn waar het eerste in gesneden gaat worden door de Amerikaanse overheid. Sterker nog. Ze hebben al een deel van het ruimte-programma stopgezet .
Een bijzondere 'doorbraak die veel aandacht in de media genereert kan toch reden zijn voor Washington om de subsidiekraan wellicht wat minder ver dicht te draaien ?
Groetjes, Ezio.
pi_89354619
ze hebben gewoon onze eigen bacterieen gevonden die we met de marsrover en ander ruimtetuig de ruimte ingeschoten hebben :)
pies on joe toe
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:51 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_89354661
Waarom kan ik de bron niet terugvinden op nu.nl?

edit: ow wacht - http://www.nu.nl/wetensch(...)itenaards-leven.html
pi_89354719
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef remlof het volgende:
Waarom kan ik de bron niet terugvinden op nu.nl?
Staat daar idd niet op zo te zien .
Wel op Ad.nl http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tenaards-leven.dhtml
En de NOS
Groetjes, Ezio.
pi_89354735
O je hebt hem al . Hij staat niet op de hoofdpagina
Groetjes, Ezio.
pi_89356270
Felisa Wolf-Simon was laatst te zien in dat wetenschapsprogramma op Nederland 2. Ze doet onderzoek in een meer op Aarde waar extreem veel arsenicum in zit. Het idee is dat arsenicum als alternatief van op koolstof-gebaseerd leven zou kunnen dienen. Volgens het programma was ze dicht bij publicatie van het ontdekken van Aardse vormen van zulk leven. Er was nog geen sprake van dat zoiets met de huidige instrumenten gemeten zou kunnen worden. Dus ofwel dit is gewoon een persconferentie die haar publicatie luister bijzet (PR), ofwel er zijn gegevens van buiten Aarde die precies in overeenstemming zijn met haar onderzoeksresultaten op Aarde (wat me heel sterk lijkt, maargoed).
pi_89356403
quote:
De NASA stond vroeger bekend heel gesloten te zijn en niet goed te communiceren. Nu ze openheid van zaken geven aan de belastingbetaler is het weer niet goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')