Grappig, ik had laatst nog een muziekstuk van Dohnanyi ge-upload op mijn YT kanaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:49 schreef Fantastique het volgende:
Minder bekend, maar zeker niet minder mooi:
Het eerste vioolconcert van Dohnanyi. Hieronder het eerste deel (in twee delen)
Maar z'n hart ligt in Polen!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:36 schreef dabadbass het volgende:
Pachelbell canon in D
De intro van Alicia Key - As I Am bevat een piano stuk. Origineel is van Chopin Nocturne no.20 in C Sharp Minor (herkenbaar va. 30 sec.)
Hier ligt ie:
[ afbeelding ]
hmm daar heb je een punt.. aan diversiteit ontbreekt het aan mijn zijde. Ik houd ook van Haydn, Mozart en Handel (om enkele componisten te noemen..). Bach staat echter eenzam aan de top.. Soms post ik teveel van Bach zonder er bij stil te staan. Ik zal er op letten chiefquote:Op zondag 30 januari 2011 23:00 schreef wolferl het volgende:
We kunnen dit topic beter 'De allermooiste Bach stukken' noemen.
Was meer een grap dan een vermaning, post vooral wat jij mooi vind, opdat men nooit Bach vergeet.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:08 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
hmm daar heb je een punt.. aan diversiteit ontbreekt het aan mijn zijde. Ik houd ook van Haydn, Mozart en Handel (om enkele componisten te noemen..). Bach staat echter eenzam aan de top.. Soms post ik teveel van Bach zonder er bij stil te staan. Ik zal er op letten chief
Dat is een sonate voor Klavecimbel. Dan wordt het dit:quote:
30 hierquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:15 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Wat zou de gemiddelde leeftijd in dit topic zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
Overwegend wel ja, helaas.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:12 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hmm 30? Ik dacht altijd dat het 50+ mensen waren die klassiek luisterde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
Is dat belangrijk dan? Muziek is tijdloos.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:15 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Wat zou de gemiddelde leeftijd in dit topic zijn
Ahhh, Bach!quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:28 schreef regularjoeback het volgende:
Chaconne van Bach
op de cello (!)
Zoiets?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:34 schreef MisterPK het volgende:
Hallo allen,
Zelf heb ik heel weinig verstand van klassieke muziek, maar ik ben opzoek naar kassieke viool muziek. Aangezien jullie er meer vanaf weten kunnen jullie mij misschien helpen. Ik zoek melancholische viool klassieke muziek. Een beetje dat dramatische dat ze ook in films afspelen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
doet mij meteen weer denken aan het 3e deel van de roemeense dansen van Bartok. Oke, het is voor piano maar de vertolking van Janine Jansen mag er zijnquote:Op zondag 20 februari 2011 13:34 schreef MisterPK het volgende:
Hallo allen,
Zelf heb ik heel weinig verstand van klassieke muziek, maar ik ben opzoek naar kassieke viool muziek. Aangezien jullie er meer vanaf weten kunnen jullie mij misschien helpen. Ik zoek melancholische viool klassieke muziek. Een beetje dat dramatische dat ze ook in films afspelen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Why not.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |