abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 11:41:17 #126
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89291198
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.
Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 11:41:39 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89291222
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef McLaura het volgende:

[..]

En dat is een probleem, omdat?
Dat de maatschappij een hoop geld kost?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 29 november 2010 @ 11:42:13 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89291240
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt. :)

De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 november 2010 @ 11:42:45 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_89291251
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Adoptie dan ook maar in de basisverzekering gooien?
Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo? :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:31 #132
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89291277
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef TimeJumper het volgende:
Adoptie is natuurlijk mooi (voor al die arme kinderen op de wereld, en die een beter leven te geven) maar niet voor iedereen weggelegd.
Dat kost nog heel wat zo'n adoptie.

http://www.wesselsworld.nl/kosten_adoptie.htm
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:20 schreef McLaura het volgende:
Voor de prijs en tijd van 1 adoptieprocedure doe je 6 IVF. En dan heb je niet alle 'bagage' die een adoptiekind heeft.....
Met het grote verschil dat je adoptie zelf zal moeten betalen (en zo hoort het ook) en je dan ook een grotere garantie op succes zal hebben.

Daarnaast kun je adoptie zoals in genoemde link ook goedkoper maken. Je hoeft niet perse voor 2971,50 euro pearl-class naar Beijing te vliegen. Vervolgens 2400,00 euro om naar Nanning te vliegen (incl. hotelkosten). Je hoeft niet perse 2400,00 aan -in dit geval- het kindertehuis te doneren. Je hoeft niet 1200,00 euro uit te geven aan uitstapjes, souvenirtjes etc. in China.
pi_89291281
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo? :P
Dat kan al :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:37 #134
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89291282
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid? :?
Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken? :')
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_89291284
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Joene het volgende:

[..]

Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:45 #136
12913 GreatWhiteSilence
pi_89291288
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Goed, dit is ook voor de adoptie voor een buitenlands kindje. Het hoeft volgens mij toch niet perse uit het buitenland te komen toch? (hier ben ik een leek op)

Maar goed, die mensen moeten dat zelf betalen en doen dat ook.
Er zijn veel meer stellen die een kind willen, dan dat er kinderen beschikbaar zijn voor adoptie.
pi_89291313
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat de maatschappij een hoop geld kost?
Het kost de maatschappij een hoop geld dat het "eigen kind"-gevoel tussen de oren zit?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89291345
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om. :)
Dat las ik ook niet in je woorden, hoor.... Ik hoop dat dat ook duidelijk was!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89291358
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat weet ik hoor :) maar niemand kan zich voorstellen hoe het is denk ik totdat je daadwerkelijk in de situatie beland, en Ja ik/wij hebben geluk dat de staat nu nog meebetaald aan mijn toekomstig kind , en als ik geen kinderen kan krijgen betaal ik toch graag mee aan jou gesubsidieerde kinderopvang en kinderbijslag :)
  maandag 29 november 2010 @ 11:47:20 #140
12913 GreatWhiteSilence
pi_89291405
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken? :')
Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:48:11 #141
43556 miss_dynastie
pi_89291433
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt. :)
Maar da's iets anders dan zeggen dat het resultaat hetzelfde is, da's alles.

quote:
De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...
  maandag 29 november 2010 @ 11:51:44 #142
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89291572
Voor dat relatief kleine aantal mensen dat IVF nodig hebt, ben ik graag bereid om die paar centen per jaar meer te betalen aan mijn zorgverzekering. :)

Er gaat bijvoorbeeld ook gruwelijk veel geld naar HRA en dat vinden we 'prima', waarom dan niet een fractie daarvan naar dit soort dingen? Dan is het ineens niet nodig?
  maandag 29 november 2010 @ 11:53:32 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89291636
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.
Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.

Dat men perse een kind van zichzelf moet zit tussen de oren want er zijn ook genoeg geadopteerde kinderen die liefdevolle surrogaatouders hebben.

Op dit moment heb ik geen kinderwens en ik weet ook niet of die nog gaat komen (idem voor mijn vriendin) en ik weet niet hoever ik zal gaan om die kinderwens uit te laten komen. Al denk ik dat ik nuchter genoeg ben om te zeggen: gewoon nog een puppy er bij!

Maar als ik niet in staat ben om kiddies te maken en we willen het via IVF proberen vind ik het normaal dat daar een prijskaartje aan hangt. Immers, het is iets wat we willen, waar we voor kiezen.
[..]
  maandag 29 november 2010 @ 11:55:21 #144
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_89291711
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.

Dat men perse een kind van zichzelf moet zit tussen de oren want er zijn ook genoeg geadopteerde kinderen die liefdevolle surrogaatouders hebben.

Op dit moment heb ik geen kinderwens en ik weet ook niet of die nog gaat komen (idem voor mijn vriendin) en ik weet niet hoever ik zal gaan om die kinderwens uit te laten komen. Al denk ik dat ik nuchter genoeg ben om te zeggen: gewoon nog een puppy er bij!

Maar als ik niet in staat ben om kiddies te maken en we willen het via IVF proberen vind ik het normaal dat daar een prijskaartje aan hangt. Immers, het is iets wat we willen, waar we voor kiezen.
Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwen :+)

Overigens zien we dat bij mannen ook. Die willen zich zoveel mogelijk voortplanten. :P
pi_89291928
Ik krijg een déjà vu, waren er laatst niet ook een aantal topics over precies hetzelfde onderwerp?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 29 november 2010 @ 12:01:38 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_89291954
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwen :+)

Overigens zien we dat bij mannen ook. Die willen zich zoveel mogelijk voortplanten. :P
Voor vrouwen voornamelijk, oorspronkelijk is het zo dat mannen enkel ff willen neuken en weer verder gaan. Door eeuwen beschaving is dat enigszins wat aangepast maar nog steeds zie je vaak dat bij stellen die uit elkaar gaan de vrouw de zorgtaak op zich neemt en de mannen eens in de 2-3 weken eens bezoek krijgen van hun kids en zich verder amper meer met de opvoeding bemoeien.

Maar ja, de zorgdrang wordt dus al bij veel vrouwen weggenomen door adoptie of een huisdier wanneer ze geen kids kunnen krijgen.
[..]
pi_89291959
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:00 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg een déjà vu, waren er laatst niet ook een aantal topics over precies hetzelfde onderwerp?
Ja.
  maandag 29 november 2010 @ 12:03:36 #148
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89292012
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...
Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer ofwel extra aan hun eigen kinderwens zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 12:05:36 #149
43556 miss_dynastie
pi_89292072
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:03 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer aan hun eigen kind zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...
En geldt dit dan alleen voor het fenomeen kinderwens, of voor het meebetalen voor anderen in het algemeen? Want er zijn zoveel dingen waar je als mens in de samenleving aan meebetaalt waar je niet op dit moment concreet zelf iets aan hebt.
  maandag 29 november 2010 @ 12:05:44 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89292076
Ik vind het bijzonder dat er zo laatdunkend over 'emotie' gedaan wordt. :o
Bij mijn weten heeft een mens ratio én emotie. Waarom zou het een prevaleren boven het ander?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')