Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid?quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.
Adoptie dan ook maar in de basisverzekering gooien?quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
* De kosten rond een adoptie kunnen behoorlijk oplopen.
* De (verplichte) voorlichting kost ¤ 900,00.
* De bemiddelingskosten variëren, afhankelijk van het land van herkomst en de vergunninghouder, tussen de ¤ 7.500,- en ¤ 20.000,-.
* De adoptieuitspraak naar Nederlands recht bedraagt ¤ 600,.
* Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat.
De totale kosten voor adoptie bedragen vaak rond de 10.000, Euro.
Dat de maatschappij een hoop geld kost?quote:
Goed, dit is ook voor de adoptie voor een buitenlands kindje. Het hoeft volgens mij toch niet perse uit het buitenland te komen toch? (hier ben ik een leek op)quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
* De kosten rond een adoptie kunnen behoorlijk oplopen.
* De (verplichte) voorlichting kost ¤ 900,00.
* De bemiddelingskosten variëren, afhankelijk van het land van herkomst en de vergunninghouder, tussen de ¤ 7.500,- en ¤ 20.000,-.
* De adoptieuitspraak naar Nederlands recht bedraagt ¤ 600,.
* Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat.
De totale kosten voor adoptie bedragen vaak rond de 10.000, Euro.
Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.quote:Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.
De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo?quote:Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Adoptie dan ook maar in de basisverzekering gooien?
quote:Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef TimeJumper het volgende:
Adoptie is natuurlijk mooi (voor al die arme kinderen op de wereld, en die een beter leven te geven) maar niet voor iedereen weggelegd.
Dat kost nog heel wat zo'n adoptie.
http://www.wesselsworld.nl/kosten_adoptie.htm
Met het grote verschil dat je adoptie zelf zal moeten betalen (en zo hoort het ook) en je dan ook een grotere garantie op succes zal hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 11:20 schreef McLaura het volgende:
Voor de prijs en tijd van 1 adoptieprocedure doe je 6 IVF. En dan heb je niet alle 'bagage' die een adoptiekind heeft.....
Dat kan alquote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo?
Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken?quote:Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid?
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.
Er zijn veel meer stellen die een kind willen, dan dat er kinderen beschikbaar zijn voor adoptie.quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Goed, dit is ook voor de adoptie voor een buitenlands kindje. Het hoeft volgens mij toch niet perse uit het buitenland te komen toch? (hier ben ik een leek op)
Maar goed, die mensen moeten dat zelf betalen en doen dat ook.
Het kost de maatschappij een hoop geld dat het "eigen kind"-gevoel tussen de oren zit?quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat de maatschappij een hoop geld kost?
Dat las ik ook niet in je woorden, hoor.... Ik hoop dat dat ook duidelijk was!quote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.
Dat weet ik hoorquote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.
Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.quote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken?
Maar da's iets anders dan zeggen dat het resultaat hetzelfde is, da's alles.quote:Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...quote:De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.quote:Op maandag 29 november 2010 11:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.
Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwenquote:Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.
Dat men perse een kind van zichzelf moet zit tussen de oren want er zijn ook genoeg geadopteerde kinderen die liefdevolle surrogaatouders hebben.
Op dit moment heb ik geen kinderwens en ik weet ook niet of die nog gaat komen (idem voor mijn vriendin) en ik weet niet hoever ik zal gaan om die kinderwens uit te laten komen. Al denk ik dat ik nuchter genoeg ben om te zeggen: gewoon nog een puppy er bij!
Maar als ik niet in staat ben om kiddies te maken en we willen het via IVF proberen vind ik het normaal dat daar een prijskaartje aan hangt. Immers, het is iets wat we willen, waar we voor kiezen.
Voor vrouwen voornamelijk, oorspronkelijk is het zo dat mannen enkel ff willen neuken en weer verder gaan. Door eeuwen beschaving is dat enigszins wat aangepast maar nog steeds zie je vaak dat bij stellen die uit elkaar gaan de vrouw de zorgtaak op zich neemt en de mannen eens in de 2-3 weken eens bezoek krijgen van hun kids en zich verder amper meer met de opvoeding bemoeien.quote:Op maandag 29 november 2010 11:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwen)
Overigens zien we dat bij mannen ook. Die willen zich zoveel mogelijk voortplanten.
Ja.quote:Op maandag 29 november 2010 12:00 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg een déjà vu, waren er laatst niet ook een aantal topics over precies hetzelfde onderwerp?
Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer ofwel extra aan hun eigen kinderwens zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...quote:Op maandag 29 november 2010 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...
En geldt dit dan alleen voor het fenomeen kinderwens, of voor het meebetalen voor anderen in het algemeen? Want er zijn zoveel dingen waar je als mens in de samenleving aan meebetaalt waar je niet op dit moment concreet zelf iets aan hebt.quote:Op maandag 29 november 2010 12:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer aan hun eigen kind zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |