het gaat er om dat er iets vergoed wordt terwijl je eigenlijk niet ziek bent en het niet noodzakelijk is. Net zoals je de keuze kan maken om IVF te nemen omdat het niet via de normale weg wil kun je er ook voor kiezen om je borsten te vergroten omdat je in je maag zit met je a-cupje of je hangende oogleden.quote:Op maandag 29 november 2010 11:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja want plastic tieten zijn hetzelfde als een kind
Juist wel. Dat jij de relevantie niet onder ogen wil zien is nogal jammer, want het was wel degelijk een valide punt aangaande de stelling dat kanker niet per definitie van een roker afkomstig is.quote:Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jouw opmerking over het wel of niet bewezen zijn net zo min.
als je door een brand mismaakt bent bijvoorbeeld, tja logisch lijkt me. Het gaat puur om het iets willen wat niet perse noodzakelijk is.quote:Op maandag 29 november 2010 11:19 schreef chacama het volgende:
En plastische chirurgie wordt op medische indicatie net zo goed vergoed als een ivf die aan alle medische voorwaarden voldoet.
Najah de rit ernaar toe is ook niet gratisquote:Op maandag 29 november 2010 11:21 schreef McLaura het volgende:
Nee Joene, het ging om de IVFpoging toch? Niet om het hele traject tot nu toe?
Wie zegt dat dat gratis moest zijn, dan? Sterker: mensen die daarvoor gaan betalen dat dus wél zelf. Dan kan het dus best welquote:Op maandag 29 november 2010 11:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Adoptie is tegenwoordig ook niet zo heel makkelijk meer, er zijn nogal veel regeltjes mee gemoeid... En het is volgens mij ook niet gratis...
Ja joh, ga er maar een hoop onzin tegenaan gooien, doet de discussie echt goed.quote:Op maandag 29 november 2010 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist wel. Dat jij de relevantie niet onder ogen wil zien is nogal jammer, want het was wel degelijk een valide punt aangaande de stelling dat kanker niet per definitie van een roker afkomstig is.
Of wou je zeggen dat leukemie niet bestaat, kinderen van 9 stiekeme rokers zijn en kinderen van 16 al jaren schoorsteen spelen? Nee he, dacht het niet.
Ja vanavond even.quote:Op maandag 29 november 2010 11:24 schreef McLaura het volgende:
Dat is waar, maar dit topic gaat over vergoeding IVF an sich dacht ik....
Geef je je Mijske een kus van me?
Zoek zelfquote:
Ja, want dat is exact hetzelfde!quote:Op maandag 29 november 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die idd vinden dat IVF vergoed moet worden, zouden ook eigenlijk moeten vinden dat adoptie dan ook vergoed wordt
Wat zou ik dan zo ontzettend moeten inlezen, dan? Wat is er niet waar aan mijn post. In plaats van simpele one-liners te plaatsen, zou je ook gewoon inhoudelijk in kunnen gaan op de post.quote:
inhoudelijk niet, maar het resultaat is hetzelfde: een kind om voor te zorgen.quote:Op maandag 29 november 2010 11:28 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zoek zelf
[..]
Ja, want dat is exact hetzelfde!
IVF : medische hulp die de kans op een zwangerschap wat vergroot
Adoptie : een kind uit het buitenland halen
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.quote:Op maandag 29 november 2010 11:28 schreef McLaura het volgende:
Ja, want dat is exact hetzelfde!
IVF : medische hulp die de kans op een zwangerschap wat vergroot
Adoptie : een kind uit het buitenland halen
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.
Jij hebt echt het idee dat mensen kinderen krijgen/ IVF doen om een kind te krijgen? Ik denk dat dat voor sommigen geldt, maar lang niet voor iedereen. Naar mijn idee willen veel mensen een eigen kind, hetzij biologisch, hetzij biologisch van een ander maar door jezelf gebaard. Toch wel een verschil.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.
In 10% van de gevallen ook niet op de 'natuurlijke' manier. Mensen die adopteren houden net zoveel van een dergelijk kind. Blijft staan dat het gewoon een emotioneel verhaal is, waarbij mensen bewuster zouden kunnen zijn van het feit dat het veel geld kost.quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.
In plaats van te blaten en mij uit te lokken jou dingen uit te leggen die je zelf heel best kunt vinden, zou je ook gewoon kunnen gaan Googlen.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat zou ik dan zo ontzettend moeten inlezen, dan? Wat is er niet waar aan mijn post. In plaats van simpele one-liners te plaatsen, zou je ook gewoon inhoudelijk in kunnen gaan op de post.
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij hebt echt het idee dat mensen kinderen krijgen/ IVF doen om een kind te krijgen? Ik denk dat dat voor sommigen geldt, maar lang niet voor iedereen. Naar mijn idee willen veel mensen een eigen kind, hetzij biologisch, hetzij biologisch van een ander maar door jezelf gebaard. Toch wel een verschil.
Die had ik allang gelezen, maar dan zie ik even niet wat er mis is met m'n post.quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
* De kosten rond een adoptie kunnen behoorlijk oplopen.
* De (verplichte) voorlichting kost ¤ 900,00.
* De bemiddelingskosten variëren, afhankelijk van het land van herkomst en de vergunninghouder, tussen de ¤ 7.500,- en ¤ 20.000,-.
* De adoptieuitspraak naar Nederlands recht bedraagt ¤ 600,.
* Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat.
De totale kosten voor adoptie bedragen vaak rond de 10.000, Euro.
En dat is een probleem, omdat?quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |