Op deze wereld.quote:Op maandag 29 november 2010 10:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier in Nederland, wereldwijd, zieke kinderen, hongerige kinderen, wat bedoel je?
ik ben ontzettend blij dat dat de "staat" / zorgverzekeraar mij/ons de mogelijkheid geeft mbt IVF omdat ik idd geen 30k op de plank heb liggen voor eventueel een complete behandeling etc.quote:Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, je geeft zelf aan dolblij te zijn dat je financieel tegemoet gekomen bent omdat je het anders niet had kunnen betalen. Nu blijkt dat je toch wel een (gedeelte van) de behandeling kan betalen klopt je oorspronkelijke verhaal niet meer.
dat is toch appels met peren?quote:Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Dlocks het volgende:
Hoeveel levens van kinderen zou je kunnen redden met 25k?
ik wil best een gedeelte meefinancieren naar draagkracht ofiets , of eventueel 1 van de staat en de rest alleen voor mensen die aanvullend zijn verzekerd zoiets.quote:Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zou ik liever zien dat ouders een gedeelte meebetalen aan zulke behandelingen.
Tja, als iemand zijn hele leven lang schoorsteen gespeeld heeft, dan heb ik liever dat mijn geld naar dat kinderloze stel gaat...quote:Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Onvruchtbaarheid is weliswaar een ziekte, maar in tegenstelling tot kanker meestal niet levensbedreigend. Als ik moest kiezen waar mijn geld heen zou gaan zou het eerder naar de mensen met kanker gaan dan de mensen met een kinderwens (waar adoptie ook een optie voor is trouwens).
Je hoeft je ook niet financieel te verantwoorden, maar ik zou wel graag willen weten hoe jij tegenover dit soort vergoedingen staat als het niet om je eigen leefsituatie zou gaan.quote:Op maandag 29 november 2010 10:56 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ben ontzettend blij dat dat de "staat" / zorgverzekeraar mij/ons de mogelijkheid geeft mbt IVF omdat ik idd geen 30k op de plank heb liggen voor eventueel een complete behandeling etc.
Maar goed ik ben hier niet om mijzelf financieel te verantwoorden
Draagkracht lijkt mij een mooi compromis idd.quote:Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef Joene het volgende:
[..]
ik wil best een gedeelte meefinancieren naar draagkracht ofiets , of eventueel 1 van de staat en de rest alleen voor mensen die aanvullend zijn verzekerd zoiets.
Dat mensen alleen van roken kanker krijgen is een fabeltje, dat weet je zelf hopelijk ook wel?quote:Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Tja, als iemand zijn hele leven lang schoorsteen gespeeld heeft, dan heb ik liever dat mijn geld naar dat kinderloze stel gaat...
Die is al goedkoper voor de Staat dan wie dan ook, hoorquote:Op maandag 29 november 2010 10:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Tja, als iemand zijn hele leven lang schoorsteen gespeeld heeft, dan heb ik liever dat mijn geld naar dat kinderloze stel gaat...
En waarom zou je die keuze moeten maken?quote:
Nee, maar daar kun je mee leven. Je gaat er niet dood aan immers, je bent niet eens ziek.quote:Op maandag 29 november 2010 10:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Men kiest er ook niet voor onvruchtbaar te zijn...
Adoptie in nederland heel mooi hoor, maar is toch wel ff wat anders dan de mogelijkheid benutten een kind van jezelf op de wereld te zetten , voortplantingsdrang heet zoiets.quote:Op maandag 29 november 2010 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar goed: de noodzaak voor IVF is meestal alleen emotioneel, aangezien de keuze voor adoptie óók open staat. Daarom begrijp ik ook niet goed waarom dit vergoed wordt.
Goh, gisteren had ik een discussie met iemand, en die zei dat dit dus het enige was wat wél bewezen was... Kennelijk roepen mensen maar te pas en on te pas dat dingen wel of niet bewezen zijn al naar gelang hen het beter uitkomt...quote:Op maandag 29 november 2010 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat mensen alleen van roken kanker krijgen is een fabeltje, dat weet je zelf hopelijk ook wel?
Emotie dus en geen noodzaak.(feitelijk is het gewoon een luxe-probleem, natuurlijk)quote:Op maandag 29 november 2010 11:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Adoptie in nederland heel mooi hoor, maar is toch wel ff wat anders dan de mogelijkheid benutten een kind van jezelf op de wereld te zetten , voortplantingsdrang heet zoiets.
Dus ik mag mij niet laten behandelen aan mijn MS, ik ga er immers niet dood aan? Kost ook 10k per jaar aan medicijnen. En dat mijn gehele leven lang...quote:Op maandag 29 november 2010 11:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, maar daar kun je mee leven. Je gaat er niet dood aan immers, je bent niet eens ziek.
Ja Emotie , nee geen noodzaak , en het niet kunnen krijgen van kinderen beschouw ik zelf niet als luxe probleem maar als een emotionele rollercoaster hell waar we de laatste 2,5 jaar in verblijven .quote:Op maandag 29 november 2010 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Emotie dus en geen noodzaak.(feitelijk is het gewoon een luxe-probleem, natuurlijk)
ja, maar als de boel niet werkt, dan werkt het nou eenmaal niet.quote:Op maandag 29 november 2010 11:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Adoptie in nederland heel mooi hoor, maar is toch wel ff wat anders dan de mogelijkheid benutten een kind van jezelf op de wereld te zetten , voortplantingsdrang heet zoiets.
Ik zeg niet dat je die keuze moet maken. Het lijkt mij echter wel goed om erbij stil te staan dat het rationeel gezien achterlijk en uitermate decadent is om een kind te kopen voor 25k terwijl je met dat geld ook ook veel goede dingen -zoals het redden van levens- zou kunnen doen.quote:Op maandag 29 november 2010 10:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En waarom zou je die keuze moeten maken?
IK en mijn vrouw , willen gewoon graag een kind met en van elkaarquote:Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar als de boel niet werkt, dan werkt het nou eenmaal niet.
Niet direct relevant maar je hebt ook mensen die beiden (of alleen een van de twee) al een of meerdere kinderen heeft uit een vorige relatie en dan ook nog eens perse een kind nu weer met elkaar moet hebben. Alsof het de bevestiging van hun geluk is oid
Dat zei ik ook tot ik het nodig had.quote:Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar als de boel niet werkt, dan werkt het nou eenmaal niet.
Mja, dat kan. Maar dat zal ook te maken hebben gehad met het feit dat je in de zorgen zit over het al dan niet lukken van de behandeling. Als de behandeling niet eens voor je open staat, omdat het financieel nauwelijks haalbaar is, ga je adoptie toch echt als een serieuzere optie zien dan nu.quote:Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja Emotie , nee geen noodzaak , en het niet kunnen krijgen van kinderen beschouw ik zelf niet als luxe probleem maar als een emotionele rollercoaster hell waar we de laatste 2,5 jaar in verblijven .
Ik weet niet met wie jij die discussie had maar die is niet relevant hier.quote:Op maandag 29 november 2010 11:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Goh, gisteren had ik een discussie met iemand, en die zei dat dit dus het enige was wat wél bewezen was... Kennelijk roepen mensen maar te pas en on te pas dat dingen wel of niet bewezen zijn al naar gelang hen het beter uitkomt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |