Reken even je iui's en hormonen mee die je ook daarvoor hebt gehad tot dat je aan de IVF begon.quote:Op maandag 29 november 2010 11:18 schreef McLaura het volgende:
[..]
Vwb de Mediamarkt heb je gelijk
Uhm, mijn IVF kostte dus echt geen 10k.
1400,- laboratoriumkosten en 1200 aan medicijnen. En ja, dat is veel en ja, dat hadden wij ook zeker wel overgehad voor een eigen kind. Adoptie kost meer.
het gaat er om dat er iets vergoed wordt terwijl je eigenlijk niet ziek bent en het niet noodzakelijk is. Net zoals je de keuze kan maken om IVF te nemen omdat het niet via de normale weg wil kun je er ook voor kiezen om je borsten te vergroten omdat je in je maag zit met je a-cupje of je hangende oogleden.quote:Op maandag 29 november 2010 11:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja want plastic tieten zijn hetzelfde als een kind
Juist wel. Dat jij de relevantie niet onder ogen wil zien is nogal jammer, want het was wel degelijk een valide punt aangaande de stelling dat kanker niet per definitie van een roker afkomstig is.quote:Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jouw opmerking over het wel of niet bewezen zijn net zo min.
als je door een brand mismaakt bent bijvoorbeeld, tja logisch lijkt me. Het gaat puur om het iets willen wat niet perse noodzakelijk is.quote:Op maandag 29 november 2010 11:19 schreef chacama het volgende:
En plastische chirurgie wordt op medische indicatie net zo goed vergoed als een ivf die aan alle medische voorwaarden voldoet.
Najah de rit ernaar toe is ook niet gratisquote:Op maandag 29 november 2010 11:21 schreef McLaura het volgende:
Nee Joene, het ging om de IVFpoging toch? Niet om het hele traject tot nu toe?
Wie zegt dat dat gratis moest zijn, dan? Sterker: mensen die daarvoor gaan betalen dat dus wél zelf. Dan kan het dus best welquote:Op maandag 29 november 2010 11:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Adoptie is tegenwoordig ook niet zo heel makkelijk meer, er zijn nogal veel regeltjes mee gemoeid... En het is volgens mij ook niet gratis...
Ja joh, ga er maar een hoop onzin tegenaan gooien, doet de discussie echt goed.quote:Op maandag 29 november 2010 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juist wel. Dat jij de relevantie niet onder ogen wil zien is nogal jammer, want het was wel degelijk een valide punt aangaande de stelling dat kanker niet per definitie van een roker afkomstig is.
Of wou je zeggen dat leukemie niet bestaat, kinderen van 9 stiekeme rokers zijn en kinderen van 16 al jaren schoorsteen spelen? Nee he, dacht het niet.
Ja vanavond even.quote:Op maandag 29 november 2010 11:24 schreef McLaura het volgende:
Dat is waar, maar dit topic gaat over vergoeding IVF an sich dacht ik....
Geef je je Mijske een kus van me?
Zoek zelfquote:
Ja, want dat is exact hetzelfde!quote:Op maandag 29 november 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die idd vinden dat IVF vergoed moet worden, zouden ook eigenlijk moeten vinden dat adoptie dan ook vergoed wordt
Wat zou ik dan zo ontzettend moeten inlezen, dan? Wat is er niet waar aan mijn post. In plaats van simpele one-liners te plaatsen, zou je ook gewoon inhoudelijk in kunnen gaan op de post.quote:
inhoudelijk niet, maar het resultaat is hetzelfde: een kind om voor te zorgen.quote:Op maandag 29 november 2010 11:28 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zoek zelf
[..]
Ja, want dat is exact hetzelfde!
IVF : medische hulp die de kans op een zwangerschap wat vergroot
Adoptie : een kind uit het buitenland halen
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.quote:Op maandag 29 november 2010 11:28 schreef McLaura het volgende:
Ja, want dat is exact hetzelfde!
IVF : medische hulp die de kans op een zwangerschap wat vergroot
Adoptie : een kind uit het buitenland halen
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.
Jij hebt echt het idee dat mensen kinderen krijgen/ IVF doen om een kind te krijgen? Ik denk dat dat voor sommigen geldt, maar lang niet voor iedereen. Naar mijn idee willen veel mensen een eigen kind, hetzij biologisch, hetzij biologisch van een ander maar door jezelf gebaard. Toch wel een verschil.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het eindresultaat (een kind) is hetzelfde.
In 10% van de gevallen ook niet op de 'natuurlijke' manier. Mensen die adopteren houden net zoveel van een dergelijk kind. Blijft staan dat het gewoon een emotioneel verhaal is, waarbij mensen bewuster zouden kunnen zijn van het feit dat het veel geld kost.quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.quote:Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee het resultaat een kind van jezelf behaal je niet via adoptie.
In plaats van te blaten en mij uit te lokken jou dingen uit te leggen die je zelf heel best kunt vinden, zou je ook gewoon kunnen gaan Googlen.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat zou ik dan zo ontzettend moeten inlezen, dan? Wat is er niet waar aan mijn post. In plaats van simpele one-liners te plaatsen, zou je ook gewoon inhoudelijk in kunnen gaan op de post.
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij hebt echt het idee dat mensen kinderen krijgen/ IVF doen om een kind te krijgen? Ik denk dat dat voor sommigen geldt, maar lang niet voor iedereen. Naar mijn idee willen veel mensen een eigen kind, hetzij biologisch, hetzij biologisch van een ander maar door jezelf gebaard. Toch wel een verschil.
Die had ik allang gelezen, maar dan zie ik even niet wat er mis is met m'n post.quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
* De kosten rond een adoptie kunnen behoorlijk oplopen.
* De (verplichte) voorlichting kost ¤ 900,00.
* De bemiddelingskosten variëren, afhankelijk van het land van herkomst en de vergunninghouder, tussen de ¤ 7.500,- en ¤ 20.000,-.
* De adoptieuitspraak naar Nederlands recht bedraagt ¤ 600,.
* Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat.
De totale kosten voor adoptie bedragen vaak rond de 10.000, Euro.
En dat is een probleem, omdat?quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.
Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid?quote:Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat hele "van jezelf" gebeuren zit meer tussen de oren.
Adoptie dan ook maar in de basisverzekering gooien?quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
* De bemiddelingskosten variëren, afhankelijk van het land van herkomst en de vergunninghouder, tussen de ¤ 7.500,- en ¤ 20.000,-.
* Afhankelijk van uw werkomstandigheden kunt u nog tegen kosten aanlopen doordat u gedwongen bent (onbetaald) verlof op te nemen indien de adoptieverlofregeling (4 weken betaald verlof is wettelijk geregeld) niet volstaat.
Dat de maatschappij een hoop geld kost?quote:
Goed, dit is ook voor de adoptie voor een buitenlands kindje. Het hoeft volgens mij toch niet perse uit het buitenland te komen toch? (hier ben ik een leek op)quote:Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kosten adoptie
Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.quote:Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.
De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo?quote:Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Adoptie dan ook maar in de basisverzekering gooien?
quote:Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef TimeJumper het volgende:
Adoptie is natuurlijk mooi (voor al die arme kinderen op de wereld, en die een beter leven te geven) maar niet voor iedereen weggelegd.
Dat kost nog heel wat zo'n adoptie.
http://www.wesselsworld.nl/kosten_adoptie.htm
Met het grote verschil dat je adoptie zelf zal moeten betalen (en zo hoort het ook) en je dan ook een grotere garantie op succes zal hebben.quote:Op maandag 29 november 2010 11:20 schreef McLaura het volgende:
Voor de prijs en tijd van 1 adoptieprocedure doe je 6 IVF. En dan heb je niet alle 'bagage' die een adoptiekind heeft.....
Dat kan alquote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je zou het kunnen oplossen door iets te doen met belastingen? Extra aftrekpost ofzo?
Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken?quote:Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus jij gaat niet bokken als jou vrouw/vriendin naar de spermabank gaat, omdat ze liever een kind van een ander heeft, omdat ze jouw haar niet leuk vindt oid?
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan op dit moment de "toekomstige" ouder ook niks aan doen he ? dat het nu eenmaal zo geregeld is. Dat ik meebetaal aan de abortus van 12 jarig tuig wat met dr poten omwijd gaat liggen vind ik ook niet fair maarja het is wel zo. En misschien maar gelukkig.
Er zijn veel meer stellen die een kind willen, dan dat er kinderen beschikbaar zijn voor adoptie.quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Goed, dit is ook voor de adoptie voor een buitenlands kindje. Het hoeft volgens mij toch niet perse uit het buitenland te komen toch? (hier ben ik een leek op)
Maar goed, die mensen moeten dat zelf betalen en doen dat ook.
Het kost de maatschappij een hoop geld dat het "eigen kind"-gevoel tussen de oren zit?quote:Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat de maatschappij een hoop geld kost?
Dat las ik ook niet in je woorden, hoor.... Ik hoop dat dat ook duidelijk was!quote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.
Dat weet ik hoorquote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik verwijt hier niemand dat men gebruik heeft gemaakt van de regelingen die er nu zijn. Wie ben ik in hemelsnaam om je daarom je kind te misgunnen. Daar gaat het wat mij betreft totaal niet om.
Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.quote:Op maandag 29 november 2010 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Like wait whut? We hebben het over IVF-behandelingen en de daadwerkelijke noodzaak daarvan dat het vergoed wordt. Wat heeft de spermabank en mijn haar kleur daar mee te maken?
Maar da's iets anders dan zeggen dat het resultaat hetzelfde is, da's alles.quote:Op maandag 29 november 2010 11:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt nog steeds niet (in mijn ogen) dat dat een vergoeding van de volledige kosten door de maatschappij rechtvaardigt.
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...quote:De enige rechtvaardiging voor IVF t.o.v. adoptie is juist díe reden. Ik gun iedereen een kind, maar ik begrijp niet dat de ouders daarvoor (itt ouders die adopteren) niets aan meebetalen in financiële zin.
Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.quote:Op maandag 29 november 2010 11:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jij zei dat het verder niet uitmaakt of het kind van jezelf is of niet, maar dat betwijfel ik.
Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwenquote:Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, de discussie gaat of IVF vergoed moet worden of niet, waarvan ik zeg: nee.
Dat men perse een kind van zichzelf moet zit tussen de oren want er zijn ook genoeg geadopteerde kinderen die liefdevolle surrogaatouders hebben.
Op dit moment heb ik geen kinderwens en ik weet ook niet of die nog gaat komen (idem voor mijn vriendin) en ik weet niet hoever ik zal gaan om die kinderwens uit te laten komen. Al denk ik dat ik nuchter genoeg ben om te zeggen: gewoon nog een puppy er bij!
Maar als ik niet in staat ben om kiddies te maken en we willen het via IVF proberen vind ik het normaal dat daar een prijskaartje aan hangt. Immers, het is iets wat we willen, waar we voor kiezen.
Voor vrouwen voornamelijk, oorspronkelijk is het zo dat mannen enkel ff willen neuken en weer verder gaan. Door eeuwen beschaving is dat enigszins wat aangepast maar nog steeds zie je vaak dat bij stellen die uit elkaar gaan de vrouw de zorgtaak op zich neemt en de mannen eens in de 2-3 weken eens bezoek krijgen van hun kids en zich verder amper meer met de opvoeding bemoeien.quote:Op maandag 29 november 2010 11:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tussen de oren? Een kinderwens is de de grootste drang die een levend wezen heeft. Het gaat allemaal maar om één ding, jezelf voortplanten. Dat zie je in de dierenwereld, maar ook bij mensen (vooral vrouwen)
Overigens zien we dat bij mannen ook. Die willen zich zoveel mogelijk voortplanten.
Ja.quote:Op maandag 29 november 2010 12:00 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg een déjà vu, waren er laatst niet ook een aantal topics over precies hetzelfde onderwerp?
Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer ofwel extra aan hun eigen kinderwens zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...quote:Op maandag 29 november 2010 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...
En geldt dit dan alleen voor het fenomeen kinderwens, of voor het meebetalen voor anderen in het algemeen? Want er zijn zoveel dingen waar je als mens in de samenleving aan meebetaalt waar je niet op dit moment concreet zelf iets aan hebt.quote:Op maandag 29 november 2010 12:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Niets aan meebetalen in de zin van dat mensen met een kinderwens best iets meer aan hun eigen kind zouden kunnen meebetalen dan het bedrag wat hun buurman moet betalen voor de mensen met een kinderwens...
Ik zou graag dit soort dingen uit mijn eigen zorgverzekering schrappen als dat mogelijk was.quote:Op maandag 29 november 2010 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, niets aan meebetalen, iedereen in Nederland is verplicht verzekerd voor een behoorlijk bedrag, dus om dat nu niets te noemen...
HRA is een inkomensnivelleringsinstrument(scrabble...) van de overheid. Da's heel wat anders. Het feit dat ik minder belasting betaal door de HRA zorgt ervoor dat ik meer kan uitgeven in de economie, waarvan (door BTW en inkomstenbelasting) een heel groot deel weer gewoon terugvloeit in de staatskas. (de HRA kost dan ook niet zo heel veel, eigenlijk)quote:Op maandag 29 november 2010 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Er gaat bijvoorbeeld ook gruwelijk veel geld naar HRA en dat vinden we 'prima', waarom dan niet een fractie daarvan naar dit soort dingen? Dan is het ineens niet nodig?
Prima idee, krijg je ook geen kansloze kindertjes meer uit bijstandsgezinnen wou je zeggen ?quote:Op maandag 29 november 2010 12:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind inderdaad dat dit soort luxe-behandelingen uit het basispakket gaan en naar een aanvullend pakket worden verhuisd
Overigens vind ik dus 1x in de basis , rest in de aanvullende wel een goed ideequote:Op maandag 29 november 2010 12:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind inderdaad dat dit soort luxe-behandelingen uit het basispakket gaan en naar een aanvullend pakket worden verhuisd
TS zou zeggen, daar betaal ik als huurder wél aan mee!quote:Op maandag 29 november 2010 12:08 schreef Five_Horizons het volgende:
i
[..]
HRA is een inkomensnivelleringsinstrument(scrabble...) van de overheid. Da's heel wat anders. Het feit dat ik minder belasting betaal door de HRA zorgt ervoor dat ik meer kan uitgeven in de economie, waarvan (door BTW en inkomstenbelasting) een heel groot deel weer gewoon terugvloeit in de staatskas. (de HRA kost dan ook niet zo heel veel, eigenlijk)
Da's hierbij niet te vergelijken, natuurlijk. Daarnaast: als jij vrijwillig wilt bijdragen, dan mag dat natuurlijk. Ik gok dat er bij een daadwerkelijke vrijwilligheid van de bijdrage, alleen erg weinig overblijft van zo'n mening.
ironisch genoeg zijn stelletjes die zich aan de zelfkant van de maatschappij bevinden juist prima in staat om eigenhandig een gezin te fokken...quote:Op maandag 29 november 2010 12:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Prima idee, krijg je ook geen kansloze kindertjes meer uit bijstandsgezinnen wou je zeggen ?
Want alle mannen en vrouwen die van de bijstand leven kunnen enkel en alleen kinderen krijgen via IVF?quote:Op maandag 29 november 2010 12:09 schreef Joene het volgende:
[..]
Prima idee, krijg je ook geen kansloze kindertjes meer uit bijstandsgezinnen wou je zeggen ?
Johquote:Op maandag 29 november 2010 12:42 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Want alle mannen en vrouwen die van de bijstand leven kunnen enkel en alleen kinderen krijgen via IVF?
Eensch in elk geval alles na de 1e behandeling.quote:Op maandag 29 november 2010 12:42 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dit soort niet-noodzakelijke behandelingen zouden prima passen in een aanvullende verzekering. En/of kijken naar draagkracht zodat de relatief kleine groep mensen met kinderwens die een dergelijke aanvullende verzekering niet kunnen betalen wel in aanmerking kunnen komen voor een IVF behandeling.
Voortplantingsdrang is niet beperkt tot zorgdrang. Heel basic gaat het er in de natuur om je eigen genen te laten voortleven, dus eigen kinderen voort te brengen (seks) en groot te brengen (zorgen). Er is dus een essentieel verschil tussen het krijgen van een eigen kind en het zorgen voor het kind van een ander (of, zoals in jouw post, een huisdier...). Wat mij betreft mogen mensen die de medische molen ingaan voor het krijgen van een eigen kind best in deze discussie best wat meer begrip ontvangen.quote:Op maandag 29 november 2010 12:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Voor vrouwen voornamelijk, oorspronkelijk is het zo dat mannen enkel ff willen neuken en weer verder gaan. Door eeuwen beschaving is dat enigszins wat aangepast maar nog steeds zie je vaak dat bij stellen die uit elkaar gaan de vrouw de zorgtaak op zich neemt en de mannen eens in de 2-3 weken eens bezoek krijgen van hun kids en zich verder amper meer met de opvoeding bemoeien.
Maar ja, de zorgdrang wordt dus al bij veel vrouwen weggenomen door adoptie of een huisdier wanneer ze geen kids kunnen krijgen.
Of de tussenweg; vergoeden tot een beperkt bedrag of de ouders naar ratio van daadkracht laten bijdragen, zodat je het uit het basisstelsel kan schrappen.quote:Op maandag 29 november 2010 13:49 schreef Cantare het volgende:
Overigens vind ik de vraag of IVF vergoed moet worden een lastige. Wordt het wel vergoed dan betalen mensen die tegen IVF zijn voor de IVF bij een ander. Wordt het niet vergoed dat kunnen alleen de rijkeren onder ons op die manier zwanger worden en wordt een IVF-kind inderdaad een luxeproduct.
Adoptie is niet gemakkelijk, sterker nog, het wordt steeds moeilijker tot bijna onmogelijk.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat zou ik dan zo ontzettend moeten inlezen, dan? Wat is er niet waar aan mijn post. In plaats van simpele one-liners te plaatsen, zou je ook gewoon inhoudelijk in kunnen gaan op de post.
Want een financiele stabiele status staat gelijk aan goed opgevoedde kinderen?quote:Op maandag 29 november 2010 14:05 schreef MikeyMo het volgende:
Dat vind ik niet zozeer echt een probleem eigenlijk. Is nog beter voor het kind vanuit financieel oogpunt ook eigenlijk
liefde is natuurlijk het belangrijkst, maar een gezin waar de financiën dik in orde zijn is natuurlijk wel beter dan een gezin waar kinderen met gaten in hun sokken naar school moeten omdat het geld op is. reken maar dat dat geen pretje is voor een kind omdat er vaak stress in zo'n familie isquote:Op maandag 29 november 2010 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Want een financiele stabiele status staat gelijk aan goed opgevoedde kinderen?
Wat een bullshit
laat ik het anders formuleren, waarom is het beter voor een kind om meer geld te hebben dan een financieel modaal gezin?
een gezin met een modaal inkomen kan echt wel fatsoenlijke kleding etc betalen, en enigzins conform sociaal wenselijk niveau mee doen op een sportvereniging.quote:Op maandag 29 november 2010 15:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
liefde is natuurlijk het belangrijkst, maar een gezin waar de financiën dik in orde zijn is natuurlijk wel beter dan een gezin waar kinderen met gaten in hun sokken naar school moeten omdat het geld op is. reken maar dat dat geen pretje is voor een kind omdat er vaak stress in zo'n familie is
Klopt, maar dan is er een stukje medische noodzaak die er bij komt kijken natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 15:55 schreef amaranta het volgende:
Anyway, mijn vriendin is een paar maanden geleden geopeerd. Ze heeft een maagverkleining gehad.
Ze was te dik. Eigen schuld? Denk het wel, misschien niet helemaal, maar voor een groot gedeelte ook wel, bedoel, die chocoladerepen kocht ze wel zelf...
Ze had inmiddels gezondheidsklachten, rug, knieën....
Ze is inmiddels 1/3 gewicht verloren en ziet er goed uit!
Is ook betaald door jou en mij....
advocaat van de duivel....quote:Op maandag 29 november 2010 16:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is er een stukje medische noodzaak die er bij komt kijken natuurlijk.
Ik heb sinds mijn geboorte een fisteltje bij m'n oor. Niet erg vervelend, maar wel aanwezig. Ik ga m weg laten halen bij de plastisch chirurg en dit wordt volledig vergoedquote:Op maandag 29 november 2010 11:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je door een brand mismaakt bent bijvoorbeeld, tja logisch lijkt me. Het gaat puur om het iets willen wat niet perse noodzakelijk is.
...ik denk alleen maar 'wacht maar tot het jezelf overkomt' als het kunnen krijgen van een eigen kind niet vanzelf blijkt te gaan en je in het ziekenhuis terecht komt voor een of andere behandeling. Ik gun niemand een lang traject, maar voor types als jij zou het wel goed zijn om het eens van de andere kant te ervaren...quote:Op maandag 29 november 2010 15:00 schreef MikeyMo het volgende:
Het punt blijft gewoon: waarom moet zoiets als het krijgen van een kind perse in het basispakket?
Je komt niet in het ziekenhuis voor een neen of andere behandeling, daar kies je voor. Je kan het ook laten rusten en wachten totdat het wel een keer lukt. Maar als jij dat traject wel wilt doorlopen omdat je je zinnen hebt gezet op een kind, dan vind ik persoonlijk dat je dat uit eigen zak (haha) zou moeten bekostigen en dat dit niet in een basispakket thuishoort.quote:Op maandag 29 november 2010 21:35 schreef Jose81 het volgende:
[..]
...ik denk alleen maar 'wacht maar tot het jezelf overkomt' als het kunnen krijgen van een eigen kind niet vanzelf blijkt te gaan en je in het ziekenhuis terecht komt voor een of andere behandeling. Ik gun niemand een lang traject, maar voor types als jij zou het wel goed zijn om het eens van de andere kant te ervaren...
Ik had geen zin in deze discussie en nu doe ik het toch.quote:Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je komt niet in het ziekenhuis voor een neen of andere behandeling, daar kies je voor. Je kan het ook laten rusten en wachten totdat het wel een keer lukt. Maar als jij dat traject wel wilt doorlopen omdat je je zinnen hebt gezet op een kind, dan vind ik persoonlijk dat je dat uit eigen zak (haha) zou moeten bekostigen en dat dit niet in een basispakket thuishoort.
Kijk en het kan mij overkomen, ik praat hier niet terwijl ik al kinderen heb verwekt en dus makkelijk lullen heb. En dan nog, ik heb zoiets van: als ik perse een kind wil dan is me dat wat waard, dat hoeft niet vergoed te worden.
Maakt niet uit. Medische noodzaak is medische noodzaak. Het willen krijgen van kinderen op bijvoorbeeld je 40e is geen medische noodzaak.quote:Op maandag 29 november 2010 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
advocaat van de duivel....
Maar die medische noodzaak was er niet geweest als zij zich niet had volgestouwd met chips en chocola en meer van dat soort ongezonds....
Als IVF niet in het basispakket zit wil dat niet zeggen dat je dan alles zelf moet betalen. Je kunt in die hypothetische situatie gewoon een aanvullende verzekering afsluiten.quote:Op maandag 29 november 2010 21:35 schreef Jose81 het volgende:
[..]
...ik denk alleen maar 'wacht maar tot het jezelf overkomt' als het kunnen krijgen van een eigen kind niet vanzelf blijkt te gaan en je in het ziekenhuis terecht komt voor een of andere behandeling. Ik gun niemand een lang traject, maar voor types als jij zou het wel goed zijn om het eens van de andere kant te ervaren...
Ik laat binnenkort een moedervlek weghalen, het kan geen kwaad en is alleen lelijk, bij de plastisch chirurg, wordt ook vergoed.quote:Op maandag 29 november 2010 17:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb sinds mijn geboorte een fisteltje bij m'n oor. Niet erg vervelend, maar wel aanwezig. Ik ga m weg laten halen bij de plastisch chirurg en dit wordt volledig vergoed
Ik vraag me af hoe ernstig die 'psychische nood' (wat inderdaad vrij aangezet is) nog is als er zelf betaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:36 schreef Sorbootje het volgende:
Maar leg nou eens uit waarom medische noodzaak alleen fysiek kan zijn? Waarom is -en nu zet ik het misschien wat zwaar aan- psychische nood geen medische noodzaak?
Denk je werkelijk dat psychische nood door ongewenste kinderloosheid afhangt van geld?quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vraag me af hoe ernstig die 'psychische nood' (wat inderdaad vrij aangezet is) nog is als er zelf betaald zou moeten worden.![]()
Op basis waarvan? Waarom zou gezondheid (of eigenlijk: medische en psychische zorg) op vrijwel álle vlakken wel een recht zijn en het krijgen van kinderen (of eigenlijk: fertiliteitsbehandeling) niet?quote:Het krijgen van een kind is geen recht.
Ohw werkt dat zo dus als een man traag/geen/zwak zaad heeft hoeven ze maar te wachten en kunnen ze zwanger worden. Geen eisprong pcos en ga zo maar door. IVF is geen mode beeld en als je er teveel mee bezig bent wordt je niet zwanger.quote:Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je komt niet in het ziekenhuis voor een neen of andere behandeling, daar kies je voor. Je kan het ook laten rusten en wachten totdat het wel een keer lukt. Maar als jij dat traject wel wilt doorlopen omdat je je zinnen hebt gezet op een kind, dan vind ik persoonlijk dat je dat uit eigen zak (haha) zou moeten bekostigen en dat dit niet in een basispakket thuishoort.
Ik gok erop dat mensen het probleem iets minder lang als een onoplosbaar probleem gaan zien, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat psychische nood door ongewenste kinderloosheid afhangt van geld?
Ik zeg dan ook niet dat dat op (vrijwel) alle vlakken ligt. Als je goed hebt gelezen, gaat het mij alleen om de basis. De rest betaal je zelf maar (hetzij zelf, hetzij via een verzekering). We blijven niet op de pof leven.quote:Op basis waarvan? Waarom zou gezondheid (of eigenlijk: medische en psychische zorg) op vrijwel álle vlakken wel een recht zijn en het krijgen van kinderen (of eigenlijk: fertiliteitsbehandeling) niet?
Ik verbaas me er gewoon elke keer weer over dat jonge meiden soms op hun 20e al weten dat ze minimaal X aantal kinderen wil hebben. Ik verbaas me er nog meer over dat sommige vrouwen die alles lijken te hebben; een goede baan, een partner, een leuk leven, in ene ergens halverwege de 30 dat opzij pleuren (nou ja de partner niet dan) om een kind te nemen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:43 schreef Sorbootje het volgende:
Maar wie ben jij om te bepalen hoeveel heisa 'nodig' is? Hoeveel verdriet je ergens van mag hebben?
Ik vind mijn leven trouwens niet minder leuk nu mijn dochter er is. Ik vond het erg leuk voor ze er was en ik vind het nu nóg leuker. Maar je hebt gelijk als je zegt dat veel mensen daar anders over lijken te denken.
Maar ik neem aan dat je dat niet alleen voor IVF vindt. Er zijn vast nog een heleboel andere behandelingen waarvan je vindt dat ze door de mensen zelf betaald moeten worden terwijl ze nu worden vergoed.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
inderdaad, dat is een heel andere discussie helemaal omdat je dan vaak weer de discussie krijgt: waarom zou je een kind nemen als je hem de hele dag bij het kinderdagverblijf/opa en oma pleurt
Maar goed, ik ben een hardliner hier gewoon in: wil je kids, lukt het niet op de natuurlijke manier en wil je IVF proberen: trek je portemonnee maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |