Laatste postsquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:26 schreef Leonidas82 het volgende:
wat een zuigleven heb je dan ook iig he![]()
Elke ochtend als ik naar het bedrijf rijdt waar ik afstudeer zie ik weer al die jan-modaalbakken van forenzen die weer naar 'de baas' rijden en mogen ze zich weer kapot werken elke dag van 8 tot 5. Of je nu een eenvoudig handarbeider bent in een fabriek of een hoogopgeleide consultant in een verzekeringsbedrijf. Wat ze allebei gemeen hebben is dat ze elke week geknecht en gesmeed worden door hun werkgever, de voortdurende angst om te presteren om de baan te behouden of de angst om 'overbodig of misbaar' te worden/raken.
Allen in de organisatie trappen naar de onderkant, naar de schoonmakers of klusjesman en buigen /slijmen ze voor het almachtige management. De bovenlaag, de werkgevers waar het 'gouden kooi' leventje aan te danken is. Niet wetende dat diezelfde bovenlaag alles wat daaronder is ook verfoeid en enkel aan winst, prestige en ego denkt.
Kortom, het leven van een loonslaaf gaat niet over rozen en het enige wat elke loonslaaf zich verplicht zou moeten stellen: hoe hieruit te ontsnappen.
Klacht: het afhankelijke, beperkte en onzekere bestaan van een loonslaaf
quote:Op maandag 29 november 2010 00:06 schreef Yreal het volgende:
Trots zijn om een profiteur te zijngeen eergevoel hebben
quote:Op maandag 29 november 2010 00:07 schreef Nikmans het volgende:
Maar het is natuurlijk logischer trots te zijn op het feit dat je een baan hebt? Als je een metselaar bent en je bouwt een mooi huis en bent daar trots op, goed bezig, maar trots zijn dat je werkt en belasting afdraagt is me toch echt een brug te ver.
Als je verdiend zo schrijft verdien je helemaal niets imo.quote:Op maandag 29 november 2010 00:14 schreef Yreal het volgende:
Dat dus, wat snakelady zegt.
Overigens, pleuris materialist die ik ben houd ik heel erg van dingen hebben, kan er geen plezier aan beleven als ik ze niet zelf verdient heb
Een mens mag toch dromen en hopen? Wat een zeikerige opmerking zeg. Alsof je niet over voetbal mag praten omdat je zelf niet aan sport doet.quote:Op maandag 29 november 2010 00:13 schreef Microtubuli het volgende:
Helemaal mee eens met die jan-modaal bakken. En dan van die mannen op het werk die dagelijks discussies over Ferrari's etc voeren maar zelf in een degelijke gezinsbak rijden.
typen op een iphone is al kut genoegquote:Op maandag 29 november 2010 00:14 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Als je verdiend zo schrijft verdien je helemaal niets imo.
Verdienen is eigenlijk gewoon je tijd inwisselen voor geld en hoe hoger op de ladder je staat, hoe kostbaarder je tijd blijkbaar is.quote:Op maandag 29 november 2010 00:14 schreef Yreal het volgende:
Dat dus, wat snakelady zegt.
Overigens, pleuris materialist die ik ben houd ik heel erg van dingen hebben, kan er geen plezier aan beleven als ik ze niet zelf verdient heb
Maar waarom dan niet meer geld ervoor over hebben als je blijkbaar zo'n hart voor auto's hebt. Het hoeft geen Ferrari te zijn maar ik kan wel iets leukers bedenken dan een geleasde Ford Mondeo.quote:Op maandag 29 november 2010 00:15 schreef poqpoq het volgende:
[..]
Een mens mag toch dromen en hopen? Wat een zeikerige opmerking zeg. Alsof je niet over voetbal mag praten omdat je zelf niet aan sport doet.
Ja daar heb je wel een punt.quote:Op maandag 29 november 2010 00:18 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet meer geld ervoor over hebben als je blijkbaar zo'n hart voor auto's hebt. Het hoeft geen Ferrari te zijn maar ik kan wel iets leukers bedenken dan een geleasde Ford Mondeo.
Precies !quote:Op maandag 29 november 2010 00:18 schreef Adelante het volgende:
Geld is niet belangrijk, wat je er mee doet en de tijd die je hebt om er iets mee te doen zijn belangrijk. En met wie je het deelt natuurlijk
Dit heb ik dus gewoon nooit begrepenquote:Op maandag 29 november 2010 00:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
en zal ik me diep schamen op het moment dat ik mijn handje op moeten houden. Dan maar plee's poetsen maar ik zal nooit bedelen.
Nee hoor. Ook zonder (vrijwillige) werkelozen gaat het mes in de zorg.quote:Op maandag 29 november 2010 00:11 schreef snakelady het volgende:
En dankzei luie flikkers zoals hij heeft een vriend van ons die geen benen meer heeft en een dubbele hernia heeft zijn auto in moeten leveren, zodat hij nu niet meer weg kan, aangezien alleen kosten naar het ziekenhuis worden vergoed en hij daarvoor een speciale taxi kan inhuren Maar niet meer zelfstandig met zijn gezin weg kan omdat zo'n auto stervens duur is en ze dat niet meer vergoed krijgen.
Dat er gezinnen zijn met kinderen die maar voor 50 euro in de week boodschappen moeten doen, omdat ze gekort worden aangezien het geld op is.
Dat er kinderen zijn die geen TOG meer krijgen, omdat er niet genoeg geld is voor ze.
Dat ouderen steeds minder hulp krijgen in huis en afhankelijk zijn van gezinsleden die ook gewoon moeten werken.
En zo nog veel en veel meer en dat is er mis mee.
Als je niet wil werken is daar niks mis mee, maar dan niet je handje op houden en profiteren van de mensen die wel moeten werken.quote:Op maandag 29 november 2010 00:33 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dit heb ik dus gewoon nooit begrepenBegrijp me niet verkeerd hoor ik werk ook (niet fulltime, fuck off ik wil ook tijd voor mezelf) maar wat is er in vredesnaam mis met niets doen? Ik wil gewoon geld en het liefst zoveel mogelijk tijd om te doen waar ik zin in heb en dan moet je nu eenmaal werken.
Nou én?quote:Op maandag 29 november 2010 13:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je niet wil werken is daar niks mis mee, maar dan niet je handje op houden en profiteren van de mensen die wel moeten werken.
Dat is gewoon asociaal.
Stel je eens voor dat iedereen zo zou denken en wat de gevolgen daarvan zouden zijn?quote:Op maandag 29 november 2010 13:25 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nou én?
Als je kijkt naar tijd vs. geld is het wel een meer dan behoorlijk rendement dunkt me.
9 weken van de 52 per jaar levenquote:ik heb het er wel voor over.
40uur en 3500 netto ontvangen, 13e maand en elke jaar 150 erbij + 9 weken per jaar vrij
jaloers werkloostuig dat niks kan bereiken
met al die extra's en bonussen, waarom nietquote:Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
9 weken van de 52 per jaar leven
Waar haal jij het idee vandaan dat je naast werk totaal geen vrije tijd over hebt?quote:Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef uitkeringslijder het volgende:
[..]
9 weken van de 52 per jaar leven
Werken.quote:Waar haal jij het idee vandaan dat je naast werk totaal geen vrije tijd over hebt?
Als je gewoon 8 dagen per dag werkt maximaal heb je nog ongeveer 8 uur vrijetijd over ( uitgaande van een gemiddelde van 8 uur slaap op een dag)
In 8 uur kan je heel veel doen hoor, dan nog de weekende en vakantie erbij is eigenlijk best veel vrije tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |