tja... veel complot-geloverswillen graag geloven in een soort van mega-effectieveen foutloos georganiserde overheid waarbij alles precies zo gaat zoals deze plannen...quote:Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef InTheDarkness het volgende:
Ik krijg zelf een aantal vragen hier bij :
Waarom heeft een moderne staat nooit eerder goede beveiligingen ingebouwd in de geheimen ? Als in , het is simpel weg te kopiëren naar een USB stick/harde schijf/CD.
wat hebben die excuses dan voor zin?quote:Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef robert1989 het volgende:
Dat is dus het vage aan het verhaal waar blijven landen als Rusland en China die direct excuses willen?
Dit moet de meeste burgers toch wel opvallen?
Meteen gaan gillen en vragen om een reactie is niet echt wat die landen doen vlgs mij.quote:Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef robert1989 het volgende:
Dat is dus het vage aan het verhaal waar blijven landen als Rusland en China die direct excuses willen?
Dit moet de meeste burgers toch wel opvallen?
Bron?quote:Op maandag 29 november 2010 15:36 schreef polderturk het volgende:
Wikileaks zal gebruikt worden door de NWO om de vrijheid op internet verder in te perken en om meer privacy beperkende maatregelen in te voeren. Wacht maar af. Het volk zal het weer als zoete koek slikken. Dat er niks over 9/11 gelekt is heeft te maken met het feit dat TOP secret documenten niet gelekt zijn. De CIA creeert chaos en levert zelf de oplossing.
waarom zou je de Mossad hierbij willen noemen?quote:
Italiaanse minister van BZ: "Wikileaks is de 11 september van diplomatie". Diplomatie zal volgens hem nooit meer hetzelfde zijn. Je weet wat voor draconische maatregelen er na 11 september zijn genomen. Let maar op. Binnenkort zullen er draconische maatregelen genomen worden. Dat er geen topsecret documenten zijn gelekt heb ik van nos.nl.quote:
Ik ben nog geen concrete lek over Israel tegengekomen, vandaar.quote:Op maandag 29 november 2010 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom zou je de Mossad hierbij willen noemen?
violgens mj hebben die absoluut een broertje dood aan zoveel 'amateurisme' ... zowel het zomaar laten rondslingeren van brisante informatie, maar ook kennelijk enkel het domweg 'pubnliceren' van allerhande pijnlijke en potentieel schadelijke informatie zou zeker niet in _hun_ straatje passen, die zouden dar heel anders mee omgaan....
De Mossad is zeker niet zozeer van het 'allemaal-open-en-bloot-gooien'
Idd, ipv het internet nu verder te gaan slopen kunnen overheden beter eens een halt toe roepen aan het digitaliseren van allerhande gevoelige informatie.quote:Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef InTheDarkness het volgende:
Waarom heeft een moderne staat nooit eerder goede beveiligingen ingebouwd in de geheimen ? Als in , het is simpel weg te kopiëren naar een USB stick/harde schijf/CD.
In de secret klasse zijn er een aantal documenten van de Israelische ambassade, en ook de notulen van een gesprek met een mossad medewerker zag ik even snel. Dus die zijn er weldegelijk.quote:Op maandag 29 november 2010 16:10 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik ben nog geen concrete lek over Israel tegengekomen, vandaar.
quote:Op maandag 29 november 2010 16:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In de secret klasse zijn er een aantal documenten van de Israelische ambassade, en ook de notulen van een gesprek met een mossad medewerker zag ik even snel. Dus die zijn er weldegelijk.
Zeer belastend allemaal inderdaad.quote:Stressing that Israel has no assets in Iraq other
than a friendly relationship with the Kurds
Dat zou goed kunnen idd.quote:Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef Bombshell het volgende:
Ik geloof ook absoluut niet in de oprechtheid van wikileaks.. CIA zou er best achter kunnen zitten. Als er echt belastend materiaal naar buiten zou komen zou de frontman van wikileaks al lang uit de weg zijn geruimd. Ze moeten een reden hebben om iran binnen te vallen, wikeleks gaat ze dat geven. En die frontman zou iemand aan gerand hebben.. dat lijkt echt een actie van kijk we laten het volk denken dat de cia hem zwart maakt zo doorzichtig als het is. En daardoor neemt de geloofwaardigheid van de frontman van wikileaks toe. Hij wordt tenslotte zwart gemaakt door de CIA. Een soort dubbelspel.
Vrijheden op internet staan al langer ter discussie. Af en toe heeft de boel gewoon een zetje nodigquote:Op maandag 29 november 2010 22:58 schreef polderturk het volgende:
Ze proberen ons in de maling te nemen, maar we hebben ze door. Wikileaks is een verzinsel van de CIA. Het is een poging hun eigen agenda te bevorderen. Het is een poging de vrijheid op het internet te beperken.
Dit is allemaal afkomstig (door misbruik) van een intern netwerk van de Amerikaanse overheid, niet het "internet" zoals jij en ik het gebruiken, dus dat lijkt me wel heel sterk.quote:Op maandag 29 november 2010 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vrijheden op internet staan al langer ter discussie. Af en toe heeft de boel gewoon een zetje nodig. Ben benieuwd wat er voor beperkingen er aan staan te komen.
Als ze maar van de forums afblijven
Ik ben het wel met je eens, wat het vooral aan de kaak stelt is het grote probleem van centrale data opslag.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit is allemaal afkomstig (door misbruik) van een intern netwerk van de Amerikaanse overheid, niet het "internet" zoals jij en ik het gebruiken, dus dat lijkt me wel heel sterk.
Het is duidelijk dat de teneur van wikileaks anti old-USA (de USA van Bush en Cheney) is.quote:Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef Bombshell het volgende:
Ik geloof ook absoluut niet in de oprechtheid van wikileaks.. CIA zou er best achter kunnen zitten. Als er echt belastend materiaal naar buiten zou komen zou de frontman van wikileaks al lang uit de weg zijn geruimd.
Misschien, de kwestie wordt: wie krijgt Iran ?quote:Ze moeten een reden hebben om iran binnen te vallen, wikeleks gaat ze dat geven.
Tja, dubbelspel en meer dan dat wellicht; maar niet van de CIA.quote:En die frontman zou iemand aan gerand hebben.. dat lijkt echt een actie van kijk we laten het volk denken dat de cia hem zwart maakt zo doorzichtig als het is. En daardoor neemt de geloofwaardigheid van de frontman van wikileaks toe. Hij wordt tenslotte zwart gemaakt door de CIA. Een soort dubbelspel.
quote:Hereniging Koreas optie voor China
De nieuwste reeks Amerikaanse diplomatieke documenten die gisteravond via de klokkenluiderssite WikiLeaks uitlekte, zet de schijnwerper vooral op China en de twee Koreas. China zou bereid zijn de hereniging van Noord- en Zuid-Korea te accepteren.
[...]
Volgens de Chinese onderminister van Buitenlandse Zaken, He Yafei, gedraagt Noord-Korea zich als een verwend kind door met voortdurende provocaties de aandacht van de VS te krijgen. China, altijd de belangrijkste bondgenoot van Noord-Korea, zou hereniging van de twee Koreas niet langer willen dwarsbomen. Dat zei de toenmalig Zuid-Koreaans onderminister van Buitenlandse Zaken Chun Yung-woo begin dit jaar tegen de Amerikaanse ambassadeur in de Zuid-Koreaanse hoofdstad.
Volgens WikiLeaks hebben hoge functionarissen dat tegen Chun verklaard. De Chinese partijtop zou bereid zijn een nieuwe realiteit onder ogen te zien en Noord-Korea als bufferstaat tegen de Amerikaanse militaire aanwezigheid in Zuid-Korea willen opgeven.
quote:De VS en Zuid-Korea speculeerden over het instorten van Noord-Korea en over de eenmaking van Noord en Zuid. De Zuid-Koreanen veronderstelden zelfs dat ze China zouden kunnen overhalen om zich niet te verzetten tegen zon eenmaking met een paar goedgekozen commerciële en economische stimulansen (lees: business deals). [bron]
In dit soort berichten zou je natuurlijk wel een soort verdeel-en-heers-theorie kunnen herkennen.quote:Volgens het Britse dagblad The Guardian, dat net als een aantal andere kranten eerder toegang kreeg tot het materiaal, heeft koning Abdullah van Saudi-Arabië de Verenigde Staten herhaaldelijk gevraagd om Iran aan te vallen vanwege het atoomprogramma. Ook regeringsmedewerkers van Jordanië en Bahrein verzochten de VS om op alle mogelijke manieren het atoomprogramma van Iran een halt toe te roepen. Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten en Egypte verwezen naar Iran als 'boosaardig' en noemden het land een 'existentiële bedreiging'. Ook werd Iran een 'macht genoemd die ons tot oorlog zal brengen'. [bron]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |