abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89282183
Er zijn inmiddels wel een aantal topics voorbij gekomen waar aan de geloofwaardigheid van Wikileaks getwijfeld werd maar met het verspreiden van 'cablegate' krijg ik steeds meer het idee dat het vooral is om de burgers tevreden te houden. Een beetje het zie je wel de overheid is slecht maar dat zullen ze voorlopig vast niet weer doen :D idee.

Ik krijg zelf een aantal vragen hier bij :

Waarom heeft een moderne staat nooit eerder goede beveiligingen ingebouwd in de geheimen ? Als in , het is simpel weg te kopiëren naar een USB stick/harde schijf/CD.

De US die openbaar vraagt om niet te verspreiden , een hartaanval/moord/wraak vanwege de verkrachting waar de oprichter van beschuldigd word is veel makkelijker te regelen ?

Alle landen die niet geschokt reageren en de US vragen om excuses verbaast mij ook erg.

Homeland Security kan domein namen overnemen , waarom nemen ze die van Wikileaks dan niet over ?

Ben benieuwd of iemand hier meer info heeft :)
  maandag 29 november 2010 @ 00:04:59 #2
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_89282431
Check het NOS Journaal, nu. :D
Waarom?
pi_89282703
Dat is dus het vage aan het verhaal waar blijven landen als Rusland en China die direct excuses willen?
Dit moet de meeste burgers toch wel opvallen?
pi_89286470
quote:
Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef InTheDarkness het volgende:

Ik krijg zelf een aantal vragen hier bij :

Waarom heeft een moderne staat nooit eerder goede beveiligingen ingebouwd in de geheimen ? Als in , het is simpel weg te kopiëren naar een USB stick/harde schijf/CD.
tja... veel complot-geloverswillen graag geloven in een soort van mega-effectieveen foutloos georganiserde overheid waarbij alles precies zo gaat zoals deze plannen...

datzou leuk zijn, maarhet is waarschijnlijk dat de Overheid helemaal niet zo 'goed' en probleemloos functioneert, maardat deze Overheid vooral veel dingen fout doet en veel dingen helemaal niet zo gaan als ze plannen..

Dat is echter ook een sterk 'grond-probleem' bij veel complot-gedachtes, dat die uitgaan van een veel beter functionerende en minder fouten makende 'overheid', waarin alle verschillede instanties en onderdelen ook één gezamelijk doel hebben.... ook ietswaarbij jevraagtekens kunt plaatsen,...

Bv diensten als FBI en CIA zien zo mogelijk elkaarals nóg grotere 'concurrenten' als de criminelen/terroristen die ze zouden moeten bestrijden...

Watbetreft het overnemen van de domeinnaam wikieleaks, of een mogelijke moord op de directeur (Assange, tegen wie overigens in zweden wél een arrestatiebevel loopt wegens een vermeend sexueel delict)...
Dat zou vooral een weinig zinnig iets zijn omdat dat de publicatie geenszins zal voorkomen en bv dat 'overnemen van domeinnamen' moet wel gaan via 'officiele echterlijke wegen' en zou mogenlijk direkt betekenen dat het publiek sterk gaatprotesteren tegen dat 'recht', en de politiek vervolgens het inperkt... dit zullen ze voorlopig echt enkel willen doen bij overduidelijk 'foute' websites.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_89286552
quote:
Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef robert1989 het volgende:
Dat is dus het vage aan het verhaal waar blijven landen als Rusland en China die direct excuses willen?
wat hebben die excuses dan voor zin?

Denk je dat andere landen net zulke 'onprettig' klinkende inschattingen van buitenlandse politici maken?
Of dat bv die informatie niet klopt?

Waarschijnlijk zal de informatie niemand verrassen, en van wat ik tot nu toe gelezen is heeft alle gepubliceerde informatie een hoog "Jaaa, duh..."-gehalte".

Dat Westerwelle vrijwel geen enkel begrip heeft van buitenlandse politiek, en 'no Genscher' is, Merkel een strenge maar weinigcreatieve leideris en Sarkozy een opgewonden standje die dingen erg persoonlijk neemt.... Of dat medvedev de spreekpop van Poetin is ....
Het zou pas verrassen als dat niet in amerikaanse analyses van buitenlandse politici zou staan...

Het enige waarvor de amerikanen zich nu schamen en waarvoor ze mogelijk excuses kunnena anbieden isdat ze er zo onzorgvuldig mee omgingen en dit zo makkelijk kon uitlekken en nu gepubliceerd worden..
Dàt is pijnlijk en ook vooral voor de bondgenoten, maar minder voor de'vijanden'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 29 november 2010 @ 10:18:23 #6
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_89288654
http://www.daily.pk/cia-mossad-and-soros-behind-wikileaks-19280/

Had dit al eerder gehoord, connecties met de CIA... ach we wachten af.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 29 november 2010 @ 10:26:38 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89288872
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 00:12 schreef robert1989 het volgende:
Meteen gaan gillen en vragen om een reactie is niet echt wat die landen doen vlgs mij.
The truth was in here.
  maandag 29 november 2010 @ 12:19:04 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89292514
Vind het geen onzinnige vragen in de OP, maar dat is bij complottheorieën wel vaker het geval.

Tjah, ik ben allang blij dat er 's wat meer openheid van zaken komt. Genoeg informatie in deze documenten die zoveel mensen niet wisten of wilden geloven, wat uiteindelijk ten goede zou moeten komen.

Ik gooi even MOSSAD erbij :9

[ Bericht 18% gewijzigd door msnk op 29-11-2010 15:08:04 ]
AFC AJAX
pi_89300163
Wikileaks zal gebruikt worden door de NWO om de vrijheid op internet verder in te perken en om meer privacy beperkende maatregelen in te voeren. Wacht maar af. Het volk zal het weer als zoete koek slikken. Dat er niks over 9/11 gelekt is heeft te maken met het feit dat TOP secret documenten niet gelekt zijn. De CIA creeert chaos en levert zelf de oplossing.
  maandag 29 november 2010 @ 15:53:12 #10
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_89300953
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:36 schreef polderturk het volgende:
Wikileaks zal gebruikt worden door de NWO om de vrijheid op internet verder in te perken en om meer privacy beperkende maatregelen in te voeren. Wacht maar af. Het volk zal het weer als zoete koek slikken. Dat er niks over 9/11 gelekt is heeft te maken met het feit dat TOP secret documenten niet gelekt zijn. De CIA creeert chaos en levert zelf de oplossing.
Bron? :D
Oh wait..
Waarom?
pi_89301417
quote:
Op maandag 29 november 2010 12:19 schreef msnk het volgende:

Ik gooi even MOSSAD erbij :9
waarom zou je de Mossad hierbij willen noemen?

violgens mj hebben die absoluut een broertje dood aan zoveel 'amateurisme' ... zowel het zomaar laten rondslingeren van brisante informatie, maar ook kennelijk enkel het domweg 'pubnliceren' van allerhande pijnlijke en potentieel schadelijke informatie zou zeker niet in _hun_ straatje passen, die zouden dar heel anders mee omgaan....

De Mossad is zeker niet zozeer van het 'allemaal-open-en-bloot-gooien'
pi_89301424
quote:
Op maandag 29 november 2010 15:53 schreef WhatsTheSecret het volgende:

[..]

Bron? :D
Oh wait..
Italiaanse minister van BZ: "Wikileaks is de 11 september van diplomatie". Diplomatie zal volgens hem nooit meer hetzelfde zijn. Je weet wat voor draconische maatregelen er na 11 september zijn genomen. Let maar op. Binnenkort zullen er draconische maatregelen genomen worden. Dat er geen topsecret documenten zijn gelekt heb ik van nos.nl.
  maandag 29 november 2010 @ 16:10:58 #13
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89301763
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom zou je de Mossad hierbij willen noemen?

violgens mj hebben die absoluut een broertje dood aan zoveel 'amateurisme' ... zowel het zomaar laten rondslingeren van brisante informatie, maar ook kennelijk enkel het domweg 'pubnliceren' van allerhande pijnlijke en potentieel schadelijke informatie zou zeker niet in _hun_ straatje passen, die zouden dar heel anders mee omgaan....

De Mossad is zeker niet zozeer van het 'allemaal-open-en-bloot-gooien'
Ik ben nog geen concrete lek over Israel tegengekomen, vandaar.
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 16:16:26 #14
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_89302033
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:58 schreef InTheDarkness het volgende:
Idd, ipv het internet nu verder te gaan slopen kunnen overheden beter eens een halt toe roepen aan het digitaliseren van allerhande gevoelige informatie.
Maar we zullen wel weer zien.
pi_89302220
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 16:10 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik ben nog geen concrete lek over Israel tegengekomen, vandaar.
In de secret klasse zijn er een aantal documenten van de Israelische ambassade, en ook de notulen van een gesprek met een mossad medewerker zag ik even snel. Dus die zijn er weldegelijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 16:24:10 #16
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89302411
Namens De_Paus:

Het schenden van de ongeschreven wetten der diplomatie vinden wij, de Kerk, moreel verwerpelijk. Verder ziet zijne heiligheid af van het voorzien van enig commentaar over/op die documenten die verwijzen naar zowel Vaticaanstad alsmede haar vertegenwoordigers!
:Y
  maandag 29 november 2010 @ 16:39:20 #17
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89303083
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In de secret klasse zijn er een aantal documenten van de Israelische ambassade, en ook de notulen van een gesprek met een mossad medewerker zag ik even snel. Dus die zijn er weldegelijk.
quote:
Stressing that Israel has no assets in Iraq other
than a friendly relationship with the Kurds
Zeer belastend allemaal inderdaad.
AFC AJAX
pi_89309529
Ik geloof ook absoluut niet in de oprechtheid van wikileaks.. CIA zou er best achter kunnen zitten. Als er echt belastend materiaal naar buiten zou komen zou de frontman van wikileaks al lang uit de weg zijn geruimd. Ze moeten een reden hebben om iran binnen te vallen, wikeleks gaat ze dat geven. En die frontman zou iemand aan gerand hebben.. dat lijkt echt een actie van kijk we laten het volk denken dat de cia hem zwart maakt zo doorzichtig als het is. En daardoor neemt de geloofwaardigheid van de frontman van wikileaks toe. Hij wordt tenslotte zwart gemaakt door de CIA. Een soort dubbelspel.
pi_89309609
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef Bombshell het volgende:
Ik geloof ook absoluut niet in de oprechtheid van wikileaks.. CIA zou er best achter kunnen zitten. Als er echt belastend materiaal naar buiten zou komen zou de frontman van wikileaks al lang uit de weg zijn geruimd. Ze moeten een reden hebben om iran binnen te vallen, wikeleks gaat ze dat geven. En die frontman zou iemand aan gerand hebben.. dat lijkt echt een actie van kijk we laten het volk denken dat de cia hem zwart maakt zo doorzichtig als het is. En daardoor neemt de geloofwaardigheid van de frontman van wikileaks toe. Hij wordt tenslotte zwart gemaakt door de CIA. Een soort dubbelspel.
Dat zou goed kunnen idd.

"The best way to control the opposition is to lead it ourselves."
— Vladimir Ilyich Lenin
pi_89313607
Blij dat ik niet de enige ben die dit vind stinken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 29 november 2010 @ 20:32:21 #21
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_89314379
Alleen het feit dat wikileaks en Assange zoo veel media aandacht krijgt is al reden genoeg om verdacht te zijn.

Ook al zou wikileaks oprecht zijn, is de kans zeer groot dat geheimdiensten, regeringen, groeperingen, noem maar op, wikileaks zullen gaan gebruiken voor eigen doeleinden.

Ik vermoed dat wikileaks een grote rol zal gaan spelen in hoe de war on terror zich zal gaan ontwikkelen. Het kan een rol spelen in toekomstige oorlogen in het midden oostren.
Het internet zal door dit platform zeer waarschijnlijk ook sterk veranderen.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_89320442
Goh er staat in de stukken dat iran aangepakt moet worden. Dit zeggen de arabische landen blijkbaar maar dat durfde ze eerst niet te zeggen. Wie is amerika om geen gehoor te geven aan de wensen van arabische vienden ''misschien'' hebben ze wel een kernwapen..
pi_89323922
Ze proberen ons in de maling te nemen, maar we hebben ze door. Wikileaks is een verzinsel van de CIA. Het is een poging hun eigen agenda te bevorderen. Het is een poging de vrijheid op het internet te beperken.
  maandag 29 november 2010 @ 23:07:50 #24
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_89324485
:)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 29 november 2010 @ 23:09:01 #25
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_89324539
En die Oude "Hippy's "maar demonstreren
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')