abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 16:10:04 #251
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89301716
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:38 schreef HLV_Siempre het volgende:

[..]

Mijn vriendin is Limburgse (doch niet meer woonachtig in) en ik vind het werkelijk het kersje op de taart hoe ze spreekt... Zo zacht... Echt prachtig. Vrouwelijker dan dat kan gewoon niet... "Schatje" klonk nog nooit zo heerlijk O+

Maar zij praat ook niet met zo'n rare klemtoon aan het eind van iedere zin... Want dat is idd wanstaltig.
Leuk is dat he? Een meisje waar ik een tijdje terug close mee was had ook zo'n geweldige stem. Als ze begon te praten kon je me oprapen. Maar zij zei dan 'sjatje'. O+
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 29 november 2010 @ 16:11:34 #252
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89301790
Geweldig cute inderdaad :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89301860
Nou ik kom ook uit het zuiden en ik vind het gênant als ik een Limburger op tv hoor :@
  maandag 29 november 2010 @ 16:15:59 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89302001
Nogal afhankelijk of ze alleen met een zachte g praten (wel schattig mits subtiel) maar zogauw ze die klemtoon continue verhaspelen wordt het echt een afknapper.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89302115
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:15 schreef Catbert het volgende:
Nogal afhankelijk of ze alleen met een zachte g praten (wel schattig mits subtiel) maar zogauw ze die klemtoon continue verhaspelen wordt het echt een afknapper.
Ja zoals die gast van Mona :r
  maandag 29 november 2010 @ 16:18:12 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89302120
Meisjes met een Limburgs accent kunnen erg aantrekkelijk zijn

Mits het een mooi Limburgs accent en geen kamper-limburgs is
  maandag 29 november 2010 @ 16:26:01 #257
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89302483
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 16:13 schreef Audreyoot het volgende:
Nou ik kom ook uit het zuiden en ik vind het gênant als ik een Limburger op tv hoor :@
Hier exact hetzelfde. Voor je gevoel ga je ook 25 IQ-punten lager denken bij iemand met een dialect.
Gourmetten of steengrillen?
pi_89302634
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hier exact hetzelfde. Voor je gevoel ga je ook 25 IQ-punten lager denken bij iemand met een dialect.
Ja stom is dat he?
Ik vind het gewoon vaak onbenullig klinken, een beetje als Goofy ofzo :Y Gelukkig merk ik er zo niet veel van, alleen als je in het noorden komt. Een harde g faken is nog erger, heb ik mijn vader wel eens horen doen _O-
  maandag 29 november 2010 @ 16:32:41 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89302773
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

Maar je praat zelf ook met een amsterdams accent?
anyway, het is allemaal zo relatief. agfelopen maandag na een tenniswedstrijd zei mijn haagse tegenstander "jij komt niet uit brabant of wel?"terwijl een fries in 't goffertpark nog dacht dat ik uit belgië kwam en nog een heel eind moest rijden :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 29 november 2010 @ 16:43:05 #260
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89303222
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar je praat zelf ook met een amsterdams accent?
anyway, het is allemaal zo relatief. agfelopen maandag na een tenniswedstrijd zei mijn haagse tegenstander "jij komt niet uit brabant of wel?"terwijl een fries in 't goffertpark nog dacht dat ik uit belgië kwam en nog een heel eind moest rijden :D
Ik praat helemaal niet meer met een accent. Toen ik nog met een zachte g praatte merkte ik wel dat mensen me behandelden alsof ik zwakzinnig was. :') En terecht eigenlijk, je klinkt ook dommer met een accent.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 29 november 2010 @ 16:49:33 #261
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89303494
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:43 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik praat helemaal niet meer met een accent. Toen ik nog met een zachte g praatte merkte ik wel dat mensen me behandelden alsof ik zwakzinnig was. :') En terecht eigenlijk, je klinkt ook dommer met een accent.
nouja dat heb ik nou niet.. alleen bij haags, rotterdams of amsterdams accent :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 29 november 2010 @ 16:51:07 #262
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_89303570
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 16:29 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja stom is dat he?
Ik vind het gewoon vaak onbenullig klinken, een beetje als Goofy ofzo :Y
_O-
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_89304140
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nouja dat heb ik nou niet.. alleen bij haags, rotterdams of amsterdams accent :)
Dan krijg ik van die oh oh cherso beelden -O-
  maandag 29 november 2010 @ 17:08:19 #264
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89304366
Er is één ding erger dan dat gebrabbel van provincialen, en dat zijn provincialen die compleet transformeren en pretenderen abn te spreken om daarmee erbij te horen. Geef mij dan maar iemand met een oprecht brabants of limburgs accent.
Als je niet serieus genomen wordt ligt dat eerder aan je algehele opstelling.
pi_89304774
Wat is er mis mee dat je kunt horen uit welke hoek van het land iemand komt? Zolang je gewoon normaal verstaanbaar bent en geen woorden uit het dialect gebruikt zonder het zelf door te hebben, vind ik het wel prima hoor. Het ene accent is wel mooier dan het andere, maar dat is een persoonlijke smaak. Ik kom uit het oosten, en wij slikken de E voor een N in, dus wij zeggen oost'n. Sja, een twentenaar plakt overal het woordje 'ja' tussen, een zuid-limburger spreekt de T niet uit, een fries legt de klemtoon verkeerd in de zin, en iemand uit de randstad kan het verschil tussen kennen en kunnen niet uitleggen. En als je je bewust bent van je accent, kan je daar ook naar doen, maar je zult altijd in zekere mate kunnen horen waar iemand vandaan komt of niet :)

Edit: wat ik wel heeeeeeeeeeel irritant vindt is als anderen stug in hun eigen dialect blijven lullen als ze prima weten dat jij daar niet vandaan komt. Ik kom dus uit de achterhoek, maar heb 4 jaar in Limburg gestudeerd. Vier jaar lang heb ik boodschappen gedaan bij dezelfde supermarkt, en vaak bij dezelfde kassières. Dan kom je aanlopen en zeg je al duidelijk goeiemiddag, en wij achterhoekers praten niet met een zachte g. En iedere keer krijg je dan dat achterlijke 'Wilste ut bunnke auch hubbe? |:(
En ouders die daar met hun kleine kinderen ook gewoon alleen maar Limburgs lullen. Die kleintjes spreken geen woord normaal Nederlands daar! :|W

[ Bericht 16% gewijzigd door Bartholomeus op 29-11-2010 17:26:06 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89304979
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:17 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat is er mis mee dat je kunt horen uit welke hoek van het land iemand komt? Zolang je gewoon normaal verstaanbaar bent en geen woorden uit het dialect gebruikt zonder het zelf door te hebben, vind ik het wel prima hoor. Het ene accent is wel mooier dan het andere, maar dat is een persoonlijke smaak. Ik kom uit het oosten, en wij slikken de E voor een N in, dus wij zeggen oost'n. Sja, een twentenaar plakt overal het woordje 'ja' tussen, een zuid-limburger spreekt de T niet uit, een fries legt de klemtoon verkeerd in de zin, en iemand uit de randstad kan het verschil tussen kennen en kunnen niet uitleggen. En als je je bewust bent van je accent, kan je daar ook naar doen, maar je zult altijd in zekere mate kunnen horen waar iemand vandaan komt of niet :)
Tuurlijk maar alsnog vind ik Limburgers op tv gênant. Ze worden ook vaak dom geschetst zoals in de mona reclame. Kom op, een gast die lege verpakkingen van pudding spaart en daar rare dingen mee doet? Nee niet bepaald het kenmerk van intelligentie :7
Btw; "een zuid-limburger spreekt de T niet uit" ??
pi_89305082
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 17:22 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Tuurlijk maar alsnog vind ik Limburgers op tv gênant. Ze worden ook vaak dom geschetst zoals in de mona reclame. Kom op, een gast die lege verpakkingen van pudding spaart en daar rare dingen mee doet? Nee niet bepaald het kenmerk van intelligentie :7
Btw; "een zuid-limburger spreekt de T niet uit" ??
Een klasgenoot zei ooit eens: Wur hubbe ein probleem meej ons perojek. En zo verder :P
pi_89305203
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Een klasgenoot zei ooit eens: Wur hubbe ein probleem meej ons perojek. En zo verder :P
Ah ja maar dan heb je het over dialect ipv een accent :) En ik denk dat dat meer noord-limburgs is.
pi_89305250
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 17:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ah ja maar dan heb je het over dialect ipv een accent :) En ik denk dat dat meer noord-limburgs is.
Hij kwam toch echt uit meeeestrich ;) En zelfs als hij trachtte gewoon nederlands te spreken deed ie dat. Bloedirritant :P

Trouwens, die gasten van de mona reclame hadden net zo goed achterhoekers of grunningers kunnen zijn, 't is gewoon een typetje. Alsof Eric Hulsebos zo'n geweldig reclame-icoon is voor de twentenaren :P

Edit: ik kreeg ooit eens commentaar van 'm toen ik op hem reageerde in het achterhoeks: jah, ik spreek tege dich toch auch ginne dialek! :D _O-
  maandag 29 november 2010 @ 17:31:19 #270
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89305392
270 reacties en nog niemand heeft kleine tieten genoemd :( Nou bij deze dan!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89305487
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:28 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hij kwam toch echt uit meeeestrich ;) En zelfs als hij trachtte gewoon nederlands te spreken deed ie dat. Bloedirritant :P

Trouwens, die gasten van de mona reclame hadden net zo goed achterhoekers of grunningers kunnen zijn, 't is gewoon een typetje. Alsof Eric Hulsebos zo'n geweldig reclame-icoon is voor de twentenaren :P

Edit: ik kreeg ooit eens commentaar van 'm toen ik op hem reageerde in het achterhoeks: jah, ik spreek tege dich toch auch ginne dialek! :D _O-
Maastricht :o ....tsja persoonlijk vind ik dat een afgrijselijk dialect.
Ja weet ook dat het een typetje is maar het bevestigt alleen maar weer hoe dom een limburger op tv kan over komen.
Wel erg inderdaad als ze dialect als verstaanbaar gaan bestempelen, da's dan ook verre van een accent. Ik spreek heeeeel af en toe dialect, alleen om mijn vriend te irriteren eigenlijk(komt uit engeland en haat 'plat').

Maar dit is wel erg offtopic het worden..
  maandag 29 november 2010 @ 17:36:34 #272
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_89305611
• Geen intelligentie. Hier heb ik het niet over slim zijn, maar dat een gesprek die je voert inhoud heeft. Ik hoef dus niet eeuwig aan te horen dat Flipje weer met Jantje heeft gepraat ook al haten ze elkaar. Een kassa doos komt er dus bij mij niet in.

• Geen mooie zelfverzekerde uitstraling. Als een dame graag weet wat ze wilt dan is dat geweldig. Dus niet zo'n troela die constant zegt "tja kweenie".

• Geen passie. Ergens helemaal voor gaan en er hard voor werken is altijd positief.

• Geen smaak. Iemand die liever naar TMF, top 40 etc. luistert dan naar muzikanten zoals CCR en Bob Dylan.

• Bitchy gedrag. Als iets niet gaat zoals jij dat wilt ga dan niet de hele wereld wakker blèren met je gezeik.

• Vergelijkingen maken. Als je voor mij hebt gekozen en je gaat mij daarna constant vergelijken met iemand anders die beter is dan ga je maar lekker weg. Ik ga mij niet veranderen omdat jij dat wilt, dan had je maar niet voor mij moeten gaan in de eerste plaats.

• Doen alsof je heel wat bent. Hier heb ik dus zo'n schijt hekel aan. Van die dames die denken dat ze heel wat zijn. Je bent niet iemand, je lijkt als twee druppels water op die tut die naast je loopt met je geblondeerde haar en bontkraag jas. Je bent zo ontzettend normaal.
Je bent bijna net zo normaal als een zandkorrel op een strand.
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
  maandag 29 november 2010 @ 17:47:37 #273
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89306109
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef Morton_Koopa het volgende:
• Geen intelligentie. Hier heb ik het niet over slim zijn, maar dat een gesprek die je voert inhoud heeft. Ik hoef dus niet eeuwig aan te horen dat Flipje weer met Jantje heeft gepraat ook al haten ze elkaar. Een kassa doos komt er dus bij mij niet in.

Ik werk achter de kassa. En ik ben zeker niet dom, haha. Het is slechts een bijbaantje... en het hoeft dus ook niet iets over iemands mate van intelligentie te zeggen.

OT: Ik vind dat van scheten en boeren laten juist onaantrekkelijk! Boeren, oké. Maar als ik een vriendje heb dan hoef ik echt niet zijn scheten te horen.

Af en toe (lees: één keer in de twee/drie weken :')) is wel oké. Maar vaker echt niet hoor. Ik vind dat gewoon onaantrekkelijk. Maar dit heeft volgensmij ook wel deels met de opvoeding te maken. Sommigen vinden het een taboe (like me), en anderen vinden het juist weer de normaalste zaak van de wereld.
-----------------------------------------------------------
Good night, good night! Parting is such sweet sorrow,
that I shall say good night till it be tomorrow
------------------------------------------------------------
  maandag 29 november 2010 @ 17:54:41 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89306442
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 17:47 schreef fervente het volgende:

[..]

Ik werk achter de kassa. En ik ben zeker niet dom, haha. Het is slechts een bijbaantje... en het hoeft dus ook niet iets over iemands mate van intelligentie te zeggen.

OT: Ik vind dat van scheten en boeren laten juist onaantrekkelijk! Boeren, oké. Maar als ik een vriendje heb dan hoef ik echt niet zijn scheten te horen.

Af en toe (lees: één keer in de twee/drie weken :')) is wel oké. Maar vaker echt niet hoor. Ik vind dat gewoon onaantrekkelijk. Maar dit heeft volgensmij ook wel deels met de opvoeding te maken. Sommigen vinden het een taboe (like me), en anderen vinden het juist weer de normaalste zaak van de wereld.
Wat begrijp je niet aan dit topique? Wat vinden MANNEN onaantrekkelijk aan VROUWEN. Niet omgekeerd!
Een gedicht over Maanvis
  maandag 29 november 2010 @ 17:57:25 #275
318871 fervente
Nee jij bent leuk
pi_89306581
Ik ga gewoon in op wat er gezegd wordt. Net als dat sommige mannen doen in dat andere topic. En ik geef mijn mening.
-----------------------------------------------------------
Good night, good night! Parting is such sweet sorrow,
that I shall say good night till it be tomorrow
------------------------------------------------------------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')