abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89262237
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:18 schreef Hans_Clock het volgende:

[..]

Wat een ónzin. Ben jij überhaupt ooit in Nigeria geweest? Die lui verdienen bakken met geld aan de olie. Het wordt niet voor niets het Koeweit van Afrika genoemd. Nee, als het aan mij ligt zou ik het aanbod gewoon aangaan.
Dit is gewoon een scam (google maar eens op 419-fraude). Ik ben zelf een keer of 20 in Lagos geweest en het is gewoon een ellendig rotland met dito inwoners.
pi_89262983
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:33 schreef ShoNuf het volgende:

[..]

Dit is gewoon een scam (google maar eens op 419-fraude). Ik ben zelf een keer of 20 in Lagos geweest en het is gewoon een ellendig rotland met dito inwoners.
Hap. :)
  zondag 28 november 2010 @ 18:47:18 #79
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_89264939
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef Hans_Clock het volgende:

[..]

Hap. :)
discussie heet dat, lief trolletje van me }:|
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_89266596
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:18 schreef Hans_Clock het volgende:
Wat een ónzin. Ben jij überhaupt ooit in Nigeria geweest? Die lui verdienen bakken met geld aan de olie. Het wordt niet voor niets het Koeweit van Afrika genoemd. Nee, als het aan mij ligt zou ik het aanbod gewoon aangaan.
Ik heb in Nigeria gewerkt, en trust me... de gewone nigeriaan heeft geen cent te makken, en gaat niet voor relatief veel geld tweedehands spul in Nederland op Marktplaats kopen. De nigerianen die inderdaad bulken van de olie dollars, kopen geen tweedehandsjes.
pi_89267106
Het is ook waanzinnig verder om te denken dat iets niet te krijgen zou zijn daar. Niks te krijgen is in oorlogsgebieden, andere landen (zelfs hele arme landen) daar kan je alles wel gewoon krijgen hoor, als je maar geld hebt, en in de hoofdstad zit.

Ik bedoel, zou JIJ een stereo laten versturen uit China of zo?

Dat doe je echt alleen voor extreme nicheproducten, ik heb bijv. wel eens wat uit Taiwan laten opsturen wat echt alleen daar gemaakt wordt en verkocht (bepaald merk van een product voor een bepaalde nichehobby), of verzamelitems of zo.
  zondag 28 november 2010 @ 19:45:00 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_89267425
Hier moet ik gepost hebben :)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_89275281
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Hallo,

Ik heb op Marktplaats mijn DJ set te koop gezet omdat ik over wou stappen op een beter merk.
Ik had als vraagprijs 600 Euro. Maar nu wilt iemand hem overnemen voor 750 Euro + 50 Euro verzendkosten. Ik moet het pakketje opsturen naar nigeria voor zijn vriend als kerstkado.

Ik had al gelezen dat dit zeer waarschijnlijk oplichting is. maar hij wilt het geld overmaken via Paypal en ik stuur niks eerder op voordat het geld binnen is. Als hij het via Paypal overmaakt en ik het geld binnenheb is het toch wel te vertrouwen?

Gr Ricardo
De kans is zeer groot dat die gast jou gewoon een nep-bericht van Paypal stuurt. Sowieso niks opsturen.
signatuurloos
pi_89276463
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Precies.

En het is ook helemaal niet vreemd dat die Nigeriaan wat meer biedt dan de vraagprijs.

Je hoor zoveel slechte verhalen over Nigerianen op internet, dan moet je als eerlijke Nigeriaan wel wat meer bieden, anders wil niemand je wat verkopen.
De vraag is dan natuurlijk waarom die goudeerlijke Nigeriaan Marktplaats gebruikt i.p.v. Ebay. Dan kan hij iedereen met zijn positieve feedback laten zien hoe betrouwbaar hij wel niet is.
signatuurloos
  zondag 28 november 2010 @ 22:17:59 #85
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89276775
TS verdient het gewoon om voor honderden euro's opgelicht te worden :')
pi_89279087
Waarom maak je een topic als je naar geen enkel advies wil luisteren? :')
pi_89280106
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef fuckstok het volgende:
Sjonge jonge, wie doet er nu handel in mensen uit Nigeria? 8)7
  zondag 28 november 2010 @ 23:26:06 #88
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_89280839
Laat hem t pakketje gewoon opsturen, dan zien we vanzelf allemaal wat er gebeurd. :D
pi_89281641
Ik quote even mijn post uit Pakketje/Nigeria/Paypal

Maar ik krijg het geld via PayPal!
1. Nigeriaan koopt gehackte PayPal account voor $5
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS, via creditcard of rekening van orginele accounthouder
3. Accounthouder komt hierachter (via rekeningoverzicht van bank of creditcard), opent geschil
4. TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, accounthouder krijgt geld terug, Nigeriaan heeft voor $5 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.

Maar ik krijg het geld op m'n rekening gestort!
1. Nigeriaan koopt login gegevens van Internetbankieren voor $10 (ja, ook die zijn te koop, alleen iets duurder)
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS
3. Originele rekeninghouder komt hier achter, klaagt bij bank.
4. Bank doet onderzoek, draait transactie terug, TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, Nigeriaan heeft voor $10 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.

Nigeria gewoon nooit doen. Klaar.
pi_89284577
was toch ook zo'm topic van een kerel die ipv z'n electronica een steen had opgestuurd :D?
There are only 151 Pokémon.
pi_89284808
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef Eenskijken het volgende:
was toch ook zo'm topic van een kerel die ipv z'n electronica een steen had opgestuurd :D?
Lachen zeg. ¤50,- betalen om een steen naar Nigeria te versturen :{
pi_89285610
quote:
Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef idiot---boy het volgende:

[..]

diegene kan er toch niks mee doen
Geef me ff je bankrekening en een kopie van je paspoort. Ik beloof je dat ik er niets mee zal doen...
pi_89285633
Mocht TS ooit een topic in Klaagbaak plaatsen met de titel "Ik ben opgelicht"dan...... oO/ . IK zet de popcorn alvast klaar. :9
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89287581
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:45 schreef Redah het volgende:
Ik quote even mijn post uit Pakketje/Nigeria/Paypal

Maar ik krijg het geld via PayPal!
1. Nigeriaan koopt gehackte PayPal account voor $5
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS, via creditcard of rekening van orginele accounthouder
3. Accounthouder komt hierachter (via rekeningoverzicht van bank of creditcard), opent geschil
4. TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, accounthouder krijgt geld terug, Nigeriaan heeft voor $5 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.

Maar ik krijg het geld op m'n rekening gestort!
1. Nigeriaan koopt login gegevens van Internetbankieren voor $10 (ja, ook die zijn te koop, alleen iets duurder)
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS
3. Originele rekeninghouder komt hier achter, klaagt bij bank.
4. Bank doet onderzoek, draait transactie terug, TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, Nigeriaan heeft voor $10 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.

Nigeria gewoon nooit doen. Klaar.
Mooie samenvatting.
  maandag 29 november 2010 @ 10:05:36 #95
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_89288320
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef kikoooooo het volgende:
Mongolen zoals TS :') Ze bestaan dus nog steeds omfg.
pi_89289349
Harstikke veilig! En jij bent eindelijk van die stomme DJset af! En nog eens 150euro meer dan je vraagprijs.
pi_89302536
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef Hans_Clock het volgende:

[..]

Misschien werkt die Nigeriaan wel voor die corrupte overheid. :{w Het stoot me behoorlijk tegen het hoofd om te zien dat racisme anno 2010 nog steeds normaal is. Nigerianen zijn echt wel betrouwbaar hoor, natuurlijk je hebt de rotte appels er tussen, maar die heb je overal. Voor 200 euro extra zou ik dus echt wel dat aanbod aannemen. Met dat geld kun je een hoop leuke dingen doen.
_O- _O- _O- Hilarische post
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 29 november 2010 @ 22:30:54 #98
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_89322105
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef fuckstok het volgende:

[..]

hahaha, jezus kolere, hoe dom kun je zijn :') ze bieden standaard te veel zodat ze het product kunnen claimen en hopen dat er achterlijke mensen zijn die erin trappen.
Ik heb wel honderden mailtjes van Nigerianen gehad die iets wilde kopen en allemaal waren het oplichters. De een was nog zieker dan de ander.

Misschien moet je eens naar Afrika gaan om te kijken hoe de mensen daar leven en hoe het eraan toe gaat, dan leer je het snel af om zo naief te zijn.
En jij ziet totaal niet in dat er veel van je gequote berichtjes sarcastisch bedoeld waren, ook erg slim.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 30 november 2010 @ 04:59:06 #99
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89330417
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar dit is wat er gebeurt:

1. Nigeriaan gebruikt gestolen creditcard of PayPal-account om geld over te maken.
2. Jij verstuurt pakket.
3. Jij zet geld van PayPal naar bankrekening en pint het eraf.
4. Creditcardbedrijf zegt "ja maar ho even" en boekt het bedrag terug.
5. PayPal-account staat 800 euro in de min.

2 maanden later...

6. Intrum justitia (of vergelijkbare toko) staat aan je deur om even een openstaand bedrag van PayPal op te komen halen.

EDIT: Mocht je een troll zijn, misschien is er dan iemand anders in een vergelijkbare situatie die hier iets aan heeft.

EDIT2: Als je er zelf wat tegen wilt doen... www.419eater.com is een goede plaats om te beginnen. Is nog leuk ook :)
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  dinsdag 30 november 2010 @ 05:05:05 #100
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89330421
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef Eenskijken het volgende:
Ik denk dat je doelt op de p-p-p-powerbook: http://www.zug.com/pranks/powerbook/

ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')