natuurlijk! Je hebt dan toch het geld!quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Hallo,
Ik heb op Marktplaats mijn DJ set te koop gezet omdat ik over wou stappen op een beter merk.
Ik had als vraagprijs 600 Euro. Maar nu wilt iemand hem overnemen voor 750 Euro + 50 Euro verzendkosten. Ik moet het pakketje opsturen naar nigeria voor zijn vriend als kerstkado.
Ik had al gelezen dat dit zeer waarschijnlijk oplichting is. maar hij wilt het geld overmaken via Paypal en ik stuur niks eerder op voordat het geld binnen is. Als hij het via Paypal overmaakt en ik het geld binnenheb is het toch wel te vertrouwen?
Gr Ricardo
+1quote:Op zondag 28 november 2010 16:34 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Al komt ie het persoonlijk ophalen en geeft hij jou cash het geld, vertrouw nooit iemand uit Nigeria![]()
Precies.quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Ik had al gelezen dat dit zeer waarschijnlijk oplichting is. maar hij wilt het geld overmaken via Paypal en ik stuur niks eerder op voordat het geld binnen is. Als hij het via Paypal overmaakt en ik het geld binnenheb is het toch wel te vertrouwen?
Het zou net zoiets zijn als denken dat je betere wodka kan maken dan een Rus.quote:Op zondag 28 november 2010 16:35 schreef Hans_Clock het volgende:
Die Nigerianen leven hier van. Probeer ze niet te slim af te zijn.
Nee.quote:Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef Ricardo016 het volgende:
Maar zogauw het op Paypal staat stort ik het naar de bank en pin ik het. Dan pas stuur ik het pakketje op. Ik bewaar alle mails als bewijs dus kan Paypal nooit eht geld terugvragen toch?
Nee want je kan bij Paypal ook in het negatief staan, dus je hebt gewoon een schuld bij ze dan. Nigeria = niet doen.quote:Maar zogauw het op Paypal staat stort ik het naar de bank en pin ik het. Dan pas stuur ik het pakketje op. Ik bewaar alle mails als bewijs dus kan Paypal nooit eht geld terugvragen toch?
maar dan kan hij het geld alsnog terugvragen, want paypal heeft je banknummerquote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Precies.
Zodra je het geld op je paypal hebt staan overmaken naar je bankrekening.
Dan kan je verder niets gebeuren.
Ik zou het gewoon doen.
goeiequote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef TwenteFC het volgende:
laat hem lekker betalen, en stuur niets op. Maar ondertussen zeg je tegen hem dat het verzonden is.
Dan kan je zien hoe veilig je was.
Sherlock Holmes.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
Dus ik kom sws in de schuld als ik dit doe? Ook als ik de e-mails bewaar?
Ja.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
Hmja, dat is wel slim.quote:
Een hoop gezeik met Paypal om je onschuld te bewijzen, je schiet er sowieso niks mee op.quote:Op zondag 28 november 2010 16:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hmja, dat is wel slim.
Als je gewoon de emails bewaart dan is het altijd 100% duidelijk dat jij in je recht staat, mocht je onverhoopt toch opgelicht worden,
Wat kan je dan nog gebeuren?
wat een achterlijke vragen, iedereen die handel doet op marktplaats weet toch dat de potentiele kopers uit Nigeria voor 100% oplichters zijn?quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
Hoe dom kun je zijn? denk je nu echt dat je je recht kan halen bij iemand die in Nigeria woont? Denk je dat er überhaupt ooit iemand geweest is die zijn geld terug heeft gekregen van een Nigeriaan?quote:Op zondag 28 november 2010 16:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hmja, dat is wel slim.
Als je gewoon de emails bewaart dan is het altijd 100% duidelijk dat jij in je recht staat, mocht je onverhoopt toch opgelicht worden,
Wat kan je dan nog gebeuren?
Het mooiste is nog dat 'ie wel zegt dat het zeer waarschijnlijk oplichting is, maar toch vraagt 'ie zich nog af of 'ie het moet doen of niet.quote:Op zondag 28 november 2010 16:43 schreef fuckstok het volgende:
[..]
wat een achterlijke vragen, iedereen die handel doet op marktplaats weet toch dat de potentiele kopers uit Nigeria voor 100% oplichters zijn?
Ik had als vraagprijs 600 Euro. Maar nu wilt iemand hem overnemen voor 750 Euro + 50
Damn, wat een domme vragen. Vertrouw buitenlandse kopers nooit, als het binnen europa is en dan voornamelijk binnen west europa dan wil het nog wel eens goed gaan. Maar Nigeria? doe normaal!!!
Oke, deze reactie is wel goedquote:Op zondag 28 november 2010 16:45 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat 'ie wel zegt dat het zeer waarschijnlijk oplichting is, maar toch vraagt 'ie zich nog af of 'ie het moet doen of niet.
Wat mij betreft ben je dan zo achterlijk dat je het gewoon verdient om opgelicht te worden.
Je krijgt er op z'n minst gezeik mee. Je weet dat het niet klopt, gezien het feit dat hij er redelijk wat meer voor wil betalen en wil dat je 't naar Nigeria zendt. Hij zal wel via de geld terug-regeling van paypal z'n geld terug vragen en paypal maakt aanspraak op het geld van je rekening. Je kunt het proberen hoor, maar het is linke soep en ik zou het nooit doen.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
ik moest eerlijk waar lachenquote:Op zondag 28 november 2010 16:45 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het mooiste is nog dat 'ie wel zegt dat het zeer waarschijnlijk oplichting is, maar toch vraagt 'ie zich nog af of 'ie het moet doen of niet.
Wat mij betreft ben je dan zo achterlijk dat je het gewoon verdient om opgelicht te worden.
dit is zo'n nigeriaan die is ingehuurdquote:Op zondag 28 november 2010 16:49 schreef Hans_Clock het volgende:
Niet alle Nigerianen zijn zo hoor.Ik heb ooit een iPhone voor 450 euro verkocht aan een aardige betrouwbare meneer uit Nigeria. Je moet gewoon geluk hebben, op internet wordt een hoop geluld.
ow jawel hoor.quote:Op zondag 28 november 2010 16:49 schreef Vanky het volgende:
Achteraf heb ik zelf iets gekocht op Ebay van een Japanner voor 40 euro en die kerel heeft m'n pakket nooit opgestuurd!
Zelf geld terug vorderen lukt je NIET!!!
op je bank storten zijn ze ook goed in dmv ongedekte cheques...quote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Ricardo016 het volgende:
Nouja ik doe het alleen als hij het in ene pakketje naar me verstuurd of het geld rechtstreeks op mn bank stort.
Da moete doen dan.quote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Ricardo016 het volgende:
Nouja ik doe het alleen als hij het in ene pakketje naar me verstuurd of het geld rechtstreeks op mn bank stort.
Ja, ok, dan is het wel veilig.quote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Ricardo016 het volgende:
Ik zou nooit mn bankrekening nr geven aan iemand die ik niet kenquote:
wat zit je nou af te wegen? DOE HET GEWOON NIET! Ben je zo wanhopig op zoek naar geld dat je dit aanbod accepteert? Er zijn heus wel andere kopers hierzoor slimme zakquote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Ricardo016 het volgende:
diegene kan er toch niks mee doenquote:Op zondag 28 november 2010 16:59 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ik zou nooit mn bankrekening nr geven aan iemand die ik niet ken
precies, er wordt een hoop geluld op internet jaquote:Op zondag 28 november 2010 16:49 schreef Hans_Clock het volgende:
Niet alle Nigerianen zijn zo hoor.Ik heb ooit een iPhone voor 450 euro verkocht aan een aardige betrouwbare meneer uit Nigeria. Je moet gewoon geluk hebben, op internet wordt een hoop geluld.
Je bent het nog serieus van plan ook hè?quote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Ricardo016 het volgende:
Die bieden geen 200 euro extra.quote:Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
wat zit je nou af te wegen? DOE HET GEWOON NIET! Ben je zo wanhopig op zoek naar geld dat je dit aanbod accepteert? Er zijn heus wel andere kopers hierzoor slimme zak
Jij geeft vast ook een kopie van je paspoort zomaar af. Onder het mom van " je kunt er toch niets mee "quote:Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
diegene kan er toch niks mee doen
Soms gaat het wel goed hoor. Er zijn ook Nigerianen die gewoon interesse hebben in West-Europese producten omdat die vaak nog in goede staat zijn.quote:Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
wat zit je nou af te wegen? DOE HET GEWOON NIET! Ben je zo wanhopig op zoek naar geld dat je dit aanbod accepteert? Er zijn heus wel andere kopers hierzoor slimme zak
dj setje voor je vriend kopen en als nigeriaan niet even naar de winkel om de hoek gaan?geloofwaardig hoorquote:Op zondag 28 november 2010 17:01 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Die bieden geen 200 euro extra.
Dan ben je wel goed gek als je zo'n aanbod laat lopen.
sowieso!quote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef TwenteFC het volgende:
laat hem lekker betalen, en stuur niets op. Maar ondertussen zeg je tegen hem dat het verzonden is.
Dan kan je zien hoe veilig je was.
Alsof ze dat soort winkels in Nigeria hebben.quote:Op zondag 28 november 2010 17:02 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
dj setje voor je vriend kopen en als nigeriaan niet even naar de winkel om de hoek gaan?geloofwaardig hoor
Precies.quote:Op zondag 28 november 2010 17:03 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Alsof ze dat soort winkels in Nigeria hebben.Het is echt niet raar dat Nigerianen hier komen shoppen hoor, sommigen hebben een hoop geld te besteden door de olie die er daar in de grond zit.
Daar ziet het volk niks van alleen de corrupte overheid ziet er wat van.quote:Op zondag 28 november 2010 17:03 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Alsof ze dat soort winkels in Nigeria hebben.Het is echt niet raar dat Nigerianen hier komen shoppen hoor, sommigen hebben een hoop geld te besteden door de olie die er daar in de grond zit.
Hans Clock vuige trol !quote:Op zondag 28 november 2010 17:03 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
hahaha, jezus kolere, hoe dom kun je zijnquote:Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Precies.
En het is ook helemaal niet vreemd dat die Nigeriaan wat meer biedt dan de vraagprijs.
Je hoor zoveel slechte verhalen over Nigerianen op internet, dan moet je als eerlijke Nigeriaan wel wat meer bieden, anders wil niemand je wat verkopen.
Misschien werkt die Nigeriaan wel voor die corrupte overheid.quote:Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef fuckstok het volgende:
[..]
Daar ziet het volk niks van alleen de corrupte overheid ziet er wat van.
Alweer zo'n rare reactie van je, net als van die iphone.
Nee want paypal kan het geld terugboeken als de koper beweert niets ontvangen te hebben of als de cheque waarmee ze betalen blijkt ongedekt te zijn. Dus eerst krijg jij je geld en een paar dagen/weken later haalt paypal het weer terug maar jij hebt het dan al verzonden.quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Hallo,
Ik heb op Marktplaats mijn DJ set te koop gezet omdat ik over wou stappen op een beter merk.
Ik had als vraagprijs 600 Euro. Maar nu wilt iemand hem overnemen voor 750 Euro + 50 Euro verzendkosten. Ik moet het pakketje opsturen naar nigeria voor zijn vriend als kerstkado.
Gr Ricardo
idd een trolquote:Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Misschien werkt die Nigeriaan wel voor die corrupte overheid.Het stoot me behoorlijk tegen het hoofd om te zien dat racisme anno 2010 nog steeds normaal is. Nigerianen zijn echt wel betrouwbaar hoor, natuurlijk je hebt de rotte appels er tussen, maar die heb je overal. Voor 200 euro extra zou ik dus echt wel dat aanbod aannemen. Met dat geld kun je een hoop leuke dingen doen.
Lol er zullen vast heel veel eerlijke, goede, hardwerkende Nigerianen zijn maar die hebben geen internet. Die moeten elke dag 10 kilometer om water lopen.quote:Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Misschien werkt die Nigeriaan wel voor die corrupte overheid.Het stoot me behoorlijk tegen het hoofd om te zien dat racisme anno 2010 nog steeds normaal is. Nigerianen zijn echt wel betrouwbaar hoor, natuurlijk je hebt de rotte appels er tussen, maar die heb je overal. Voor 200 euro extra zou ik dus echt wel dat aanbod aannemen. Met dat geld kun je een hoop leuke dingen doen.
wat een gelul. Wie zegt dat een eerlijke nigeriaan meer biedt. Je praat nu wel heel veel goed maar geef nou eens 1 goed reden waarom dit niet gewoon een ''ik biedt wat meer omdat ik eerlijk ben'' oplichter isquote:Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Precies.
En het is ook helemaal niet vreemd dat die Nigeriaan wat meer biedt dan de vraagprijs.
Je hoor zoveel slechte verhalen over Nigerianen op internet, dan moet je als eerlijke Nigeriaan wel wat meer bieden, anders wil niemand je wat verkopen.
Je hebt er wel veel internetcafés, maar het gehele normen en waardesteltsel is daar verziekt, wij west europeanen kunnen dat moeilijk bevatten. Nigeria is een zeer corrupt land, wij zijn zeer goede prooien voor hun. we zijn zo goedgelovig en naief dat het logisch is dat ze ons hier komen uitmelken.quote:Op zondag 28 november 2010 17:10 schreef Sessy het volgende:
[..]
Lol er zullen vast heel veel eerlijke, goede, hardwerkende Nigerianen zijn maar die hebben geen internet. Die moeten elke dag 10 kilometer om water lopen.
Oh ja, lekker happen hèquote:Op zondag 28 november 2010 17:13 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
wat een gelul. Wie zegt dat een eerlijke nigeriaan meer biedt. Je praat nu wel heel veel goed maar geef nou eens 1 goed reden waarom dit niet gewoon een ''ik biedt wat meer omdat ik eerlijk ben'' oplichter is
nee discussie voerenquote:
Wat een ónzin. Ben jij überhaupt ooit in Nigeria geweest? Die lui verdienen bakken met geld aan de olie. Het wordt niet voor niets het Koeweit van Afrika genoemd. Nee, als het aan mij ligt zou ik het aanbod gewoon aangaan.quote:Op zondag 28 november 2010 17:15 schreef fuckstok het volgende:
[..]
Je hebt er wel veel internetcafés, maar het gehele normen en waardesteltsel is daar verziekt, wij west europeanen kunnen dat moeilijk bevatten. Nigeria is een zeer corrupt land, wij zijn zeer goede prooien voor hun. we zijn zo goedgelovig en naief dat het logisch is dat ze ons hier komen uitmelken.
Oost europeanen pakken ze bijvoorveeld niet, die zijn niet zo dom om in die shit van hun mee te gaan.
Wij beseffen vaak niets eens hoe goed we het hier hebben, dat we niet voortdurend alert hoeven zijn als we op straat lopen omdat er overal oplichters zijn die wat van je willen. Wij weten hoe het er in West europa aan toe gaat en voelen ons hier veilig en vertrouwen anderen ook snel. Daarom maken we ook geld over naar andere mensen die we niet eens kennen binnen NL, we weten dat dit vaak betrouwbaar is. we hebben een sterk rechtssysteem en hebben goede normen en waarde als het om zaken doen gaat in NL.
Hier maken de Nigerianen die uit een hele andere cultuur komen waar hetniet leven maar overleven is, dan ook dankbaar gebruik van.
je bent een trolquote:Op zondag 28 november 2010 17:18 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Wat een ónzin. Ben jij überhaupt ooit in Nigeria geweest? Die lui verdienen bakken met geld aan de olie. Het wordt niet voor niets het Koeweit van Afrika genoemd. Nee, als het aan mij ligt zou ik het aanbod gewoon aangaan.
Dit is gewoon een scam (google maar eens op 419-fraude). Ik ben zelf een keer of 20 in Lagos geweest en het is gewoon een ellendig rotland met dito inwoners.quote:Op zondag 28 november 2010 17:18 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
Wat een ónzin. Ben jij überhaupt ooit in Nigeria geweest? Die lui verdienen bakken met geld aan de olie. Het wordt niet voor niets het Koeweit van Afrika genoemd. Nee, als het aan mij ligt zou ik het aanbod gewoon aangaan.
Hap.quote:Op zondag 28 november 2010 17:33 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Dit is gewoon een scam (google maar eens op 419-fraude). Ik ben zelf een keer of 20 in Lagos geweest en het is gewoon een ellendig rotland met dito inwoners.
discussie heet dat, lief trolletje van mequote:
Ik heb in Nigeria gewerkt, en trust me... de gewone nigeriaan heeft geen cent te makken, en gaat niet voor relatief veel geld tweedehands spul in Nederland op Marktplaats kopen. De nigerianen die inderdaad bulken van de olie dollars, kopen geen tweedehandsjes.quote:Op zondag 28 november 2010 17:18 schreef Hans_Clock het volgende:
De kans is zeer groot dat die gast jou gewoon een nep-bericht van Paypal stuurt. Sowieso niks opsturen.quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Hallo,
Gr Ricardo
De vraag is dan natuurlijk waarom die goudeerlijke Nigeriaan Marktplaats gebruikt i.p.v. Ebay. Dan kan hij iedereen met zijn positieve feedback laten zien hoe betrouwbaar hij wel niet is.quote:Op zondag 28 november 2010 17:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Precies.
quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef fuckstok het volgende:
Sjonge jonge, wie doet er nu handel in mensen uit Nigeria?
Lachen zeg. €50,- betalen om een steen naar Nigeria te versturenquote:Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef Eenskijken het volgende:
was toch ook zo'm topic van een kerel die ipv z'n electronica een steen had opgestuurd?
Geef me ff je bankrekening en een kopie van je paspoort. Ik beloof je dat ik er niets mee zal doen...quote:Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
diegene kan er toch niks mee doen
Mooie samenvatting.quote:Op zondag 28 november 2010 23:45 schreef Redah het volgende:
Ik quote even mijn post uit Pakketje/Nigeria/Paypal
Maar ik krijg het geld via PayPal!
1. Nigeriaan koopt gehackte PayPal account voor $5
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS, via creditcard of rekening van orginele accounthouder
3. Accounthouder komt hierachter (via rekeningoverzicht van bank of creditcard), opent geschil
4. TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, accounthouder krijgt geld terug, Nigeriaan heeft voor $5 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.
Maar ik krijg het geld op m'n rekening gestort!
1. Nigeriaan koopt login gegevens van Internetbankieren voor $10 (ja, ook die zijn te koop, alleen iets duurder)
2. Nigeriaan maakt 800 Euro over naar TS
3. Originele rekeninghouder komt hier achter, klaagt bij bank.
4. Bank doet onderzoek, draait transactie terug, TS is pakketje kwijt, TS is geld kwijt, Nigeriaan heeft voor $10 een DJ-set die ie kan verpatsen voor winst.
Nigeria gewoon nooit doen. Klaar.
quote:Op zondag 28 november 2010 17:00 schreef kikoooooo het volgende:
Mongolen zoals TSZe bestaan dus nog steeds omfg.
quote:Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef Hans_Clock het volgende:
[..]
En jij ziet totaal niet in dat er veel van je gequote berichtjes sarcastisch bedoeld waren, ook erg slim.quote:Op zondag 28 november 2010 17:08 schreef fuckstok het volgende:
[..]
hahaha, jezus kolere, hoe dom kun je zijnze bieden standaard te veel zodat ze het product kunnen claimen en hopen dat er achterlijke mensen zijn die erin trappen.
Ik heb wel honderden mailtjes van Nigerianen gehad die iets wilde kopen en allemaal waren het oplichters. De een was nog zieker dan de ander.
Misschien moet je eens naar Afrika gaan om te kijken hoe de mensen daar leven en hoe het eraan toe gaat, dan leer je het snel af om zo naief te zijn.
Ik denk dat je doelt op de p-p-p-powerbook: http://www.zug.com/pranks/powerbook/quote:Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef Eenskijken het volgende:
was toch ook zo'm topic van een kerel die ipv z'n electronica een steen had opgestuurd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |