Hoi allemaal,
Als je uit gaat dan kom je toch puur voor de gezelligheid? Nu zijn we in de generatie dat we moeten concurreren met elkander, en dat we een fles champagne moeten bestellen om interessant over te komen. Gister weer raak, ik was in Katwijk, en er waren jongens die met zijn 2e een meisje gingen versieren, maar dit meisje had weer net meer interesse voor een neger aan de bar. Dat kan natuurlijk maar met als gevolg dat als je hen aankijkt, ze vuil terugkijken en je gaan bedreigen om je buiten op te wachten.
Waar is de mentaliteit, waar is het mis gegaan? Toen wij 100 jaar geleden uitgingen, deden onze voorouders dat totaal anders. Die mensen kwamen niet voor een meisje, maar echt voor de pure gezelligheid, en dronken nog met duitsers die zelf ook wel wisten dat ooit het fout zou aflopen.
Vroeger, op een wiebelend schip ver in de oceaan, toen zaten wij als mannen, met grote bossen baarden daar in. Aan een tafel pakte we onze bierpullen, en we proosten door onze glazen keihard tegen elkaar te slaan, zodat het bier er voor de helft uitspatte. We wisten waar we mee bezig waren, we wisten dat we een keer dood zouden gaan en we genoten van het leven.
Het is verloederd, het is allemaal afgelopen met de echte mentaliteit. 'Stappen' is tegenwoordig niet meer dan een vrouw pleasen en laten zien hoe goed je kunt dansen ten overstaan van je vrienden, die echt wel weten dat je het nooit zult maken in deze harde, kwade, boze buitenwereld..
Waar is het mis gegaan?
EDIT: De hele TT is nu gedeeltelijk uit z'n verband, maar ik liet me gewoon even gaan ..